تعمیر تلویزیون اولد | آشنایی و آموزش تعمیر تلویزیون های اولد

تعمیر تلویزیون اولد:

در سال های اخیر، شرکت های متعددی، تلویزیون های اولد با رزولوشن فول اچ دی، وارد بازار کردند. بیشتر این تلویزیون ها شکلی منحنی مانند;داشتند، اما جدیدا طراحی  این دستگاه ها با صفحه نمایش تخت عرضه می شود. از سوی دیگر این تلویزیون ها را با رزولوشن های پایین تر تولید می کنند;که همین امر باعث شده قیمت آن ها کم تر شود و افراد زیادی برای خرید این تلویزیون ها ترغیب شوند. این مدل تلویزیون ها کیفیت بی نظیری داشته و دارای امکانات فوق العاده ای;می باشند، اما این کیفیت بالا از مشکل و خرابی مصون نیست;و احتمال دارد بر اثر مواردی مثل برخورد ضربه، نوسانات برق، نفوذ مایعات شیمیایی دچار اختلال;شود، به همین دلیل تعمیر تلویزیون اولد ضروری بوده، و این کار نیازمند مهارت;و تخصص افراد این حوزه است. در این مطلب به مواردی برای تعمیر تلویزیون اولد می پردازیم، پس تا پایان این مقاله کاربردی و مفید همراه ما باشید.

 

 

 

تلویزیون اولد

 

تعمیر فلت:

فلت تلویزیون یکی از بخش های حساس پنل تلویزیون است، این ظرافت;فلت، بحث تعمیر را با معیار های ویژه ای همراه می کند. اگر برای تلویزیون مشکلی مانند;آبخوردگی به وجود آید، پین های که مختص فلت هستند;کارایی خود را به طور کامل از دست خواهند داد. توجه کنید که علاوه بر;خراب شدن پین های فلت، خطر از بین رفتن و سوختگی پردازنده که;در داخل فلت است نیز وجود دارد. اما نگران نباشید تقریبا هر;مشکلی که برای نمایشگر به وجود آید به راحتی قابل حل خواهد بود.

 

تعمیر بک لایت تلویزیون اولد:

از بخش هایی که در تلویزیون اولد حائز اهمیت است، بک لایت می باشد. اگر بک;لایت تلویزیون اولد دارای ایراد شود، مشکلاتی مانند کم شدن نور تصاویر تلویزیون;را به همراه خواهد داشت. گاهی اوقات امکان دیدن خرابی بک لایت از;فاصله نزدیک وجود دارد و شما می توانید تصاویر تلویزیون;را هنگام این خرابی را مشاهده کنید. خوب است بدانید، بک لایت وقتی  دارای مشکل;می شود، پردازش های لازم برای نمایش تصاویر وجود دارد، اما نوری;برای نشان دادن درست و با وضوح تصویر موجود نخواهد بود.

 

تعمیر برد تیکان تلویزیون اولد:

در مورد برد تیکان خوب است بدانید که این;برد یک برد مهم و حساس در تلویزیون های اولد است. این برد در تلویزیون های دیگر نیز نقش مهمی دارد. می توان گفت که این برد به عنوان یک کمک کننده اصلی;به مین برد در تلویزیون است. برد تیکان قسمتی از پنل است، و مواردی مانند نوسانات برق، ضربه، آبخوردگی;و تمامی اتفاقاتی که بر روی عملکرد پنل موثر است، بر روی تیکان نیز تاثیر گذار خواهند بود. توجه شود که تعمیر تلویزیون اولد برای حل مشکلات;برد تیکان باید خیلی حرفه انجام شود تا به پنل فشاری وارد نیاید.

 

 

تلویزیون اولد
تعمیر تلویزیون اولد

 

 

 

تعمیر پنل:

از دیگر اجزای اصلی تلویزیون پنل است، که ممکن است در اثر عوامل زیادی مثل اصابت ضربه، آب خوردگی، نفوذ مایعات و یا موارد دیگری دچار مشلات زیاد و جدی شود. خرابی پنل با مواردی مانند قطعی ناگهانی تصویر، تاخیر در زمان روشن شدن تلویزیون، روشن و تاریک شدن سطح تلویزیون، متوقف شدن چند ثانیه تصویر بدون هیچ علت خاصی و همچنین ظاهر شدن هاله های سیاه رنگ روی صفحه تلویزیون، همراه خواهد بود.

 

حل مشکل خرابی اسپیکر تلویزیون اولد:

گاهی اوقات قطع شدن صدای تلویزیون نیازی به تعمیر ندارد با انجام تنظماتی;مشکل دستگاه حل می شود. برای حل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون;ابتدا باید کابل های سیستم را مورد بررسی قرار دهید، بعد از آن به قسمت تنظیمات;رفته و حالت پیش فرضی که در منو تلویزیون است، را انتخاب کنید.

راه ساده دیگر تمیز نمودن بلندگوهای تلویزیون است، که این مورد;هم می تواند در برگرداندن صدای اولیه تلویزیون تاثیر گذار باشد. اما اگر با انجام این کار ها، هنوز هم صدای اسپیکر های;تلویزیون شما وصل نشد باید به سراغ تعمیر تلویزیون;اولد خود رفته و از یک فرد دارای مهارت کمک بگیرید.

تعمیر مین برد تلویزیون اولد:

برد تلویزیون نقش قلب دستگاه دیجیتالی را دارد. روی مین;برد، پردازشگر تلویزیون، حافظه رم و ورودی و خروجی های متفاوتی مثل;تصویر، ورودی صدا، یو اس بی و HDMI و … قرار دارد. اختلال و خرابی در این بخش می تواند;به علت استفاده از کابل های تقلبی باشد. که استفاده از کابل های غیر اورجینال;برای تلویزیون سوختن  cpu، و همچنین خرابی مین برد را به دنبال خواهد داشت.

تعمیر برد پاور تلویزیون اولد:

وظیفه تبدیل ولتاژ برق شهری به ولتاژ هایی که برای هر کدام از قسمت های تلویزیون نیاز است;بر عهده برد پاور است. پس با خراب شدن برد پاور، انرژی برق به قطعات تلویزیون منقل نمی شود و درنتیجه دستگاه روشن نخواهد شد. عواملی مانند استندبای شدن تلویزیون، خاموش شدن ناگهانی، و;یا تاخیر در روشن شدن دستگاه، نشان می دهند که تلویزیون اولد شما نیاز به تعمیر خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *