مهم‌ترین نکات برای شستن بالش در ماشین لباسشویی

شستن بالش در ماشین لباسشویی

شستن بالش در ماشین لباسشویی|چگونه بالش ها را در ماشین لباسشویی خود بشویید؟

نحوه شستن بالش در ماشین لباسشویی

مانند بقیه لباس ها و پارچه ها به طور کلی، بالش ها دارای برچسب سازنده هستند که دستورالعمل های شستن و خشک کردن محصول را با جزئیات نشان می دهد.

اگر در مورد نحوه شستن آنها در خانه سؤالی دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برچسب را بخوانید تا بدانید از چه ماده ای ساخته شده است و چگونه باید با آن رفتار کنید تا از آسیب محصولات یا برنامه های نادرست جلوگیری کنید.

در این مقاله نکاتی را برای مراقبت و تمیز کردن بالش و اینکه چند وقت یکبار لازم است تغییر دهید، به شما ارائه می دهیم.

چگونه بالش را بشوییم؟ نکات با توجه به انواع آنها

نحوه شستن بالش سوالی است که برای بسیاری بی پاسخ مانده است. و این چیزی به این سادگی نیست زیرا به موادی که بالش شما از آن ساخته شده بستگی دارد. برخی از آنها را می توان با دست یا در ماشین لباسشویی شست، اما برخی دیگر هستند که حتی نمی توانند با آب تماس بگیرند.

برای شستن بالش در ماشین لباسشویی مهم است که مواد تشکیل دهنده بالش ها را بشناسیم تا بدانیم آیا می توان آنها را در ماشین لباسشویی خود شستشو داد یا خیر. اینها معمولاً از لاتکس، مموری فوم، پر یا مواد مصنوعی ساخته می شوند. اگر بالش‌های شما از پر یا مواد مصنوعی ساخته شده‌اند، می‌توانید آنها را بدون مشکل در ماشین لباسشویی خود قرار دهید. از طرف دیگر، اگر مدل‌های ویسکوالاستیک یا لاتکس هستند، نمی‌توان آن‌ها را در ماشین لباسشویی قرار داد زیرا ممکن است تغییر شکل داده، آسیب ببینند و حتی به دستگاه شما آسیب برسانند.

با این اوصاف به سراغ شستشو می رویم. برای این کار باید بالش را از روکش جدا کرده و در ماشین لباسشویی خود قرار دهید. از مواد شوینده مایع برای لباس های ظریف استفاده کنید، برای شستن بالش در منزل استفاده از نرم کننده توصیه نمی شود زیرا برای این نوع وسایل مناسب نیست. علاوه بر این، اگر مقدار زیادی مواد شوینده اضافه کنید، ماشین لباسشویی شما باید بیش از حد لازم آبکشی کند تا کف را از بین ببرد و این به مصرف آب بیشتر منجر می شود.

در ادامه نکاتی را برای شستن بالش در ماشین لباسشویی را با توجه به نوع یا شرایط آنها شرح خواهیم داد.

نحوه شستن بالش های مصنوعی یا طبیعی

بالش های پر در دو طرح ارائه می شوند، پرهای طبیعی و پرهای مصنوعی. در مورد بالش های پر طبیعی، شستشوی آنها توصیه نمی شود. بنابراین تنها توصیه ای که می توانیم به شما داشته باشیم استفاده از کاورهای دوتایی برای آنهاست.

خوشبختانه، بالش های مصنوعی قابل شستشو هستند. مناسب ترین روش برای شستن آن این است که از توپ های تنیس داخل جوراب استفاده کنید و آن ها را بین پرها قرار دهید تا فشرده نشوند. وقتی زمان خشک کردن آن فرا رسید، آن را در فضای باز بگذارید و هر از چند گاهی پرها را تکان دهید.

 

بیشتر مطالعه کنید : علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و نحوه رفع ایراد

 

نحوه شستن بالش های مصنوعی

برای شستن بالش در ماشین لباسشویی اگر مصنوعی باشند این بالش ها معمولاً بدون هیچ مشکلی قابل شستشو هستند. چه با دست و چه با ماشین لباسشویی، مهم است که دستورالعمل شستشو روی برچسب بالش را بخوانید.

یک شوینده خوب برای از بین بردن بقایای پوست مرده و کنه های بستر توصیه می شود.

نحوه شستن بالش مموری فوم

این بالش‌های ویسکوالاستیک یا مموری فوم که به دلیل سایر مواردی که در اختیار شما قرار می‌دهند، شناخته شده‌اند، نمی‌توانند در ماشین لباسشویی شسته شوند. دلیل آن این است که مواد خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و بالش کاملاً آسیب می بیند.

توصیه ما این است که برای بالش های مموری فوم خود از روکش دوتایی استفاده کنید تا در برابر آلودگی های خارجی محافظت بیشتری داشته باشند.

اگر بالش شما لکه دارد، از یک حوله با آب گرم و کمی صابون استفاده کنید و با حرکات دایره ای مالش دهید تا از بین برود.

به طور کلی و برای انواع بالش ها، یک نکته خوب برای مراقبت از بالش ها این است که به طور دوره ای روکش آن ها را عوض کنید و اتاق را با تهویه مناسب نگه دارید.

