رایج ترین لوازم خانگی خراب و نحوه برخورد با آنها

رایج ترین لوازم خانگی خراب

متداول ترین وسایل خانگی که خراب می شوند

لوازم خانگی بخش مهمی از هر خانه ای هستند. این ماشین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زندگی ما را آسان‌تر کنند، بنابراین وقتی یکی از آنها خراب می‌شود، می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد. هنگامی که یک خشک کن، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی یا یخچال خراب دارید، اولین فکر شما ممکن است جایگزینی باشد، اما در بسیاری از موارد، در نظر گرفتن تعمیر لوازم خانگی ارزشمند است.بنابراین، در اینجا ما رایج ترین لوازم خانگی خراب و نحوه برخورد با آنها را بررسی خواهیم کرد.

ماشین های لباسشویی

ماشین های لباسشویی یکی از رایج ترین لوازم خانگی خراب هستند اکثر سازندگان لوازم خانگی تخمین می زنند که ماشین های لباسشویی باید حداقل 10 سال عملکرد بدون مشکل داشته باشند. هنگامی که ماشین لباسشویی شما شروع به نزدیک شدن به این نقطه کرد، ممکن است دچار مشکلات خرابی و نیاز مکرر به تعویض قطعات شوید. اگر دستگاه شما قدیمی تر است، ممکن است در پیدا کردن قطعات جایگزین مشکل داشته باشید یا متوجه شوید که آنها گران تر هستند، که می تواند مانع از تعمیر شود.

خوشبختانه چندین کار وجود دارد که می توانید برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی خود انجام دهید. اولاً، دستگاه شما باید به درستی نصب شود، بنابراین ارزش استفاده از خدمات نصب یک متخصص با تجربه را دارد. همچنین باید تمام جیب های خود را بررسی کنید تا از شستن تصادفی چیزی که می تواند به درام آسیب برساند یا در خط تخلیه شما مکیده شود، جلوگیری کنید. همچنین مهم است که هرگز ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید و همیشه از مقدار و نوع مواد شوینده توصیه شده توسط سازنده استفاده کنید.

خشک کن ها
از آنجایی که ماشین لباسشویی و خشک کن اغلب به صورت جفت فروخته می شوند، ممکن است با شروع مشکلات ماشین لباسشویی با خشک کن خود دچار مشکل شوید. این معمولاً حدود 10 سال است، اما می‌توانید با بهبود جریان هوا، به کارآمدتر خشک‌کن خود کمک کنید. تمیز کردن صفحه پرز پس از هر بار بارگیری نیز می تواند از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کند. همچنین ایده خوبی است که دستگاه را هر سال از جمله دمیدن دریچه هوا را تعمیر کنید که به بهبود کارایی آن کمک می کند.

یخچال و فریزر

یخچال: یخچال ها سخت کار می کنند و به طور مداوم 24 ساعت شبانه روز 7 روز هفته کار می کنند. جای تعجب نیست که آنها یکی از رایج ترین لوازم خانگی هستند. که خراب می شوند.
اگر یخچال شما 10 تا 12 سال پیش خریداری شده باشد، احتمالاً متوجه خواهید شد که هر روز مشکلی در آن وجود دارد. تعمیرات بهترین راه برای افزایش طول عمر یخچال شما و کارآمد نگه داشتن آن است. برای کاهش خطر خرابی، کویل های کندانسور در پشت یا پایین دستگاه را چند بار در سال تمیز کنید. سعی کنید یخچال خود را به خوبی نگهداری کنید و در را باز نگذارید تا کندانسور به سختی کار کند.

