عدم پخش صدا از تلویزیون و 4 راهکار برای عیب یابی و تعمیر این مشکل

عدم پخش صدا

عدم پخش صدا تلویزیون از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای تلویزیون پیش می‌آید. اگر تلویزیون خانه‌تان بی‌صدا شود، بدون شک روز کسل کننده‌ای در انتظارتان خواهد بود. تلویزیون، یکی از وسایل سرگرمی مهم و پرکاربرد در بیش‌تر منازل به شمار می‌آید. طبیعی است که خراب شدن صدای آن، به معنای خراب شدن اوقاتی است که با تلویزیون گذرانده می‌شد. اما ما می‌خواهیم به شما نکاتی را بگوییم که اگر اتفاقا برای تلویزیونتان خرابی پیش آمد، بتوانید یک امداد و نجاتی را برای دستگاه خود انجام دهید. در این مقاله قصد داریم تا موضوع رفع قطعی صدا و عدم پخش صدا از تلویزیون را بررسی کنیم. توصیه می‌کنیم از هرگونه دستکاری بدون آشنایی با عملیات، پرهیز کنید. چرا که ممکن است ناخواسته مشکلات و اتفاقات بدتری را رقم بزنید. مطالعه‌ی این مقاله می‌تواند در مواقع لزوم به دادتان برسد!

مشکلی به نام «عدم پخش صدا تلویزیون»

خیلی سخت است که بخواهید فیلم تماشا کنید و بعد ببینید فیلم صدا ندارد! در گام اول احتمالاً این حدس را می‌زنید که فیلم خراب ضبط شده باشد. اما اگر سری به سایر برنامه‌ها و فیلم‌های دیگر بزنید و ببینید هیچ کدام صدا ندارند، باید متوجه شده باشید که تلویزیون‌تان ایراد دارد. در این‌جا یا باید قید تماشای برنامه و فیلم را بزنید و یا این‌که آستین‌هایتان را بالا بزنید تا شاید بتوانید مشکل عدم پخش صدا را برطرف کنید.
ما قرار است مرحله به مرحله جلو برویم تا ببینیم چرا تلویزیون، صدا ندارد. پس با ما همراه شوید. برای بررسی عدم پخش صدا، اول باید سراغ راه‌های آسان‌تر بروید. راه‌های آسان‌تر، دم دست هستند. کنترل این راه‌ها، هزینه‌ای ندارد و به سادگی می‌تواند موارد را بررسی و اصلاح کرد. هر جایی که دیدید مشکل برطرف شد، متوقف شوید و از صدای پخش شده، لذت ببرید.

گزینه‌ی میوت تلویزیون، صدا را قطع می‌کند.

عدم پخش صدا ممکن است به دلیل فرمان قطع صدا رخ دهد. گزینه‌ی میوت (قطع صدا) را چک کنید. این گزینه باعث می‌شود تا پخش صدای تلویزیون شما، قطع شود. این گزینه در مواردی کاربرد دارد اما ممکن است خیلی اتفاقی این دکمه را زده باشید. و یا این‌که فراموش کرده باشید این گزینه را از حال فعال خارج سازید. بهتر است با کم و زیاد کردن صدا، میوت را غیر فعال کنید. باورتان بشود یا نه، این امر بارها توسط تکنیسین‌ها و تعمیرکارانی که برای بررسی مشکل تلویزیون اعزام شده‌اند، تجربه شده است!

اتصال نادرست کابل‌ها، عدم پخش صدای تلویزیون را به دنبال دارد.

کابل‌های تلویزیون
کابل‌های تلویزیون

احتمال دارد که عدم پخش صدا به دلیل اتصالات نادرست در کابل‌ها رخ داده باشد. کابل‌ها را چک کنید. نگاهی به کابل‌ها بیاندازید و از سلامت کابل مطمئن شوید. مطمئن شوید که کابل به درستی و کامل در پورت‌های مربوطه قرار گرفته باشد. خرابی بخشی از کابل می‌تواند دلیل قطعی صدای تلویزیون باشد. در این حالت خرید کابل مربوطه می‌تواند مشکل را برطرف سازد.

دستگاه خروجی صوتی از پخش صدای تلویزیون، جلوگیری می‌کند.

اتصال هدفون به تلویزیون
اتصال هدفون به تلویزیون

اتصال دستگاه‌های خروجی صوتی، منجر به عدم پخش صدای تلویزیون خواهد شد. سوکت‌های تلویزیونی راچک کنید تا وسایلی مثل هدفون و هندزفری و … به آن متصل نباشد.

عدم پخش صدا از تلویزیون با دستکاری در تنظیمات صدا امکان پذیر است.

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای تلویزیونی فعال است. تعمیر تلویزیون در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، سونی و انواع تلویزیون‌های قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی تلویزیون شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات تلویزیون شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر تلویزیون پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر تلویزیون در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر تلویزیون

دستکاری در تنظیمات صدا، عدم پخش صدای تلویزیون را به دنبال خواهد داشت. تنظیمات صدای تلویزیون را چک کنید. بهتر است این تنظیمات را به حالت عادی برگردانید. معمولاً در تمام مدل‌های تلویزیون، گزینه‌ای برای بازگردانی تنظیمات به حالت کارخانه (پیش فرض) در نظر گرفته می‌شود.
اگر موارد بالا به تشخیص و عیب یابی مشکل کمکی نکرد، توصیه می‌کنیم با کارشناسان پیکوالکترونیک تماس بگیرید. چرا که احتمالا عدم پخش صدا به دلیل وجود مشکلاتی مانند خرابی بلندگوهای داخلی تلویزیون و پیدایش ایراداتی در برد اصلی تلویزیون می‌تواند رخ داده باشد. توجه داشته باشید که رفع خرابی مین برد تلویزیون و یا مشکلات اسپیکرها، کاری تخصصی است. می‌توانید رفع این موارد را به عهده‌ی کارشناسان خبره و باتجربه بسپارید. تیم خبره‌ی تعمیرکاران تلویزیون پیکوالکترونیک می توانند در منزل شما، حضور یافته و مشکلات مربوط به عدم پخش صدای تلویزیون را برطرف نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *