عدم نمایش تصویر تلویزیون LG

عدم نمایش تصویر تلویزیون

 تلویزیون LED ال جی صدا دارد اما تصویر ندارد | رفع علت عدم نمایش تصویر تلویزیون

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که تلویزیون LED ال جی صدا دارد اما تصویر ندارد باید بدانید مشکل عدم نمایش تصویر تلویزیون در تمامی مدل‌ها و برندها شایع‌ترین ایرادی است که ممکن است برای تلویزیون پیش بیاید.در این مقاله از پیکو الکترونیک ( مشاوره تعمیرات لوازم خانگی ) در این مورئ بحث خواهیم کرد …با ما باشید…

فهرست مطالب

  • صفحه تلویزیون ال جی به طور تصادفی سیاه می شود
  • چرا من فقط تلویزیونم را می شنوم و نمی بینم؟
  • چرا تلویزیون LED من صدا دارد اما تصویر ندارد؟
  • چرا تلویزیون ال جی من صفحه نمایش را نشان نمی دهد؟
  • حالت فقط صدای تلویزیون ال جی
  • تلویزیون ال جی روشن می شود اما هیچ تصویر یا صدایی وجود ندارد
  • نحوه رفع مشکلات صفحه تلویزیون ال جی

صفحه تلویزیون ال جی به طور تصادفی سیاه می شود

سعی کنید برق را جدا کنید. سپس کابل HDMI را در هر دو طرف وصل کنید. پورت های HDMI را عوض کنید. کابل دیگری را امتحان کنید. بررسی کنید که آیا دستگاه های دیگر (بلو ری، کامپیوتر، کنسول بازی، آنتن و غیره) کار می کنند یا خیر.

سعی کنید برق را جدا کنید. کابل HDMI را دوباره از دو طرف وصل کنید. پورت های HDMI را عوض کنید. کابل دیگری را امتحان کنید. بررسی کنید که آیا دستگاه های دیگر کار می کنند (Blu ray، کامپیوتر، کنسول بازی، آنتن ها و غیره).

چرا من فقط تلویزیونم را می شنوم و نمی بینم؟

بررسی کنید که آیا تنظیمات روشنایی و تصویر تلویزیون درست است یا خیر. اگر اینطور نیست، تنظیمات لازم را انجام دهید و بررسی کنید که آیا تلویزیون شروع به نمایش تصاویر می کند یا خیر. گاهی اوقات ممکن است تلویزیون به دلیل مشکل سیگنال، تصاویر را نمایش ندهد. بهترین راه برای بررسی این موضوع تغییر کانال است.

 

بیشتر مطالعه کنید: افزایش عمر صفحه نمایش تلویزیون |یک صفحه LED چقدر عمر می کند؟

چرا تلویزیون LED من صدا دارد اما تصویر ندارد؟

مشکلات نور پس زمینه: صفحه نمایش های LCD از نور پس زمینه برای روشن کردن تصاویر نمایش داده شده روی صفحه استفاده می کنند. اگر نور پس زمینه با مشکل فنی مواجه شود، صفحه را روشن نمی کند و صفحه سیاه می شود، اما کاربر همچنان صدای پس زمینه را می شنود. برای رفع این مشکل، صاحبان تلویزیون باید نور پس زمینه را تعمیر کنند.

چرا تلویزیون ال جی من صفحه نمایش را نشان نمی دهد|عدم نمایش تصویر تلویزیون

اکثر مشکلات عدم نمایش تصویر تلویزیون را می توان با به روز رسانی سیستم عامل، اطمینان از برق بودن تلویزیون و بررسی صحیح وصل بودن کابل ها برطرف کرد. این چیه؟ یک صفحه خالی معمولاً با خاموش و روشن کردن تلویزیون یا جدا کردن مختصر آن از برق برای بازیابی عملکرد آن برطرف می شود.

 

بیشتر مطالعه کنید: چگونه بفهمم صفحه نمایش من LED یا LCD است؟

حالت فقط صدای تلویزیون ال جی

رابرت سیلوا تجربه گسترده ای در فروش و نظارت بر محصولات الکترونیکی مصرفی و سینمای خانگی دارد. از سال 1998 درباره موضوعات صوتی، تصویری و سینمای خانگی می نویسد. رابرت مقالاتی را در HBO.com و Dishinfo.com منتشر کرده است و در مجموعه YouTube Theater Geeks ظاهر شده است.

