علت پیدا شدن خطوط افقی روی صفحه تلویزیون

خطوط افقی روی صفحه تلویزیون

اگر خطوط افقی یا عمودی روی صفحه تلویزیون من ظاهر شود چه باید بکنم؟

تلویزیون های امروزی بخش تکنولوژیکی واقعاً چشمگیر دارند. شگفت زده شدن از تصاویر و رنگ هایی که بر روی صفحه نمایش منعکس می شوند و همچنین تعداد زیادی از قابلیت ها و امکانات بسیار آسان است. با این حال، همه تلویزیون های هوشمند، صرف نظر از برند یا قیمت، یک جزئیات کوچک دارند: ظریف هستند.

تلویزیون های مقاوم، اسکوات و مقاوم مدت هاست که از بین رفته اند. اگر یک چیز داشتند، توانایی تحمل گذر زمان و حتی شوک ها بود، در واقع فیلم ها و سریال های زیادی هستند که بازیگران به شدت به کنار محصول ضربه می زنند تا برنامه ریزی درست تنظیم شود. عجیب‌ترین چیزی که ممکن است به نظر برسد این است که این لمس‌های فنی واقعاً می‌توانند مشکل تصویر را “حل” کنند.

این در مورد تلویزیون های هوشمند صدق نمی کند، مقاومت بسیار زیادی قربانی کیفیت تصویر باورنکردنی و بسیاری از قابلیت های برتر دیگر شده است. واقعیت این است که با این محصولات، بسیار مهم است که برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار بسیار مراقب باشید.

علاوه بر این، بسیار مهم است که هر وسیله الکترونیکی، صرف نظر از کیفیت آن، در معرض خرابی قرار گیرد. بیشتر آنها ناشی از بی نظمی در شبکه الکترونیکی یا شرایط ناشی از رطوبت محیطی است.

ظهور خطوط افقی و عمودی بر روی صفحه تلویزیون می تواند یکی از اصلی ترین خرابی های ایجاد شده توسط موارد فوق باشد. با این حال، مهم است که آرامش خود را از دست ندهید و یاد بگیرید که ریشه مشکل را با شناسایی تصویر در تلویزیون پیدا کنید.

در این مقاله از پیکوالکترونیک  ( نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران ) قصد داریم برخی از علت پیدا شدن خطوط افقی روی صفحه تلویزیون ال جی را ارائه کنیم.

اگر خطوط افقی یا عمودی روی صفحه تلویزیون ال جی ظاهر شوند چه باید کرد؟

1. کانال ها و آنتن را تست کنید

آیا تصویر تحریف شده است؟ سعی کنید سیگنال کانال های خود را بررسی کنید.

بسیاری از مواقع علت پیدا شدن خطوط افقی روی صفحه تلویزیون  ال جی به دلیل خرابی خود محصول نیست، بلکه می تواند ناشی از اتصال ضعیف به کابل های تلویزیون و همچنین اختلال در عملکرد دستگاه های ورودی باشد. تلویزیون، مانند؛ جعبه های کابل، Android TV BOX، Chromecast و همچنین هر چیز دیگری.

برای رد موارد فوق الذکر لازم است که با شبکه های مختلف تلویزیون آزمایشی انجام دهیم تا ببینیم که آیا خرابی در همه آنها رخ می دهد یا در کانال خاصی.

اگر خطوط فقط در برخی از کانال‌ها ظاهر می‌شوند، می‌توانید مطمئن باشید که علت پیدا شدن خطوط افقی روی صفحه تلویزیون از خود تلویزیون نیست، بلکه مشکل در سیگنال وجود دارد.

اکنون، در صورتی که خطا در همه کانال ها ظاهر شود، باید ورودی های مختلف یا برنامه های مختلف را امتحان کنیم. این آزمایش به ما امکان می‌دهد تشخیص دهیم که آیا محصولی است که خراب می‌شود یا یکی از دستگاه‌ها یا برنامه‌هایی است که باعث ایجاد خطوط شده است.

 

بیشتر مطالعه کنید : افزایش عمر صفحه نمایش تلویزیون |یک صفحه LED چقدر عمر می کند؟

 

در زیر مراحل انجام تست تصویر روی کانال ها در صورتی که از آنتن استفاده می کنید آمده است:

اگر وارد حالت تنظیم دستی شوید (تنظیمات > تنظیمات پیشرفته > کانال ها > تنظیم دستی)، می توانید قدرت سیگنال کانالی را که در آن هستید مشاهده کنید.
اگر سیگنال ضعیف است، موقعیت آنتن خود را بررسی کنید. گاهی اوقات یک تغییر جزئی در موقعیت می تواند مشکلات سیگنال ضعیف را حل کند.
اگر سیگنال قوی باشد، آن کانال ممکن است با مشکلات فنی سیگنال منبع خود مواجه شود.
در این موارد، فرکانس روی آنتن را می توان برای بهبود عملکرد تنظیم کرد. اما اگر چیزی به بهبود تصویر منجر نشود، تعویض آنتن ضروری خواهد بود.

