خانه تکانی یخچال

خانه تکانی یخچال

خانه تکانی، از رسم و رسومات قدیمی برای آماده شدن خانه برای نوروز است. قدیمی‌ها معتقد بودند که تمیز کردن وسایل و زدودن غبار از آن‌ها در این ایام، شگون دارد. به هر حال، هنوز هم که هنوز است، خانه تکانی از آن رسم‌هایی است که همه‌ی ایرانی‌ها دم عید، دارند. البته خانه تکانی منازل نقلی امروزی گاه ساده‌تر و گاه به دلیل مشغله‌های کاری بالا، دشوارتر است. به همین دلیل ترفندها و نکاتی وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توان خانه تکانی آسان‌تر و برنامه‌ریزی شده‌تری را به کار برد. در این مطلب قصد داریم تا ترفندهای مربوط به خانه تکانی یخچال را بیان کنیم. اگر شما هم این روزها درگیر خانه تکانی هستید، توصیه‌ی ما به شما مطالعه‌ی مطلب پیش رو و به کار بردن نکات بیان شده است.

خانه تکانی یخچال

اصولاً در خانه تکانی، هدف این است که وسایلی که در طی سال کم‌تر تمیزکاری می‌شوند، نظافت شوند. یا حداقل نظافت اصولی‌تری که در طی سال تکرار نمی‌شود، در خانه تکانی انجام خواهد شد. به عنوان مثال، شما فرش‌های خود را به طور منظم هفتگی جاروبرقی می‌کشید. اما بعید می‌دانیم که گردگیری لوسترها را نیز هفتگی انجام دهید! تمیزکاری انباری خانه، گردگیری لوسترها، شستن ملحفه‌ی رخت‌خواب‌های اضافی، شست‌وشوی قالی‌ها و … از جمله کارهایی است که زمان آن به خانه تکانی برای سال نو موکول می‌شود.

یخچال در آشپزخانه، نقش قلب آن را دارد. چرا که مستقیماً با سلامتی ما در ارتباط خواهد بود. با این تفاسیر، خانه تکانی یخچال، نظافت بخش‌هایی است که در طی سال به آن پرداخته نمی‌شود. نظافت قفسه‌ها وگرنه بخش‌های داخلی یخچال در طی سال بارها و بارها باید نظافت شوند. در ادامه، راهکارها و ترفندها و نکات مهم در خانه تکانی یخچال را بیان کرده‌ایم.

یخچال را از برق بکشید!

مهم‌ترین نکته‌ای که در خانه تکانی یخچال باید به خاطر بسپارید، کشیدن آن از برق، پیش از شروع نظافت‌کاری است. یخچال وسیله‌ی برقی است و خطرات و آسیب‌های برق گرفتگی و خرابی دستگاه در صورت اتصال آن به برق و نظافت وجود دارد. بنابراین بهتر است خانه تکانی یخچال خود را به موعدی موکول کنید که مواد غذایی فسادپذیرتان رو به اتمام بوده و بتوانید چند ساعتی یخچال را از برق بیرون بکشید.

خانه تکانی یخچال را با دور ریختن مواد غذایی نامطلوب آغاز کنید.

بوی بد یخچال
بوی بد یخچال

در یخچال شما، مواد غذایی نگهداری می‌شوند. زمانی که محتویات یخچال را خالی می‌کنید سه تا ظرف یا سطل در کنار خود بگذارید. یکی سطل مربوط به مواد غذایی خوب که بعد از نظافت به داخل یخچال، بازگردانده می‌شود. یکی سطل مربوط به مواد غذایی فاسد شده و منقضی شده که مستقیماً به داخل سطل آشغال ریخته می‌شوند و یکی سطل مربوط به مواد غذایی قابل اهدا. که مواد غذایی سالمی که به درد شما نمی‌خورد را داخل آن قرار می‌دهید.

در پایان کارتان تنها سطل مربوط به مواد غذایی خوب را به یخچال باز می‌گردانید. این کار سبب می‌شود تا خانه تکانی یخچالتان اصولی انجام گیرد.

دفترچه راهنمای یخچال را بخوانید!

یخچال شما از هر مدل و برندی که باشد، یک دفترچه‌ی راهنما دارد. سعی کنید حتما این دفترچه را بخوانید. معمولاً در این دفترچه‌ها، بخشی را به نظافت یخچال و چگونگی باز کردن قفسه‌ها اختصاص داده‌اند. بیش‌تر یخچال‌ها، قفسه‌ها و کشوهایی قابل جدا شدن دارند. مطابق با آن چه که در دستورالعمل دفترچه راهنما نوشته شده است، قفسه‌ها را جدا کرده و آن‌ها را برای شست‌وشو آماده کنید.