نحوه شستن بالش با لکه های زرد

اگر بالش شما دارای لکه های زرد است، احتمالاً به دلیل مایعاتی مانند عرق، روغن مو و عدم شستشوی منظم است. برای جلوگیری از این امر، بهتر است همیشه بالش هایی را انتخاب کنید که دارای روکش های جدا شونده هستند، به این ترتیب می توانید آنها را با فرکانس مناسب در ماشین لباسشویی بشویید و در نتیجه از زرد شدن آنها جلوگیری کنید.

اما اگر بالش‌های با روکش قابل جابجایی ندارید و می‌خواهید این لکه‌های زرد را از بین ببرید، آب و کمی ماده شوینده مناسب برای لباس‌های ظریف را در ظرفی قرار دهید و با اسفنج محل‌های لکه را بشویید. برخی از پارچه ها از سفید کننده پشتیبانی می کنند، مهم است که برچسب آن را بخوانید.

اگر مواد شوینده برای لباس های ظریف ندارید، گزینه های خانگی مانند جوش شیرین را انتخاب کنید.

چگونه بالش ها را در ماشین لباسشویی بشوییم؟

برای اینکه بدانید آیا بالش شما می تواند بدون تغییر شکل یا آسیب در ماشین لباسشویی شسته شود، مهم است که دستورالعمل های سازنده را مرور کنید.

این بستگی به موادی دارد که بالش شما از آن ساخته شده است و اینکه بالش شما روکش دارد یا فقط یک پرکننده یا هسته دارد. اگر روکش نخی دارد می توانید در ماشین لباسشویی در دمای زیر 40 درجه بشویید.

به پرکردن بالش خود و اینکه سازنده نشان می دهد که باید آن را بشویید، به خوبی توجه کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید : دلایل قطع برق ماشین لباسشویی

 

اگر بالش های خود را نشویید چه اتفاقی می افتد؟

بهداشت خوب یکی از کلیدهای حفظ یک زندگی کاملا سالم است. گذراندن وقت در مکان هایی که باکتری ها، میکروب ها و قارچ ها زندگی می کنند برای سلامتی ما بسیار مضر است. بالش ها عنصری هستند که دائما با صورت ما در تماس هستند. بنابراین، بینی، دهان، گوش ها و چشم ها سنتی ترین کانال های ورود میکروارگانیسم ها به بدن ما هستند.

از جمله مشکلات اصلی در تماس با بالش کثیف عبارتند از:

  • علائم آلرژیک
  • آکنه
  • ورم ملتحمه
  • اوتیت
  • سرماخوردگی
  • عفونت های ریه
  • مشکلات گلو

بدن ما منبع مایعات و عواملی است که به رشد قارچ ها و میکروارگانیسم های مضر کمک می کند. بزاق آب دهان در هنگام خواب، عرق کردن، شوره سر و به طور کلی مایعات انسانی که روی بالش ها می ریزند یکی از محیط های مورد علاقه برای رشد برخی باتری ها هستند.

می دانیم که تماس با میکروب ها، باکتری ها و کنه های بستر در چند روز تاثیری ندارد. با وجود این، در صورت تمدید دوره قرار گرفتن در معرض، مشکلات طولانی مدت مشاهده می شود.

هر چند وقت یکبار باید بالش خود را عوض کنید؟

مدت زمان تعویض بالش به عوامل مختلفی بستگی دارد. کیفیت مواد، نوع فردی که از بالش استفاده می کند و مراقبتی که از آن می کنید.

با این حال، یک تکنیک خوب برای دانستن اینکه آیا بالش شما نیاز به تعویض دارد یا نه این است که آن را از وسط تا کنید. بالش پس از تا زدن، در صورتی که به حالت اولیه برگردد، سالم است. برعکس، اگر در همان حالت باقی بماند، زمان تغییر آن فرا رسیده است.

اگر به دنبال زمان دقیقی برای دانستن زمان تعویض بالش خود هستید، این ها می توانند میانگین های خوبی باشند: بزرگسالان متوسط ​​می توانند هر 6 یا 12 ماه یکبار، بسته به کیفیت مواد، بالش های خود را تعویض کنند.

به نوبه خود، کودکان و افراد مسن تر باید بالش های خود را بیشتر تعویض کنند. تعویض بالش هر 4 تا 8 ماه می تواند ایده آل باشد. با این حال، این به کیفیت مواد استفاده شده برای ساخت بالش نیز بستگی دارد.

تعمیر لباسشویی در تهران

اگر ساکن شهرهای تهران ( بهارستان, اسلامشهر, شهریار, رباط کریم, پرند, چهاردانگه و محله های تهرانسر و یافت آباد ) هستید برای ثبت سفارش در زمینه تعمیرات لباسشویی در منزل ، نصب یا سرویس آن کافیست به نمایندگی تعمیرات لباسشویی پیکوالکترونیک تماس بگیرید تعمیرکار لباسشویی متخصص برند شما در سریعترین زمان ممکن، برای خدمات‌رسانی اعزام خواهد شد.