سوختن مین برد تلویزیون

مین برد تلویزیون

سوختن مین برد تلویزیون، یکی از مهم‌تریم مشکلاتی است که می‌تواند برای این وسیله، ایجاد شود. چرا که مین برد در حکم مغز برای تلویزیون خواهد بود. بنابراین خرابی آن، قطعات دیگر را نیز دچار اختلال خواهد کرد و از عملکرد صحیح تلویزیون جلوگیری می‌کند.

مین برد تلویزیون

در داخل تلویزویون‌های ال ای دی، قطعه‌ای به نام مین برد استفاده می‌شود. مین برد یک قطعه‌ای الکترونیکی است که عملکردی در حد مغز و کنترل کننده برای کل سیستم به عهده دارد. آن‌چه که در مین برد دیده می‌شود، یک برد الکترونیکی با چندین قطعه‌ی دیگر مانند ترانزیستور، خازن و … می‌باشد.

مین برد تلویزیون، وظیفه‌ی کنترل بخش‌های مختلف در تلویزیون را به عهده دارد. به عنوان مثال، این که صدا و تصویر به خروجی ارسال شوند، فرمانی است که از سوی مین برد صادر خواهد شد. یا مثلاً تمام دستوراتی که ما با کنترل به تلویزیون ارسال می‌کنیم، در حقیقت با همین مین بر به اجزا اصلی ارسال خواهد شد. این امر نشان می‌دهد که سوختن مین برد و اختلال در عملکرد آن، مانع از اجرای عملکرد در سایر قطعات تلویزیون خواهد شد.

تعمیر مین برد تلویزیون
تعمیر مین برد تلویزیون

علایم سوختن مین برد تلویزیون

تا این‌جا فهمیدیم که مین برد تلویزیون نقش اصلی در کنترل تمام اجزای سیستم تلویزیون را به عهده دارد. بنابراین اگر بخش‌های مختلف نتوانند کار خود را انجام دهند، می‌توان به خرابی این قطعه مشکوک بود. اما از کجا بفهمیم که مین برد تلویزیون، دچار اختلال و آسیب شده است؟ در ادامه‌ی بحث برخی از مهم‌ترین علامت‌هایی که به خرابی مین برد تلویزیون اشاره می‌کنند را لیست کرده‌ایم. این را هم بگوییم که خرابی مین برد تلویزیون بیش‌تر برای تلویزیون‌های LED اتفاق می‌افتد. بنابراین ادامه‌ی مطالب با فرض بر ال ای دی بودن دستگاه شرح داده شده است.

تلویزیون صدا ندارد.

نمایش تصویر در تلویزیون بدون صدا، نشان‌گر ایراد در مین برد خواهد بود. یعنی این‌که در کنترل کننده‌های خروجی صدا روی مین برد، احتمالاً دچار خرابی شده و سوخته‌اند.

وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم، تصویر ندارد.

اگر نمی‌توانید تصویر را ببینید، این احتمال وجود دارد که مین برد تلویزیون شما، دچار خرابی شده باشد. چرا که قطعاتی بر روی مین برد نصب شده است که تصویر را به خروجی تلویزیون انتقال می‌دهد. خرابی این قطعات، می‌تواند سبب عدم نمایش تصویر شود.

تلویزیون خاموش نمی‌شود.

در صورتی که تلویزیون نمی‌تواند واکنشی به فشرده شدن دکمه‌ی پاور نشان دهد، سوختن مین برد تلویزیون از احتمالات قوی خواهد بود. در حقیقت این‌که فرمان مورد نظر قابل پردازش نیست، خرابی پردازنده که همان مین برد است را تأیید می‌نماید.

البته برای این‌که مطمئن شوید، توصیه می‌کنیم تمام دکمه‌های دیگر را هم چک کنید. اگر تلویزیون شما با دکمه‌های روی دستگاه خاموش شد، احتمال این‌که ریموت کنترل خراب باشد، زیاد است.

پورت‌های HDMI تلویزیون کار نمی‌کند.

کنترل پورت‌های HDMI نیز بر عهده‌ی برد اصلی تلویزیون است. بنابراین اگر این پورت‌ها کار نکردند، احتمال دارد که مین برد دستگاه دچار مشکل شده باشد. اطمینان از این مسأله را می‌توانید با تست پورت‌ها با کابل‌های دیگر نیز بررسی نمایید.

تلویزیون روی تصویر اولیه قفل شده است.

بیش‌تر تلویزیون‌ها وقتی روشن می‌شوند، صفحه‌ی خوش‌آمدگویی یا لوگوی تلویزیون را نشان می‌دهند. این تصویر بعد از چند ثانیه محو می‌شود. در صورتی که این اتفاق نیافتاد، ‌یعنی تلویزیون بر روی تصویر اولیه قفل یا فریز شد، احتمال مشکل در مین برد تلویزیون وجود دارد.

تعمیرات مین برد خراب شده
تعمیرات مین برد خراب شده

کارهایی که برای سوختن مین برد تلویزیون باید انجام دهیم

اگر هر کدام از علائم بالایی را مشاهده کردید، می‌توانید به خرابی مین برد تلویزیون مشکوک شوید. در این شرایط باید به فکر تعمیر دستگاه باشید. در نظر داشته باشید که قطعات تلویزیون قطعاتی بسیار حساس هستند. مین برد تلویزیون‌های ال ای دی نیز از انواع مین بردهای حرفه‌ای هستند. از طرف دیگر، تعمیرات مربوط به مین برد کار تخصصی است و بهتر است انجام آن را به دست متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید.

بیش‌تر مشکلات مربوط به مین برد با تعویض قطعات سوخته شده و از کار افتاده، برطرف خواهد شد. اما گاه ممکن است با سوختن کل مین برد تلویزیون مواجه شوید که طبیعتاً هزینه‌های بالاتری را برای تعمیرات در پی خواهد داشت.

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای تلویزیونی فعال است. تعمیر تلویزیون در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، سونی و انواع تلویزیون‌های قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی تلویزیون شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات تلویزیون شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر تلویزیون پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر تلویزیون در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر تلویزیون

 

توصیه می‌کنیم در صورت مواجه با هر یک از علائم یاد شده، در اسرع زمان ممکن با تعمیرکاران پیکوالکترونیک تماس بگیرید. خدمات پیکوالکترونیک برای عیب یابی و رفع بسیاری از مشکلات در منزل شما انجام خواهد شد. تیم پیکوالکترونیک به شما کمک می‌کند تا عیب پیش آمده را هر چه سریع‌تر برطرف سازید.