شکستن پنل تلویزیون

شکستن پنل تلویزیون

حتماً شما نیز شنیده‌اید که شکستن پنل تلویزیون هزینه‌ی بسیار زیادی به دنبال دارد. علت این امر، هزینه‌ی بالای پنل تلویزیون است که چیزی در حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد قیمت این وسیله را شامل می‌شود. به عنوان مثال اگر یک تلویزیون ۱۰ میلیونی را در نظر بگیرید، در صورت شکستن پنل این دستگاه، چیزی در حدود ۶ تا ۷ میلیون هزینه در بر خواهد گرفت. این امر سبب شده است تا بسیاری از افراد، ترجیح دهند تا به جای تعمیر پنل شکسته شده، یک تلویزیون جدید بخرند. در این مطلب قصد داریم تا پنل تلویزیون شکسته شده را بررسی کنیم و ببینیم در این مواقع، چه باید کرد؟

پنل تلویزیون دست دوم

بسیاری از قطعات تلویزیون که آسیب می‌بیند را می‌توان با قطعات دست دوم، جایگزین کرد. البته این امر در خصوص پنل‌های این دستگاه، به این شکل نیست! یعنی شما هر بار که بخواهید پنل شکسته شده و یا خراب شده‌ی خود را تعمیر کنید، ناچاراً باید یک پنل نو خریداری کرده و آن را جایگزین نمایید.

البته بسیاری از شرکت‌های سودجو ممکن است پنل‌های تعمیر شده را به عنوان جنس نو به فروش برسانند. بسیاری از مشکلاتی که برای پنل‌ها پیش می‌آید (به غیر ترک خوردن و شکستن) قابل تعمیر هستند. لذا می‌توان پنل‌های تعمیر شده‌ی دست دوم را پیدا کرد. توصیه می‌کنیم در صورت بروز چنین مشکلی، از فروشنده مدارک کافی برای اثبات نو بودن پنل را درخواست کنید و یا این‌که از شرکت‌های معتبر و باسابقه خرید کنید.

هزینه‌ی بالا خرید پنل جدید
هزینه‌ی بالا خرید پنل جدید

پنل‌های برندهای مختلف

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در پنل‌های برندهای مختلف دیده می‌شود، منحصر به فرد بودن پنل برای هر برند است. به عبارت دیگر، امکان استفاده از پنل حتی با ابعاد دقیق و یکسان بر روی برند دیگر، امکان پذیر نیست. این امر نشان می‌دهد که در صورت شکستن پنل تلویزیون، شما باید پنل خاص و مشخصی را خریداری کنید.

تعویض پنل تلویزیون

هرچند که از نظر اقتصادی، تعویض پنل تلویزیون، چندان توجیهی ندارد اما در مواردی، یک راه حل صحیح شناخته می‌شود. به عنوان مثال زمانی که از کارکرد تلویزیون، مدت کمی می‌گذرد، جایگزینی پنل برای تعمیر گزینه‌ی مناسب‌تری از تعویض تلویزیون خواهد بود. برای بررسی مدت عملکرد تلویزیون، باید از طریق منوی مخفی تلویزیون، میزان کارکرد را بخوانید.

میزان کارکرد تلویزیون شما، چیزی شبیه به کیلومتر کارکرد ماشین است. بعد از خروج ماشین از گارانتی، عملاً سرویس ماشین به عهده‌ی صاحب ماشین است. بنابراین ممکن است تعویض یک قطعه یا تعمیر بخش‌هایی از ماشین، بعد از اتمام گارانتی، صرفه‌ی اقتصادی نداشته باشد. در چنین مواردی، برخی افراد ترجیح به جایگزینی خودروی خود با یک ماشین جدید می‌دهند.

نکته‌ی دیگری که در این‌باره وجود دارد، تعمیر نشدن پنل شکسته است! یعنی اگر صفحه نمایش تلویزیون دچار شکستگی یا ترک خوردگی شود، نمی‌توان آن را تعمیر کرد. بلکه تنها گزینه، تعویض قطعه خواهد بود.

شکستن پنل تلویزیون و تعویض آن

برای تعویض پنل آسیب دیده، باید از تعمیرکار مجاز استفاده نمود. پیکوالکترونیک، یکی از باسابقه‌ترین و متخصص‌ترین تیم‌های تعمیرات تلویزیون است. برای تعویض و تعمیر تلویزیون شکسته‌ی خود می‌توانید با کارشناسان این تیم تماس بگیرید.

بعد از تعویض پنل تلویزیون، تست‌های مختلفی بابت صحت عملکرد قطعه‌ی جایگزین شده، انجام می‌گیرد. تست‌های پنل شامل تست رنگ، زاویه‌ی دید، سلامت پیکسل‌ها، تست روشن ماندن تلویزیون برای بازه زمانی طولانی و هم‌چنین تست پنل برای بررسب سلامت بک لایت است.

لزوم اخذ تست‌های بیان شده بعد از تعویض پنل، آن را به یک پروژه‌ی زمان‌بر تبدیل نموده است. بنابراین هرچند کلیه‌ی خدمات تعمیرات توسط پیکوالکترونیک در محل اجرا می‌شود، تعویض پنل تلویزیون باید در کارگاه انجام شود.

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای تلویزیونی فعال است. تعمیر تلویزیون در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، سونی و انواع تلویزیون‌های قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی تلویزیون شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات تلویزیون شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر تلویزیون پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر تلویزیون در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر تلویزیون

توصیه‌هایی برای جلوگیری از شکستن پنل تلویزیون

استفاده از محافظ صفحه نمایش
استفاده از محافظ صفحه نمایش

شکستن پنل تلویزیون را می‌توان هزینه‌برترین آسیب ممکن برای این دستگاه دانست. از آن‌جایی که بیش‌تر قیمت تلویزیون، بابت پنل آن است، بنابراین تعویض این قطعه، هزینه‌ی زیادی را در بر می‌گیرد. البته در صورت بروز شکستگی در پنل این وسیله، چاره‌ای نیست و باید این هزینه را پرداخت کرد! در این بخش قصد داریم راهکارهایی را بیان کنیم که می‌تواند در جلوگیری از شکستن پنل دستگاه شما، نقش مؤثری داشته باشد.

تلویزیون خود را حتی الامکان در فضای امن قرار دهید.

اگر پت دارید و یا فرزندان کنجکاو کوچک دارید، بهتر است تلویزیون را در یک فضای امن با نظارت خودتان در نظر بگیرید. یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند در امنیت فضا مؤثر باشد، عدم قرار دادن اشیای سبک، تیز و قابل پرتاب در آن محل است. به عنوان مثال مجسمه‌ی جذاب کوچکی که دارید، می‌تواند فرزند شما را برای پرتاب آن به سوی تلویزیون ترغیب کند.

از محافظ صفحه نمایش استفاده کنید.

در بازار، صفحات پلاستیکی شفافی به فروش می‌رسند که بر روی صفحه نمایش تلویزیون شما قرار می‌گیرند. این صفحات شبیه گلاس‌های محافظ گوشی، از ورود ضربه به صفحه نمایش تلویزیون شما جلوگیری خواهند کرد. هرچند به عقیده‌ی بسیاری از افراد، تماشای برنامه از پشت این صفحات، چندان جذابیتی ندارد اما به دلیل کاهش هزینه‌های احتمالی در اثر ضربه خوردن، استفاده از آن را توصیه می‌کنیم.