علت صدای یخچال چیست؟

علت صدای یخچال

چرا یخچال سر و صدا می کند؟ علل احتمالی و راه حل

آیا یخچال پر سر و صدا دارید؟ قبل از اینکه بفهمید چگونه مشکل را برطرف کنید، باید کمی وقت بگذارید تا منبع صدا را بررسی کنید، زیرا ممکن است مشکل جدی در کمپرسور، تخلیه آب یا فن وجود داشته باشد. بیایید ببینیم که چگونه مشکل صدای یخچال را بسته به علت حل کنیم.

چه زمانی صدای یخچال طبیعی تلقی می شود؟

این کاملا طبیعی است که یخچال شما در حین کار صدا ایجاد کند. با این حال، صدا باید شبیه زمزمه باشد و نباید آزاردهنده باشد. همچنین اگر در آشپزخانه نیستید، صدای زمزمه یخچال نباید شنیده شود. اگر سر و صدا بلند و آزاردهنده شود، می تواند نشانه یک مشکل مهم باشد.

زمزمه سیگنال این است که هوا برای خنک نگه داشتن یخچال در یخچال تولید می شود و در حال گردش است، علاوه بر این، مدل های جدید یخچال فقط زمانی که آنها را باز می کنید صدای زمزمه ایجاد می کنند. همچنین، اگر یخچال شما نسبتا نو است و صداهای بلندی تولید می کند، بهتر است بررسی کنید که آیا یخچال تراز است یا خیر.

در اینجا دلایل احتمالی وجود دارد که باعث می شود یخچال شما صداهای بلند ایجاد کند.

وقتی یخچال در نزدیکی قسمت پایین صدا ایجاد می کند چه باید کرد؟

اگر صدای تق تق بلندی را در نزدیکی پایین یخچال می شنوید، مقصر احتمالاً تشت تخلیه است که ظرف تخلیه متصل به شلنگ تخلیه آب است که می تواند علت صدای یخچال باشد.

این یک راه حل ساده است: فقط سینی را در جای خود قرار دهید تا صلح و آرامش را پیدا کنید.” ظرف آبکش زیر یخچال قرار دارد و حدود دو سانتی متر از زمین بالاتر است.

وقتی یخچال از پشت سر صدا می کند چه باید کرد؟

صدای بلندی که از پشت یخچال می آید احتمالاً توسط فن کندانسور یا کمپرسور ایجاد می شود. اگر فکر می کنید صدای یخچال شما ممکن است ناشی از فن کندانسور باشد، سعی کنید گرد و غبار و زباله هایی که ممکن است بین پره های فن جمع شده اند را با استفاده از یک برس نرم پاک کنید.

بدیهی است که اگر صدای فن یخچال را شنیدید، قبل از انجام هر نوع تمیزکاری، آن را از برق جدا کنید. در صورت تداوم صدا، بهتر است با یک تکنسین تعمیر لوازم خانگی در تهران تماس بگیرید تا از آسیب بیشتر به یخچال جلوگیری شود.

وقتی صدا از داخل یخچال می آید چه باید کرد؟

آیا صدای یخچال شبیه به صدای جیر جیر از داخل آن است؟ احتمالاً این فن گردشی است که هوا را از طریق بخش های فریزر و یخچال دستگاه شما عبور می دهد. فن اواپراتور که در پشت فریزر قرار دارد، در پشت پانلی که با پیچ یا گیره در جای خود نگه داشته می شود، قرار می گیرد.

در حالی که یخچال را از برق جدا کرده اید، تیغه فن را با دست خود بچرخانید تا ببینید آیا به خوبی کار می کند یا خیر. کابل ها، حفاظ ها و سایر قطعات را از نظر سایش بررسی کنید. اگر تیغه فن آزادانه حرکت نمی کند یا علائم دیگری از آسیب یا خوردگی وجود دارد، ممکن است فن و قطعات اطراف آن نیاز به تعویض داشته باشند.

بسته به سن کلی یخچال شما، ممکن است عاقلانه باشد که تعویض کنید.

همانطور که می بینید، علت صدای یخچال چیزهای زیادی می تواند باشد. اما برای حل این مشکلات چه کنیم؟

اگر یخچال شما ضعیف نصب شده است و به چیزی ساییده می شود، فقط باید مطمئن شوید که هم سطح و هم از دیوار و هر مبلمان مجاور دور است.
زمانی که پاها تراز نیستند، آنها را تنظیم کنید تا یخچال صاف شود.

وقتی صدای یخچال از قفسه های داخلی می آیند، یک راه حل ساده وجود دارد: فقط باید آنها را طوری تنظیم کنید که صاف باشند. همچنین نظم دادن به مواد غذایی در داخل یخچال به گونه ای مهم است که با ارتعاشات معمولی حرکت نکند و صدا تولید نکند.

اگر صدای یک فن بیشتر از حد معمول باشد، به دلیل تجمع کثیفی یا یخ است. آن را به طور کامل تمیز کنید و بررسی کنید که صدا متوقف شود. اگر صدا ادامه داشت، آن را با یک دستگاه جدید تعویض کنید تا از خراب شدن فن به یخچال جلوگیری کنید.

اگر صدای یخچال ناشی از معیوب بودن کمپرسور یخچال باشد، اگر متخصص نباشید، تعمیر ممکن است پیچیده باشد، بنابراین بهتر است با یک متخصص تعمیرات لوازم برقی تماس بگیرید.

علاوه بر این موارد، یخچال ها می توانند به طور ناگهانی صداهای غیرمنتظره ای ایجاد کنند بدون اینکه بتوانند علت را ردیابی کنند. برای جلوگیری از بروز خرابی جدی یا اشتباه در تعمیر، توصیه می کنیم با متخصصین تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید تا وضعیت کلی یخچال شما را ارزیابی کرده و بسته به مشکل، مناسب ترین راه حل را به شما ارائه دهند.

پیکوالکترونیک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران

سرویس تعمیرات لوازم برقی پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای یخچال فعال است. تعمیر یخچال در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، اسنوا و انواع یخچالهای قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی یخچال شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید.

تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیر لوازم خانگی در منزل در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیرات یخچال پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید جهت مشاوره تعمیرات لوازم خانگی به متخصصین پیکوالکترونیک مراجعه کنید.