بک لایت تلویزیون چیست؟

بک لایت تلویزیون چیست

بک لایت تلویزیون چیست ؟ | Back Light در تلویزیون چیست ؟

تلویزیون ال ای دی چیست؟ و نور پس زمینه در تلویزیون ال ای دی چیست؟ این دو مورد از رایج ترین سوالاتی است که مشتریان از ما می پرسند. در این مقاله توضیح خواهیم داد که نور پس زمینه چگونه کار می کند و چگونه به بهبود تجربه مشاهده شما کمک می کند. همچنین برخی از مزایای داشتن یک تلویزیون LED با نور پس زمینه را مورد بحث قرار خواهیم داد.

تلویزیون ال ای دی چیست؟

تلویزیون های ال ای دی نوعی صفحه نمایش تخت هستند که به جای CCFL (لامپ های فلورسنت کاتد سرد) از نور پس زمینه LED استفاده می کنند.

فناوری LED به تلویزیون نازک تر و بازتولید رنگ بهتر اجازه می دهد. LED ها نسبت به سایر انواع نور پس زمینه طول عمر بیشتری دارند، به این معنی که قبل از نیاز به تعویض تلویزیون، سال های بیشتری از تلویزیون خود استفاده خواهید کرد. بزرگترین تفاوت بین تلویزیون های LED و سایر انواع صفحه نمایش صفحه تخت این است که مصرف انرژی آنها بیشتر است. این می تواند در طول زمان در هزینه قبض برق شما صرفه جویی کند.

بک لایت تلویزیون چیست؟

نور پس زمینه نوری است که به یک صفحه LCD اجازه می دهد تا یک تصویر ایجاد کند. در تلویزیون‌های قدیمی‌تر، این امر با یک نور فلورسنت (CCFL) در پشت صفحه به دست می‌آمد. در تلویزیون های ال ای دی جدیدتر به جای CCFL برای نور پس زمینه از ال ای دی استفاده می شود.

در واقع نور پس زمینه ( بک لایت تلویزیون ) یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که هنگام خرید تلویزیون جدید باید در نظر گرفت. نور پس‌زمینه این امکان را برای شما فراهم می‌کند که آنچه را که روی صفحه‌نمایشتان است به وضوح و دقیق ببینید.

تلویزیون LED چگونه کار می کند؟

بک لایت تلویزیون، که تا حدی از دو لایه مواد پلاریزه با محلول کریستال مایع بین آنها تشکیل شده است، برای روشن کردن تصویر در تلویزیون LED استفاده می شود. هنگامی که جریان الکتریکی از محلول مایع عبور می کند، باعث می شود کریستال ها در یک راستا قرار گیرند تا نور منتقل شود. در نهایت اینگونه است که تصویر شما روی صفحه نمایش داده می‌شود: این فناوری را می‌توان به شاتر پنجره تشبیه کرد که به نور اجازه می‌دهد از آن عبور کند یا با بستن یا باز کردن آن مسدود شود.

Edge Lit، Full Array و Direct Lit سه پیکربندی اصلی نور پس‌زمینه LED هستند و پیکربندی نور تلویزیون شما تأثیر مستقیمی با آنچه روی صفحه می‌بینید دارد.

  • همانطور که حدس زده اید تلویزیون های Edge-Lit از نورهایی در اطراف بیرون صفحه نمایش استفاده می کنند.
  • تلویزیون های Full Array دارای مناطق مختلفی در سراسر صفحه نمایش هستند.
  • تلویزیون‌های با نور مستقیم، مانند تلویزیون‌های آرایه کامل، دارای LED هستند که در پشت تلویزیون قرار گرفته‌اند (اما تعداد کمتری از آنها).

 

