همه چیز در مورد سینی گردان مایکروویو

سینی گردان مایکروویو

همه چیز در مورد  سینی گردان مایکروویو | صفحه گردان مایکروویو

امروز قصد داریم در مورد وسیله ای صحبت کنیم که آشپزخانه های سراسر جهان را تسخیر کرده است، مایکروویو. یکی از پر کاربردترین وسایل برای حرارت دادن انواع غذاها، یخ زدایی، گراتن و …. مدرن ترین ها حتی به شما امکان می دهند هر نوع دستور العملی از جمله دسر درست کنید. و در بیش از یک مورد این روز را نجات داده است.

برای پست امروز سعی می کنیم یکی از رایج ترین شک ها در مورد سینی گردان مایکروویو را حل کنیم. اندازه و عملکرد آن

انواع ظروف

سینی گردان مایکروویو این صفحه شیشه ای شفاف که در مایکروویو استفاده می شود چرخان است تا غذا به طور یکنواخت گرم شود و دارای فرورفتگی هایی در پایه بشقاب است که به طور ایمن آن را در ناحیه مرکزی مایکروویو ثابت می کند.

اندازه های استاندارد معمولاً حدود 24.5 سانتی متر است، با این حال، بسته به اندازه و مدل دستگاه شما، انواع مختلفی از قطر را در بازار پیدا می کنیم: 17 سانتی متر، 28 سانتی متر، 32 سانتی متر، 36 سانتی متر و غیره.

لازم به ذکر است که بسیاری از برندها گزینه غیرفعال کردن عملکرد چرخش را ارائه می دهند تا فضای بیشتری نسبت به حالت عادی فراهم کنند تا بتوانید سینی های مربع یا مستطیل را در آن قرار دهید.

بیشتر مطالعه کنید : 12 دروغ و حقیقت در مورد استفاده از مایکروویو

 

از کجا بشقاب مایکروویو بخریم
شیشه ای بودن، هر بی دقتی می تواند بشقاب را بشکند، اما ناامید نشوید، مشکلی است که حل می شود و شما چندین گزینه دارید.

می توانید با خدمات فنی برند تماس بگیرید و درخواست تعویض کنید.
با در نظر گرفتن مدل مایکروویو خود، می توانید آن را به صورت آنلاین خریداری کنید و همیشه از مطابقت اندازه گیری ها اطمینان حاصل کنید.

نحوه انتخاب قطعه یدکی

اگر گزینه دوم را از نقطه قبل انتخاب کرده اید، ممکن است اکنون از خود بپرسید که چگونه می توانید بهترین گزینه را برای مایکروویو خود انتخاب کنید. اجازه بدید ببینم:

اولین چیزی که باید به آن توجه کنیم مدل مایکروویو شما و اندازه گیری های مورد نیاز آن است. این را می توانید روی برچسب آن پیدا کنید.

هنگامی که قطر خود را دانستیم، لازم است بدانیم به چه سطحی نیاز داریم: یکی با محور شبدری که با لنگر در مرکز مایکروویو متناسب است، یا سطحی با سطح صاف که نیازی به فرورفتگی ندارد.

بر این اساس، دو نوع پایه وجود دارد: یک پایه دایره ای با سه چرخ در ساختار آن و دیگری مثلثی با چرخ هایی در انتهای آن.

با این کار اکنون می توانید ظرفی را خریداری کنید که به بهترین وجه با دستگاه شما سازگار است.

 

بیشتر مطالعه کنید : فرق توستر و مایکروفر از نظر کارایی و عملکرد چیست؟

 

چرا صفحه گردان من نمی چرخد؟
اگر متوجه شده اید که بشقاب نمی چرخد ​​و غذای شما به طور ناهموار گرم می شود یا می لرزد و صدای زیادی ایجاد می کند، احتمالا مشکلی وجود دارد.

این می تواند به دلیل:

  • بقایای غذا در ته آن چسبیده است

در این صورت فقط باید صفحه و پایه را جدا کرده و علاوه بر تمیز کردن فضای داخلی، با آب و صابون تمیز کنید.

  • کوپلر به درستی نصب نشده است

بررسی کنید که مرکز بشقاب به درستی به موتور متصل شده باشد، در غیر این صورت نمی چرخد ​​و صدای زیادی ایجاد می کند.

  • ظرف بسیار بزرگ

اگر ظرف خیلی بزرگ باشد و به دیواره های مایکروویو برخورد کند یا غذا زیاد باشد، بشقاب قدرت کافی برای چرخش صحیح را نخواهد داشت.

بهترین مایکروویوهای ایستاده و یکپارچه:

در انتخاب مایکروویو به چه نکاتی توجه کنیم

اگرچه تعداد بی نهایت گزینه در بازار وجود دارد، اما در نهایت، انواع اصلی هنگام انتخاب مایکروویو می تواند موارد زیر باشد:

فضا
برای انتخاب مایکروویو باید فضایی را که در آشپزخانه خود برای قرار دادن آن در نظر گرفته اید در نظر بگیرید و بدانید که به فضای اضافی نیاز دارد تا بتواند به خوبی تهویه کند.

اندازه
مایکروویوها با ظرفیت آنها در لیتر اندازه گیری می شوند، هرچه لیتر بیشتر باشد، بزرگتر است. به طور کلی فضای داخلی به قطر صفحه و ارتفاع داخلی آن بستگی دارد.

با دانستن این موضوع و داشتن فضای لازم می توانید مایکروویوهای 17 تا 40 لیتری را پیدا کنید.

ظرفیت مایکروویو استاندارد 20 لیتر است، عرض آن معمولاً 25 تا 27 سانتی متر است، ارتفاع آن می تواند به حدود 45 سانتی متر و عمق آن به 34/35 سانتی متر برسد.

قدرت
بستگی به نیاز شما دارد، اینکه آیا فقط باید گرم کنید یا همچنین بپزید، با گریل یا بدون گریل و غیره. قدرت دستگاه شما به همه اینها بستگی دارد. شما می توانید بین 700 تا 1000 وات انتخاب کنید و سرعت پخت را تعیین می کند.

نوع مایکروویو
سه نوع وجود دارد:

نصب رایگان: روی میز یا قفسه قرار می گیرد
قابل ادغام: آنها را می توان بین مبلمان، در سطح چشم قرار داد و می توانید سطوح را بین فر و مایکروویو هماهنگ کنید.
مایکروفر: فر و مایکروویو را با هم ترکیب کنید. بسته به مدل، ویژگی های پخت و پز بسیار متفاوتی از جمله بخار آب دارند.

با بشقاب یا بدون بشقاب
بله، اگرچه ممکن است باورش سخت باشد، اما مایکروویوهای بدون صفحه نیز وجود دارند. اینها دارای یک آنتن چرخشی در زیر سطح سرامیکی مایکروویو هستند که امواج را در سراسر فضای داخلی پخش می کند و فضای قابل استفاده بیشتری را فراهم می کند.

فراموش نکنید که با مطالعه نیازهای خود از جمله فضا، قطر بشقاب، لیتر، مصرف انرژی و غیره خرید کنید. با مایکروویو اگر به جای فر با آن بپزید، می توانید بین 50 تا 70 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. هر چیزی که به دنبال آن هستید، می توانید آن را در فروشگاه اینترنتی ما پیدا کنید.

پیکو الکترونیک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران و البرز

ما با داشتن کارشناسان دوره دیده و مجرب یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات لوازم برقی و تعمیر مایکروویو در منزل هستیم. برای تعمیر انواع مایکروویو فقط کافی است با ما تماس بگیرید و مدل و مارک مایکروویو خود را به ما بدهید.