برخی از مشکلات رایج یخچال عبارتند از:

  • مشکلات مربوط به کمپرسور
  • نشت فریون
  • مشکلات ترموستات
  • مشکلات یخ ساز

ماشین ظرفشویی
مانند سایر لوازم اصلی آشپزخانه، احتمالاً بعد از 10 تا 12 سال مشکل ماشین ظرفشویی را تجربه خواهید کرد. شما می توانید با کارکردن منظم دستگاه از پوسیدگی شیلنگ ها، واشرها و درزگیرها جلوگیری کنید و باید از شستن اقلام نامناسب در ماشین ظرفشویی خودداری کنید. تمیز کردن ماشین ظرفشویی حداقل یک بار در ماه به پاک کردن هرگونه گرفتگی کمک می کند و تجمع رسوبات را به حداقل می رساند. محلول‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آنها برای تمیز کردن استفاده کرد، اما در بیشتر موارد، محلول سرکه سفید و آب کافی است.

عوامل متعددی می تواند بر طول عمر لوازم خانگی شما تأثیر بگذارد، از جمله:

  • استفاده: هر چه بیشتر از یک وسیله استفاده کنید، زودتر خراب می شود.
  • نگهداری: تمیز نگه داشتن و سرویس منظم لوازم خانگی می تواند به افزایش طول عمر آنها کمک کند.
  • کیفیت: لوازم خانگی با کیفیت بالا به طور کلی بیشتر از لوازم ارزان قیمت دوام می آورند.

در اینجا چند نکته برای کمک به جلوگیری از خرابی لوازم خانگی شما آورده شده است:

  • دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. این شامل نحوه استفاده، تمیز کردن و نگهداری از دستگاه است.
  • لوازم خانگی خود را به طور مرتب تمیز و سرویس کنید. این می تواند به حذف گرد و غبار و کثیفی که می تواند باعث ایجاد مشکل شود کمک کند.
  • از نوسانات برق محافظت کنید. از محافظ برق برای محافظت از لوازم خانگی خود در برابر نوسانات برق استفاده کنید.
  • هنگامی که علائم مشکل را مشاهده کردید، آنها را تعمیر کنید. هرچه زودتر مشکل را برطرف کنید، احتمال نیاز به تعمیرات بزرگتر کمتر است.

اگر لوازم خانگی شما خراب شد، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

کتابچه راهنمای خود را بررسی کنید. ممکن است راه حلی برای مشکل شما در آنجا وجود داشته باشد.

با سازنده تماس بگیرید. آنها ممکن است بتوانند به شما در عیب یابی مشکل کمک کنند یا خدمات گارانتی ارائه دهند.

یک تکنسین تعمیر لوازم برقی خانگی استخدام کنید. اگر نمی توانید خودتان مشکل را برطرف کنید، باید یک تکنسین تعمیر واجد شرایط استخدام کنید. برای کمک در مورد هر گونه نیاز به تعمیر لوازم خانگی، مطمئن شوید که با خدمات تعمیر لوازم خانگی حرفه ای تماس بگیرید.

لوازم برقی خانگی خود را کجا سرویس کنیم؟

اگر تا به این‌جای مطلب را خوانده باشید، در خصوص اهمیت و لزوم برای انجام سرویس‌کاری به خصوص برای لوازم برقی منزل، شکی نخواهید داشت. اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این خصوص مطرح می‌شود، برند انجام دهنده‌ی این سرویس و مهارت‌های تکنیسین‌های آن است.

بسیاری از تکنیسین‌های کارآزموده و متخصص، می‌تواند در خدمات چکاپ لوازم برقی منزل، مواردی که حساسیت بیش‌تری دارند را با رعایت نکات و استانداردها بررسی کنند. آن‌ها هم‌چنین قادر خواهند بود تا در صورت فرسودگی قطعه یا قطعاتی از وسایل برقی شما، پیش از خرابی و تراشیده شدن هزینه‌های بسیار بالا، آن را به شما متذکر شوند. بنابراین باید سرویس و چکاپ لوازم برقی منزل را به دست یک تیم با افراد متخصص و کارآزموده بسپارید.

تیم تخصصی پیکوالکترونیک، با بهره‌گیری از کادری مجرب و متخصص در زمینه‌ی تعمیر لوازم برقی منزل ( تعمیرات یخچال ، تعمیر لباسشویی در محل ، تعمیرات تلویزیون ال جی و…آماده‌ی خدمت‌رسانی به مشتریان گرامی در تهزان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *