تميز كردن صفحه تلويزيون

روش های اصولی تميز كردن صفحه تلويزيون

روش های اصولی تميز كردن صفحه تلويزيون

آیا صفحه تلویزیون شما مقداری گرد و غبار جمع کرده است و نیاز به تمیز کردن دارد؟ تمیز کردن صفحه تلویزیون یک کار ظریف است، اما با ابزار و تکنیک های مناسب می توان آن را با خیال راحت و موثر انجام داد. در اینجا نکاتی در مورد نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون بدون ایجاد آسیب وجود دارد.

دستورالعمل های پاک کننده صفحه تلویزیون

ممکن است از این واقعیت آگاه نباشید، اما همه پاک کننده های صفحه تلویزیون یکسان ساخته نمی شوند. برخی از محصولات تمیز کننده برای تلویزیون های صفحه تخت طراحی شده اند و برخی دیگر به طور خاص برای صفحه نمایش های منحنی ساخته شده اند.

قبل از شروع تمیز کردن صفحه تلویزیون با هر محصولی، مهم است که ابتدا دستورالعمل ها را بخوانید و مطمئن شوید که با مدل خاص شما سازگار است.

این امر به ویژه در صورتی که تلویزیون شما همچنان تحت پوشش ضمانت باشد بسیار مهم است، زیرا استفاده از مواد تمیزکننده یا تکنیک هایی که توسط سازنده پیشنهاد نشده اند، خطر ابطال گارانتی را دارند.

هنگام تميز كردن صفحه تلويزيون هرگز آن را بدون خاموش کردن اسپری یا تمیز نکنید.

قبل از شروع تمیز کردن تلویزیون خود را از برق بکشید. خاموش کردن صفحه تلویزیون به شما این امکان را می دهد که آن را برای مشکلاتی مانند پرز و کثیفی به طور کامل بررسی کنید.

این کار از هر گونه تصادف احتمالی الکتریکی مانند شوک غیرمنتظره جلوگیری می کند. استوارت توصیه می کند که برای دیدن بهتر گرد و غبار، اثر انگشت و لکه آن را از منبع نور دور کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید : آموزش راه اندازی کروم کست | Chromecast

تميز كردن صفحه تلويزيون با دستمال میکروفیبر بهترین راه برای از بین بردن گرد و غبار است.

پارچه میکروفیبر بهترین راه برای از بین بردن گرد و غبار است. نرم و ملایم است و می توان آن را روی هر سطحی استفاده کرد. تمیز کردن و استفاده مجدد این لباس‌ها آسان است، زیرا در هنگام استفاده از آن‌ها هیچ اثر یا خراش‌هایی بر جای نمی‌گذارند.

آنها همچنین مقرون به صرفه هستند در مقایسه با سایر محصولات تمیز کننده که به طور خاص برای صفحه تلویزیون شما ساخته نشده اند، بنابراین بهتر است به جای هدر دادن پول برای چیز دیگری که ممکن است در این فرآیند به تلویزیون شما آسیب برساند، فقط یکی از آنها را خریداری کنید!

از استفاده از آب یا مایعات دیگر خودداری کنید: اکثر تلویزیون‌های مدرن برای تمیز کردن با مایعات طراحی نشده‌اند، زیرا رطوبت می‌تواند وارد قطعات شود و باعث آسیب شود. اگر نیاز به تمیز کردن یک نقطه به خصوص کثیف یا چرب دارید، به جای آن از مقدار کمی ایزوپروپیل الکل روی یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید : بک لایت تلویزیون چیست؟

 

و چند نکته اضافی:

تمیز کردن با حرکت دایره ای: هنگام تمیز کردن صفحه تلویزیون، بهتر است از حرکت دایره ای استفاده کنید، زیرا این کار به جلوگیری از رگه ها کمک می کند.

لبه ها و گوشه ها را تمیز کنید: به راحتی می توان لبه ها و گوشه های صفحه تلویزیون را فراموش کرد، اما این مناطق می توانند گرد و غبار و سایر زباله ها را جمع کنند. حتما آنها را هم تمیز کنید.

دریچه هایی را که به تلویزیون کمک می کند خنک بماند و به درستی کار کند را تمیز کنید

دریچه قسمتی است که هوا برای خنک کردن تلویزیون شما از آن عبور می کند. اگر با گرد و غبار یا خاک مسدود شده باشد، ممکن است تلویزیون شما بیش از حد گرم شود و حتی به درستی کار نکند.

