۷ دلیل بو گرفتن لباس‌ها بعد از شستن با لباسشویی

دلیل بو گرفتن لباس‌ها بعد از شستن با لباسشویی

چرا لباس های شسته شده بعد از شستن در ماشین لباسشویی بوی بد می دهند؟

مردم ماشین لباسشویی می خرند تا لباس هایشان نه تنها تمیز باشد بلکه بوی خوبی هم بدهد. هر ماشین لباسشویی مدرن وظیفه پر کردن لباس های شسته شده را دارد. با این حال، در یک روز خوب، پس از شستن لباس ها تمیز می شوند، اما بوی آن خوشایندترین نیست. این ممکن است به دلیل عملکرد نادرست ماشین لباسشویی، استفاده از مواد شوینده نامناسب یا کیفیت پایین آب باشد. در این مقاله با دلایل بوی بد لباس ها بعد از شستشو در ماشین لباسشویی آشنا شوید.

علل بو گرفتن لباس‌ها 

دلایل بو گرفتن لباس‌ها می تواند متعدد باشد، اما اگر به مرور زمان از بین نرود، می تواند به مشکلات جدی تری تبدیل شود. پس چرا کتان بو می دهد:

  • آب در مخزن تخلیه راکد است. احتمالاً محبوب ترین مشکل این است که به دلیل عدم تخلیه کامل آن یا عدم توجه به آن، آب کثیف مخلوط با گرد و غبار زباله می تواند در کف مخزن باقی بماند. پس از مدتی، این مخلوط یک مخاط ناخوشایند تشکیل می دهد که در شستشوی بعدی با آب تمیز مخلوط می شود و در نتیجه بوی نامطبوعی ایجاد می شود.
  • گرفتگی لوله های تخلیه، لوله ها و فیلترهای تخلیه. آب آنچنان که باید تصفیه و فیلتر نمی شود، از این رو بو می شود.
  • گرفتگی فاضلاب بوی فاضلاب می تواند وارد دستگاه شود و این بوی تند لباس ها را جذب می کند.
  • به دلیل نقص خود دستگاه ، یعنی ظروف پودر لباسشویی ضعیف شسته می شوند ، در نتیجه بقایای پودر کپک زده و با مخاط پوشانده می شود ، بر این اساس کمی خوشایند است.
  • اگر ماشین لباسشویی برای مدت طولانی استفاده نشود، ممکن است آب روی دیواره های الاستیک درام راکد شود. ممکن است کپک و تجمع روی آن ایجاد شود. سخت است که متوجه آنها نشویم، اما افراد مختلفی وجود دارند.
  • این پودر یا کیفیت پایینی دارد و یا مدت زیادی در اطراف مانده و خاصیت خود را از دست داده است. توجه به دوز هنگام شستن چیزها نیز مهم است، زیرا پودر اضافی همیشه شسته نمی شود و می تواند روی دیواره های درام باقی بماند. این اتفاق می افتد که خود پودر بوی بد می دهد، در این صورت بهتر است آن را تغییر دهید.
  • واحد شما در یک اتاق بسته که تهویه مناسبی ندارد و رطوبت کافی دارد، مانند حمام نصب می شود.

همه این مشکلات را می توان به تنهایی از بین برد، نکته اصلی این است که آنها را اجرا نکنید.

علل را از بین ببرید

وقتی لباس‌ها بعد از شستن بوی بدی می‌دهند، باید به طور طبیعی شسته شوند تا بوی آن از بین برود. برای تعیین علت این پدیده، باید ماشین خود را به دقت بررسی کنید و گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید آن را از هم جدا کنید. همه اینها را می توان در مراحل انجام داد.

ابتدا باید فیلتر تخلیه را بررسی کنید. برای اکثر سازندگان، با وجود تفاوت در مدل ها، در قسمت عقب قرار دارد. این فرآیند به خودی خود زمان بر نیست، اما نیاز به توجه و دقت خاصی دارد. با تخلیه قبلی آب، می توانید شروع به تمیز کردن فیلتر و محل آن کنید. می توانید آن را با هر نوع پاک کننده و شوینده ای تمیز کنید.