در خانه تکانی یخچال،‌ کمی صبر کنید!

زمان
زمان

یخچال، محیطی سرد دارد. بنابراین لازم است پیش از آن‌که طبقات را برای شست‌وشو با آب گرم ببرید، اندکی صبر کنید تا دمای آن به دمای اتاق نزدیک شود. عدم توجه به این موضوع سبب می‌شود تا قطعات و طبقات یخچال شما آسیب ببیند و بشکند.

از شوینده‌های استاندارد استفاده کنید.

اکنون نوبت شست‌وشوی قفسه‌ها و البته بدنه‌ی داخلی یخچال رسیده است. آن‌چه در این مرحله اهمیت دارد، استفاده از شوینده‌های استاندارد و مناسب است. شوینده باید به اندازه‌ای قوی باشد تا لکه‌های قدیمی را پاک کند. در عین حال باید به خوبی با آب پاک شده و اثر و بویی از آن باقی نماند. به عنوان مثال اگر از صابون برای این کار استفاده کنید، بعد از اتمام کار، مواد غذایی بوی صابون را به خود جذب خواهند کرد.

توصیه می‌شود از ترکیب آب، جوش شیرین و سرکه برای ساخت محلول تمیزکننده استفاده کنید. اگر مواد را نداشتید و یا لکه‌های سرسخت با این محلول تمیز نشدند، از تمیزکننده‌های شیمیایی استاندارد استفاده کنید. شست‌وسو باید به صورت دستی و با اسفنج نرم انجام گیرد. قسمت‌های داخلی یخچال را با دستمال تمیز کنید و از شلنگ آب استفاده نکنید.

مجدد تأکید می‌کنیم که اثر محلول تمیزکننده باید به طور کامل از یخچال پاک شود. این کار را با شست‌وشوی طبقات و کشوها و هم‌چنین نظافت با دستمال مرطوب برای بخش‌های داخلی یخچال انجام دهید. در انتها حتماً با یک حوله‌ی تمیز تمام بخش‌ها را پاک کرده و خشک کنید. سپس قفسه‌ها را به جای خود بازگردانید. اجازه دهید تا گردش هوا در داخل یخچال برقرار شود.

نظافت بدنه‌ی یخچال را فراموش نکنید.

در مرحله‌ی پایانی، باید بدنه‌ی یخچال را تمیز کنید. معمولاً این قسمت به تمیزکاری چندانی نیاز ندارد. هرچند در بیش‌تر زمان‌های سال این بخش را تمیز نمی‌کنید اما تنها گرد و غبار آن باید پاک شود و معمولاً لکه‌ی سرسختی روی بدنه‌ی یخچال دیده نخواهد شد.

از تعمیرکاران و سرویس‌کاران متخصص کمک بگیرید!

بله! خانه تکانی یخچال، در نهایت با کمک متخصصین تکمیل خواهد شد. تعویض فیلترهای آب و یخ، تمیز کردن کویل کنداسور یخچال و هم‌چنین نظافت پنل فن یخچال، باید توسط تعمیرکار متخصص صورت پذیرد. فراموش نکنید که تمیزکاری این بخش‌ها، بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در طول عمر دستگاه نیز مؤثر باشد.

 

 

چیدن یخچال
چیدن یخچال

خسته نباشید! شما با اعمال مراحل بیان شده، یک یخچال تمیز خواهید داشت. اکنون وقت آن رسیده است که یخچال خود را به برق بزنید و وسایل لازم را به درون قفسه‌ها برگردانید. توصیه می‌کنیم مطلب چیدمان یخچال را بخوانید تا بتوانید بهتر به وسایل داخل یخچال خود نظم دهید. ممکن است شما نیاز داشته باشید تا تعدادی ظرف، سبد و نظم‌دهنده برای یخچال خود خریداری کنید. خرید این وسایل، کمک می‌کند تا مواد غذایی داخل یخچال بهتر نظم بگیرند و نظم خود را در مدت زمان بیش‌تری حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید یخچال

Refrigerator

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای یخچال فعال است. تعمیر یخچال در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، اسنوا و انواع یخچالهای قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی یخچال شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات یخچال شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر یخچال پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر یخچال در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر یخچال