علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار

12 علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار + راه حل

اگر ماشین لباسشویی من در حین کار به طور ناگهانی متوقف شود، چه کاری می توانم انجام دهم؟

گاهی اوقات ماشین لباسشویی شما ممکن است در حین کار متوقف شود. در بیشتر موارد، این یک نقص محصول نیست. دستورالعمل های زیر را بخوانید. اگر با وجود پیروی از دستورالعمل های زیر نمی توانید ماشین لباسشویی خود را روشن کنید، برای راهنمایی بیشتر با مرکز خدمات مجاز سامسونگ تماس بگیرید.

دلایل احتمالی برای متوقف شدن ماشین لباسشویی

برای ایمنی شما، واشر نمی چرخد ​​یا نمی چرخد ​​مگر اینکه در بسته باشد. برای یافتن راه حل، دستورالعمل های زیر را بخوانید.

موارد اساسی برای بررسی

  • در را ببندید و Start/Pause (برای شروع نگه دارید) فشار دهید و نگه دارید.
  • اگر واشر قدرت کافی دریافت نکند، واشر به طور موقت پیچ و تاب نمی خورد یا نمی چرخد. (به محض اینکه ماشین لباسشویی برق را به دست آورد، به طور عادی کار می کند.)
  • ممکن است به نظر برسد که دستگاه به طور موقت در طول یک چرخه خشک کردن متوقف شده است، به عنوان مثال. چرخه پشم یا دوره خیساندن.
  • بررسی کنید که آیا سکه یا ماده خارجی دیگری در فیلتر زباله گیر کرده است (فقط لودر جلو).

دلایل احتمالی دیگر

بررسی کنید که آیا کد اطلاعات روی صفحه کنترل پنل ظاهر می شود یا خیر.
مطمئن شوید که فیلتر زباله مسدود نشده است. (فقط فونت لودر).
مطمئن شوید که شلنگ تخلیه مستقیماً به انتهای سیستم تخلیه می رسد.
اطمینان حاصل کنید که شلنگ تخلیه به سیستم تخلیه صاف شده است و مسدود یا یخ زده نیست.

 

بیشتر مطالعه کنید : خطاهای ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی من شروع به شستشو می کند و متوقف می شود: علل و راه حل های احتمالی

آیا برای شستن لباس های خود مشکل دارید زیرا ماشین لباسشویی شما شروع به شستشو می کند و متوقف می شود؟ در زیر به شما می گوییم که چه عواملی می توانند باعث ایجاد این مشکل شوند و بهترین راه حل های متخصصان برای پایان دادن به این مشکلات چیست. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا ماشین لباسشویی شما روشن و خاموش می شود و برای حل این مشکلات چه کاری می توانید انجام دهید.

1. ماشین لباسشویی در حال راه اندازی مجدد است

یکی از رایج ترین مشکلاتی که باعث می شود ماشین لباسشویی شروع به شستشو کند و متوقف شود این است که دوباره راه اندازی می شود یا در حال استراحت است.

چرا ماشین لباسشویی دوباره راه اندازی می شود؟

اگرچه ممکن است آن را ندانید، اما به احتمال زیاد در حالی که در حال گرم شدن یا تخلیه آب اضافی از فرآیند شستشو است، ماشین لباسشویی به چند دقیقه نیاز دارد تا دوباره کار کند. این چیزی شبیه به زمانی است که صبح از خواب بیدار می شویم و مدتی طول می کشد تا فعال شود، اما لازم نیست مشکل جدی باشد.

نحوه رفع مشکلات راه اندازی مجدد ماشین لباسشویی

در این موارد، توصیه می شود چند دقیقه صبر کنید تا بتوانید ارزیابی کنید که آیا ماشین لباسشویی به روند خود ادامه می دهد یا خیر. اگر ماشین لباسشویی به کار خود ادامه دهد، ما به سادگی باید آن را پیگیری کنیم تا مطمئن شویم که در هر زمانی به طور کامل متوقف نمی شود. به همین ترتیب، برای انجام تعمیر و نگهداری موثر ماشین لباسشویی و جلوگیری از حوادث ناگوار، می توانیم درام، لاستیک ماشین لباسشویی و کل فضای داخلی ماشین لباسشویی را با سرکه تمیز کننده تمیز کنیم.

2. ماشین لباسشویی قفل است

یکی دیگر از دلایلی که موجب متوقف شدن ماشین لباسشویی می شود، مسدود شدن آن است.

چرا ماشین لباسشویی مسدود شده است؟

در بسیاری از موارد، ماشین لباسشویی می تواند قفل خودکار را برای جلوگیری از خرابی های جدی تر فعال کند. این انسداد همچنین می تواند به دلیل قرار گرفتن شلنگ تخلیه یا گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی و در نتیجه تخلیه موثر و آسان درام توسط ماشین لباسشویی ایجاد شود.

چگونه مشکلات مسدود شدن ماشین لباسشویی را حل کنیم

برای حل این مشکلات، توصیه می کنیم شیلنگ تخلیه را بررسی کنید، زیرا از این طریق می توانید به سرعت مشکل را شناسایی کنید. در بسیاری از موارد، قرار دادن صحیح شلنگ تخلیه کافی است. در غیر این صورت، توصیه می کنیم برای جلوگیری از مشکلات بیشتر ماشین لباسشویی در طول دوره های شستشو، شلنگ را خارج کرده و با شیلنگ جدید جایگزین کنید.

