چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم؟

اتصال کامپیوتر به تلویزیون

انواع روش های اتصال کامپیوتر به تلویزیون

شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم؟بسیاری از کاربران از تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده می کنند. این یک گزینه مناسب برای تماشای فیلم یا کار در مواقعی است که به دو صفحه نمایش نیاز دارید. برای اینکه بدانید چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم باید گزینه ها و قوانینی را مطالعه کنید که به وسیله آنها قادر خواهید بود تصویر را از رایانه شخصی روی تلویزیون نمایش دهید.

برای مشاهده صحیح تصویر از رایانه روی تلویزیون، باید با تمام گزینه ها با جزئیات آشنا شوید، ویژگی های دستگاه خود را مطالعه کنید. با دانستن تمام روش های موجود، می توانید با موفقیت تصویر را از مانیتور لپ تاپ یا رایانه شخصی به تلویزیون منتقل کنید و از تجهیزات خود با حداکثر راحتی استفاده کنید.

چندین گزینه وجود دارد که نیاز به اتصال کابل دارند.

چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم 3

اتصال کامپیوتر به تلویزیون با کابل VGA

VGA یک کانکتور آنالوگ 15 پین است که قادر به نمایش تصویری با وضوح 1600×1200 پیکسل است. برای کار به یک کابل مخصوص به نام VGA نیاز دارید. برای اتصال، باید وجود کانکتور مربوطه را در تلویزیون و رایانه بررسی کنید. این روش تصویری با کیفیت بالا تولید می کند، اما هیچ صدایی وجود نخواهد داشت. بنابراین این گزینه برای پخش ویدیو مناسب نیست. برای موفقیت آمیز بودن اتصال، باید اتصال VGA را در تلویزیون خود فعال کنید. این کار در تنظیمات انجام می شود.

چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم 4

نحوه اتصال کیس به تلویزیون با کابل hdmi

این روش برای نمایش فایل های رسانه ای از رایانه به تلویزیون بهینه در نظر گرفته می شود. این قادر است سرعت انتقال بالایی حتی داده های سنگین را ارائه دهد، نه تنها با ویدئو، بلکه با صدای چند کاناله نیز تعامل دارد. برای نمایش تصویر باید دو دستگاه را با کابل به هم وصل کنید. پس از آن، تلویزیون به حالت AVI تغییر می کند.

نکته : برای دریافت تصویر مورد نظر، باید پورت صحیحی که کابل به آن وصل شده است را انتخاب کنید.

در رایانه، باید از تنظیمات نمایشگر استفاده کنید، جایی که وضوح مورد نظر و نحوه نمایش مانیتورها انتخاب شده است. هر دو صفحه را می توان در رایانه شخصی کنترل کرد، انواع مختلف نمایشگر وجود دارد.

  • تکثیر. مضاعف شدن. در این صورت تصویر در هر دو صفحه یکسان خواهد بود.
  • خروجی به یک مانیتور صفحه دوم خاموش خواهد شد.
  • گسترش صفحه نمایش در این حالت تلویزیون به عنوان صفحه نمایش دوم عمل می کند.
  • تنظیمات ممکن است بسته به مدل تلویزیون و رایانه شخصی متفاوت باشد. قبل از اتصال کابل هر دو دستگاه را خاموش کنید.

بیشتر مطالعه کنید : آموزش نصب براکت متحرک تلویزیون

 

DVI

DVI برای انتقال فایل های ویدئویی به دستگاه های دیجیتال طراحی شده است. زودتر از روش قبلی ظاهر شد و از این نظر تفاوت دارد که تولید صدا وجود ندارد. برای کار کردن، یک کانکتور یا آداپتور TRS خاص مورد نیاز است. نام دوم چنین آداپتوری مینی جک است. بسیاری از کاربران این را به عنوان ورودی هدفون اختصاصی می دانند.

دوبله به مراحل مشابه HDMI نیاز دارد.

چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم 5

S-Video

این یک کانکتور آنالوگ است و فقط می تواند فایل های ویدئویی 576i و 480i (استاندارد تلویزیون) را مدیریت کند. نمی‌تواند با قالب‌های تعریف مدرن تعامل داشته باشد. همه تلویزیون ها چنین رابطی ندارند، بنابراین برای خروجی تصویر از رایانه به آداپتور S-Video به RCA نیاز دارید.

خرید کابل بیشتر از 2 متر توصیه نمی شود. این به دلیل این واقعیت است که اعوجاج کیفیت در این طول مشاهده خواهد شد. برای دریافت صدا، باید یک مینی جک بخرید و تلویزیون خود را روی منبع ویدیویی درست تنظیم کنید.

چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم؟8

 

USB

اگر کانکتورهای USB-USB را وصل کنید، نمی‌توانید ویدیو را تماشا کنید. این استاندارد برای قابلیت همکاری با فایل‌های ویدیویی در نظر گرفته نشده است. بنابراین، این روش برای مشاهده تصاویر، ارائه ها، اسناد متنی ساده مرتبط خواهد بود. در این حالت، رایانه شخصی به عنوان درایو فلش عمل می کند.

می توانید از خروجی HDMI تلویزیون خود برای نمایش صفحه نمایش خود استفاده کنید. این به آداپتور کمک می کند که شبیه کارت گرافیک خارجی است. همچنین باید درایور کارت گرافیک را روی رایانه خود نصب کنید.

هنگام خرید آداپتور، باید مدلی با پشتیبانی از Full HD و صدا انتخاب کنید.

چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم؟9

LAN

Lan یک اتصال شبکه سیمی است. اگر تلویزیون ماژول Wi-Fi نداشته باشد، مرتبط خواهد بود. برای انعکاس صفحه نمایش خود، مراحل زیر مورد نیاز است. تلویزیون باید با کابل شبکه به روتر متصل شود. باید بررسی کنید که پروتکل پیکربندی پویا DHCP روی روتر وجود دارد. اگر دستگاه شبکه پیکربندی نشده باشد، تمام دستکاری ها باید به صورت دستی انجام شوند.

سپس یک رایانه شخصی به همان شبکه می پیوندد. می توانید از روش سیمی یا بی سیم استفاده کنید. اکنون برنامه ای روی رایانه نصب شده است که با کمک آن فایل ها به تلویزیون ارسال می شود. می توانید از برنامه سرور رسانه خانگی استفاده کنید. آخرین مرحله باز کردن دسترسی به فایل های مورد نظر است. پس از آن، می توانید داده ها را در تلویزیون تماشا کنید.

انتقال فایل ها از کامپیوتر به تلویزیون از طریق شبکه یک روش مدرن، راحت و سریع برای انتقال داده است. پخش با استفاده از این گزینه تنها در صورتی امکان پذیر است که تلویزیون شما دارای ماژول Wi-Fi داخلی باشد.

این افزونه فقط در دستگاه های تلویزیون هوشمند موجود است. انتقال به روش های مختلفی انجام می شود.

 DLNA

 این یک رابط است که از طریق آن انتقال فایل های رسانه ای از طریق یک شبکه خانگی در دسترس می شود. فناوری اتصال فناوری دیجیتال به یک شبکه نامیده می شود. با استفاده از این روش، می توانید فایل های موجود در پوشه های داخلی رایانه شخصی خود را در تلویزیون خود مشاهده کنید.

برای اتصال تلویزیون به رایانه یا لپ تاپ و سوال اینکه چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم دنباله اقدامات زیر مورد نیاز است.

  • اول از همه، شما باید تلویزیون خود را به روتر خود متصل کنید.
  • سپس باید با انتخاب بخش “شبکه و اینترنت” به “کنترل پنل” رایانه شخصی بروید. یک شبکه خصوصی / خانگی مورد نیاز است.
  • مرحله بعدی مشاهده دستگاه های تلویزیون متصل است.
  • برای پخش آیتم مورد نظر، روی فایل انتخابی راست کلیک کنید تا منوی زمینه نمایش داده شود. در لیست کشویی، “Play To” را انتخاب کنید.
  • برای پخش فایل ها روی صفحه تلویزیون، پشتیبانی از Wi-Fi لازم است.

 

بیشتر مطالعه کنید : کنترل از راه دور کار نمی‌کند | راهنمای کمک

 

اتصال کامپیوتر به تلویزیون با Miracast

این فناوری است که می تواند تلویزیون را به یک مانیتور کامپیوتر بی سیم تبدیل کند. بسیاری از افراد از این ویژگی استفاده می کنند زیرا می تواند با هر جریان ویدئویی کار کند. این بدان معنی است که فیلم ها با هر کدک، بدون در نظر گرفتن فرمت، روی صفحه نمایش داده می شوند. Miracast ممکن است برای همه دستگاه ها کار نکند. این فناوری تنها توسط سخت افزاری که بر روی پردازنده اینتل اجرا می شود پشتیبانی می شود.

در تلویزیون نیز باید تنظیمات لازم را انجام دهید. باید انتخاب کنید که تنظیمات WiDi را روشن کنید یا Wi-Fi را روشن کنید. در صورت استفاده از تلویزیون سامسونگ، سازنده دکمه Mirror Image را برای آنها در نظر گرفته است. پس از انجام تمامی مراحل فوق، باید برنامه Charms را راه اندازی کنید. برنامه به بخش «دستگاه‌ها» و «پروژکتور» نیاز دارد. در برخی موارد، کلید پروژکتور نام دیگری دارد – انتقال به صفحه.

