ال سی دی یا تلویزیون هوشمند کدام بهتر است؟

ال سی دی یا تلویزیون هوشمند

ال سی دی یا تلویزیون هوشمند کدام بهتر است؟

تفاوت ال سی دی یا تلویزیون هوشمند موضوعی است که اکثر مردم از آن اطلاعی ندارند و اغلب هم اصلاً به دنبال آن نمی‌گردند. اگر قصد خرید تلویزیون دارید با کمی قدم زدن در نمایندگی‌های برندهای مختلف، متوجه تنوع بالای تلویزیون‌ها می‌شوید. درست در همین لحظه است که ممکن است گیج شوید و دیگر توضیحات فروشنده هم به کارتان نیاید!

بنابراین بهتر است قبل از خرید به دنبال تفاوتهای  ال سی دی یا تلویزیون هوشمند باشید در این مقاله از پیکوالکترونیک به این مبحث خواهیم پرداخت با ما باشید..

فهرست مطالب

  • ال سی دی در مقابل oled
  • پلاسما در مقابل led
  • ال سی دی یا oled
  • مصرف برق LCD در مقابل LED

تلویزیون ال سی دی در مقابل تلویزیون oled

سال‌هاست که تلویزیون‌های LED با نور پس‌زمینه بر بازار تسلط داشته‌اند. تولید کنندگان هر ساله مدل های LED زیادی را با ویژگی های مختلف عرضه می کنند. در تاریکی کیفیت تصویر عالی مانند OLED را نخواهید داشت، اما تلویزیون های LED چند مزیت بیشتری نسبت به OLED دارند (به مقاله ما در مورد OLED در مقابل LED مراجعه کنید). بزرگترین مزیت تلویزیون های ال ای دی درخشندگی آنهاست که باعث می شود از تلویزیون های OLED روشن تر باشند و در برابر سوختگی های دائمی مصون باشند. تلویزیون های LED گاهی اوقات ال سی دی نیز نامیده می شوند. LED به فناوری استفاده شده برای ایجاد نور پس زمینه اشاره دارد، در حالی که LCD به فناوری استفاده شده برای تولید رنگ ها و سایه های مختلف اشاره دارد. از آنجایی که تمام مدل های LCD موجود در بازار از نور پس زمینه LED استفاده می کنند، هر دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند.

ما بیش از 300 تلویزیون با نور پس‌زمینه LED را خریداری و آزمایش کرده‌ایم، و در زیر بهترین تلویزیون‌های دارای پنل‌های LED را که می‌توانید خریداری کنید، توصیه می‌کنیم.

توصیه‌های ما در بالا همان چیزی است که ما معتقدیم در حال حاضر بهترین تلویزیون‌های LCD هستند که با پول می‌توان برای اکثر مردم در هر محدوده قیمتی خرید. ما قیمت را در نظر می‌گیریم (تلویزیون ارزان‌تر بر تلویزیون گران‌تر برتری می‌کند، اگر  ارزش تفاوت آن را نداشته باشد)

 

بیشتر مطالعه کنید: تلویزیون QLED یا OLED: کدام فناوری بهتر است؟

 

تلویزیون پلاسما در مقابل تلویزیون led

اگرچه آن هنوز منتظر اسکار بهترین منتقد تصویر است، اما دیوید دارای گواهینامه های بنیاد علوم تصویربرداری و مؤسسه ملی استانداردها و فناوری در کالیبراسیون و ارزیابی صفحه نمایش است.

C2 نشان دهنده اوج کیفیت تصویر با قیمتی است که مطمئناً بالا است، اما خیلی دیوانه کننده نیست. این تلویزیون از هر تلویزیون غیر OLED موجود در این لیست، از جمله Samsung QN90B، با سطوح مشکی عالی، کنتراست بی‌رقیب و دید خارج از زاویه عالی، بهتر عمل می‌کند. همچنین دارای ویژگی های بازی فوق العاده ای است که آن را به همراهی عالی برای Xbox Series X یا S، PlayStation 5 یا هر دو تبدیل می کند. C2 همچنین در چندین اندازه موجود است، اگرچه مدل‌های بزرگتر گران‌تر هستند. بهبودهایی نسبت به C1 سال قبل شامل ساخت فیبر کربن تا 47 درصد وزن سبک‌تر است – نسخه 65 اینچی ما آن را با وزن 37 پوند با پایه آن بررسی کردیم. در مقابل 72 پوند برای C1 65 اینچی، و همچنین برخی تنظیمات اضافی در گیم پلی و ویژگی جدید “همیشه آماده”. قیمت های زیر برای سایز 65 اینچ است.

