آموزش راه اندازی کروم کست | Chromecast

آموزش راه اندازی کروم کست

چگونه با استفاده از Chromecast صفحه نمایش را به تلویزیون هوشمند ارسال کنید

شما یک تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ دارید، اما از تمام پتانسیل آن استفاده نمی کنید.ما برای شما پیشنهادی داریم بهتر است صفحه نمایش اندروید یا iOS خود را روی آن ارسال کنید.در واقع اینکار با راه اندازی کروم کست انجام می شود. اکنون که می‌دانید Chromecast چیست و چگونه با دستگاه‌های مختلف کار می‌کند، به شما نشان می‌دهیم که ارسال محتوا از اندروید یا iOS چقدر آسان است، بنابراین می‌توانید خودتان از این ویژگی استفاده کنید!

برای شروع، Chromecast چیست؟

Chromecast یک پخش کننده رسانه دیجیتال است که توسط Google ایجاد شده است. همچنین به عنوان دستگاه پخش رسانه یا دستگاه پخش ویدئو نیز شناخته می شود.

Chromecast با برنامه های دارای Chromecast سازگار است و از طریق پورت HDMI یا USB به تلویزیون شما متصل می شود. سپس می توانید محتوا را از تلفن هوشمند یا تبلت خود مستقیماً از طریق اتصال WiFi به صفحه تلویزیون خود پخش کنید.

هنگامی که Chromecast به درگاه HDMI تلویزیون وصل شد، می‌توانید از تلفن هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ خود برای دسترسی به محتوای Google Play و پخش آن به صفحه تلویزیون خود استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید با راه اندازی کروم کست، صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها را روی تلویزیون خود بازتاب دهید.

خبر خوب این است که Chromecast را می توان با هر سرویس پخش رایگان، از جمله YouTube و Google Play Movies & TV استفاده کرد. همچنین با هر فایل رسانه ای که در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود دارید سازگار است – فقط کافی است برای راه اندازی کروم کست آن را به شبکه Wi-Fi خود وصل کنید و پخش جریانی کنید!

الزامات راه اندازی کروم کست چیست؟

Chromecast یک روش فوق العاده همه کاره و مقرون به صرفه برای پخش صفحه نمایش شما بر روی تلویزیون شما است. اما برای اینکه بتواند کار کند، چند الزام وجود دارد که باید رعایت شود:

Chromecast باید از طریق HDMI به تلویزیون متصل شود.

Chromecast باید به یک شبکه Wi-Fi (یا اتصال اترنت در صورت اتصال از طریق USB) متصل شود.

Chromecast با دستگاه‌های Android و iOS سازگار است، اما نه با Windows یا Mac OS. علاوه بر این، با دستگاه‌های Fire OS مانند تبلت‌های Fire آمازون یا تبلت‌های Kindle Fire HD سازگار نیست – اگر یکی از آن دستگاه‌ها را دارید و می‌خواهید این قابلیت را داشته باشید، به جای آن Roku Streaming Stick را در نظر بگیرید.

Chromecast با هیچ سرویس پخش پولی مانند Netflix یا Hulu+ سازگار نیست. این شامل هر گونه محتوای ویدیویی رایگانی است که از طریق این خدمات در دسترس است. اگر چیزی در Netflix وجود دارد که می‌خواهید هنگام ارسال صفحه نمایش خود از دستگاه دیگری مانند لپ‌تاپ به آن دسترسی داشته باشید، قبل از امتحان کردن هر چیز دیگری مطمئن شوید که به عنوان بخشی از پیشنهادات «رایگان» آن‌ها در دسترس است!

چه دستگاه هایی از Chromecast پشتیبانی می کنند؟

Chromecast با تلفن‌های Android، آیفون و تبلت‌ها کار می‌کند. کامپیوترهای ویندوزی با ویندوز 10؛ مک های دارای سیستم عامل OS X Yosemite یا جدیدتر؛ دستگاه‌های Chromebook و سایر دستگاه‌هایی که از فناوری‌های Google Cast و PlayReady استفاده می‌کنند (مانند برخی از پخش‌کننده‌های بلوری). همچنین می‌توانید با استفاده از مرورگر Chrome روی لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی دارای Windows 7+ یا Mac OS X 10.6+ محتوا را از رایانه خود به تلویزیون خود بازتاب دهید.