بیشتر مطالعه کنید : فناوری Mini LED در تلویزیون ها

مزایای تلویزیون LED با نور پس زمینه

  • طول عمر طولانی و سازگار با محیط زیست: از آنجایی که تلویزیون های LED از LED به عنوان منبع نور پس زمینه خود استفاده می کنند، طول عمر بسیار بیشتری نسبت به تلویزیون های LCD سنتی دارند. این بدان معناست که برای چندین دهه دیگر نگران تعویض تلویزیون خود نخواهید بود!
  • یکنواختی روشنایی عالی: به سادگی می‌توان گفت، ساختار زیرین و موقعیت نور پس‌زمینه به آن اجازه می‌دهد تا نور را به طور یکنواخت‌تر در سراسر صفحه پخش کند و در نتیجه دید با وضوح بالا ایجاد شود. این بدان معنی است که مهم نیست که در کجا نسبت به صفحه نمایش می نشینید (یا حتی اگر خارج از محور باشید)، هیچ نقطه تاریکی به هیچ وجه قابل مشاهده نخواهد بود – و همچنین نقاط روشن اگر بیش از حد برای شما روشن باشد، قابل مشاهده نخواهد بود. بینایی.
  • تنظیمات انعطاف پذیر فرکانس نور: فناوری نور پس زمینه LED به طور قابل توجهی پیشرفته تر از لامپ های CCFL معمولی است، زیرا به طور کامل سوسو زدن نور را در سراسر صفحه حذف می کند. فرکانس نوری قابل تنظیم کیفیت تصویر بهتری را تضمین می‌کند و مطمئن می‌شود که هر پیکسل رنگ‌های مناسبی را مطابق با هدف مورد نظر خود نمایش می‌دهد (که ممکن است از صحنه‌ای به صحنه دیگر متفاوت باشد). این همچنین با جلوگیری از نوردهی بیش از حد در طول جلسات تماشای طولانی بدون کاهش سطح روشنایی در صحنه‌های روشن‌تر که در غیر این صورت به نور بیشتری نیاز است، به کاهش خستگی چشم کمک می‌کند.
  • از منبع تغذیه ولتاژ پایین استفاده می کند: از آنجایی که LED ها نسبت به لامپ های سنتی یا لامپ های فلورسنت مورد استفاده در تلویزیون های قدیمی به انرژی کمتری نیاز دارند، این امر آنها را به گزینه های ایده آل برای تامین انرژی دستگاه های الکترونیکی کوچک مانند رایانه یا تلفن همراه تبدیل می کند.
  • کنترل آسان و نمایش ویژگی های رنگ با استفاده از رنگ های مختلف از جمله آبی، قرمز و سبز.

نحوه انتخاب تلویزیون LED مناسب با نور پس زمینه

هنگام خرید یک تلویزیون LED با نور پس زمینه، مهم است که اندازه تلویزیون و نحوه استفاده از آن را در نظر بگیرید.

همچنین باید به نحوه عملکرد نسبت کنتراست دقت کنید زیرا این امر بر کیفیت تصویر شما هنگام تماشای فیلم یا بازی در نور کم تأثیر می گذارد.

اگر می خواهید ورزش را با وضوح بالا تماشا کنید، به دنبال تلویزیون هایی با وضوح بالا و تاخیر ورودی کم (یا بدون تاخیر ورودی) باشید. این ویژگی‌ها اطمینان می‌دهند که جزئیات تا حد امکان دقیق هستند و به بازیکنان روی صفحه اجازه می‌دهند تا به نرمی و بدون تاخیر محسوس بین حرکات خود و آنچه روی صفحه ظاهر می‌شود حرکت کنند.

قیمت یکی دیگر از عواملی است که باید هنگام خرید یک تلویزیون LED با فناوری نور پس زمینه در نظر گرفت. همه برندها در طیف محصولات خود ارزش برابری برای پول ارائه نمی دهند، بنابراین مطمئن شوید که هر محدوده بودجه ای که برای شما مناسب است، کیفیت را فدای فنی و زیبایی نمی کند!

نتیجه
امیدواریم این مقاله به روشن شدن برخی از سوالات شما در مورد تلویزیون های LED با نور پس زمینه کمک کرده باشد. همانطور که می بینید، بک لایت تلویزیون چندین مزیت از جمله کیفیت تصویر بهتر و بهره وری انرژی دارد. اگر این موارد برای شما نیز مهم است، پس ما شما را به خرید تلویزیون LED با این ویژگی توصیه می کنیم!

تعمیرات لوازم خانگی پیکو الکترونیک

مجموعه پیکوالکترونیک با ارائه خدمات تعمیر تلویزیون در تهران و  تعمیر لوازم خانگی در محل درخواستی شما بدون احتیاج به جابجایی دستگاه، افتخار داشتن سال‌ها سابقه در زمینه تعمیرات لوازم برقی  جهت رفاه حال مشتریان عزیز اقدام به تجهیز تیم تکنسین خود نموده تا با انجام تعمیرات مورد نیاز و سرویس‌های درخواستی تعمیرات لوازم منزل شما بتواند با پایین آوردن زمان و هزینه‌های تعمیر، رضایت مشتریان خود را جلب نماید. با ما در تماس باشید…