راهنمای خرید ماشین لباسشویی 1

انواع ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

در دنیای پرتنوع امروز، همه‌ی ما به دنبال انتخاب برترین‌ها هستیم. اما با توجه به طیف گسترده‌ای که در میان تمام ملاک‌های انتخاب «برترین گزینه» وجود دارد، بسته به معیار، گزینه‌های مختلفی پیش رو خواهد بود. بگذارید کمی واضح‌تر صحبت کنم. شاید برای کسی که به صورت حرفه‌ای مشغول به کار کامپیوتری و گرافیکی است، داشتن یک سیستم کامپیوتری با کارت گرافیک و پردازنده‌ی گرافیکی قوی، یک اولویت باشد. اما یک برنامه نویس، قطعا به موارد دیگری برای انتخاب سیستم کامپیوتری ایده‌آل خود توجه خواهد کرد. به عبارت دیگر، برترن انتخاب سیستم کامپیوتری برای یک برنامه نویس با یک گیمر و گرافیست، متفاوت خواهد بود.

وقتی حرف از راهنمایی برای خرید یک وسیله‌ی خاص زده می‌شود، هدف آن است که برای برجسته‌ترین ملاک‌ها و معیارها، یک‌سری راهکار را تعیین کنیم. با این توصیف، مطالعه‌ی راهنمای خرید، دانستن و آشنایی با یک‌سری معیار و ملاک برای خرید آن وسیله خواهد بود. در این مطلب، قصد داریم تا شما را برای خرید بهترین ماشین لباسشویی، راهنمایی کنیم. پس اگر قصد خریداری این وسیله را دارید، این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

ماشین لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی، یکی از مهم‌ترین خریدهایی است که برای منزل خود انجام می‌دهید. ماشین لباسشویی در رده‌ی لوازم بهداشتی خانه دسته‌بندی می‌شود. بنابراین بسیار اهمیت دارد که گزینه‌ی انتخابی شما یک گزینه‌ی صحیح، سالم و عالی باشد.

با نگاهی به ماشین‌های لباسشویی موجود در بازار، متوجه تنوع وسیع این وسیله خواهیم شد. برندهای مختلفی مانند سامسونگ، ال جی، دوو، پاکشوما و … و هم‌چنین تنوع در مدل ماشین لباسشویی، انتخاب شما را برای خرید ماشین لباسشویی، دشوارتر می‌کند. پس به یک راهنمایی دقیق، نیاز دارید. متأسفانه بیش‌تر فروشندگان، آن‌چه را که باید بگویند، به شما اطلاع نخواهند داد. بنابراین لازم است تا پیش از خرید،‌ خودتان دست به کار شوید و به دنبال آشنایی با ویژگی‌های هر یک از انواع ماشین‌های لباسشویی بروید.

راهنمای انتخاب تیپ ماشین لباسشویی

شاید بهتر باشد که در درجه‌ی اول تیپ مورد نظر خود را برای خرید ماشین لباسشویی، تعیین کنید. در حال حاضر، ماشین‌های لباسشویی در انواع زیر تولید شده و در بازار به فروش می‌رسند.

  • درب از بالا
  • دوقلو (خشک کن) درب از بالا
  • درب از جلو

هرکدام از تیپ‌های گفته شده، مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

اولین چیزی که در انتخاب تیپ و مدل ماشین لباسشویی باید مد نظر قرار دهید، محل قرارگیری آن است. ممکن است فضای تعبیه شده در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و یا لاندری روم، به شما امکان استفاده از ماشین‌های لباسشویی درب از جلو را بدهد. در این صورت باید در بین همین گزینه‌ها، به دنبال انتخاب ماشین لباسشویی ایده‌آل خود باشید.

اگر در خصوص جای ماشین لباسشویی، محدودیت ندارید، وقت آن است که مزایا و معایب تیپ‌های مختلف این وسیله را بیش‌تر بشناسید.

مزایای ماشین‌های لباسشویی درب از بالا

  • قیمت کم‌تر
  • کاربرد آسان
  • سبک و کوچک

معایب ماشین‌های لباسشویی درب از بالا

  • غیرقابل برنامه‌ریزی
  • ظرفیت شست‌وشو محدود
  • مصرف آب زیاد
  • سروصدا زیاد

مزایای ماشین‌های لباسشویی درب از جلو

  • مصرف انرژی بهینه
  • زمان خشک کردن پایین‌تر
  • امکان استفاده از فضای بالایی ماشین لباسشویی
  • مصرف شوینده به‌صرفه‌تر

ممکن است تا به همین‌جا، متوجه شده باشید که به خرید کدام تیپ ماشین لباسشویی، علاقه دارید! البته اگر هم تصمیمتان را گرفته باشید، شما تنها تیپ ماشین لباسشویی را انتخاب کرده‌اید و هنوز با دنیایی از تنوع روبه‌رو خواهید بود. در ادامه، سایر معیارهایی که در راهنمای خرید ماشین لباسشویی اهمیت دارد، ذکر شده است.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی برحسب ظرفیت

ظرفیت یا گنجایش ماشین لباسشویی، تعیین کننده‌ی مقدار و حجم لباسی است که می‌توانید برای شست‌وشو در ماشین قرار دهید. در مقالات متعددی که برای سرویس و مراقبت از ماشین لباسشویی، نوشته‌ایم؛ به این نکته اشاره کرده‌ایم که از دلایل خرابی و آسیب به ماشین لباسشویی، عدم توجه به ظرفیت مجاز ماشین می‌باشد. به این معنا که نباید لباس‌هایی کم‌تر و یا بیش‌تر از ظرفیت ماشین، در آن قرار داد.

برای این‌که بهتر بدانید چه ظرفیتی از ماشین لباسشویی برایتان درست است باید بتوانید تعداد اعضای خانواده و میزان لباسشویی هفتگی خود را تعیین کنید. توجه داشته باشید که شما باید به برنامه‌ی استفاده از ماشین لباسشویی نیز توجه کنید. به طور مثال، امکان دارد که شما ترجیح دهید تا هفته‌ای یک‌بار ماشین لباسشویی را روشن کنید و یا این‌که روزانه از آن استفاده کنید. در هر صورت باید در نظر بگیرید برطبق برنامه‌ی تعیین شده، چه میزان لباس کثیف دارید!

توصیه می‌شود تا افراد مجرد و یا خانواده‌های بدون فرزند (زوج) از ماشین‌های لباسشویی ۶ کیلوگرمی استفاده کنند. ظرفیت این ماشین‌ها با ۲ پیراهن، دو شلوار، ۱ ملحفه، ۲ روبالشی و ۲ حوله‌ی دستی تکمیل می‌شود که برای این خانواده‌ها، یک اندازه‌ی معقول به نظر می‌رسد.

بر همین اساس، خانواده‌های ۳ نفره به ماشین‌های لباسشویی با ظرفیت ۷ کیلوگرمی، چهار نفر به ظرفیت ۸ کیلوگرمی و ۵ نفر یا بیش‌تر به ظرفیت بالغ بر ۱۰ کیلوگرم نیاز دارند. ناگفته نماند که اگر چنین حجمی از ماشین لباسشویی، برطرف کننده‌ی نیاز شما نیست، بهتر است برنامه‌ی شست‌وشوی خود را تغییر دهید.

washing machine

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای ماشین لباسشویی فعال است. تعمیر ماشین لباسشویی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی و... و انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی ماشین لباسشویی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات ماشین لباسشویی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر ماشین لباسشویی پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر ماشین لباسشویی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر ماشین لباسشویی