رایج‌ترین مشکلات تلویزیون سامسونگ

رایج‌ترین مشکلات تلویزیون‌های سامسونگ

سامسونگ یکی از برترین برندهای تولیدکننده‌ی لوازم خانگی در کره جنوبی است. محصولات این کارخانه در سراسر دنیا برای فروش، عرضه می‌شود. این کمپانی بالغ بر ۸۰ سال قدمت دارد. یکی از مهم‌ترین محصولات عرضه شده توسط کمپانی سامسونگ، تلویزیون‌های آن است. تلویزیون‌های سامسونگ، از ویژه‌ترین پیشنهادات برای خرید این رده از محصولات می‌باشد. در این مطلب، قصد داریم تا رایج‌ترین مشکلات تلویزیون‌های سامسونگ را بررسی کنیم. اگر شما نیز قصد خرید این محصول را دارید و یا در خانه‌تان یک تلویزیون سامسونگ دارید، حتماً تا انتهای این مطلب را بخوانید.

خاموش و روشن شدن ناگهانی

یکی از رایج‌تریم مشکلات تلویزیون سامسونگ، خاموش و روشن شدن ناگهانی آن است. به طوری که در حین تماشای تلویزیون، شاهد خاموشی ناگهانی آن و سپس روشن شدن بعد از یک مدت معین خواهیم بود. این عیب، در تلویزیون‌های LED سری ۵ این برند دیده می‌شود. مدل‌هایی مانند D5950، D5500 و D5000 از جمله تلویزیون‌های سامسونگ هستند که این مشکل در آن‌ها دیده شده است.

خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون‌های سامسونگ، می‌تواند به خرابی برد پاور آن اشاره کند. در واقع برد پاور وظیفه‌ی اساسی در روشن کردن تلویزیون را دارد. برد پاور به تمام بخش های تلویزیون، ولت می‌رساند. بنابراین از کار افتادگی آن یا ایجاد عیب در این برد، سبب خاموش شدن تلویزیون خواهد شد.

برد پاور تلویزیون
برد پاور تلویزیون

برای رفع این مشکل، باید با کارشناسان پیکوالکترونیک تماس بگیرید. تعمیرکار پیکوالکترونیک، با حضور در محل شما، می‌تواند این مشکل را برطرف نماید. رفع این مشکل، می‌تواند بر حسب تشخیص وی، با تعویض کامل برد پاور یا تعویض قطعات مربوط به بخش حافظه‌ی تلویزیون، تعویض ICها و یا تعویض نرم افزار تلویزیون، انجام بگیرد.

دیر روشن شدن تلویزیون سامسونگ

دیر روشن شدن تلویزیون، یکی از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون‌های سامسونگ LCD است. این مشکل در تلویزیون‌های قدیمی‌تر که چند سال از کارکرد آن‌ها می‌گذرد، بیش‌تر دیده می‌شود. در ابتدا، این مشکل به صورت دقایقی روشن ماندن و چشمک زدن چراغ استندبای دیده خواهد شد. در نهایت و در صورت نادیده گرفتن مشکل، برد پاور تلویزیون آسیب دیده و تلویزیون به طور کامل، خاموش خواهد شد.

روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از مشکلات رایج در تلویزیون‌های سامسونگ، روشن نشدن دستگاه است. علت این مشکل را باید در خرابی برد پاور یا تغذیه جست‌وجو کرد. یکی از عواملی که می‌تواند سبب آسیب رسیدن به این برد شود، ولتاژ برق شهری است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا دستگاه را مستقیماً به پریز متصل نکنید و از یک محافظ ولتاژ استفاده کنید.

تاریک شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

یکی از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون‌های سامسونگ که بیش‌تر در مدل LED سری H دیده می‌شود، خاموش شدن تصویر و یا تاریک شدن آن است. این عیب در تلویزیون سامسونگ مدل UA48H5590 دیده می‌شود.

تاریک شدن تصویر تلویزیون سامسونگ و یا ایجاد هاله‌ای سیاه بر روی آن، به دلیل خرابی در بک لایت آن دیده می‌شود. بک لایت یک صفحه‌ی نازکی است که در پنل تلویزیون قرار می‌گیرد. در این صفحه تعداد زیادی لامپ‌های LED قرار گرفته است. خرابی این قطعه، سبب می‌شود که دیگر نتوانید تصویر تلویزیون را مشاهده کنید و یا این‌که تصویر را بسیار تاریک ببینید. البته توجه داشته باشید، که صدای تلویزیون در این حالت، پخش خواهد شد!