اگر رایانه شما از فناوری Miracast پشتیبانی می کند، پنجره ای ظاهر می شود که از شما می خواهد یک صفحه نمایش بی سیم اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: اتصال لپ تاپ به تلویزیون (وایرلس)

با Apple TV چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم؟

سازنده هر یک از محصولات خود را به گزینه AirPlay مجهز کرده است. می توان از آن برای نمایش مانیتور در Apple TV استفاده کرد. شایان ذکر است که رایانه های شخصی به این گزینه مجهز نیستند، اما با استفاده از برنامه AirParrot می توانید همان دستکاری ها را انجام دهید. برای اتصال به موارد زیر نیاز دارید.

  • به وب سایت بروید و Try AirParrot را انتخاب کنید.
  • سپس باید سیستم عامل خود را انتخاب کرده و اپلیکیشن را دانلود کنید.
  • پس از دانلود برنامه، می توانید از نسخه رایگان آن استفاده کنید. مدت زمان کار 20 دقیقه خواهد بود.
  • در دسکتاپ، باید کلیک راست کرده و Apple TV را انتخاب کنید.
  • اکنون محتویات مانیتور رایانه شما در Apple TV نشان داده می شود.

چگونه تصویر را سفارشی کنیم؟

گاهی اوقات تصویر روی تلویزیون ممکن است با نمایش رنگ یا تصویر رایانه ای که روی پلتفرم ویندوز 7، 8، 10، XP اجرا می شود، مطابقت نداشته باشد. در این صورت باید تنظیمات خود را بررسی کنید. ساده ترین راه برای انتخاب اتصال از طریق Wi-Fi است. در این صورت، هر ویندوزی بدون خطا کار خواهد کرد. در سخت افزار مدرن، ماژول Wi-Fi در واحد سیستم قرار دارد.

اگر تلویزیون شما از گزینه تلویزیون هوشمند پشتیبانی می کند و برای شما سوال است که چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم، می توانید آن را با رایانه خود شبکه کنید. این به موارد زیر نیاز دارد.

در رایانه شخصی، به تنظیمات نمایشگر بروید (برای این، روی دسکتاپ راست کلیک کنید).

در بخش “نمایش”، بخش “اتصال به نمایش” را انتخاب کنید.

هنگامی که این مورد انتخاب می شود، یک پنجره بر روی مانیتور ظاهر می شود. در آن باید دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید. در این صورت صفحه نمایش در تلویزیون به طور کامل کپی می شود.

این گزینه برای هر سیستم عاملی مناسب است. ویندوز 10 نیز از این الگوریتم اقدامات پشتیبانی می کند. راحتی روش در این واقعیت نهفته است که شخص نمی تواند در حین کار با رایانه به هیچ وجه از صفحه نمایش لپ تاپ استفاده کند.

اگر فقط می خواهید فیلم را در تلویزیون بدون کشیدن کل صفحه رایانه تماشا کنید، به اقدامات بیشتری نیاز دارید. در ویندوز 10، توسعه دهنده گزینه خاصی را به پخش کننده اصلی اضافه کرده است که با آن تصویر در صفحه دیگری نمایش داده می شود. برای استفاده از عملکرد، به سادگی فایل مورد نظر را در “فیلم ها و ویدئوها” قرار دهید.

وقتی ویدیو شروع شد، باید روی بیضی کلیک کنید (در گوشه سمت راست پایین است) و “انتقال به دستگاه” را انتخاب کنید.

مشکلات احتمالی

مواقعی وجود دارد که همه اقدامات به درستی انجام می شود، اما پخش هنوز انجام نشده و شما با مشکلات زیر روبرو می شوید:

  • کانکتور HDMA کار نمی کند. در صورت مشاهده چنین وضعیتی، اگر در طراحی تلویزیون یا رایانه پیش بینی شده باشد، می توانید از کانکتور دیگری استفاده کنید.
  • کابل معیوب ممکن است گیر کرده باشد.
  • رایانه شخصی تلویزیون را نمی بیند. مطالعه تنظیمات در اینجا لازم است.
  • اگر صدایی از تلویزیون وجود ندارد، باید تمام تنظیمات را نیز بررسی کنید.
  • روش اتصال اشتباه انتخاب شده است.

 

در این مطلب بررسی کردیم که چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم و روش­های اتصال باسیم و بی­سیم بین کامپیوتر و تلویزیون را به منظور بکار گیری از تلویزیون به جای مانیتور توضیح داده ایم. همچنین توضیح داده شد که هر راه حلی مزایا و معایب خود را دارد، اما خوب است که بهترین اتصال را بر اساس نیازها، دستگاه و نوع محتوایی که می خواهید در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید.امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و از این پس بتوانید با خاطر آسوده، تلویزیون خود را به کامپیوتر یا لپ تاب متصل کنید.