نحوه تنظیم Chromecast

برای راه اندازی کروم کست، باید برنامه Google Home را در تلفن یا رایانه لوحی خود دانلود کنید. برای انجام این کار، فروشگاه App را باز کنید و “Google Home” را جستجو کنید. پس از بارگیری، با اطلاعات کاربری حساب Google خود وارد شوید – یا اگر هنوز یک حساب Google ندارید (واقعاً باید آن را دریافت کنید)، با ضربه زدن روی “ایجاد حساب” در پایین صفحه، یکی ایجاد کنید.

اکنون که دستگاه شما به Wi-Fi متصل است و Google Home را دانلود کرده اید، زمان راه اندازی Chromecast فرا رسیده است! قبل از ادامه این مراحل، مطمئن شوید که هر دو دستگاه به یک شبکه Wi-Fi متصل هستند:

مرحله 1: Chromecast خود را به تلویزیون وصل کنید.

مرحله 2: مطمئن شوید که برنامه Google Home را روی تلفن خود نصب کرده اید و به همان شبکه Wi-Fi Chromecast خود متصل هستید (اگر در حین راه اندازی آن را متصل کنید، احتمالاً آسان تر خواهد بود).

مرحله 3: گوشی خود را با انتخاب نام آن از لیست دستگاه های موجود یا از طریق کد به Chromecast متصل کنید. روش دوم ترجیح داده می شود زیرا باید زمان اتصال را سرعت بخشد و اتصال رمزگذاری شده را حفظ کند، اما اگر روش شما مفید نباشد، هر دو به خوبی کار خواهند کرد.

مرحله 4: دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید!

واقعاً به همین سادگی است! هنگامی که راه اندازی کروم کست را انجام دادید، می توانید پخش محتوا را از برنامه هایی مانند YouTube، Netflix یا HBO Now روی هر تلویزیون متصل تنها با استفاده از تلفن هوشمند خود به عنوان رابط شروع کنید.

صفحه iOS خود را از برنامه Google Home ارسال کنید.

برنامه Google Home را باز کنید و روی نماد Devices در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

روی نام دستگاه Chromecast خود ضربه بزنید.

روی Cast screen/audio ضربه بزنید، سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا دستگاه iOS خود را به عنوان مقصد محتوای خود انتخاب کنید (ابتدا باید رمز عبور خود را وارد کنید).

برای ارسال صفحه نمایش خود از مرکز کنترل، باید AirPla را فعال کنید.
-در دستگاه iOS خود، به Settings > General > Accessibility > AssistiveTouch بروید و AssistiveTouch را روشن کنید.

-همچنین می توانید این کار را با فشار دادن دکمه Home سه بار پشت سر هم انجام دهید.

نتیجه

Chromecast یک دستگاه عالی است که همه می توانند از آن استفاده کنند. دارای ویژگی های زیادی است که آن را به گزینه ای عالی برای پخش محتوا از تلفن یا رایانه لوحی به تلویزیون TCL تبدیل می کند. امیدواریم این مقاله به شما در درک نحوه استفاده بهتر از Chromecast و قابلیت‌های آن کمک کرده باشد

پیکو الکترونیک: نمایندگی تعمیر لوازم خانگی و برقی در تهران

پیکو الکترونیک به عنوان معتبرترین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران است که سابقه طولانی مدت در زمینه نصب، سرویس و تعمیر تخصصی انواع لوازم برقی و همچنین تعمیر تلویزیون در تهران را دارد و توانسته تاکنون رضایت مشتریان زیادی را جلب کند. تعمیرکاران ما دارای مهارت و دانش بالا هستند و دستگاه شما را از هر برند و مدلی که باشد به صورت حرفه ای و یکبار برای همیشه تعمیر می کنند. علاوه بر این، ما از قطعات اورجینال و اصل استفاده می کنیم و کارت گارانتی 6 الی 12 ماه به ازای خدمات خود ارائه می دهیم.

در صورتی که نیاز به نصب، سرویس و تعمیر لوازم خانگی در تهران از جمله ( تعمیر تلویزیون در منزل ، تعمیر ماشین لباسشویی ، تعمیر یخچال در منزل و تعمیر جاروبرقی )دارید، همین حالا با شماره های مندرج در سایت تعمیرات لوازم خانگی پیکوالکترونیک تماس بگیرید.