برای تمیز کردن آنها، از یک جاروبرقی با ضمیمه برس (مانند این یکی) استفاده کنید تا وارد تمام آن گوشه ها و سوراخ ها شوید.

همچنین اگر راه دیگری برای تمیز کردن دریچه‌های پنل پشتی تلویزیون ندارید، می‌توانید از هوای فشرده استفاده کنید – اما مراقب باشید! استفاده از هوای فشرده در صورت استفاده نادرست می تواند به لوازم الکترونیکی ظریف آسیب برساند.

همچنین دفعات تمیز کردن دریچه ها به عوامل مختلفی مانند محیطی که تلویزیون در آن قرار می گیرد، میزان استفاده و موارد دیگر بستگی دارد. به طور کلی توصیه می شود حداقل سالی یک بار دریچه های تلویزیون خود را تمیز کنید یا اگر متوجه شدید که تلویزیون بیش از حد گرم می شود یا آنطور که باید کار نمی کند. یک برنامه منظم تمیز کردن به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که تلویزیون شما خنک می ماند و به درستی کار می کند.

برای پورت ها، از یک قوطی هوای فشرده یا اسپلرج استفاده کنید

هنگامی که بقیه تلویزیون خود را تمیز کردید، نوبت به تمیز کردن پورت های آن می رسد. اینها نقاطی هستند که کابل ها به دستگاه وارد و خارج می شوند، بنابراین به مرور زمان بسیار کثیف می شوند.

خوشبختانه، تمیز کردن آنها بسیار آسان است – فقط آنها را با مقداری هوای فشرده (نه مایع) بپاشید و کثیفی را پاک کنید. با این حال مراقب باشید که به هیچ بخش ظریف آسیب نرسانید.

 

بیشتر مطالعه کنید : تفاوت بین تلویزیون هوشمند و تلویزیون اندروید

ریموت را فراموش نکنید

اکثر تلویزیون ها دارای کنترل از راه دور هستند، و اگرچه ممکن است تمیز کردن آن آسان به نظر برسد، اما باید کمی به آن توجه کنید.

برداشتن باتری ها از کنترل از راه دور تلویزیون به جلوگیری از خوردگی و آسیب به محفظه باتری کمک می کند.

اگر گرد و غبار یا کثیفی زیادی روی کنترل از راه دور دارید، یک پارچه میکروفایبر تمیز را مرطوب کنید و به آرامی روی یا زیر همه دکمه‌ها بمالید تا از آلودگی پاک شوند.

همچنین می‌توانید از سواب‌های پنبه‌ای برای مناطقی مانند اطراف دکمه‌ها و سوراخ‌های بلندگو استفاده کنید – فقط مطمئن شوید که چیزی به زور وارد این فضاها نمی‌شوید یا خطر آسیب بیشتر به آن‌ها را ندارید!

نتیجه

اگر ابزار و تکنیک های مناسبی در اختیار داشته باشید، تميز كردن صفحه تلويزيون می تواند یک کار سریع و آسان باشد. همیشه دستورالعمل‌های پاک‌کننده خود را بخوانید و قبل از تمیز کردن تلویزیون خود را خاموش و از برق بکشید. پارچه میکروفایبر بهترین ابزار برای تمیز کردن صفحه تلویزیون است و فراموش نکنید که دریچه‌ها، پورت‌ها و ریموت را برای عملکرد بهینه و طول عمر تمیز کنید.

 

 نمایندگی تعمیر لوازم خانگی پیکو الکترونیک

پیکوالکترونیک خدمات تعمیر لوازم خانگی در تهران با بهره‌مندی از سال‌ها تجربه و استفاده از بروزترین تجهیزات، کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع لوازم خانگی را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. پارت‌های موجود در  نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در منزل به دلیل ساختار مشتری‌مدار خود، اهتمام ویژه‌ای به ارائه کلیه خدمات تعمیر تلویزیون  و دیگر لوازم برقی با قیمت‌های شرکتی و براساس نرخنامه مصوب به هموطنان گرامی دارند.

خدمات و سرویس‌های ارائه شده توسط کارشناسان مرکز تعمیرات لوازم برقی محدود به محصولی خاص نیست و تمامی لوازم خانگی و الکترونیکی اعم از تعمیر تلویزیون، تعمیر لباسشویی ، تعمیر ماکروفر و مایکروویو ،تعمیر یخچال، تعمیر جاروبرقی و … را شامل می‌گردد. با ما در تماس باشید…