دیالوگ را از تلویزیون نمی شنوید؟ گاهی اوقات هنگام تماشای برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی در تلویزیون HD یا 4K Ultra HD، موسیقی پس‌زمینه بلندتر از صدای تلویزیون است. شما می توانید با یادگیری نحوه استفاده از تنظیمات اکولایزر تلویزیون خود برای گفتگو، این مشکل را متوقف کنید. همچنین امکان تنظیم صدا در دستگاه های خارجی مانند پخش کننده های بلوری نیز وجود دارد.

Clear Voice برای تلویزیون های ال جی صداها را واضح تر می کند. می توانید آن را روشن کنید و اجازه دهید به طور خودکار از سطح صدا مراقبت کند. اگر نسخه‌های Clear Voice II یا III دارید، می‌توانید به صورت دستی تأکید صدا را تنظیم کنید.

تنظیمات صدا در تلویزیون های سامسونگ بسته به سال و مدل متفاوت است. یکی از گزینه‌هایی که ممکن است تلویزیون سامسونگ ارائه دهد Clear Voice (نه مشابه نسخه LG) است که سطح صدا را افزایش می‌دهد و در عین حال سطح صدای پس‌زمینه را کاهش می‌دهد.

 

بیشتر مطالعه کنید: تلویزیون QLED یا OLED: کدام فناوری بهتر است؟

 

نحوه رفع مشکلات صفحه تلویزیون ال جی

آیا تا به حال دیده اید که تلویزیون شما فقط یک صفحه سیاه نشان می دهد ( عدم نمایش تصویر تلویزیون ) در حالیکه صدا کار می کند؟ متأسفانه، این یک مشکل رایج در تلویزیون های LCD/LED رده پایین/میان رده است… و حتی ناامید کننده تر، این مشکل معمولاً به دلیل یک قطعه نسبتاً کوچک و ارزان است که به راحتی قابل تعویض است. شایع ترین مشکلات عبارتند از:

یکی از اقوام من دقیقاً به طور ناگهانی این علامت را داشت. این مشکل معمولاً در دو سال اول در تلویزیون های ارزان قیمت ظاهر می شود. از آنجایی که هزینه تعمیر این نوع تلویزیون بسیار کم است، در نظر گرفتن تعمیر آن توسط خودتان ممکن است ایده خوبی باشد.

اولین قدم برای تعمیر، یافتن علت مشکل است. از آنجایی که خرابی نور پس زمینه یک مشکل بسیار رایج است، اولین چیزی است که باید بررسی شود. برای انجام این کار، ساده ترین راه این است که صفحه را روشن کنید، یک چراغ قوه را خیلی نزدیک به آن قرار دهید و بررسی کنید که آیا می توانید تصویر را از طریق آن ببینید. تصویر بسیار تاریک خواهد بود، مثل اینکه روشنایی صفحه را بسیار کم تنظیم کنید.

توجه: تلویزیون‌های قدیمی‌تر دارای لوله‌های نئونی برای نور پس‌زمینه هستند که ضخیم‌تر هستند و کمتر در معرض این نوع خرابی هستند. نور پس زمینه LED این روزها رایج ترین است، اما تلویزیون LED را با تلویزیون OLED اشتباه نگیرید. اولی یک پنل LCD کلاسیک با نور پس‌زمینه LED است، در حالی که دومی یک پنل OLED است که نیازی به نور پس‌زمینه ندارد، زیرا در هر پیکسل ادغام شده است (که اتفاقاً قطعات جایگزین را بسیار گران می‌کند).

 

تعمیر لوازم خانگی در منزل با پیکو الکترونیک

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی پیکوالکترونیک به عنوان نمایندگی تلویزیون ال جی در تهران ، مشغول به فعالیت می باشد. در این مرکز، تعمیر صفحه تلویزیون ال جی بصورت شبانه روزی توسط تکنسین های با تجربه و حرفه ای انجام می شود. به عبارتی در هر ساعت از شبانه روز و در هفت روز هفته، حتی در ایام تعطیل رسمی، این مرکز آماده ی ارائه ی مشاوره تعمیرات لوازم خانگی و انجام کلیه خدمات تعمیر لوازم خانگی در منزل یا در کارگاه تعمیرات می باشد.

معمولا برای راحتی مشتریان تعمیر تلویزیون ال جی در منزل انجام می شود، اما اگر بنا به تشخیص تکنسین، لازم باشد تا تعمیرات در کارگاه انجام شود، خدمات حمل و نقل توسط این مرکز خدمات پس از فروش نیز انجام می شود، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد. همچنین پس از انجام تعمیرات، دستگاه شما شامل گارانتی شرکتی معتبر به مدت شش ماه می باشد.