علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی

علت روشن نشدن لباسشویی الجی

ماشین لباسشویی ال جی روشن نمی شود: خرابی ها و نحوه رفع آنها

گاهی اوقات لوازم خانگی ما را غافلگیر می کند. مثلا ماشین لباسشویی ال جی که دیروز به درستی کار می کرد امروز از روشن شدن خودداری می کند. با این حال، شما نباید بلافاصله دستگاه را خاموش کنید. ابتدا باید دلایل احتمالی روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی را شناسایی کنید و همچنین گزینه هایی را برای رفع این مشکل در نظر بگیرید. این کاری است که ما در این مقاله انجام خواهیم داد.

 

علت احتمالی روشن نشدن لباسشویی

تشخیص چنین نقصی مانند روشن نشدن دستگاه خودکار بسیار آسان است: به هیچ وجه کار نمی کند و وقتی روشن می شود صفحه نمایش اصلاً روشن نمی شود یا یک نشانگر روشن می شود یا یکباره.

دلایل مختلفی برای روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی وجود دارد.

  • کمبود برق. این ممکن است به دو دلیل اتفاق بیفتد: ماشین لباسشویی به شبکه متصل نیست یا برق وجود ندارد.
  • سیم برق یا خود پریز آسیب دیده و معیوب است.
  • فیلتر نویز ممکن است آسیب دیده یا کاملا سوخته باشد.
  • ماژول کنترل غیر قابل استفاده شده است.
  • سیم های مدار سوخته یا ضعیف به یکدیگر متصل شده اند.
  • قفل درب ماشین لباسشویی کار نمی کند.

همانطور که می بینید دلایل مختلفی برای روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی وجود دارد. با این حال، حتی زمانی که از کار افتاد، وحشت نکنید. فقط باید علت دقیق خرابی را مشخص کنید و نحوه رفع آن را بیابید.

 

بیشتر مطالعه کنید: شستن کفش کتانی در ماشین لباسشویی

چه چیزی را باید بررسی کرد؟

اگر دستگاه ال جی روشن نمی شود، ابتدا باید از برخی نکات اطمینان حاصل کنید.

  • سیم برق به یک پریز وصل شده است. اگر واقعاً واضح است، ارزش آن را دارد که در دسترس بودن برق به طور کلی بررسی شود. اگر همه چیز در اینجا خوب است، باید مطمئن شوید که این خروجی خاص دارای ولتاژ کافی است.
  • گاهی اوقات اتفاق می افتد که سطح آن برای فعال کردن دستگاه کافی نیست. در این حالت، ولتاژ در سایر پریزها حتی در همان اتاق قابل ارائه است. برای اطمینان از اینکه مشکل واقعاً مربوط به ماشین لباسشویی نیست، کافی است هر وسیله دیگری را که برای کارکرد با ولتاژ پایین‌تر کافی است، وصل کنید.
  • اگر برق نیست، باید خود پریز را چک کنید. نباید برشته شود، بوی دود بدهد و از دود خارج نشود.
    حال خود سیم برق و دوشاخه آن را بررسی می کنیم. آنها نباید آسیب ببینند یا ذوب شوند. خود کابل باید مستقیم و بدون پیچ و تاب باشد. به ویژه مهم است که هیچ یک از سیم های زغالی و لخت بیرون نیاید.
  • علاوه بر این، لازم است تصویر الکترونیکی خود دستگاه را به دقت مطالعه کنید. ممکن است یک کد خطا روی آن نمایش داده شود که دلیل اصلی روشن نشدن دستگاه شده است.
  • درک این نکته مهم است که اگر دستگاه با سیم داخلی کار می کند، ممکن است مشکل در آن باشد… برای تعیین اینکه آیا واقعاً چنین است یا خیر، لازم است یکپارچگی سیم و سوکت آن را بررسی کنید و همچنین امتحان کنید برای روشن کردن دستگاه دیگری با سیم داخلی.
  • اگر چک کردن هیچ نقصی را نشان نداد، دلیل آن واقعاً داخل دستگاه اتوماتیک است.

 

بیشتر مطالعه کنید: علت کار نکردن دکمه استارت لباسشویی

چگونه تعمیر کنیم؟

لیست خاصی از اقدامات به علت دقیق خرابی دستگاه بستگی دارد.

یعنی اگر قفل درب دستگاه از کار افتاد یا دستگیره روی آن شکست، باید این قطعات را به طور کامل تعویض کنید… برای این کار باید یک المنت مسدود کننده جدید و یک دستگیره از همان سازنده و به طور خاص برای این مدل از ماشین طراحی شده است.

همچنین خرابی فیلتر پاور نیز می تواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی باشد.

این دستگاه برای محافظت از ماشین لباسشویی در برابر سوختن طراحی شده است. نوسانات برق، روشن و خاموش شدن مکرر برق بر عملکرد دستگاه تأثیر منفی می گذارد. آنها محافظ‌هایی هستند که برای از بین بردن این عواقب طراحی شده‌اند.

با این حال، اگر قطعی برق بیش از حد اتفاق بیفتد، خود می تواند بسوزد یا خاموش شود و در نتیجه عملکرد دستگاه را کاملا فلج کند. در این صورت باید موارد زیر را انجام دهید:

فیلتر را پیدا کنید – زیر پوشش بالایی کیس قرار دارد.
با استفاده از یک مولتی متر، باید تعیین کرد که چگونه به ولتاژهای ورودی و خروجی پاسخ می دهد.
اگر در حالت اول فیلتر به طور معمول کار می کند، اما ولتاژ خروجی بالا نمی رود، باید آن را تعویض کنید.

اگر دستگاه به دلایل دیگر روشن نمی شود، باید آن را کمی متفاوت بررسی کنید.

توجه کنید که آیا قفل امنیتی خودکار باز است یا خیر. امروزه به صورت پیش فرض بر روی تمامی ماشین های لباسشویی اتوماتیک این سازنده نصب می شود. زمانی کار می کند که دستگاه برق داشته باشد، یعنی زمین نباشد. در چنین مواقعی دستگاه از برق جدا شده و اتصال زمین آن بررسی و در صورت لزوم اصلاح می شود.

اگر همه نشانگرها روشن هستند یا فقط یکی از آنها روشن است و کد خطا روی برد الکترونیکی نمایش داده نمی شود، باید عملکرد صحیح دکمه “شروع” را بررسی کنید.

ممکن است به سادگی از ریز مدار خارج شده باشد یا گیر کرده باشد. در این حالت، دستگاه باید خاموش شود، دکمه باید از بدنه دستگاه خارج شود، کنتاکت های روی ریز مدار باید تمیز و جایگزین شوند. در صورت آسیب دیدن دکمه باید با دکمه جدید تعویض شود.

خرابی واحد کنترل نیز می تواند دلیل روشن نشدن دستگاه اتوماتیک باشد. در این حالت، ماژول باید از کیس خارج شود، یکپارچگی آن بررسی شود و در صورت امکان برای تعویض به مرکز تشخیصی منتقل شود.

همه این روش های حل مشکل در مواردی که دستگاه اصلا کار نمی کند کمک می کند.

 

اگر امکانات ندارید بهتر است کار تعمیر را به استاد بسپارید.

در برخی موارد، دستگاه به طور معمول روشن می شود و فرآیند شستشو طبق معمول شروع می شود. دستگاه فقط در حین کار مستقیم می تواند به طور کامل خاموش شود و بعد از آن دیگر امکان روشن شدن آن وجود ندارد. اگر چنین وضعیتی رخ داده است، باید به شرح زیر عمل کنید:

  • دستگاه را از برق بکشید؛
  • سطح نصب و توزیع اشیاء در درام را بررسی کنید.
  • پوشش دریچه را با کمک کابل اضطراری باز کنید، مواد را به طور یکنواخت در سراسر درام پخش کنید و تعدادی از آنها را از دستگاه خارج کنید.
  • درب را محکم ببندید و دستگاه را دوباره روشن کنید.

این مراحل ساده باید به حل مشکل ناشی از نصب نادرست یا بارگذاری بیش از حد دستگاه کمک کند.

 

اگراین مراحل نتیجه مطلوب را به ارمغان نیاوردند و راه های دیگر حل مشکل کمکی نکردند، باید برای کمک متخصص با مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید. در چنین مواردی توصیه نمی شود که خودتان دستگاه را راه اندازی کنید.

 

 پیکو الکترونیک نمایندگی برند های خارجی و ایرانی ماشین لباسشویی در تهران و البرز

ما با داشتن کارشناسان دوره دیده و مجرب یکی از معتبرترین تعمیرگاه های مجاز سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی در تهران هستیم. برای تعمیر انواع ماشین لباسشویی فقط کافی است با ما تماس بگیرید و مدل و مارک ماشین لباسشویی خود را به ما بدهید.