جاروبرقی کیسه دار، معرفی و بیان مزایا و معایب این محصول

جاروبرقی کیسه دار

جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه دو مدل کلی جاروبرقی‌های خانگی هستند. توجه داشته باشید که جاروبرقی‌ها می‌توانند انواع صنعتی نیز داشته باشند که معمولاً شکل و شمایل سطلی داشته و پرقدرت‌تر هستند. در این مقاله، توجه خود را بر روی انواع جاروبرقی‌های خانگی کیسه ‌دار معطوف کرده‌ایم. همان‌طور که از نام این جاروبرقی‌ها پیدا است، در ساختار آن ها، کیسه‌ای وجود دارد که گرد و غبار و آن‌چه که از محیط با جاروبرقی پاک کرده‌ایم، وارد این کیسه خواهد شد. در این مطلب، می‌خواهیم بدانیم که ویژگی این جاروبرقی‌ها چیست و چه مزایا و معایبی دارند. مطالعه‌ی این مقاله، به تمام افرادی که با این وسیله سروکار دارند، پیشنهاد می‌شود. با دانستن ویژگی‌های جاروبرقی‌های کیسه دار، بهتر می‌توانید برای خرید این وسیله، تصمیم گیری نمایید.

جارو برقی دارای کیسه

نوع خاصی از جاروبرقی‌ها، دارای کیسه‌ای هستند که آشغال و گرد و غبارهای جمع شده را در آن محل نگهداری می‌کنند. کیسه‌ی تعبیه شده در این جاروبرقی‌ها می‌تواند از جنس کاغذ، پلیمر و پارچه باشد. روشن است که انواع کیسه‌های کاغذی، یکبار مصرف بوده در حالی که کیسه‌های پارچه‌ای و پلیمری را می‌توان شست‌وشو داده و مجدد استفاده کرد. 

البته شست‌وشو و تخلیه‌ی کیسه‌های جاروبرقی کار آسانی نیست و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از کیسه‌های کاغذی و یکبار مصرف برای این منظور استفاده کنند. در این حالت، پس از پر شدن  کیسه‌ی کاغذی با محتویات دور انداخته می‌شود و کیسه‌ی جدید جایگزین آن می‌شود. در ادامه‌ی مطلب با معایب کیسه‌های کاغذی نیز آشنا خواهید شد. 

تعویض یا تخلیه‌ی کیسه جاروبرقی
تعویض یا تخلیه‌ی کیسه جاروبرقی

مزایای جاروبرقی کیسه دار

جاروبرقی‌های کیسه دار، تنها نکته‌ای که دارند این است که باید هر چند مدت، کیسه را تخلیه  یا تعویض کرد. عدم رعایت این نکته، می‌تواند سبب آسیب رسیدن به موتور جاروبرقی بشود. توصیه می‌کنیم مطلب جاروبرقی و نکات طلایی برای افزایش عمر و سلامتی آن را مطالعه کنید. در این مطلب اهمیت تخلیه‌ی کیسه‌ی پر شده در جاروبرقی را شرح داده‌ایم. جالب است بدانید که با همین کار، می‌توانید تا حدودی جاروی خود را از نیاز به تعمیرات جاروبرقی، نجات داده باشید.

مزیت دیگری که در این جاروبرقی‌ها دیده می‌شود، بسته بودن کیسه‌ها است. این امر سبب بهداشتی بودن فرآیند جاروکشی و تخلیه‌ی غبار خواهد شد. افرادی که به گرد و غبار حساسیت دارند و یا از بیماری‌های تنفسی رنج می‌برند، با استفاده از این جاروبرقی‌ها مشکلی نخواهند داشت. به چنین افرادی استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف کاغذی توصیه می‌شود. چرا که این کیسه‌ها نیازی به تخلیه ندارند و حتی گرد و غبار در هنگام تخلیه نیز بلند نخواهد شد.

جاروبرقی‌های کیسه دار هم‌چنین با فیلترهای هپا سازگارتر هستند. فیلترهای هپا نوع خاصی از فیلترها است که قوی‌تر از سایر فیلترها عمل می‌کند. با فیلترهای هپا می‌توان ۹۹ درصد آلودگی‌های محیطی را جمع‌آوری کرد. 

یکی دیگر از محاسن جاروبرقی‌های کیسه دار این است که شما می‌توانید اشیایی که به اشتباه وارد جارو کرده‌اید را بازیابی کنید. کافی است تا در کیسه‌ی جاروبرقی، به دنبال آن شی بگردید. این آپشن برای افراد شلخته یا کسانی که کودک و پت نگهداری می‌کنند، می‌تواند بسیار مفید باشد. لنگه گوشواره‌ی بلعیده شده توسط جاروبرقی و یا یک شی بسیار ریز قیمتی، قابل خارج سازی از کیسه‌های این مدل از جاروبرقی‌ها می‌باشد.

بهداشتی بودن جاروبرقی کیسه دار
بهداشتی بودن جاروبرقی کیسه دار

معایب جاروبرقی کیسه دار

بیش‌تر مدل‌های جاروبرقی‌های کیسه دار، وقتی کیسه پر می‌شود، عملکردشان ضعیف خواهد شد. به این صورت که جاروبرقی توان تولید مکش بالا را نخواهد داشت. این امر شما را وادار می‌سازد تا به صورت دوره‌ای کیسه را تخلیه یا تعویض کنید. عدم تعویض یا تخلیه‌ی کیسه‌ی پر شده، موتور را وادار به مکش بیش‌تر کرده و در نهایت به موتور دستگاه آسیب می‌رساند.

عیب دیگری که به برخی از مدل‌های جاروبرقی‌های کیسه دار می‌توان وارد ساخت، تخلیه یا تعویض کیسه است. تخلیه‌ی کیسه‌های پلیمری و پارچه‌ای و شست‌وشوی آن، می‌تواند کار زمان‌بری باشد. هم‌چنین کیسه‌های کاغذی باید مرتب تعویض شوند که در این صورت هزینه‌ی زیادی را در بر خواهند داشت. البته ممکن است جاروبرقی شما از مدلی باشد که یافتن کیسه‌ی مناسب برای آن سخت و غیرممکن باشد.

آن‌چه که در این مقاله بیان کردیم، به جهت آشنایی شما با جاروبرقی کیسه دار خانگی بود. مزایا و معایب ذکر شده برای این مدل از جاروبرقی‌ها کمک می‌کند تا دید دقیق‌تری از این وسیله به دست آورید. در نتیجه در هنگام خرید این وسیله بهتر تصمیم گیری می‌کنید.

vacuum cleaner

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای جاروبرقی فعال است. تعمیر جاروبرقی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، بوش و انواع جاروهای قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی جاروبرقی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات جاروبرقی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر جاروبرقی پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر جاروبرقی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر جاروبرقی

امیدواریم جاروبرقی باکیفیت داشته باشید و از عملکرد آن همیشه راضی باشید. اما اگر هر گونه عیب و مشکلی در جاروبرقی خود مشاهده کردید، آن را روشن نکنید. به تیم تعمیر جاروبرقی پیکوالکترونیک تماس بگیرید. متخصصین جاروبرقی پیکوالکترونیک، در اسرع زمان ممکن در محل شما حضور خواهند یافت و جاروبرقی شما را عیب‌یابی و تعمیر می‌کنند. خدمات پیکوالکترونیک توسط تیمی از تعمیرکاران با تجربه و خوش سابقه انجام می‌گیرد. جهت هرگونه پرسش در این زمینه با پیکوالکترونیک تماس بگیرید.