آیا تعمیرات لوازم خانگی تحت پوشش بیمه قرار میگیرند؟

چه مواردی شامل بیمه لوازم خانگی می‌شوند؟

آیا تعمیرات لوازم خانگی تحت پوشش بیمه قرار میگیرند؟

پاسخ کوتاه به این سوال این است که بله، تعمیرات لوازم خانگی می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند. با این حال، پاسخ دقیق تر به این سوال بستگی به نوع بیمه نامه و شرایط آن دارد.

بیمه خانه معمولاً شامل دو بخش اصلی است: پوشش مسکن و پوشش اموال شخصی. پوشش مسکن به خسارات وارد شده به ساختمان خانه شما مانند سقف، دیوارها و کفپوش ها کمک می کند. پوشش اموال شخصی به خسارات وارد شده به وسایل داخل خانه شما مانند مبلمان، تلویزیون و لوازم خانگی کمک می کند.

در میان بسیاری از رویدادهای پیش‌بینی نشده‌ای که در داخل خانه اتفاق می‌افتد، خرابی‌های لوازم خانگی جایگاه برجسته‌ای را اشغال می‌کنند، به ویژه به دلیل اختلالی که می‌توانند ایجاد کنند. داشتن بیمه خانه که تعمیر لوازم خانگی را پوشش می دهد به شما این امکان را می دهد که در تعمیر خود صرفه جویی کنید و سرعت خود را افزایش دهید.

همه سیاست های خانه یکسان نیستند. اگر بیمه ما علاوه بر کانتینر (سازه)، محتویات خانه ما را به طور کامل یا جزئی پوشش دهد، ممکن است برخی از خرابی های لوازم خانگی ما تحت پوشش قرار گیرد.

در مورد لوازم خانگی، بیمه نامه خانه معمولاً موارد زیر را پوشش می دهد

  • خرابی مکانیکی یا الکتریکی لوازم خانگی
  • آسیب تصادفی به لوازم خانگی
  • سرقت لوازم خانگی

با این حال، برخی از بیمه نامه ها ممکن است موارد زیر را پوشش ندهند:

  • خرابی لوازم خانگی ناشی از استفاده نادرست یا سوء استفاده
  • خرابی لوازم خانگی ناشی از فرسودگی طبیعی
  • خرابی لوازم خانگی با بیش از یک سن خاص

برای اینکه مطمئن شوید که لوازم خانگی شما تحت پوشش بیمه خانه شما قرار دارند، باید شرایط بیمه نامه خود را به دقت بررسی کنید.

علاوه بر بیمه خانه، برخی از شرکت های بیمه نیز بیمه لوازم خانگی را ارائه می دهند. این بیمه نامه ها معمولاً پوشش بیشتری نسبت به بیمه خانه ارائه می دهند و می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • تعمیر یا تعویض لوازم خانگی در صورت خرابی، آسیب یا سرقت
  • پوشش خسارات ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل، آتش سوزی و زلزله
  • پوشش خسارات ناشی از نوسانات برق

اگر می خواهید لوازم خانگی خود را با پوشش بیشتری بیمه کنید، می توانید با یک شرکت بیمه لوازم خانگی تماس بگیرید.

به طور کلی بیمه خانه تعمیر کالاهای سفید (تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیر یخچال، تعمیر فر، تعمیر مایکروفر، اجاق گاز، تعمیر هود، تعمیر فریزر،تعمیر یخچال و تعمیر تلویزیون ) را پوشش می دهد. آنها حتی می توانند عواقب خرابی را پوشش دهند: به عنوان مثال، خراب شدن مواد غذایی در یخچال. برای انواع دیگر حوادث (خرابی های مکانیکی، الکتریکی یا الکترونیکی داخلی دستگاه)، ممکن است لازم باشد که پوشش خاصی داشته باشید.

معمولا خدمات ارائه شده توسط بیمه هزینه سفر و 3 ساعت اول کار را پوشش می دهد. هزینه قطعات قابل تعویض به عهده بیمه گذار می باشد. همچنین توجه به این نکته مهم است که در برخی موارد، بیمه‌گران پوشش خرابی لوازم خانگی را به سن لوازم و/یا حداکثر مداخلات سالانه محدود می‌کنند و بسته به هر مورد، وضعیت مورد انتظار از تعمیرات لوازم برقی تا تعویض یا شامل جبران خسارت متغیر است. .

به طور خلاصه، با توجه به گستردگی موارد احتمالی، بررسی شرایط خاص و عمومی بیمه نامه برای اطلاع دقیق از جزئیات پوشش بیمه ای ضروری است.