جابه‌جایی ایمن ماشین لباسشویی

جابه‌جایی ایمن ماشین لباسشویی

فکر نمی‌کنم کسی از اسباب کشی کردن، لذت ببرد! تمام دردسرهای جابه‌جایی وسایل به یک طرف و دغدغه و نگرانی بابت سلامت و عدم وارد شدن آسیب به آن، از طرف دیگر، مشکلات اسباب کشی را دو چندان خواهد کرد. جابه‌جایی ایمن وسایل، از مهم‌ترین مواردی است که با رعایت آن در اثاث کشی، می‌توان احتمال این خسارات را کاهش داد. در این مطلب، قصد داریم تا نکاتی را برای جابه‌جایی ایمن ماشین لباسشویی بیان کنیم. رعایت این موارد می‌تواند احتمال خسارات این وسیله را به حداقل برساند. پس با پیکوالکترونیک، همراه باشید.

چرا جابه‌جایی ایمن ماشین لباسشویی اهمیت دارد؟

یکی از موارد مهمی که می‌تواند به ساختار و عملکرد دستگاه‌های برقی، آسیب وارد کند، رعایت نکردن اصول و استانداردهای حمل آن است. تصور کنید بخواهید یک مانیتور را بدون بسته بندی استاندارد و حتی بدون آن‌که درست در دستتان بگیرید، جابه‌جا کنید. به احتمال زیاد، مانیتور شما با وسایل محیط برخورد کرده و آسیب می‌بیند. کم‌ترین آسیب، وارد شدن خط و خش در بدنه‌ی دستگاه است. ماشین لباسشویی نیز مانند مانیتوری که مثال زدیم، نیاز به یک بسته بندی استاندارد و شیوه‌ی حمل صحیح دارد. رعایت این نکات، می‌تواند ضمانت سلامت دستگاه شما را تأمین نماید.

شیوه‌ی جابه‌جایی ایمن لباسشویی
شیوه‌ی جابه‌جایی ایمن لباسشویی

۱- برای جابه‌جایی ایمن ماشین لباسشویی، ماشین لباسشویی را خالی کنید.

اولین قدم برای جابه‌جایی ایمن ماشین لباسشویی، خالی کردن آن از لباس‌های کثیف است. اگر حجم لباس‌ها زیاد است، یک بار ماشین را روشن کنید و لباس‌های خود را بشویید.

۲- مخزن ماشین لباسشویی را بشویید.

مرحله‌ی دوم به نظافت خود ماشین لباسشویی اشاره می‌کند. بهتر است یک بار بدون هیچ شوینده‌ای اجازه دهید تا ماشین لباسشویی، خودش را بشوید. سپس بر طبق اصول نگهداری ماشین لباسشویی، درب را باز گذاشته و اجازه دهید تا جریان هوا به خشک شدن آن کمک کند. توصیه می‌کنیم فضای مربوط به شوینده و حتی بدنه‌ی ماشین لباسشویی را نیز نظافت کنید.

۳- آب مخزن ماشین لباسشویی را تخلیه کنید.

پمپ تخلیه‌ای که در جلوی ماشین قرار گرفته است، باید باز شود. اجازه دهید تا آب پمپ به طور کامل تخلیه شود. از آن‌جایی که درپوش پمپ تخلیه کمی سفت است، ممکن است نتوانید آن را باز کنید. در این صورت، اصرار چندانی نداشته باشید. و بهتر است از یک تعمیرکار مجرب برای تخلیه‌ی آب مخزن کمک بگیرید.

۴- شلنگ‌های پشت ماشین لباسشویی را جدا کنید.

اکنون وقت آن رسیده است تا شلنگ‌های ماشین لباسشویی را که از بخش پشتی به شیرفلکه متصل می‌شود را جدا کنید. شلنگ‌ها را از آب خالی کرده و آن‌ها را داخل یک کیسه، جداگانه بسته‌بندی کنید.

۵- کشیدن سیم برق ماشین لباسشویی.

دوشاخه‌ی برق ماشین لباسشویی را از پریز بیرون بکشید. سیم را به کمک چسب به بدنه‌ی ماشین متصل سازید. در حال حاضر، شما به بخش پشتی ماشین لباسشویی خود، دسترسی دارید. لذا توصیه می‌کنیم نظافت این بخش را انجام دهید.

۶- برای جابه‌جایی ایمن ماشین لباسشویی، پیچ‌های مربوط به دیگ ماشین را ببندید.

یکی از اقدامات مهم برای جابه‌جایی ایمن ماشین لباسشویی، بستن پیچ مربوط به دیگ است. زمانی که شما ماشین لباسشویی را می‌خرید، این پیچ‌ها داخل دیگ بوده و توسط نصاب، از محل جدا می‌شود. برای اثاث کشی ایمن، شما باید دوباره این پیچ‌ها را به جای اول برگردانید. بستن این پیچ‌ها در تعادل دیگ بسیار اهمیت دارد.

بستن پیچ‌های ماشین لباسشویی
بستن پیچ‌های ماشین لباسشویی

۷- ماشین لباسشویی را در کارتن اولیه بسته بندی کنید.

سعی کنید حتی الامکان، کارتن بسته بندی لوازم برقی خود را دور نریزید. در هنگام اسباب کشی، حتماً از کارتن بسته بندی اولیه‌ی ماشین لباسشویی استفاده کنید. بسته بندی اولیه، بهتر می‌تواند جلوی آسیب رسیدن به وسیله را بگیرد.

۸- استفاده از ضربه گیر را فراموش نکنید.

اگر به دلیل کمبود فضا، ضربه گیرهای بسته بندی اولیه را دور ریخته‌اید، مجدد برای جابه‌جایی ایمن ماشین لباسشویی، یونولیت و ضربه گیر تهیه کنید. عدم رعایت این نکته می‌تواند سبب ایجاد خط و خش در پیکر ماشین لباسشویی شما بشود.

۹- حمل ماشین لباسشویی را ایستاده انجام دهید.

چه خودتان وسایلتان را جابه‌جا می‌کنید و چه در صورت استفاده از خدمات شرکت‌های باربری، باید حمل وسیله، به صورت قائم و ایستاده انجام شود. در نظر داشته باشید تا در هنگام قرار دادن ماشین لباسشویی روی سطح‌های مختلف میان راه، ماشین به آرامی روی سطح قرار بگیرد و به آن ضربه وارد نشود.

حمل ماشین لباسشویی با استفاده از چرخ
حمل ماشین لباسشویی با استفاده از چرخ

آن‌چه بیان شد، اشاره‌ای مختصر به مهم‌ترین نکات برای جابه‌جایی ایمن ماشین لباسشویی بود. رعایت این اصول، کمک می‌کند تا وسیله‌ی خود را به سلامت به مقصد مورد نظر رسانده و جابه‌جا کنید. برای نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی در مقصد مورد نظر، می‌توانید از خدمات پیکوالکترونیک استفاده کنید. تیم پیکوالکترونیک برای راه اندازی ماشین لباسشویی شما از هر برند و مدل، در محل حاضر خواهد شد. امیدواریم اسباب کشی بی‌خطر و خسارتی داشته باشید و وسایلتان سالم و سلامت بمانند.