تلویزیون ال سی دی یا تلویزیون oled

یک تلویزیون LED نسبت به تلویزیون های LCD معمولی انرژی کمتری مصرف می کند، صفحه نمایش روشن تر با کنتراست بهتر، پنل نازک تر و اتلاف گرمای کمتری را ارائه می دهد. این به این دلیل است که یک تلویزیون LED به جای CCFL تلویزیون های LCD معمولی، از دیودهای ساطع کننده نور برای نور پس زمینه استفاده می کند. صفحه نمایش یک تلویزیون LED یک صفحه نمایش LED نیست، بنابراین نام صحیح تر از نظر فنی، تلویزیون LCD با نور پس زمینه LED است.

اگرچه برخی می گویند که کیفیت تصویر یک تلویزیون LED بهتر است، اما هیچ پاسخ روشنی در مورد کیفیت تصویر بهتر وجود ندارد، زیرا هر دو تلویزیون از یک نوع صفحه نمایش استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک تلویزیون LCD رده بالا ممکن است کیفیت بهتری نسبت به یک تلویزیون LED پایین رده داشته باشد، اما اگر به مدل های رده بالای هر کدام از تلویزیون ها نگاه کنید، کیفیت تصویر قابل مقایسه خواهد بود.

LED های دینامیک RGB سیاه و سفید واقعی تری را نشان می دهند و بنابراین به نسبت کنتراست دینامیکی بالاتری (مطلوب در تلویزیون) به قیمت جزئیات کمتر در اجسام روشن کوچک در پس زمینه تاریک (مانند میدان های نور) دست می یابند.

تلویزیون های ال ای دی از دیودهای ساطع نور کم مصرف (LED) برای نور پس زمینه استفاده می کنند. آنها نسبت به لامپ های فلورسنت کاتد سرد (CCFL) که در تلویزیون های LCD سنتی استفاده می شوند، انرژی کمتری مصرف می کنند. صرفه جویی در انرژی معمولا 20-30٪ است.

 

بیشتر مطالعه کنید: چگونه بفهمم صفحه نمایش من LED یا LCD است؟

 

مصرف برق تلویزیون LCD در مقابل تلویزیون LED

ممکن است در مورد طیف وسیعی از نمایشگرها مانند HD، 3D، smart، 4K، UHD و بسیاری دیگر شنیده باشید. با این حال، ال سی دی یا تلویزیون هوشمند کاملاً مشهور و برای مردم عادی شناخته شده هستند. قبل از اینکه به تفاوت ال سی دی یا تلویزیون هوشمند فکر کنیم، مهم است که ابتدا به تعاریف اصلی آنها بپردازیم.

شکل کامل LCD نمایشگر کریستال مایع است. این کریستال مایع دارای خواص جامد و مایع است. مانیتورها یا صفحه نمایش های LCD دارای نور پس زمینه پشت صفحه نمایش اصلی هستند. این به آنها اجازه می دهد تا نور سفید ساطع کنند. این صفحه نمایش ها دارای دو لایه متفاوت از شیشه های پلاریزه هستند که کریستال های مایع می توانند نور را مسدود یا عبور دهند.

واژه LED مخفف عبارت Light Emitting Diodes است. یکی از تفاوت‌هایی که آن‌ها را از تلویزیون‌های LCD متمایز می‌کند، استفاده از چراغ‌های فلورسنت است، در حالی که LEDها از دیود استفاده می‌کنند. این دیودها نورهای بسیار کوچکی هستند که به نوبه خود به صرفه جویی در فضا کمک می کند.

علاوه بر این، محل قرارگیری این چراغ ها نیز ممکن است متفاوت باشد. در مورد LED، چراغ ها در پشت صفحه نمایش یا روی لبه ها قرار می گیرند. این تفاوت بین تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی نیز می تواند باعث ایجاد تغییراتی در شکل فیزیکی نمایشگرها شود. به عنوان مثال، LED ها معمولاً نسبتاً نازک تر از LCD هستند.