مهم است که بررسی کنید آیا آب اضافی در دستگاه وجود دارد تا آب راکد نشود و بر این اساس محو نشود.

سپس کاسه گرد و غبار یا وان را تمیز کنید. تهیه آن بسیار آسان است، تقریباً همه دستگاه ها دستگاه تغذیه پودر یکسانی دارند. پس از حذف باید با مواد شوینده شیمیایی تمیز و شسته شود. در حالی که ظرف در حال تمیز کردن است، می توانید برای آن پارتیشن درست کنید. همچنین تمایل به کثیف شدن دارد. محفظه را می توان با همان روش ها یا فقط با یک دستمال مرطوب شست، اگر خیلی کثیف نباشد. هنگامی که تمیز و خشک شد، می توانید همه چیز را در جای خود قرار دهید.

مرحله بعدی بررسی سیستم زهکشی و خود فاضلاب است. بررسی آن بدون ماشین تحریر آسان است. همانطور که آب را تخلیه می کنید، به نحوه حرکت آن توجه کنید. اگر این روند بسیار کند باشد، می توان نتیجه گرفت که سیفون گرفتگی دارد و باید تمیز شود. همچنین باید به بوی آن توجه کنید زیرا نشانه مسدود شدن فاضلاب است. سپس می توانید سیستم تخلیه دستگاه خود را بررسی کنید. شیلنگ ها همچنین می توانند مسدود شوند و از داخل مخاط شوند. همه اینها با مواد شوینده و پاک کننده تمیز می شوند.

آخرین چیزی که باید بررسی شود مهر و موم لاستیکی روی دریچه است. رشد کپک، تشکیل رسوب آهک و مخاط باقیمانده می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند بوی نامطبوع در لباسشویی پس از شستشو شود. تمیز کردن لاستیک بسیار دشوار است، بنابراین به مواد تهاجمی بیشتری مانند سولفات مس و محلول اسید سیتریک نیاز است. می توانید گیره ها را در نیم ساعت با استفاده از یک پارچه جمع کنید. ما همچنین شستشوی خشک با اسید سیتریک و سرکه را برای تمیز کردن باقیمانده توصیه می کنیم. پس از تمام این فرآیندها، می توانید لباس های شسته شده را بشویید و بررسی کنید.

بیشتر مطالعه کنید : 5 علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

چگونه می توان از بو گرفتن لباس‌ها جلوگیری کرد؟

در اینجا ما فقط پروفیلاکسی دوره ای را توصیه می کنیم. این شامل بررسی، شستشو و خشک کردن دستگاه پس از هر بار استفاده است. نیازی به بستن درب دریچه نیست زیرا رطوبت می تواند در داخل باقی بماند و این باعث رشد کپک می شود. اقلام را در درام ماشین لباسشویی نگهداری نکنید. بوی لباس های کثیف می تواند توسط خود دستگاه جذب شده و به لباس های از قبل تمیز منتقل شود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بفهمید علت بو گرفتن لباس‌ها یتان چیست؟ اصلا چرا لباس های شسته شده پس از شستن در ماشین لباسشویی بوی بد می دهند. بنابراین هنگام استفاده از لوازم خانگی مراقب باشید.

 

تعمیر لباسشویی در تهران

اگر ساکن شهرهای تهران ( بهارستان, اسلامشهر, شهریار, رباط کریم, پرند, چهاردانگه و محله های تهرانسر و یافت آباد ) هستید برای ثبت سفارش در زمینه تعمیرات لباسشویی در منزل ، نصب یا سرویس آن کافیست به نمایندگی تعمیرات لباسشویی پیکوالکترونیک تماس بگیرید تعمیرکار لباسشویی متخصص برند شما در سریعترین زمان ممکن، برای خدمات‌رسانی اعزام خواهد شد.