نحوه شستن لباس پشمی در ماشین لباسشویی

شستن لباس پشمی در ماشین لباسشویی

پشم نوعی پارچه است که گرما را به خوبی حفظ می کند و به همین دلیل یکی از پرکاربردترین پارچه ها برای تولید لباس های گرم از جمله ژاکت، روسری، کت و شلوار، پتو یا جلیقه است

با این حال، با گذشت زمان، گلوله‌هایی در پشم شکل می‌گیرند که ظاهر آن را زشت و کهنه نشان می دهد. دلیل؟ مالش به لباس های دیگر یا با اشیایی مانند دکمه ها، زیپ ها یا یقه ها. به همین دلیل نحوه شستن لباس پشمی و مراقبت صحیح از آن بسیار مهم است.

نحوه شستن لباس پشمی در ماشین لباسشویی

لباس های پشمی معمولاً ظریف و گران قیمت هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند. اگر می خواهید لباس های پشمی خود را در ماشین لباسشویی بشویید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

برچسب لباس را بررسی کنید. مطمئن شوید که لباس شما قابل شستشو با ماشین لباسشویی است.

لباس ها را پشت و رو کنید. این کار از ساییدگی لباس ها جلوگیری می کند.

لکه های بزرگ را قبل از شستشو پاک کنید. از یک تمیز کننده مخصوص لباس پشمی یا یک محلول آب و سرکه استفاده کنید.

ماشین لباسشویی را روی چرخه شستشوی پشم یا چرخه شستشوی ملایم قرار دهید. دمای آب را روی 30 درجه سانتیگراد یا 86 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

مقدار کمی شوینده ملایم یا شامپوی بچه به ماشین لباسشویی اضافه کنید. از شوینده های قوی یا حاوی آنزیم استفاده نکنید.

لباس ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید و شستشو را شروع کنید.

پس از شستشو، لباس ها را در حالت آبکشی قرار دهید تا تمام مواد شوینده از آنها خارج شود.

نحوه خشک کردن لباس های پشمی

هنگام خشک کردن لباس های پشمی، از خشک کن استفاده نکنید! آنها را در یک حوله بپیچید تا آب موجود در لباس را جذب کند و روی یک سطح صاف بگذارید.

به یاد داشته باشید، اگر نمی خواهید رنگ آن را بگیرد و به الیاف آسیب برساند، آن را زیر نور خورشید قرار ندهید. اگر نیاز به اتو کردن لباس دارید، اگرچه بسیاری از آنها به آن نیازی ندارند، این کار را در دمای پایین (110 درجه سانتیگراد) و با لباس کمی مرطوب انجام دهید. این رطوبت فرآیند اتو را تسهیل می کند.

برای نگهداری لباس های پشمی برای مدت طولانی، مطمئن شوید که کاملا تمیز و خشک هستند. اگر کمی مرطوب باشد یا در مکانی مرطوب نگهداری شود، می تواند کپک ایجاد کند و به لباس آسیب برساند.

در نهایت، از نگهداری آن ها با اشیاء یا لباس های دیگر که ممکن است به پارچه ساییده شده و باعث ظاهر شدن پرز شود، خودداری کنید. این نکات را دنبال کنید و لباس های پشمی خود را بی عیب و نقص نگه دارید!

نکات اضافی برای شستن لباس پشمی

  • اگر لباس پشمی شما دارای لکه های خاص یا مقاومی است، ممکن است لازم باشد آن را با دست بشویید.
  • برای نرم نگه داشتن لباس های پشمی، می توانید کمی سرکه سفید را به آب آبکشی اضافه کنید.
  • لباس های پشمی را می توان با خشک کن خشک کرد، اما باید دمای خشک کن را روی کم تنظیم کنید.
  • بسیاری از ماشین های لباسشویی امروزی دارای برنامه ها و طبل های خاصی هستند که برای مراقبت از لباس های شما حتی لباس های پشمی آماده شده اند. اگر ماشین لباسشویی شما چنین برنامه هایی را ارائه می دهد، از آنها استفاده کنید.
  • بهتر است هر لباس را در کیسه یا توری شستشو قرار دهید. یا در غیر این صورت، بدون مخلوط شدن با انواع دیگر پارچه ها بشویید.
  • ماشین لباسشویی را بیش از حد بار نکنید، بهتر است آن را در نیم بار داشته باشید تا لباس ها له نشوند.
  • از یک صابون خاص برای لباس های ظریف استفاده کنید: با یک شوینده پشمی خوب نیازی به افزودن نرم کننده نخواهد بود. و از استفاده از سفید کننده ها و محصولات ضد لک خودداری کنید زیرا مواد شیمیایی آنها می تواند پارچه را خراب کند.
  • دما نباید بیشتر از 30 درجه باشد
  • اگر چرخش را گذاشتید، اجازه ندهید خیلی قوی باشد.

با رعایت این نکات می توانید لباس های پشمی خود را به خوبی بشویید و از آنها محافظت کنید.

به خاطر داشته باشید که هنگام آویزان کردن لباس‌های پشمی، بهتر است آن‌ها را به‌صورت کشیده، روی سطح افقی خشک کنید، زیرا اگر آنها را مانند بقیه لباس‌ها آویزان کنید، می‌توانید آن‌ها را تغییر شکل دهید. به همین دلیل برای نگهداری بهتر است آن را تا کنید تا روی چوب لباسی آویزان کنید.

اگر لباس پشمی نیاز به اتو دارد، آن را از داخل انجام دهید.

با تغییر فصل، ماشین لباسشویی ما برای شستن و نگهداری لباس های تابستانی و تهیه لباس های زمستانی «اضافه کاری» کار می کند. زمان خوبی است، قبل از اینکه آن را در معرض کار مداوم تر قرار دهید، یک بازرسی و نگهداری مناسب انجام دهید. با ما تماس بگیرید» به یاد داشته باشید که ما با تمام برندهای ماشین لباسشویی موجود در بازار کار می کنیم.

پیکو الکترونیک نمایندگی برند های خارجی و ایرانی ماشین لباسشویی در تهران و البرز

ما با داشتن کارشناسان دوره دیده و مجرب یکی از معتبرترین تعمیرگاه های مجاز سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی در تهران هستیم. برای تعمیر انواع ماشین لباسشویی فقط کافی است با ما تماس بگیرید و مدل و مارک ماشین لباسشویی خود را به ما بدهید.