راهنمای خرید ماشین لباسشویی 2

خرید ماشین لباسشویی

در راهنمای خرید ماشین لباسشویی ۱، برخی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند در خرید این وسیله کمک‌کننده باشد را بیان کردیم. این مطلب، پیرو راهنمای قبلی تهیه شده و نکات تکمیلی برای خرید بهترین و ایده‌آل‌ترین ماشین لباسشویی را در خود گنجانده است.

 

بودجه، مهم‌ترین گزینه در راهنمای خرید ماشین لباسشویی

بودجه و پولی که برای ماشین لباسشویی خود پرداخت می‌کنید، مهم‌ترین نکته‌ای است که می‌تواند انتخاب شما را محدود سازد. تنوع برندها، تکنولوژی‌های به کار رفته در ماشین لباسشویی و قابلیت‌های این وسیله، با کمک بودجه‌ای که شما برای خرید ماشین لباسشویی تعیین کرده‌اید، محدود خواهد شد.

البته ما همواره توصیه می‌کنیم که تا حد امکان، بودجه‌ی اولیه‌ی خود را افزایش دهید و یک ماشین لباسشویی درست و حسابی بخرید. هرچند شاید مجبور به پرداخت قیمت بالاتری باشید اما کارکرد صحیح و عدم خرابی آن، رضایت شما را جلب نموده و هزینه‌های نگهداری را بسیار کاهش خواهد داد.

برند ماشین لباسشویی

از دیگر نکاتی که می‌توان به عنوان راهنمای خرید ماشین لباسشویی به آن اشاره کرد، برند ماشین لباسشویی است. برندهایی مانند سامسونگ و ال جی، از برترین برندهایی هستند که می‌توانید برای خرید ماشین لباسشویی به آن‌ها اعتماد کنید. البته همان‌طور که پیش‌تر نیز بیان کردیم، بودجه‌ی شما انتخاب‌های شما را برای برند مناسب محدود می‌کند.

سعی کنید برندی را انتخاب کنید که خدمات سرویس‌دهی و گارانتی بسیار خوب و قوی ارائه دهد. این کار به شما کمک می‌کند تا در هنگام بروز مشکل، کم‌ترین معطلی را داشته باشید. در ادامه، به اهمیت گارانتی و خدمات پس از فروش اشاره کرده‌ایم.

امکانات، قابلیت‌ها و برنامه‌های شست‌وشو

یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی که در خرید ماشین لباسشویی، نقش دارد، آپشن‌ها و گزینه‌هایی است که تحت عنوان قابلیت برای این دستگاه، مطرح می‌شود. برنامه‌های شست‌وشوی متنوع می‌تواند سیکل‌های متنوعی را برحسب میزان کثیفی، جنس پارچه‌ی لباس‌ها، مدت زمان شست‌وشو و … تعیین کند.

برخی از ماشین‌های لباسشویی قابلیت‌هایی مانند کف ساز و … دارند. این گزینه سبب می‌شود تا ماشین لباسشویی بتواند با استفاده از شوینده و آب، کف درست کند و البسه را با کف حاصل شده، بشوید. این قابلیت در بهینه‌سازی مصرف شوینده نقش مؤثری خواهد داشت.

قابلیت‌های دیگری مانند کنترل از راه دور ماشین لباسشویی، کنترل از طریق وای فای و … از امکانات دیگری هستند که در برخی از انواع ماشین‌های لباسشویی، تعبیه شده‌اند. بهتر است برحسب کاربرد و انتظارات خود، به دنبال خرید دستگاه با قابلیت‌ها و امکانات مناسب باشید.

دیگ ماشین لباسشویی

از دیگر فاکتورهای مهمی که در راهنمای خرید ماشین لباسشویی به آن اشاره می‌شود، توجه به دیگ ماشین لباسشویی است. دیگ همان محفظه‌ای است که لباس‌ها در آن قرار داده می‌شود تا ماشین آن‌ها را بشوید. تمام تیپ‌های ماشین لباسشویی حاوی دیگ هستند. در انتخاب ماشین لباسشویی باید به ظرفیت و حجم این دیگ توجه داشته باشید. دیگ‌های بزرگ‌تر، ظرفیت بیش‌تری داشته و می‌توانند البسه‌ی بزرگ‌تری مانند پرده، پتو، روتختی و … را نیز بشویند.

