جاروبرقی رباتیک چگونه کار می کند؟

جاروبرقی رباتیک چگونه کار می کند

جارو برقی رباتیک هوشمند چیست و چگونه کار میکند؟

کارهای بیشماری برای انجام دادن در خانه وجود دارد تا خانه شما همیشه بی عیب و نقص، مرتب، امن و راحت باشد، درست است؟ اگر به همه چیز در زندگی روزمره خود نرسیدید غرق نشوید. اجازه دهید وسایل شما برخی از این کارها را برای شما انجام دهند، مانند جاروبرقی رباتی. در کاتالوگ آنلاین تعداد زیادی مدل جاروبرقی رباتیک پیدا خواهید کرد که در حین انجام کارهای دیگر، بیرون رفتن به محل کار یا به سادگی از اوقات فراغت خود، کل خانه را برای شما تمیز می کند. اما آیا دقیقاً نمی دانید یک جاروبرقی رباتی چگونه کار می کند؟ نگران نباشید، در اینجا ما تمام کلیدهای نحوه عملکرد آن را به شما می دهیم.

ربات جاروبرقی با استفاده از یک سیستم ناوبری هوشمند کار می کند که با چندین سنسور، اتاق را اسکن می کند تا از موانع جلوگیری کند. علاوه بر این، برای جاروبرقی، دارای یک موتور مکنده است که مکمل برس های چرخان است تا همه آلودگی ها را از کف پاک کند.

جاروبرقی‌های روباتی در 5 سال گذشته به طور تصاعدی تکامل یافته‌اند و از دستگاه‌هایی که به‌طور تصادفی حرکت می‌کنند به روبات‌هایی تبدیل شده‌اند که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و تقریباً به خوبی یا بهتر از خودمان کف را جاروبرقی می‌کشند.

علاوه بر این، امروزه می‌توانید ربات‌های تمیزکننده‌ای را پیدا کنید که علاوه بر جاروبرقی، جارو کردن، تمیز کردن و حتی تمیز کردن را انجام می‌دهند. به عبارت دیگر، آنها دستیارانی هستند که از همه چیز مربوط به تمیز کردن زمین مراقبت می کنند، در حالی که شما وقت خود را صرف انجام کارهای سازنده می کنید.

حال سوال اینجاست که چه چیزی باعث شده تا جاروبرقی های روباتی امروزی تا این حد خاص و کارآمد باشد؟ خوب، برای فهمیدن باید به جزئیات بیشتری بپردازیم، پس بیایید به آن بپردازیم.

ربات جاروبرقی چگونه کار می کند؟

عملکرد ربات جاروبرقی عمدتاً مبتنی بر استفاده از سنسورها است. اینها وظیفه تشخیص موانع در هر اتاق یعنی مبلمان، لوازم خانگی، دیوارها و غیره را بر عهده دارند تا در هنگام پیدا کردن آنها گیر نکنند. برخی از مدل ها به سادگی در یک خط مستقیم کار می کنند. یعنی مثلاً وقتی به دیواری می رسند، تغییر جهت می دهند تا با هم برخورد نکنند و به تمیز کردن ادامه می دهند.

سایر مدل‌های نوآورانه‌تر دارای دوربین و سنسورهای مادون قرمز هستند. با استفاده از این فناوری، ربات جاروبرقی قادر است پوششی را که باید بپوشاند به تنهایی تشخیص دهد. آنها همچنین معمولاً شامل سنسورهای ضربه هستند که از سقوط جاروبرقی از پله ها جلوگیری می کند. با این نوآوری، عملکرد ربات جاروبرقی شما بسیار ایمن خواهد بود، زیرا می تواند جاروبرقی را تشخیص دهد و قبل از سقوط می چرخد.

به طور کلی این جاروبرقی های روباتی دایره ای و مسطح هستند به طوری که می توان آنها را زیر هر مبلمانی قرار داد و کاملا تمیز کرد. آنها در سراسر اتاق با استفاده از چرخ های جانبی حرکت می کنند که تعلیق آنها به آنها اجازه می دهد تا بدون مشکل در لبه های فرش گردش کنند.

در مورد نحوه عملکرد جاروبرقی رباتیک در فرآیند تمیز کردن خود، از برس ها و سیستم مکش استفاده می کند که گرد و غبار و کثیفی را به ظرف خود جذب می کند. به این ترتیب کارایی بالایی خواهید داشت زیرا هر ذره گرد و غبار را از روی زمین و فرش ها خارج می کند و همچنین هر گونه کثیفی بزرگتر را مسواک زده و می مکد.

از طرف دیگر، شاید آنچه شما علاقه مند به دانستن آن هستید این باشد که یک جاروبرقی رباتیک با Wi-Fi چگونه کار می کند. این نوع جاروبرقی ربات هوشمند به شما این امکان را می دهد که ربات خود را از طریق یک برنامه کاربردی در گوشی هوشمند خود کنترل و پیکربندی کنید. بنابراین، می‌توانید آن را حتی زمانی که خارج از خانه هستید، به راحت‌ترین و ساده‌ترین روش روشن یا قطع کنید.

اگر هنگام انتخاب مدل ایده آل ربات جاروبرقی خود ترجیح می دهید یک جاروبرقی رباتی باشد که بدون Wi-Fi کار کند، می توانید مدل های اقتصادی متعددی را نیز بیابید که از طریق کنترل از راه دور و از طریق کنترل های دستی که می توانید با جاروبرقی کار کنید. خود دستگاه پاک کننده

داخل یک جاروبرقی رباتیک چیست؟ اجزاء

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای درک نحوه عملکرد یک جاروبرقی رباتیک (یا هر وسیله دیگری) نگاه کردن به داخل است، درست است؟ بنابراین در آنجا من یک ویدیو برای شما گذاشتم که در آن همکار من مایک از کانال کنجکاوی با مایک یک جاروبرقی رباتیک را به طور کامل از هم جدا می کند تا همه چیزهایی را که داخل آن است ببیند.

