چگونه می توانم بلبرینگ ماشین لباسشویی سامسونگ را تعویض کنم؟

تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی

تعمیر بلبرینگ ماشین لباسشویی سامسونگ

بلبرینگ ماشین لباسشویی سامسونگ را نمی توان تعمیر کرد، اما میتوان تعویض کرد، بنابراین قبل از هر چیز باید قطعات لازم را تهیه کنیم. در حال حاضر کیت تعمیر بلبرینگ ماشین لباسشویی سامسونگ به صورت تجاری در دسترس و در یک بسته موجود است:

  • تخت
  • مهر و موم روغن
  • روانکاری ویژه

درست است، کیت‌های تعمیر برای مدل‌های مختلف واشر موجود است، اما باید بدانید که یاتاقان‌ها برای کدام مدل واشر مناسب هستند تا دچار اشتباه نشوید.

برای تعویض بلبرینگ لباس شویی سامسونگ علاوه بر قطعات، به ابزارهایی نیز نیاز داریم.

  • خرطوم مسی؛ ابزار
  • گریس مخصوص عناصر ماشین لباسشویی یا مایع WD-40؛
  • کلید هگز؛
  • نشانگر؛
  • گل میخ فولادی یا لوله فلزی؛
  • انبردست یا انبردست؛
  • آچار کوچک قابل تنظیم؛
  • کلیدها (کلیدها و عناوین)؛
  • گیج پیچ گوشتی، مورب و مسطح؛
  • هر نوع درزگیر

در مرحله اول لوازم جانبی خریدیم، می توانید مکانی مناسب را برای کار آماده کنید و سپس با دستان خود اقدام به جداسازی ماشین لباسشویی سامسونگ کنید.

در مرحله دوم، تمام “اضافی” را از ماشین لباسشویی خارج کنید تا در از بین بردن مخزن اختلال ایجاد نکند. شما باید این کار را انجام دهید تا چیزی شکسته یا گم نشود، بنابراین قطعات حذف شده را در مکان های جداگانه قرار دهید. بنابراین ما شروع به جداسازی می کنیم.

ابتدا دیواره بالایی (پوشش) را از دستگاه جدا کنید. برای انجام این کار، دو بست نگهدارنده این پوشش را بردارید. آنها در قسمت بالایی دیوار عقب در گوشه ها قرار دارند. سپس باید هر دو کف دست را روی دیوار بالایی قرار دهید و به سمت خود بکشید و سپس آنها را بالا بیاورید.

بعد، وان پودر را بردارید. این امر ضروری است تا در لحظه کج کردن و چرخاندن دستگاه، آب نریزد و لوازم الکترونیکی آب نریزند. برداشتن وان آسان است:

شما باید آن را به طور کامل باز کنید؛
از یک طرف “زبان” بخش میانی را با انگشت خود فشار دهید.
در همان زمان، با دست دوم، وان را کمی بلند کرده و به سمت خود بکشید.
اگر همه چیز خوب پیش رود، وان باید بیرون بیاید و در دست شما بماند.

پس از برداشتن وان پودر، شلنگ های تامین آب داخل و همچنین شلنگی که آب و پودر وارد مخزن می شود را باز کنید. شیلنگ ها را با احتیاط جدا کنید تا به گیره ها آسیبی نرسد. گیره ها را با انبردست باز کنید و سپس شیلنگ ها را سفت کنید.

همچنین وظیفه ما این است که وزنه تعادل بالایی که ما را آزار می دهد، بلند کنیم. برای انجام این کار، یک سر به اندازه مناسب بردارید و دو بست را بردارید، سپس وزنه تعادل را به آرامی نگه دارید، آن را بردارید و به پهلو بردارید.

بیشتر مطالعه کنید: چگونه فیلتر ماشین لباسشویی ال جی را تمیز کنم؟ 

نکته! وقتی آخرین پیچ را با دست باز می‌کنید، حتماً دست مخالف را با دست دوم نگه دارید، زیرا بسیار سنگین است و می‌تواند به طرفین سر بخورد و به قسمت‌های مهم دستگاه سامسونگ آسیب برساند.

حالا به دیوار جلویی ماشین لباسشویی سامسونگ بروید. ما باید آن را با دست خود برداریم، اما برای این کار باید بدون آسیب رساندن به عنصر سیستم قفل درب، آستین لاستیکی را به درستی باز کنیم. چه کاری باید انجام شود؟

دو بست دستگاه قفل درب را باز می کنیم.
سپس برای جلوگیری از پاره شدن سیم هنگام برداشتن کاف، سنسور را بردارید.
پیچ ها را طوری پیچ کنید که به عقب نلغزند.
ما یک پیچ گوشتی می گیریم، یک گیره کابل فولادی را در پایه کاف پیدا می کنیم و آن را بالا می بریم.
یک پیچ گوشتی زیر گیره می گیریم و از شیار بیرون می آوریم. وظیفه ما این است که نگهدارنده گیره را برای شل کردن و باز کردن آن پیدا کنیم.
پیچ را ضعیف کرده و گیره را از کاف خارج کنید.
انگشتان خود را زیر کاف کلاهک قرار می دهیم و به آرامی آن را به سمت خود می کشیم.

شما نمی توانید کاف را تا انتها بردارید، نکته اصلی این است که با برداشتن دیوار جلویی تداخل نداشته باشد. دیوار جلویی را برای مدتی تنها می گذاریم. حالا باید آن را کناری قرار دهیم تا ماشین لباسشویی سامسونگ از زیر آن جدا شود. برای انجام این کار، چهار بست نگهدارنده پوشش پایین را باز کرده و بردارید.