بک لایت تلویزیون
بک لایت تلویزیون

برای رفع این مشکل، باید بک لایت تلویزیون توسط تعمیرکار ماهر، تعویض شود. در صورت مشاهده‌ی این مشکل، با تعمیرکاران حرفه‌ای پیکوالکترونیک تماس بگیرید. کارشناس مجرب این تیم در محل شما حضور یافته و نسبت به تعمیر یا تعویض بک لایت تلویزیون شما اقدام می‌نماید.

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای تلویزیونی فعال است. تعمیر تلویزیون در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، سونی و انواع تلویزیون‌های قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی تلویزیون شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات تلویزیون شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر تلویزیون پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر تلویزیون در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر تلویزیون

 

دو تایی شدن تصویر

به‌طور کلی ایرادات مربوط به تصویر، بیش‌تر به خرابی پنل تلویزیون اشاره می‌کنند. یکی از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون‌های سامسونگ، که بیش‌تر در مدل‌های سری ۵ دیده می‌شود، دو تایی شدن تصویر تلویزیون است. توصیه می‌کنیم در صورت بروز این مشکل، ابتدا اتصالات کابل و آنتن را بررسی کنید. هر گونه اتصال ضعیف و یا خراب می‌تواند سبب بروز چنین مشکلی شود. در غیر این صورت باید با تیم تخصصی پیکوالکترونیک به منظور عیب‌یابی و رفع این مشکل، تماس بگیرید.

قطع شدن تصویر

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون‌های سامسونگ، قطع شدن تصویر است. این ایراد، در تلویزیون‌های LCD این برند، به وفور دیده می‌شود. این مشکل در صورتی که با وجود داشتن نور بک لایت یا نور زمینه باشد، به خرابی برد تیکان در این دستگاه اشاره می‌کند. برد تیکان، آخرین مرجع پردازش تصویر تلویزیون پیش از اعمال آن به پنل دستگاه می‌باشد.

گیر کردن تلویزیون سامسونگ روی حالت استندبای

همان‌طور که پیش‌تر نیز شرح دادیم، قطعه‌ی برد پاور در تلویزیون، وظیفه‌ی تأمین ولتاژ برای تمام بخش‌های دستگاه را دارد. لذا در صورتی که این قطعه نتواند ولتاژ لازم را فراهم کند و یا برساند، تلویزیون دچار مشکل خواهد شد. قرار گرفتن تلویزیون سامسونگ در حالت استندبای و عدم خروج آن از این وضعیت، به نقص در این قطعه اشاره می‌کند. در صورتی که برد پاور مشکلی نداشت، باید مین برد تلویزیون بررسی شود.

پخش صدا در تلویزیون سامسونگ با قطعی تصویر

یکی از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون‌های سامسونگ، پخش صدا بدون تصویر است. زمانی که شما تصویر را نمی‌بینید اما صدا پخش می‌شود، به احتمال زیاد در بخش بک لایت تلویزیون شما، مشکل ایجاد شده است.

پیش‌تر شرح دادیم که بک لایت یکی از قسمت‌های پنل نمایشگر تلویزیون است. در این قطعه، لامپ‌های LED قرار داده شده‌اند. اگر این قطعه خراب شود، شما تصویر را بسیار تاریک می‌بینید یا این‌که اصلاً تصویر را نمی‌بینید.

خرابی پنل LED بسیار مهم است و باید در اسرع زمان ممکن توسط تعمیرکار مجرب برطرف شود. توجه داشته باشید که سهل انگاری در زمینه‌ی رفع این عیب، سبب می‌شود تا تمام این لامپ‌های LED موجود در بک لایت دچار آسیب شوند.

پخش تصویر در تلویزیون سامسونگ با قطعی صدا

مین برد تلویزیون
مین برد تلویزیون

پخش تصویر بدون صدا از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون‌های سامسونگ است. در این حالت، احتمالاً بلندگوها از کار افتاده‌اند. در صورتی که این بخش‌ها دچار مشکل نشده باشند، باید مین برد تلویزیون بررسی شود. مین برد در حکم مغز تلویزیون است و تمام دستورهای پخش و کنترل صدا از آن‌جا صادر می‌شود. بنابراین خرابی آن، می‌تواند به قطعی صدا منجر شود.

عدم تشخیص رنگ تصاویر در تلویزیون‌های سامسونگ

در صورتی که رنگ تصاویر را به خوبی تشخیص نمی‌دهید باید تنظیمان بک لایت را دستکاری کنید. انتخاب رنگ‌های سرد در گزینه‌ی color temperature از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که می‌تواند به تشخیص بهتر رنگ‌ها کمک کند.