علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

5 دلیل برای اینکه ماشین لباسشویی شما وقتی خاموش است پر از آب می شود

اگر با این شگفتی ناخوشایند مواجه شده اید که جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش را تجربه کرده اید، نگران نباشید، دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد. در این مقاله من به صورت گام به گام توضیح خواهم داد که علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش چیست و چگونه این مشکل را برطرف کنیدو در زمان و هزینه تعمیرات حرفه ای صرفه جویی کنید.

اتصال آب ماشین لباسشویی را بررسی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اتصال آب ماشین لباسشویی را بررسی کنید. هنگام استفاده نکردن از ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید که شیر آب کاملا بسته است. مشکلاتی که در شیر آب وجود دارد می تواند باعث نشت آب به داخل ماشین لباسشویی در صورت کار نکردن آن شود که ممکن است به دلیل گرفتگی یا خرابی دریچه باشد.

 

کلید سطح آب را بررسی کنید
مرحله بعدی بررسی سوئیچ سطح آب در ماشین لباسشویی است. این کلید وظیفه کنترل میزان آبی که در چرخه شستشو به ماشین لباسشویی وارد می شود را بر عهده دارد. اگر معیوب باشد، ممکن است باعث شود که آب حتی زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است همچنان وارد شود. عملکرد آن را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید : علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و نحوه رفع ایراد

 

شیر برقی را بررسی کنید
یکی دیگر از دلایل رایج پر شدن آب ماشین لباسشویی در حالت خاموش، مشکل در شیر برقی است. این شیر ورودی آب به ماشین لباسشویی را تنظیم می کند و در صورت معیوب بودن ممکن است به آب اجازه جاری شدن مداوم بدهد. شیر برقی را بررسی کنید و در صورت لزوم برای رفع این مشکل آن را تعویض کنید.

 

شلنگ تخلیه را بررسی کنید
بررسی شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی نیز مهم است. اگر این شیلنگ گرفتگی یا آسیب دیده باشد، ممکن است هنگام خاموش شدن واشر، آب داخل آن جمع شود. اطمینان حاصل کنید که شلنگ در شرایط خوبی قرار دارد و توسط اجسام خارجی که مانع از تخلیه مناسب آب می شوند، مسدود نشده است.

 

بیشتر مطالعه کنید : دلایل قطع برق ماشین لباسشویی

 

فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید
فیلترهای ماشین لباسشویی اغلب کثیفی و زباله را در طول زمان جمع می کنند که می تواند منجر به مشکلات زهکشی و جمع شدن آب در ماشین لباسشویی شود. توصیه می شود فیلتر ماشین لباسشویی را به طور مرتب تمیز کنید تا از این نوع وضعیت جلوگیری کنید. فیلتر را بردارید، آن را تمیز کنید و برای اطمینان از عملکرد صحیح آن را تعویض کنید.

 

بازرسی کلی ماشین لباسشویی
علاوه بر مراحل ذکر شده در بالا، بهتر است ماشین لباسشویی را بررسی کنید تا مشکلات دیگری که ممکن است باعث پر شدن آن از آب در هنگام خاموش شدن شود، شناسایی شود. اتصالات، اجزای داخلی و سایر مواردی که ممکن است در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد را بررسی کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید :خطاهای ماشین لباسشویی بوش

 

با یک متخصص مشورت کنید
اگر بعد از انجام تمام مراحل بالا، ماشین لباسشویی شما همچنان در حالت خاموش بودن با آب پر می شود، ممکن است مشکل نیاز به توجه حرفه ای داشته باشد. در این مورد، بهتر است با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید که می تواند مشکل را به طور ایمن و موثر تشخیص دهد و حل کند.

مشکل پر شدن آب ماشین لباسشویی در زمان خاموش شدن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از مشکل در اتصال آب گرفته تا خرابی در قطعات داخلی. اما با انجام مراحل ذکر شده و انجام تعمیرات دوره ای می توان بدون نیاز به مراجعه به خدمات حرفه ای این مشکل را برطرف کرد.

بنابر آنچه در این مقاله گفتیم خرابی‌های ماشین لباسشویی  در دنیای امروز همیشه پیش می‌آید. اما این خرابی‌ها آخر راه لباسشویی شما نیستند. تعمیرکاران با تجربه برای تمام این مشکلات راه‌حل‌های مناسبی پیدا کرده‌اند که می‌تواند به سادگی لباسشویی شما را تعمیر کند.
پیکوالکترونیک نیز به عنوان یکی از  باتجربه‌ترین تیم‌های تعمیر لباسشویی در تهران در دسترس شما خواهد بود. پس اگر ناگهان برای لباسشویی تان مشکلی پیش آمد می‌توانید به تیم تعمیرات لوازم برقی پیکوالکترونیک اعتماد کنید و برای مراجعه تکنسین متخصص و کاردان درخواست تعمیر لوازم خانگی در منزل خود را ثبت کنید و یا با ما تماس بگیرید.