اگر مشکل از یک دستگاه ورودی (رمزگشا، Android TV BOX یا موارد مشابه) ناشی می شود، توصیه می کنیم مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا سعی کنید از کابل دیگری استفاده کنید. این شامل کابل کواکسیال که از دیوار به گیرنده می رود (یا مستقیماً به تلویزیون در مورد آنتن) و کابل سیگنالی که از گیرنده به تلویزیون می رود (معمولا HDMI) می شود.
اگر مشکل با کابل‌های جدید ادامه داشت، بهترین گزینه این است که با ارائه‌دهنده تلویزیون کابلی/ماهواره‌ای خود تماس بگیرید و یک گیرنده جدید سفارش دهید (یا دستگاه خارجی را جایگزین کنید).

 

بیشتر مطالعه کنید : چگونه بفهمم صفحه نمایش من LED یا LCD است؟

 

2. تست تصویر انجام دهید

در صورتی که خطوط هر دو در کانال ها، در ورودی های مختلف، حتی در برنامه ها ظاهر شوند، می توانیم به تست تصویر تلویزیون ال جی خود ادامه دهیم. در زیر مراحلی را که باید دنبال کنید آمده است:

  1. به منوی تصویر بروید (تنظیمات > تنظیمات پیشرفته > تصویر)
  2. گزینه Image Test را انتخاب کنید
  3. اگر خطوط همچنان در طول تست تصویر ظاهر می شوند، احتمال زیادی وجود دارد که مشکل به دلیل نقص در عملکرد تلویزیون باشد، بنابراین به کمک فنی نیاز خواهید داشت.

بیشتر مطالعه کنید : تلویزیون QLED یا OLED: کدام فناوری بهتر است؟

 

3. تنظیمات تلویزیون را بازنشانی کنید

برای رسیدن به این هدف، مراحل زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

  1. دسترسی به منوی عمومی (تنظیمات > تنظیمات پیشرفته > عمومی)
  2. گزینه Reset first settings را پیدا کرده و انتخاب کنید
  3. دستورالعمل ها را برای تنظیم مجدد دستگاه و سپس تنظیم مجدد تلویزیون دنبال کنید

توجه: ممکن است تلویزیون، هنگام تلاش برای بازنشانی مقادیر، از شما رمز عبور بخواهد. اگر رمز عبور تعیین نکرده اید، رمز عبور (به طور پیش فرض) 0000 خواهد بود. از طرف دیگر، اگر رمز عبور تعیین کرده اید، باید آن را در این مرحله وارد کنید.

اگر مشکل برطرف نشد، ما کاملا واجد شرایط هستیم تا بهترین خدمات تعمیر صفحه نمایش تلویزیون ال جی را به شما ارائه دهیم. ما بهترین فناوری را برای کارکرد موثر داریم تا عملاً همه انواع خرابی‌ها را در تلویزیون‌های ال‌جی تعمیر کنیم.

 

بیشتر مطالعه کنید : آموزش کانال یابی تلویزیون سامسونگ

پیکو الکترونیک: نمایندگی تعمیر لوازم خانگی و برقی در تهران

پیکو الکترونیک به عنوان معتبرترین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران است که سابقه طولانی مدت در زمینه نصب، سرویس و تعمیر تخصصی انواع لوازم برقی و همچنین تعمیر تلویزیون در تهران را دارد و توانسته تاکنون رضایت مشتریان زیادی را جلب کند. تعمیرکاران ما دارای مهارت و دانش بالا هستند و دستگاه شما را از هر برند و مدلی که باشد به صورت حرفه ای و یکبار برای همیشه تعمیر می کنند. علاوه بر این، ما از قطعات اورجینال و اصل استفاده می کنیم و کارت گارانتی 6 الی 12 ماه به ازای خدمات خود ارائه می دهیم.

در صورتی که نیاز به نصب، سرویس و تعمیر لوازم خانگی از جمله ( تعمیر تلویزیون در منزل ، تعمیر ماشین لباسشویی ، تعمیر یخچال در منزل و تعمیر جاروبرقی )دارید، همین حالا با شماره های مندرج در سایت تعمیرات لوازم خانگی پیکوالکترونیک تماس بگیرید یا  به صورت آنلاین فرم درخواست تعمیرکار را پر کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند. ما در هر زمانی که بخواهید تعمیرکار لوازم خانگی را خیلی سریع به منزل شما اعزام می کنیم چرا که شعب متعدد در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران داریم. همچنین، نیازی به جا به جایی دستگاه خود ندارید چرا که ما خدمات تعمیرات لوازم خانگی در منزل را برای مشتریان فراهم کرده ایم.