اشتباهات رایج استفاده از لباسشویی

نکات و بایدهای استفاده از ماشین لباسشویی

اشتباهات رایج استفاده از لباسشویی از جمله مواردی است که بی‌آن‌که بدانیم، مرتکب آن می‌شویم. مسأله این‌جا است که با این کار، در حقیقت عمر مفید لباسشویی خود را کاهش می‌دهیم. در این مقاله قصد داریم تا اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی را بررسی کنیم. دانستن این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا به شیوه‌ی صحیح‌تری با دستگاه خود کار کنید.

washing machine

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای ماشین لباسشویی فعال است. تعمیر ماشین لباسشویی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی و... و انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی ماشین لباسشویی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات ماشین لباسشویی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر ماشین لباسشویی پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر ماشین لباسشویی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر ماشین لباسشویی

اشتباه در استفاده از وسایل مختلف

بیش‌تر ما نحوه‌ی کارکرد لوازم مختلف را از بزرگ‌ترهای خود یاد می‌گیریم. بدون آن‌که حتی یک‌بار دفترچه‌ی راهنمای آن وسیله را بخوانیم. این امر سبب می‌شود که گاه با دستگاه خود، کارهایی را انجام دهیم، که سبب آسیب رسیدن به آن و عملکرد وسیله شود. پیکوالکترونیک، همیشه توصیه می‌کند تا پیش از کار با هر وسیله‌ای از مطالعه‌ی دفترچه‌ی راهنمای آن غافل نشوید. بسیاری از توصیه‌های درج شده در دفترچه راهنما، شما را از اشتباهات رایج در استفاده از آن وسیله نجات می‌دهد.

اشتباهات رایج در استفاده از لباسشویی

ریختن مایع زیاد، از مهم‌ترین اشتباهات رایج در استفاده از لباسشویی

ریختن شوینده در ماشین لباسشویی
ریختن شوینده در ماشین لباسشویی

خیلی از ما فکر می‌کنیم اگر لباسی کثیف‌تر از حد معمول است، با ریختن مقادیر بیش‌تر شوینده در ماشین، نظافت بهتری خواهد داشت. اما ما به شما می‌گوییم که این کار اشتباه است. ماشین لباسشویی، حجم مشخصی آب گیری می‌کند. در نتیجه وقتی میزان شوینده، از حد معینی بالاتر باشد، نمی‌تواند آن را با آب کاملاً پاک کند. در نتیجه پودر و مایع شوینده داخل تار و پود لباس باقی مانذه و باقت پارچه و لباس را خراب می‌کند. ساده‌ترین مشکل، ایجاد لکه‌های سفید بر روی پارچه‌های تیره‌تر خواهد بود. 

توصیه می‌کنیم به جای افزایش مقدار پودر برای البسه‌ی کثیف‌تر، از شست‌وشوی مجدد و یا تنظیم برنامه‌ی ویژه استفاده نمایید.

زیپ‌ها را ببندید.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی، باز گذاشتن زیپ لباس‌ها است. زیپ‌های باز در حین فرآیند شست‌وشو، با سایر البسه برخورد داشته و می‌توانند به آن‌ها آسیب برسانند. اگر زیپی، دچار زنگ زدگی و خرابی شده باشد، از گذاشتن آن لباس در ماشین خودداری کنید. چرا که زنگ می‌تواند در حین شست‌وشو در سایر لباس‌های شما، ایجاد لکه کند.

عدم تست رنگ لباس‌ها از رایج‌ترین اشتباهات در استفاده از لباسشویی

بهتر است در استفاده‌ی اول هر لباس، آن را تست رنگ‌دهی کنید. در این تست کافی است تا لباس را برای چند دقیقه در یک لگن آب به صورت جداگانه قرار دهید. اگر آب تشت رنگی شد، لباس شما سایر البسه‌ی ماشین را خراب خواهد کرد.

البسه‌ی فلزی را مستقیم در ماشین نگذارید.

کیسه لباسشویی
کیسه لباسشویی

بسیاری از لباس‌ها، با اکسسوری‌های فلزی زینت داده شده‌اند. به عنوان مثال، سگک، زیپ و دکمه‌های فلزی دارند. اگر این اکسسوری‌ها به آسانی از لباس جدا می‌شوند، بهتر است پیش از قرار دادن آن‌ها در ماشین، آن را جدا کنید. در غیر این صورت، یک کیسه‌ی پارچه‌ای مجزا برای چنین البسه‌ای در نظر بگیرید و لباس‌های فلزی را داخل آن بیاندازید.