در اینجا لازم است تمام سیم ها را از موتور الکتریکی ماشین لباسشویی سامسونگ و همچنین از پمپ تخلیه جدا کنید. خوب است که از روند کار با یک برقکار فیلم بگیرید، زیرا سیم کشی به راحتی اشتباه گرفته می شود. اگر این امکان پذیر نیست، فقط می توانید با استفاده از نشانگر یادداشت برداری کنید.

توجه! کنتاکت های اتصال سیم به سنسورهای واحدها بسیار ضعیف هستند، بنابراین سعی کنید مراقب باشید. اگر سیم یا تماسی سوخته یافت شد، باید فوراً تعویض شود.

بیشتر مطالعه کنید: علت کار نکردن دکمه استارت لباسشویی

ما به از بین بردن قفسه هایی که در آن انبار ماشین لباسشویی قرار دارد، ادامه می دهیم. برای انجام این کار، چهار بست را که یک سر قفسه را به مخزن و سر دیگر را به پایین کیس متصل می کند، بردارید. در قسمت پایین ما چیزی بیش از موتور جدا نمی کنیم، پمپ تخلیه به ما آسیب نمی رساند، فقط باید لوله ها را باز کنیم.

دستگاه را کنار آن رها می کنیم و به سمت بالا حرکت می کنیم. اکنون باید شیر پرکننده را به همراه سنسورها و نازل ها باز کنیم. سیم را از سنسورهای سوپاپ جدا کنید و سپس پیچ های نگهدارنده را بردارید. پس از آن، دریچه را بردارید و آن را کنار بگذارید. ترازوها را می بندیم چهار فنر هستند که مخزن به آن آویزان است.

هر چیزی که می تواند در برداشتن مخزن اختلال ایجاد کند ، ما آن را خاموش کردیم ، اکنون باید مخزن را به همراه موتور از بدنه ماشین لباسشویی سامسونگ بکشید. از بین بردن مخزن، دیگ و موتور لحظه بسیار مهمی است، می تواند کمی لمس شود و سپس کار افزایش می یابد. مخزن را برگردانید، تسمه را از قرقره بردارید و سپس با آچار شش گوش، قرقره را باز کنید.

توجه! بست نگهدارنده قرقره می تواند “چسبیده”، بنابراین پیچ را با گریس WD-40 روغن کاری کنید تا از تلاش غیرضروری و خطر شکستن نخ جلوگیری کنید.

بیشتر مطالعه کنید : چه مقدار پودر یا مایع در ماشین لباسشویی بریزیم؟

مخزن حذف شده است، اکنون می توانید به مرحله بعدی جداسازی بروید. روند جدا کردن ماشین لباسشویی برای مبتدیان ممکن است پیچیده به نظر برسد، بنابراین توصیه می کنیم فیلم برداری کنید تا بتوانید بعداً محل اتصال و پیچ شدن آن را ببینید.

یاتاقان ها را تعویض می کنیم ما به جدا کردن مخزن دستگاه سامسونگ و جدا کردن درام آن با دست خود ادامه می دهیم. قفسه هایی که مخزن روی آنها قرار دارد را با باز کردن پیچ های اتصال دهنده آنها به بدنه مخزن جدا می کنیم. این عناصر نه تنها برای نگه داشتن قفسه ها، بلکه برای اتصال دو قسمت بدنه مخزن نیز طراحی شده اند، بنابراین بست های اصلی را باز می کنیم، منگنه ها و گیره ها را می توان با یک پیچ گوشتی یا یک آچار باز جدا کرد، بدون هیچ مشکلی.

قسمت بالای بدنه مخزن را بردارید و درام را باز کنید. حالا قسمت پایین قاب را بردارید. سه عنصر اصلی ظاهر شد:

  • قسمت بالایی بدنه مخزن، با یک چاه در وسط؛
  • قسمت پایین بدنه مخزن با عنصر گرمایش؛
  • بدنه درام محوری

فقط روی تعمیر بلبرینگ ماشین لباسشویی تمرکز نکنید. مسیر و سایر قسمت های دستگاه را بررسی کنید تا مجبور نباشید بعداً دوباره آن را جدا کنید.

در تلاش برای جایگزینی مستقل یاتاقان های درام ماشین لباسشویی سامسونگ، “خانگی” اغلب اشتباهاتی را مرتکب می شود که تعمیر را پیچیده می کند و برای این کار نیاز به هزینه های اضافی دارد. این خطاها چیست؟

  • پارگی سیمی که به سمت سنسور می رود و پوشش را مسدود می کند.
  • شکاف کاف روکش ماشین لباسشویی.
  • آسیب به قرقره در هنگام خارج کردن از محور.
  • نقص پیچ و مهره های بست.
  • پاره شدن سیم ها به سنسور دما و المنت گرمایشی.

شما باید در مورد این اشتباهات معمولی بدانید و هرگز آنها را تکرار نکنید، زیرا تعویض درام یک هزینه جدی یا حتی بدتر است.

در خاتمه خاطرنشان می کنیم که تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی سامسونگ کار چندان آسانی برای کسی که هیچ اطلاعات فنی ندارد نیست و بهتر است این کار را به متخصص مربوطه بسپارید.

پیکو الکترونیک نمایندگی برند های خارجی و ایرانی ماشین لباسشویی در تهران و البرز، یک مجموعه تخصصی و حرفه ای است که کلیه خدمات و سرویس های مربوط به تعمیر انواع ماشین های لباسشویی را به کاربران ارائه می دهد.

همکاران ما ضمن استفاده از تجهیزات پیشرفته، ماشین لباسشویی شما را عیب یابی کرده و اقدامات لازم را برای رفع مشکلات آن انجام می دهند. برای آشنایی با روند تعمیر ماشین لباسشویی در تهران و نحوه بهره مندی از خدمات پیکو الکترونیک با ما در تماس باشید.