نحوه تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

تمیز کردن فیلتر هود

نکات ساده در مورد نحوه تمیز کردن فیلتر هود اجاق گاز

فیلتر هود اجاق گاز شما قلب آشپزخانه شما است و نقشی حیاتی در تمیز و سالم نگه داشتن آن دارد. اگر به درستی کار نمی کند، ممکن است هر بار که آشپزی می کنید، آلاینده ها را تنفس کنید. بنابراین، مهم است که این قسمت از سیستم هود اجاق گاز خود را در بهترین حالت خود نگه دارید! برای جلوگیری از آن، نکات ساده ای را در مورد نحوه تمیز کردن فیلتر هود اجاق گاز جمع آوری کرده ایم.

فیلتر را از هود اجاق گاز بردارید
قبل از شروع، مطمئن شوید که هود اجاق گاز خاموش است. وقتی هود خنک شد، فیلتر باید برداشته شود.
فیلتر را در آب صابون قرار دهید و بگذارید حداقل 20 دقیقه خیس بخورد.
از یک شوینده ملایم بدون سفید کننده یا نرم کننده پارچه استفاده کنید. مایع ظرفشویی به خوبی کار می‌کند، اما اگر می‌خواهید چیزی تخصصی‌تر و به‌طور خاص برای تله‌گیر چربی‌ها طراحی شده باشد، چندین محصول آنلاین در دسترس هستند (فقط یک جستجوی سریع انجام دهید و آنها را پیدا خواهید کرد).
برای تمیز کردن حرفه ای، می توانید از تمیز کننده فر استفاده کنید. فقط دستورالعمل های تمیز کردن را برای بهترین نتیجه دنبال کنید.

فیلتر را با آب تمیز بشویید تا بقایای صابون پاک شود
در مرحله بعد، حتما فیلتر را با آب تمیز بشویید تا باقیمانده صابون از بین برود. از آب گرم استفاده کنید و به شستشو ادامه دهید تا زمانی که آب شفاف شود و دیگر بوی صابون را حس نکنید.

اجازه دهید فیلتر کاملا خشک شود
پس از تمیز شدن فیلتر، اجازه دهید کاملا خشک شود. بسته به ماده ای که در فیلتر شما استفاده می شود، این می تواند از 24 ساعت تا یک هفته طول بکشد. اگر عجله دارید و نمی خواهید آنقدر صبر کنید، از یک سشوار روی حرارت کم (یا در حالت هوای خنک) استفاده کنید و آن را سشوار کنید تا کاملاً خشک شود – این فقط باید حدود 20 دقیقه طول بکشد!

آیا فیلتر کربن دارید؟
در اینجا مراحل نحوه تعویض فیلتر کربن خود در هود اجاق گاز را مشاهده می کنید.

یادداشت های پایانی
فیلتر هود اجاق گاز بخش مهمی از تجهیزات آشپزخانه شماست. این به جلوگیری از انتشار بخارات و ذراتی که ممکن است برای سلامتی شما خطرناک باشد کمک می کند. با این حال، با گذشت زمان ممکن است با گرد و غبار و چربی مسدود شود، که می تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد و همچنین بوی نامطبوعی را در آشپزخانه شما پخش کند. شاید فکر کنید تمیز کردن این فیلتر کار خسته کننده ای است، اما نکاتی وجود دارد که کار را برای شما آسان تر می کند یا حتی در وقت شما صرفه جویی می کند!

بنابراین، شما آن را دارید—چند نکته ساده در مورد نحوه تمیز کردن فیلتر هود اجاق گاز. با در دست داشتن این نکات، می توانید کار بهتری برای نگهداری از هود اجاق گاز خود انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که تا حد ممکن کار می کند.

تیم تخصصی پیکوالکترونیک، با بهره‌گیری از کادری مجرب و متخصص در زمینه‌ی تعمیر لوازم برقی منزل، آماده‌ی خدمت‌رسانی به مشتریان گرامی می‌باشد.

آن‌ها هم‌چنین قادر خواهند بود تا در صورت فرسودگی قطعه یا قطعاتی از وسایل برقی شما، پیش از خرابی و تراشیده شدن هزینه‌های بسیار بالا، آن را به شما متذکر شوند. بنابراین باید سرویس و چکاپ لوازم برقی منزل را به دست یک تیم با افراد متخصص و کارآزموده بسپارید.