راهکارهای ساده برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

چرا ماشین ظرفشویی شما بو می دهد؟

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی: به راحتی می توان فرض کرد که از آنجایی که ماشین ظرفشویی شما فقط ظرف ها را می شست، اساسا باید تمیز باشد. متأسفانه، وقتی در را باز می کنید تا با بوی بدی مواجه شوید، این می تواند شگفتی ناخوشایند باشد. بوی بد یک علامت مطمئن است که مشکلی وجود دارد، بنابراین در اینجا ما برخی از دلایل متداول بوی بد ماشین ظرفشویی شما را بررسی خواهیم کرد و برای رفع این مشکل چه کاری می توانید انجام دهید.

یک فیلتر غرق شده در کثیفی

هر مدل ماشین ظرفشویی دارای فیلتری است که به گونه ای طراحی شده است که تمام ذرات باقی مانده مواد غذایی را که از ظروف، قابلمه ها و تابه های شما شسته می شوند، بگیرد. متأسفانه، وقتی فیلتر را مرتباً تمیز نمی‌کنید، این ذرات می‌توانند فیلتر را از بین ببرند و شروع به ایجاد بوی بد کنند. اگر هنگام باز کردن ماشین ظرفشویی خود متوجه بوی بدی شدید، اولین قدم باید این باشد که فیلتر خود را بررسی کنید. این احتمالاً در کف ماشین ظرفشویی شما یافت می شود و باید به راحتی آن را بچرخانید یا بیرون بکشید. احتمالاً متوجه می‌شوید که لایه‌ای از تفاله چسبنده فیلتر را مسدود کرده است که باید تمیز شود. از دستمال کاغذی برای پاک کردن سطل زباله استفاده کنید و مطمئن شوید که در سطل زباله ریخته می شود تا از مسدود شدن مجرای فاضلاب جلوگیری کنید. اگر بقایای چسبنده و سرسخت وجود دارد، ممکن است لازم باشد فیلتر را به مدت ده دقیقه در آب گرم خیس کنید تا بتوانید به آرامی با استفاده از یک برس کوچک، مانند مسواک، آن را تمیز کنید.

کپک در داخل ماشین ظرفشویی

اگر خانه شلوغی ندارید و ماشین ظرفشویی شما اغلب استفاده نمی شود، ممکن است در برابر کپک آسیب پذیر باشد. هنگامی که ماشین ظرفشویی برای مدت طولانی بسته می شود، شرایط ایده آلی برای رشد کپک

ایجاد می کند. متأسفانه، کپک می‌تواند ظروف شما را به خطر بیندازد، و باید از رفع آن اطمینان حاصل کنید تا بتوانید با خیال راحت به استفاده از ماشین ظرفشویی خود ادامه دهید.

اگر مشکوک هستید که کپک در ماشین ظرفشویی شما کمین کرده و باعث ایجاد بوی نامطبوع و کپک زده شده است، باید تمیز کنید. خوشبختانه، می‌توانید با استفاده از وسایل اولیه خانگی مانند سرکه سفید با کپک و کپک مقابله کنید. به سادگی یک فنجان قابل شستشو در ماشین ظرفشویی پر از سرکه سفید را روی قفسه بالایی قرار دهید و ماشین ظرفشویی خود را روی یک برنامه گرم تنظیم کنید. سرکه در طول چرخه ماشین ظرفشویی پخش می شود و در حالی که آشپزخانه شما ممکن است برای یک روز یا بیشتر بوی سرکه داشته باشد، ماشین ظرفشویی شما را تازه می کند.

هنگامی که ماشین ظرفشویی شما تمیز شد، می توانید با استفاده بیشتر از ماشین ظرفشویی و اطمینان از خشک شدن ماشین ظرفشویی شما پس از یک چرخه، از توسعه مجدد این مشکل جلوگیری کنید، بنابراین می توانید پس از اتمام تخلیه، اجازه دهید که شکاف باز شود.

 زباله پنهان

اگر ماشین ظرفشویی خود را تمیز کرده اید و تله فیلتر تازه می درخشد، اما هنوز بوی تند و تند وجود دارد، ممکن است مشکل پنهانی داشته باشید. ارزش این را دارد که پشت و زیر ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید. این شگفت انگیز است که چقدر زباله می تواند در اطراف یک دستگاه انباشته شود و ممکن است از پیدا کردن بقایای غذا یا حتی یک جونده مرده که باعث ایجاد بو می شود، متعجب شوید.

بوی بد ماشین ظرفشویی می تواند یک مشکل آزاردهنده باشد، اما خوشبختانه راه حل های ساده ای برای رفع آن وجود دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد:

راه حل های ساده ای برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

1. تمیز کردن منظم

فیلتر تخلیه: این فیلتر ذرات غذا را جمع آوری می کند و باید به طور مرتب، حدوداً هر ماه یکبار، تمیز شود. برای تمیز کردن آن، فیلتر را از جای خود خارج کرده و با آب گرم و صابون بشویید.

بازوهای اسپری: بازوهای اسپری می توانند با رسوبات غذا مسدود شوند که می تواند منجر به بوی بد شود. برای تمیز کردن آنها، بازوها را از جای خود خارج کرده و با آب گرم و صابون بشویید.

داخل ماشین ظرفشویی: داخل ماشین ظرفشویی را با دستمال مرطوب پاک کنید تا هرگونه باقی مانده غذا یا مواد شوینده پاک شود.

2. استفاده از مواد شوینده و تمیزکننده های مناسب

از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
به طور مرتب از تمیزکننده ماشین ظرفشویی استفاده کنید تا به از بین بردن رسوبات و بو کمک کند.
می توانید از مواد طبیعی مانند سرکه یا جوش شیرین نیز برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.
3. تهویه مناسب:

بعد از هر بار استفاده، درب ماشین ظرفشویی را برای چند ساعت باز بگذارید تا هوا خشک شود.
در صورت امکان، ماشین ظرفشویی را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید.
4. رفع سایر منابع بالقوه بو:

بررسی کنید که آیا سطل زباله در زیر سینک ظرفشویی نشتی دارد یا خیر.
لوله تخلیه ماشین ظرفشویی را برای انسداد بررسی کنید.
اگر بوی بد شدید یا مداوم است، ممکن است نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی شما باشد.

نکات اضافی:

برای از بین بردن بوی شدید، می توانید یک کاسه قهوه یا جوش شیرین را داخل ماشین ظرفشویی قرار داده و یک چرخه خالی را اجرا کنید.
همیشه دستورالعمل های سازنده ماشین ظرفشویی خود را برای تمیز کردن و نگهداری دنبال کنید.
با رعایت این نکات ساده می توانید بوی بد ماشین ظرفشویی خود را از بین ببرید و ظروف خود را تمیز و بدون بو نگه دارید.

اگر تمام این نکات را گذرانده اید و همچنان مشکل بوی ماشین ظرفشویی دارید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک متخصص تعمیر لوازم خانگی حرفه ای تماس بگیرید. تعدادی از مسائل دیگر وجود دارد که می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع شود، و یک تکنسین با تجربه می تواند دستگاه شما را برای تعیین مشکل اساسی ارزیابی کند.

برای راهنمایی در مورد تمام مشکلات تعمیرات لوازم خانگی خود، حتما با یک سرویس تعمیر لوازم خانگی حرفه ای صحبت کنید. شما می توانید برای مشاوره عملی و راهنمایی برای تمام مسائل تعمیر لوازم برقی خود به پیکوالکترونیک  اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *