راهنمای درک تکامل تلویزیون

درک تکامل تلویزیون

 راهنمای مبتدیان برای درک تکامل وضوح تلویزیون

درک تکامل تلویزیون: باورش سخت است که اکنون نزدیک به 100 سال است که تلویزیون تماشا می کنیم. اما با پیشرفت تکنولوژی، نحوه تماشای آن نیز بهبود یافته است اما درک تکامل تلویزیون سخت است. این روزها هنوز بسیاری از مردم از تلویزیون های HD استفاده می کنند، اما پیشرفت جدیدی در دنیای تلویزیون وجود دارد: کیفیت فوق العاده بالا (UHD). در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد این تغییر هیجان انگیز در تکامل تلویزیون بدانید!

HD به چه معناست؟

اگر در حال خرید یک تلویزیون جدید هستید، یکی از اولین چیزهایی که باید تصمیم بگیرید این است که آیا تلویزیون با کیفیت بالا خواهد بود یا خیر. اگر این تصمیم پیچیده به نظر می رسد، نگران نباشید! HD مخفف high definition است و به وضوح خاصی در تلویزیون شما اشاره دارد.

یک تلویزیون با وضوح بالا (HD) دارای وضوح صفحه نمایش 1280 در 720 پیکسل است (پیکسل ها نقاط کوچکی هستند که همه چیز را روی صفحه نمایش شما تشکیل می دهند). این در مقایسه با تلویزیون های با کیفیت استاندارد (SD) است که وضوح 480 پیکسل دارند. هر چه تعداد پیکسل‌های هر اینچ روی صفحه‌نمایش شما بیشتر باشد، تصاویر با جزئیات بیشتری نمایش داده می‌شوند و واضح‌تر به نظر می‌رسند!

تلویزیون‌های HD نه تنها از نظر کیفیت تصویر بهتر از تلویزیون‌های SD نیستند، بلکه بزرگ‌تر نیز هستند زیرا جزئیات زیادی را در چنین صفحه‌نمایش‌های کوچکی قرار می‌دهند. به عنوان مثال: در حالی که یک SDTV ممکن است دو نفر را نشان دهد که کنار یک میز نشسته اند و در حال صرف ناهار هستند، یک تلویزیون HD می تواند نشان دهد که هر چنگال غذا با دست در دهان آنها گذاشته شده است (با فرض اینکه با کیفیت 4K فیلمبرداری شده باشد!).

 

بیشتر مطالعه کنید : تفاوت بین تلویزیون هوشمند و تلویزیون اندروید

 

Full HD به چه معناست؟

Full HD مخفف “Full High Definition” است و به وضوح صفحه نمایش 1920 در 1080 پیکسل اشاره دارد. بسته به منبع، این می تواند به صورت 1080p یا 2160p (برای 4K یا 8K) بیان شود.

وقتی Full HD را در مشخصات محصول مشاهده می کنید، معمولاً به این معنی است که صفحه نمایش دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است، به این معنی که صفحه نمایش می تواند تا 1080 ردیف و 1920 ستون پیکسل را در هر زمان نمایش دهد.

محتوای ویدیویی فول اچ دی با سرعت 30 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) کدگذاری می شود. این بدان معناست که محتوای Full HD دو برابر بیشتر از محتوای با کیفیت استاندارد (SD) فریم در ثانیه دارد که معمولاً 24 فریم در ثانیه را نشان می دهد. با این حال، برخی از دستگاه‌ها مانند پخش‌کننده‌های بلوری یا کنسول‌های بازی می‌توانند ویدیوهای SD را با سرعت 60 فریم در ثانیه پخش کنند تا حس سینمایی بیشتری به آن ببخشند.

سری TCL S5400 شفافیت 2 برابر تلویزیون های HD استاندارد دارد و تجربه تماشای بهتری را برای شما به ارمغان می آورد.

Ultra HD به چه معناست؟

Ultra HD یا UHD یک فرمت ویدیویی است که می تواند از وضوح 3840xglobal2160 پیکسل پشتیبانی کند. این چهار برابر پیکسل بیشتر از وضوح فول اچ دی است، به این معنی که شما می توانید جزئیات دقیق تر و رنگ های زنده تر را ببینید. UHD همچنین از سطوح روشنایی تا 1000 نیت پشتیبانی می کند، به این معنی که حتی اگر در اتاقی با نور زیاد تماشا می کنید، می توانید تصاویر واضح تری ببینید.

