برنامه ECO ماشین لباسشویی چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟

برنامه ECO ماشین لباسشویی

برنامه شست‌وشوی اقتصادی (ECO) در ماشین لباسشویی

با قیمت فعلی برق، بسیاری از کاربران به فکر استفاده از برنامه ECO برای تمام لباس های خود هستند. اما آیا این تصمیم درستی است؟ مزایا و معایب برنامه ECO ماشین لباسشویی را به شما می گوییم.

برنامه ECO ماشین لباسشویی چیست؟

ECO، در برنامه های لوازم خانگی، به «اقتصادی» اشاره دارد، نه «اکولوژیک»، اگرچه، در واقعیت، برای هر دو اصطلاح کاربرد دارد. در مورد ماشین لباسشویی برنامه ای است که از یک طرف مقدار کمتری آب مصرف می کند و از طرف دیگر دمای شستشو و آبکشی کمتر از سایر برنامه ها است، بنابراین مصرف آب هر دو به عنوان انرژی است. برای گرم کردن آن کمتر است. به طور خلاصه، آنها برنامه هایی هستند که بر مدیریت کارآمد منابع (آب و انرژی) متمرکز شده اند، بنابراین اصطلاح ECO برای هر دو «اقتصادی» و «اکولوژیک» به کار می رود.

برنامه ECO ماشین لباسشویی به چه معناست؟

بر اساس مطالعه ای که توسط OCU انجام شد که در آن 18 ماشین لباسشویی مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و مصرف انرژی و آب را برای ECO و برنامه های معمولی برای پنبه اندازه گیری کردند، نتایج به شرح زیر بود:

  • برنامه ECO به شما این امکان را می دهد که مصرف انرژی را تا 33 درصد در مقایسه با برنامه معمولی کاهش دهید.
  • با برنامه ECO در مقایسه با برنامه معمولی 36 درصد در مصرف آب صرفه جویی می کنید.

 

چگونه این صرفه جویی در برنامه های ECO ماشین لباسشویی حاصل می شود؟

برنامه های ECO چندین پارامتر شستشو را ترکیب می کنند:

  1. آب گرم. با یک برنامه معمولی، برای مثال، در دمای 40 درجه، ماشین لباسشویی دمای آب را بین 30 تا 42 درجه در طول چرخه حفظ می کند که مستلزم مصرف انرژی مشخصی است. برنامه ECO در ابتدای شستشو به دمای انتخاب شده می رسد و در کل چرخه آن را دوباره گرم نمی کند.
  2. زمان های استراحت زمان های استراحت “توقف” موتور هستند که ماشین لباسشویی هنگام تغییر جهت چرخش انجام می دهد. در برنامه های ECO زمان استراحت طولانی تر از برنامه های معمولی است و هر چه زمان توقف طولانی تر باشد استفاده از موتور کمتر و در نتیجه مصرف کمتر می شود.
  3. چرخش در دقیقه تعداد دور درام در دقیقه در یک برنامه ECO کمتر از یک برنامه معمولی است، بنابراین مصرف کاهش می یابد.
  4. اب. برای صرفه جویی در مصرف آب، برنامه ECO از بارگیری آب در فازها و با چرخش درام استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که لباس ها به خوبی خیس می شوند، اما آب را در پایین درام به حداقل می رساند.

 

مزایای برنامه ECO ماشین لباسشویی

  • صرفه جویی در انرژی و آب.
  • کاهش اثرات زیست محیطی.
  • افزایش طول عمر لباس: استفاده از دمای پایین در شستشو به همراه مواد شوینده مناسب باعث افزایش طول عمر لباس می شود.
  • از آنجایی که برنامه ها طولانی تر هستند و به طور کلی در دمای 60 درجه، ویروس ها و باکتری ها بیشتر از بین می روند.

 

معایب برنامه ECO ماشین لباسشویی

مدت زمان برنامه: اگرچه مدت زمان برنامه ECO ماشین‌های لباسشویی بسته به برندها و مدل‌های مختلف متفاوت است، اما به طور کلی، در مقایسه با 40 تا 50 دقیقه یک برنامه معمولی، به طور متوسط ​​کمی بیش از 2 ساعت طول می‌کشد.

  • در از بین بردن لکه های دشوار کمتر موثر است. برای افزایش اثربخشی برنامه ECO توصیه می شود از شوینده ای استفاده کنید که در دمای 30 درجه سانتی گراد موثر باشد.
  • راندمان آبکشی کمتر از یک برنامه معمولی است، یعنی ممکن است آثاری از مواد شوینده روی لباس باقی بماند که برای افراد دارای پوست حساس مشکل ایجاد کند.
  • از برنامه ECO برای بارهای زیاد لباس های شسته شده خودداری کنید.
  • از آنجایی که برنامه ECO چرخش در دقیقه را کاهش می دهد، لباس ها مرطوب تر از چرخش معمولی بیرون می آیند.

 

پیکو الکترونیک نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران

با پیکو الکترونیک تعمیرات ماشین لباسشویی شما در منزل انجام می شود، در نتیجه نیازی به جابجایی ماشین لباسشویی نمی باشد که این امر موجب صرفه جویی در هزینه ها و مشکلات مربوط به حمل و نقل خواهد شد.

مرکز تعمیرات پیکو الکترونیک برای درک شرایط هموطنان عزیزمان، تمام سعی خود را می کند تا هزینه های تعمیرات لباسشویی سامسونگ شما را تا جای ممکن به حداقل برساند.

تکنسین های پیکو الکترونیک سعی می کنند تا جای امکان قطعات خراب ماشین لباسشویی را به جای تعویض، تعمیر کنند تا هزینه های پرداختی به حداقل ممکن برسد.

در صورتی که امکان تعمیر قطعات وجود نداشته باشد، از قطعات اصل و اورجینال ماشین لباسشویی استفاده می شود و قطعات دارای گارانتی 6 ماهه می باشند.

خدمات تعمیرات انجام شده توسط این نمایندگی دارای گارانتی 6 ماهه تا 1 ساله می باشد. یعنی اگر قسمت تعمیر شده توسط شرکت، خراب شود، شرکت بدون دریافت هزینه لباسشویی شما را مجدد تعمیر خواهد کرد.

پیکو الکترونیک دارای تعداد زیادی متخصص در حوزه تعمیرات لباسشویی در منزل می باشد، بنابراین تکنسین های ما در کوتاهترین زمان ممکن می توانند به محل مراجعه کنند و دستگاه شما را بررسی کنند و در صورت نیاز، تعمیرات لازم را انجام دهند.