بیشتر مطالعه کنید : علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و نحوه رفع ایراد

3. مشکل در شیر ماشین لباسشویی

به همین ترتیب، مشکلات مربوط به شیر ماشین لباسشویی نیز می تواند باعث شود ماشین لباسشویی ما شروع به شستشو و توقف کند.

چرا شیر ماشین لباسشویی خراب است؟

شیر ماشین لباسشویی طبق دستورالعمل هر برنامه شستشو وظیفه باز و بسته شدن جریان آب را بر عهده دارد. سوپاپ بخش بسیار مهمی از ماشین لباسشویی است و به همین دلیل ضروری است که به طور موثر برای جلوگیری از خرابی کار کند.

نحوه رفع مشکلات شیر ​​ماشین لباسشویی

اگر در شیر ماشین لباسشویی مشکل داریم باید وضعیت آن را بررسی کنیم. اگر وضعیت نامناسبی داشته باشد، یک تکنسین حرفه ای باید آن را برای تعمیر یا تعویض آن بررسی کند. این روشی است که می توانید خودتان نیز با دنبال کردن یک آموزش آنلاین انجام دهید، اگرچه برای جلوگیری از مشکلات بعدی بهتر است با متخصصان خدمات فنی ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

4. تابع ثانویه فعال شده است

به همین ترتیب یکی دیگر از رایج ترین مشکلاتی که می تواند باعث شروع و توقف ماشین لباسشویی شود این است که عملکرد ثانویه ماشین لباسشویی فعال شده است.

چرا عملکرد ثانویه در ماشین لباسشویی فعال می شود؟

در برخی موارد، هنگام تلاش برای تغییر چرخه شستشو یا برنامه ریزی آن به روشی دیگر، به طور ناخواسته عملکردهای خاصی از ماشین لباسشویی را فعال می کنیم. در این موارد طبیعی است که ماشین لباسشویی قبل از انجام هر فرآیندی متوقف شود، زیرا بدون اینکه متوجه شویم آن را فعال کرده ایم. برای مثال، توقف شستشو بدون چرخش یا بدون آبکشی ممکن است فعال شده باشد.

نکاتی برای حل مشکلات عملکرد ثانویه ماشین لباسشویی

در این موارد، از آنجایی که این یک خرابی نیست، بلکه استفاده نادرست از ماشین لباسشویی است، بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که دفترچه راهنمای آن را مرور کنیم. به این ترتیب می توانیم عملکردها و روش های مختلف ماشین لباسشویی را ارزیابی کنیم. به این ترتیب، پیدا کردن برنامه یا عملکردی که فعال کرده‌ایم آسان خواهد بود تا بتوانیم به راحتی آن را حذف کنیم و از تأثیر آن بر چرخه‌های شستشوی خود جلوگیری کنیم.

5. خرابی های الکترونیکی در ماشین لباسشویی

در نهایت، اگر ماشین لباسشویی شما شروع به شستشو کرد و متوقف شد، ممکن است به دلیل نقص الکترونیکی باشد.

چرا خرابی های الکترونیکی در ماشین لباسشویی رخ می دهد؟

ممکن است یک خطای الکترونیکی در ماشین لباسشویی باعث توقف آن در شروع شستشو شود. در این موارد باید صفحه نمایش ماشین لباسشویی را بررسی کنید، زیرا رایج ترین چیز این است که نشانگر ظاهر می شود که هشدار می دهد مشکل الکترونیکی است. این یک نوع خرابی است که ارتباط زیادی با برنامه نویس ماشین لباسشویی دارد که می تواند نوع شستشوی انتخابی را تغییر دهد.

در این موارد ضروری است که عصبی نشویم زیرا هنوز نمی دانیم آسیب دیده است یا خیر. ما باید بررسی کنیم که آیا اصلاً متوقف شده است، زیرا در برخی موارد ممکن است به سادگی در حال راه اندازی مجدد باشد. در مرحله بعد باید صفحه نمایش ماشین لباسشویی را بررسی کنیم که اطلاعات مربوط به فرآیند شستشو را نشان می دهد که می خواهیم بدانیم. از اینجا می توانیم ارزیابی کنیم که آیا واقعاً متوقف شده است و آیا خطای الکترونیکی یا پیکربندی است.

نحوه حل گسل های الکترونیکی در ماشین لباسشویی

در بیشتر موارد ، می توان با راه اندازی مجدد تجهیزات ، گسلهای الکترونیکی در ماشین لباسشویی را حل کرد. در این موارد ، کارشناسان توصیه می کنند که ماشین لباسشویی را جدا کرده و آن را به داخل وصل کنید ، با صبر و حوصله چند ثانیه منتظر بمانید تا دوباره روشن شود. اگر هنوز هم همین مشکل رخ دهد ، لازم است با یک تکنسین تخصصی تماس بگیرید ، زیرا عادی ترین چیز این است که ما باید قسمت آسیب دیده را تغییر دهیم تا بتوانیم بدون وقفه در ماشین لباسشویی خود از چرخه های شستشوی طبیعی لذت ببریم.

تعمیر لباسشویی در تهران

اگر ساکن شهرهای تهران ( بهارستان, اسلامشهر, شهریار, رباط کریم, پرند, چهاردانگه و محله های تهرانسر و یافت آباد ) هستید برای ثبت سفارش در زمینه تعمیرات لباسشویی در منزل ، نصب یا سرویس آن کافیست به نمایندگی تعمیرات لباسشویی پیکوالکترونیک تماس بگیرید تعمیرکار لباسشویی متخصص برند شما در سریعترین زمان ممکن، برای خدمات‌رسانی اعزام خواهد شد.