اما چگونه UHD با سایر انواع فرمت های ویدئویی مقایسه می شود؟ خوب، مهم است که توجه داشته باشید که انواع مختلفی از تلویزیون های 4K وجود دارد: برخی از آنها تنها از یک وضوح استاندارد (مانند 3840×2160 پیکسل) پشتیبانی می کنند، در حالی که برخی دیگر از وضوح های متعدد پشتیبانی می کنند. اگر می‌خواهید تلویزیونی سطح‌بالا با رزولوشن‌های متعدد پشتیبانی کند، به دنبال تلویزیونی با پورت‌های HDMI باشید که از HDMI 2.0a یا 2.0b پشتیبانی می‌کند – این به آن اجازه می‌دهد سیگنال‌های با وضوح بالا را از پلتفرم‌های پخش مانند Netflix یا Amazon Prime Video یا از Blu-ray دریافت کند. دیسک‌ها (به همین دلیل است که گاهی اوقات به این تلویزیون‌ها «پخش‌کننده‌های بلوری 4K» می‌گویند).

این برای تجربه تماشای شما چه معنایی دارد؟ خوب، اگر در حال تماشای فیلم های ورزشی یا اکشن هستید، UHD به این صحنه ها وضوح و جزئیات بیشتری نسبت به قبل می دهد. در واقع، برخی از تلویزیون های UHD حتی می توانند تصاویر را با کیفیت 8K (7680 x 4320) نشان دهند. برای مثال، تلویزیون‌های LED TCL X925Pro و X925 Mini ما محتوای فوق‌العاده‌ای را در بیش از 33 میلیون پیکسل به نمایش می‌گذارند.

 

بیشتر مطالعه کنید : فناوری Mini LED در تلویزیون ها

فناوری ارتقا رزولوشن در تلویزیون‌ها | تفاوت بین HD، FHD و UHD

اساسی ترین راه برای تعریف تفاوت بین HD، FHD و UHD این است که UHD فقط وضوح بالاتری دارد – به این معنی که پیکسل های بیشتری در هر صفحه نمایش دارد.

بنابراین، آیا این بدان معناست که UHD بهترین انتخاب است؟

اگر به دنبال پاسخ فوری برای این سوال هستید، پاسخ بله و خیر است. اگر یک تماشاگر معمولی تلویزیون هستید، احتمالاً UHD برای شما ارزشش را ندارد زیرا رزولوشن‌های بالاتر رزولوشن پایین‌تر را به خوبی پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین اگر محتوایی را با وضوح افقی پایین‌تر (مانند وضوح استاندارد) تماشا می‌کنید. ممکن است هنگام مشاهده آن در تلویزیون با وضوح افقی بالاتر، پیکسل یا مشکلات دیگری را مشاهده کنید. با این حال، اگر از علاقه مندان جدی سینمای خانگی هستید یا متوجه شدید که محتوای با وضوح بالا (مانند فیلم یا ورزش) را تماشا می کنید، سرمایه گذاری روی صفحه نمایش Ultra HD مانند TCL C745 می تواند کمک بزرگی به تجربه تماشای شما باشد. .

نتیجه

این مقاله به منظور درک مبتدیان از تکامل وضوح تلویزیون ( درک تکامل تلویزیون )طراحی شده است. با توجه به فاکتورهای بسیار زیادی که باید هنگام انتخاب بین HD، FHD، و UHD در نظر بگیرید، زمانی که تصمیم می گیرید کدام یک برای شما مناسب است، می تواند بسیار دشوار باشد. امیدواریم این راهنما به توضیح برخی از این سؤالات رایج در مورد اندازه و وضوح صفحه نمایش کمک کرده باشد.

 

تعمیر لوازم خانگی در تهران با پیکوالکترونیک

تعمیرات لوازم برقی و تعمیر تلویزیون در منزل شما، تعمیرات تلویزیون تمامی برندها از جمله( تعمیر تلویزیون سونی، تعمیر تلویزیون سامسونگ، تعمیرات تلویزیون ال جی تهران با استفاده از قطعات اورجینال و با کیفیت. جهت دریافت خدمات نصب و تعمیر تلویزیون در تهران می‌توانید با ما تماس بگیرید.