حال بیایید نگاهی به اجزای یک ربات جاروبرقی بیندازیم:

برس 

اکثریت قریب به اتفاق ربات ها دارای یک برس مرکزی چرخان هستند که هدف آن حذف آلودگی های چسبیده از روی زمین است تا ربات بتواند آن را بمکد. علاوه بر این، برس برای بهبود عمق تمیز کردن فرش یا موکت کار می کند.

عکس

همچنین مدل هایی مانند Roomba وجود دارد که به جای یکی دو برس مرکزی برای افزایش عمق تمیز کردن و کارایی ربات دارد.

و علاوه بر برس های اصلی، جاروبرقی های روباتی دارای برس های جانبی هستند تا لبه ها و گوشه ها را راحت تر تمیز کنند.

رسوب جامد یا مایع

روبات‌های تمیزکننده دارای یک مخزن کوچک هستند که بقایایی را که با جاروبرقی جاروبرقی می‌کنند، در آن ذخیره می‌کنند.

در صورتی که ربات کف شوی باشد، علاوه بر داشتن مخزن جامدات، یک مخزن آب قابل تعویض نیز به همراه دارد.

یعنی اگر می خواهید ربات شروع به پاک کردن کند، باید مواد جامد را جدا کرده و مخزن آب را قرار دهید. با این حال، با توجه به اینکه مدل هایی وجود دارند که دارای مخزن مخلوط هستند، در همه موارد اینطور نیست.

حسگرها

در ربات جاروبرقی، استفاده از حسگرها ضروری است، زیرا این حسگرها هستند که مانع از برخورد ربات با مبلمان شما یا سقوط از پله ها می شوند. اما، لازم نیست نگران این باشید، امروزه هر ربات دارای یک سنسور ضد شوک و یک سنسور عمق برای جلوگیری از سقوط به دلیل ناهمواری است.

برای سایر سنسورها، بسته به محدوده قیمت و سازنده ربات، ممکن است متفاوت باشند. به عنوان مثال، روبات‌های جاروبرقی پیشرفته Roomba دارای سنسوری برای تشخیص سطح کثیفی روی زمین هستند و همچنین از یک دوربین کوچک برای اسکن و نقشه‌برداری کل خانه شما استفاده می‌کنند.

باتری و پایه شارژ

ربات جاروبرقی از یک باتری قابل شارژ استفاده می کند که به طور متوسط ​​60 دقیقه استقلال دارند. علاوه بر این، معمولاً دارای یک پایه شارژ است که هر زمان که نیاز به برق داشته باشد می تواند به طور خودکار به آن بازگردد.

نحوه عملکرد ناوبری روی ربات جاروبرقی

ناوبری یکی از مهم ترین ویژگی های کارآمد بودن جاروبرقی ربات است، زیرا تعیین می کند که ربات با چه سرعتی تمیز می شود.

تا کنون به طور خاص دو نوع ناوبری وجود دارد:

ناوبری تصادفی

این ربات از الگوریتمی استفاده می کند که با گرفتن اطلاعات از حسگرهای مختلف روی ربات، مانند آشکارساز موانع، الگوهای حرکتی را تولید می کند. این نوع ناوبری برای خانه های کوچک با اتاق های کم ایده آل است.

از سوی دیگر، در خانه‌های بزرگ با اتاق‌های متعدد، ربات تقریباً به‌طور تصادفی حرکت می‌کند و چندین بار از همان مکان‌ها عبور می‌کند و حتی اتاق‌ها را بدون جاروبرقی ترک می‌کند.

ناوبری نقشه برداری
این ربات از یک حسگر ویژه برای اسکن کردن همه چیز در اطراف خود استفاده می کند و آن را روی یک نقشه مجازی می گیرد که سپس از آن برای ترسیم مسیرهای تمیز کردن استفاده می کند.

3 نوع سنسور برای نقشه برداری وجود دارد:

حسگر لیزری: این ربات که به عنوان سیستم لیدار نیز شناخته می شود، از لیزر نامرئی برای تشخیص دیوارها و موانع استفاده می کند.

Vslam: از طریق دوربینی که در بالای ربات قرار دارد، فاصله تمام اجزای اطراف ربات را اسکن و محاسبه می کند.

ژیروسکوپی: اسکن با ژیروسکوپ در جلوی ربات.

این نوع ناوبری بسیار برتر از سیستم تصادفی است، به این دلیل که ربات دارای نقشه ای است که می تواند بهینه ترین مسیرها را برای جاروبرقی کف ردیابی کند.

و همین بود، حالا شما هم در ربات جاروبرقی متخصص هستید.

 

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی پیکوالکترونیک

مشتریان در مناطق استان تهران (چهاردانگه, تهرانسر, یافت آباد) و البرز و شهرهای رباط کریم , شهریار, بهارستان, پرند,اسلامشهر، می‌توانند از خدمات سرویس و تعمیرات لوازم برقی در محل برخوردار شوند. به این صورت که تنها یک تلفن یا ثبت سفارش کافی است تا در اسرع زمان ممکن، تکنیسین و تیم خبره‌ی پیکوالکترونیک را در منزل خود داشته باشید.