نکته‌ی دیگری که در خصوص دیگ ماشین لباسشویی مطرح می‌شود، جنس آن است. بهتر است دیگ استیل باشد. مرغوبیت استیل به کار رفته در دیگ، سبب می‌شود تا دچار خوردگی و زنگ زدگی نشود. هم‌چنین از بوی بد لباس‌ها بعد از چند بار استفاده جلوگیری به عمل میاورد.

ورودی آب گرم و سرد

ماشین‌های لباسشویی که به شیر آب گرم و سرد متصل می‌شوند، بهتر هستند. اگر به دنبال دلیل این موضوع هستید باید بدانید که خود دستگاه ماشین لباسشویی، نیاز به آب گرم برای شست‌وشو دارد. زمانی که شما نمی‌توانید آب گرم را از طریق شیر ورودی آب گرم، تأمین کنید، ماشین لباسشویی به ناچار از المنت خود استفاده می‌کند تا آب ورودی را به میزان مورد نظر، گرم کند. این کار در مدت زمان طولانی، سبب خرابی و فشار به المنت ماشین لباسشویی خواهد شد.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و توجه به سرعت چرخش دیگ

سرعت چرخش دیگ، به شما نشان می‌دهد که قدرت ماشین لباسشویی چقدر است. در واقع سرعت چرخش دیگ، بیان کننده‌ی این موضوع است که دیگ در هر دقیقه، چند دور می‌چرخد. اگر به دنبال ماشین لباسشویی با عملکرد خوب هستید، سرعت چرخش ۱۴۰۰ یا ۱۶۰۰ (برحسب rpm)، میزان مطلوبی خواهد بود.

میزان مصرف انرژی و راندمان دستگاه

راندمان ماشین لباسشویی به معنای میزان مصرف انرژی دستگاه است. همان‌طور که می‌دانید ماشین لباسشویی از آب، برق و شوینده استفاده می‌کند تا بتواند لباس‌ها را بشوید. بنابراین میزان و حجم مصرف آب، برق و شوینده در این دستگاه، بسیار اهمیت دارد. هر اندازه که دستگاه، مصرف انرژی بالاتری داشته باشد، به معنای آن است که بعد از استفاده، قبض برق و آب سنگین‌تری در انتظارتان خواهد بود!

بر طبق نظر اتحادیه‌ی صرفه جویی، ماشین لباسشویی از جمله ۵ لوازم برقی خانگی پرمصرف است. با توجه به این‌که یکی از وسایل مهم در بهداشت به شمار می‌آيد، احتمالا تعداد دفعات استفاده از آن نیز بالا خواهد بود. اگر به دنبال ماشین لباسشویی با میزان مصرف انرژی بهینه هستید، باید به برچسب انرژی آن دقت داشته باشید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

برندهایی که ماشین لباسشویی تولیدی خود را برای مدت زمان بیش‌تری گارانتی می‌کنند، این اطمینان را به وجود می‌آورند که دیرتر دچار خرابی و نقص عملکرد خواهند شد. بهتر است پیش از این‌که اقدام به خرید ماشین لباسشویی مورد نظر خود بکنید، بررسی‌هایی را در خصوص ضمانت و خدمات گارانتی سرویس مورد نظر، نیز داشته باشید.

در خصوص این موضوع، گفته می‌شود برندهای ایرانی گارانتی بهتری دارند. البته در نظر داشته باشید که برخی از برندهای ایرانی باکیفیت هم هستند.

washing machine

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای ماشین لباسشویی فعال است. تعمیر ماشین لباسشویی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی و... و انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی ماشین لباسشویی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات ماشین لباسشویی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر ماشین لباسشویی پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر ماشین لباسشویی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر ماشین لباسشویی