توجه داشته باشید که انداختن مستقیم چنین لباس‌هایی در ماشین لباسشویی، سبب برخورد مداوم بخش فلزی با دیگ شده و به مرور خسارات زیادی را به دستگاه، وارد می‌سازد.

لازم به ذکر است که از قرار دادن مستقیم لنگه جوراب و یا لباس‌های کوچک در ماشین خودداری نمایید. برای این منظور شما می‌توانید لباس‌های کوچک را در همین محفظه‌ها و کیسه‌های جداگانه قرار دهید.

حوله، پتو و وسایل حجیم را در ماشین نشویید.

بسیاری از افراد، فکر می‌کنند شست‌وشوی پتو و البسه‌ی حجیم در ماشین لباسشویی خانگی، مشکلی ندارد. باید توجه داشته باشید که زمان آب گیری، وزن این وسایل، سه برابر بیش‌تر می‌شود. در نتیجه فشار زیادی به دیگ ماشین لباسشویی شما وارد شده و آن را دچار آسیب می‌کند. بهتر است از سرویس دهندگان خدمات شست‌وشو برای این منظور استفاده نمایید.

زیاد آب داغ استفاده نکنید.

استفاده از آب داغ به منظور نظافت بهتر البسه، از دیگر اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی است. آب خیلی داغ می‌تواند بافت لباس‌ها را تخریب کند. به جای آن سعی کنید شوینده‌های باکیفیت و برنامه‌ی مناسب شست‌وشو را انتخاب کنید.

رخت چرک را در ماشین لباسشویی نگذارید.

بسیاری از افراد عادت به استفاده از ماشین لباسشویی به جای سطل رخت چرک دارند. آن‌ها بعد از چند وقت که دیگ ماشین پر شد، ماشین لباسشویی را روشن می‌کنند. این کار را هرگز توصیه نمی‌کنیم. 

لباس آلوده، منبع باکتری و میکروب است و می‌تواند میکروب‌ها را به سایر البسه و بخش‌های مختلف ماشین انتقال دهد. بهترین فضا برای نگهداری البسه‌ی کثیف، سطل رخت چرک سوراخ‌دار با امکان رد و بدل شدن هوا و ایجاد تهویه است. بهتر است سطل را از جنس قابل شست‌وشو انتخاب نمایید.

لباس‌های دارای جرم را در ماشین نیاندازید.

اگر لباس شما جرم دارد، مثلاً گلی شده است یا به آن آدامس چسبیده است، ابتدا اقدام به پاک‌سازی لکه از روی لباس نمایید. سپس آن را در ماشین بیاندازید. عدم توجه به این نکته می‌تواند سایر لباس‌ها را هم در جرم شریک کند! به علاوه این‌که فیلتر ماشین لباسشویی کثیف می‌شود.

بدون وقفه از ماشین لباسشویی کار نکشید.

مهم‌ترین گزینه از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی، کارکرد بی‌وقفه‌ی این دستگاه است. به خصوص خانواده‌های پر جمعیت، این اشتباه را زیاد تکرار می‌کنند. شست‌وشوی مداوم با ماشین لباسشویی، سبب داغ شدن دستگاه و خراب شدن موتور خواهد شد. بهتر است برنامه‌ای هفتگی برحسب میزان نیاز، بچینید و از روشن کردن ماشین لباسشویی بیش‌تر از یک بار در طول روز، خودداری کنید. 

بیشتر بخوانید: تکان خوردن ماشین لباسشویی

از نظافت ماشین غافل نمانید.

نظافت ماشین لباسشویی
نظافت ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی و هر دستگاه دیگری، نیاز به نظافت دارد. در حقیقت نظافت، بخشی از برنامه‌ی نگهداری از آن وسیله به شمار می‌آید. واشر درب و محل پودر، مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که عدم توجه به نظافت آن، قارچ‌ها را دعوت خواهد کرد.

در این مطلب، مهم‌ترین اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی را بیان کردیم. دانستن این اطلاعات، شما را از ارتکاب چنین اشتباهاتی باز خواهد داشت. توجه داشته باشید که با مراقبت و اطلاع از شیوه‌ی استاندارد لباسشویی، عمر وسیله‌ی شما افزایش پیدا می‌کند و کم‌تر به تعمیرکاران لباسشویی مراجعه خواهید کرد.

بخوانید: مشکلات رایج ماشین لباسشویی