چند راهکار برای افزایش عمر ماشین لباسشویی

افزایش عمر ماشین لباسشویی

این روزها به لطف تکنولوژی، راحت‌تر زندگی‌ می‌کنیم. ماشین لباسشویی، از جمله وسایل برقی-الکترونیکی است که در شست‌وشوی لباس‌ها، کمک شایانی نموده است. جدا از رفع سختی کار، مصرف بهینه‌تر از آب و مواد شوینده و هم‌چنین صرفه‌جویی در زمان، از جمله مزایایی است که ماشین لباسشویی، به همراه خود آورده است. در این مطلب، قصد داریم تا راهکارهایی را برای افزایش عمر ماشین لباسشویی بیان کنیم. اگر شما نیز سلامت وسیله‌تان برایتان اهمیت دارد، از مطالعه‌ی این مطلب، غافل نشوید.

washing machine

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای ماشین لباسشویی فعال است. تعمیر ماشین لباسشویی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی و... و انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی ماشین لباسشویی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات ماشین لباسشویی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر ماشین لباسشویی پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر ماشین لباسشویی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر ماشین لباسشویی

افزایش عمر ماشین لباسشویی

افزایش عمر ماشین لباسشویی، یعنی ماشین لباسشویی شما دیرتر فرسوده شود. به عبارت دیگر، شما مدت زمان بیش‌تری را از این وسیله بهره‌مند خواهید شد. برای این منظور، راهکارها و ترفندهایی وجود دارد که به کارگیری آن‌ها می‌تواند مؤثر باشد.

بی‌برنامه نباشید!

استفاده‌ی زیاد و بی‌رویه از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند منجر به فرسودگی و در نهایت خراب شدن ماشین لباسشویی شود. البته این مورد در تمام وسایل صدق می‌کند!

سعی کنید برای استفاده از ماشین لباسشویی، برنامه‌ای منظم داشته باشید. این برنامه بسته به ظرفیت خانواده‌ی شما و میزان لباس‌های قابل شست‌وشو، متغیر خواهد بود. اما خود و خانواده‌تان را ملزم کنید تا تنها در روزهای از پیش برنامه‌ریزی شده، لباسشویی را روشن کنید.

شوینده‌های استاندارد برای افزایش عمر ماشین لباسشویی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید افزایش عمر ماشین لباسشویی با استفاده از شوینده‌های استاندارد نیز ممکن است. شوینده‌ای که برای ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید از شوینده‌های دستی متفاوت است. سعی کنید از برندهای معتبر و باکیفیت استفاده کنید. هم‌چنین پیمانه‌ی شوینده را به میزان استاندارد قرار دهید.

افزایش عمر ماشین لباسشویی با سرویس منظم

یک قلم و کاغذ بردارید و یک برنامه برای سرویس ماشین لباسشویی خود بنویسید. شما می‌توانید سرویس ماشین لباسشویی را به صورت دو ماه یک‌بار، شش ماه یک‌بار و حتی سالی یک‌بار انجام دهید. این برنامه را بسته به میزان استفاده‌ی خود از ماشین لباسشویی و هم‌چنین مراجعه به دفترچه‌ی راهنمای محصول، بنویسید.

در سرویس‌های دوره‌ای، ماشین لباسشویی شما برای چکاپ و معاینات فنی، بازدید خواهد شد. بنابراین هرگونه تردید در عملکرد قطعات آن بررسی شده و پیش از آن وسیه به خرابی منجر شود، برای رفع آن اقدام خواهد شد.

درست استفاده کنید.

مهم‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی، به دلیل استفاده‌ی نابجا و نادرست از آن ایجاد می‌شود. سعی کنید پیش از استفاده، دفترچه‌ی راهنمای محصول را بارها و بارها به دقت بخوانید. همیشه از دستورالعمل‌ها و توصیه‌های دفترچه استفاده کنید. از جمله ظرفیت لباس‌ها را متناسب با حجم دستگاه قرار داده و برحسب جنس و میزان کثیفی، برنامه‌ی مناسب برای شست‌وشو را انتخاب نمایید.

نظافت کنید!

خود ماشین لباسشویی شما نیز به نظافت و شست‌وشو نیاز دارد. برای این کار باید دفترچه راهنما را بخوانید و به توصیه‌های نظافت دستگاه بیان شده در دفترچه، عمل کنید. به عنوان مثال، با یک دستمال تمیز، بدنه‌ی دستگاه را از غبار و آلودگی پاک کنید. فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید و لاستیک‌های دور درب را از آلودگی و رطوبت همواره تمیز نگه دارید.

افزایش عمر ماشین لباسشویی با نصب آن در محل صحیح

در بسیاری از منازل، فضای خوبی برای ماشین لباسشویی تعبیه نشده است. به ناچار در چنین منزل‌هایی، ماشین لباسشویی را در کنار سرویس‌های بهداشتی و یا آشپزخانه‌ها قرار می‌دهند. در نظر داشته باشید که فضای سرویس بهداشتی باید عاری از رطوبت باشد و تهویه‌ی مناسب در محل برقرار باشد. هم‌چنین در فضای آشپزخانه نیز ماشین لباسشویی باید به دور از سینک ظرفشویی و احتمال ترشح آب و رطوبت و چربی و گاز قرار بگیرد. در غیر این صورت، دستگاه شما سریع‌تر در معرض فرسودگی و خرابی قرار می‌گیرد.