علت سرد نکردن یخچال چیست؟ | اشکالات یخچال و راه حل ها

علت سرد نکردن یخچال

چرا یخچال خنک نمی شود؟ اشکالات یخچال و راه حل ها

قبل از شروع تحقیق اینکه چه عاملی موجب سرد نکردن یخچال می شود باید چند نکته را بدانید. به عنوان مثال، اگر یخچال، ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی دارید، می توانید موتور آن را متوقف کنید تا از خود در برابر جریان های بیش از حد محافظت کنید. در این حالت حرارت خاصی در داخل موتور وجود دارد که آن را قفل می کند. اولین کاری که باید در این مرحله انجام دهید این است که دمای موتور را بررسی کنید و اگر داغ است یخچال را از برق بکشید. پس از خنک شدن، می توانید چراغ های خود را که به سرعت خاموش می شوند، یکی یکی وصل کنید تا شنوایی خود را کنترل کنید. در برخی موارد می توان ته یخچال را بست. این بدان معنی است که رادیاتور دیگر کار نمی کند، بنابراین ابتدا باید منبع عیب را برطرف کرد. در مورد اینکه چرا یخچال Nofrost خراب نمی شود، ممکن است دلایل مختلفی برای این وجود داشته باشد. دلیل ایرادهای متمرکز در اطراف درب این است که کنتورهای روی درب یخچال به راحتی کنترل می شوند. برای حفظ ایده آل هوای سرد در یخچال، خم شدن یا تغییر شکل ظروف بسیار مهم است، می توانید با استفاده از یک روش ساده این مشکل را حل کنید. دستگاه مو را روی واشر مورد انتظار نگه دارید و حرارت را روی واشر قرار دهید. پس از رسیدن به فرم صحیح پس از یک سطح مشخص، می توانید درب یخچال را ببندید. علاوه بر این ها، می توانید برای یافتن راه حل ها و راه حل هایی که ممکن است در قسمت های بالایی و پایینی یخچال رخ دهد، مقاله ما را مطالعه کنید.

چرا یخچال فریزر خنک نمی شود؟

هر یخچال دارای یک شلنگ است که وظیفه تخلیه آب را بر عهده دارد. این شیلنگ ممکن است به مرور زمان با خاک یا زباله مسدود شود. اگر این انسدادها از طریق تعمیر و نگهداری منظم و انجام عملیات تمیز کردن برطرف نشود، به ناچار کاهش عملکرد یخچال شما رخ خواهد داد و یکی از دلایل سرد نکردن یخچال است، دلیل دیگر آن ممکن است مصرف بیش از حد گاز در هنگام تعویض موتور باشد. راه حل چنین مشکلی در اختیار شما نیست، بلکه خدمات برندی است که یخچال را از آن خریداری کرده اید. اگر سعی می‌کنید خودتان در موقعیت‌های خرابی موتور مداخله کنید، بهتر است از هر اقدامی اجتناب کنید زیرا ممکن است موقعیت‌های خطرناکی ایجاد کنید. علاوه بر این، جاروبرقی ناقص، هرگونه گرفتگی در کمپرسور یا باز ماندن درب یخچال به مدت طولانی ممکن است این سوال را ایجاد کند که “چرا قسمت بالایی یخچال خنک نمی شود؟” ممکن است پاسخ های دیگری برای این سوال وجود داشته باشد. برای این کار باید در اسرع وقت با دریافت پشتیبانی از خدمات مجاز هر برند، اعم از سامسونگ، ال جی، آلتوس، گروندیگ، دیجیتسو، الکترولوکس یا بوش، راه حلی برای خرابی یخچال خود بیابید.

 

بیشتر مطالعه کنید : علت صدای یخچال چیست؟

چرا ته یخچال خنک نمی شود؟

قبل از اینکه به دنبال پاسخی برای این سوال باشید که چرا قسمت پایین یخچال سرد نمی شود بررسی کنید که آیا دکمه درب بالای یخچال شما کار می کند یا خیر. گاهی اوقات علت سرد نکردن یخچال می توانذ  به همین دلیل باشد هنگامی که این دکمه کار نمی کند، سیستم به مدار باز می رود و پایین یخچال خنک می شود. یکی دیگر از دلایل این مشکل که یکی از رایج ترین خرابی های یخچال است، شکسته شدن مقاومت یخ زدایی دستگاه است. زیرا در چنین حالتی از ذوب شدن یخ روی اواپراتور جلوگیری می شود و در نتیجه گردش هوای سرد در قسمت پایین کابینت امکان پذیر نیست. از طرفی ممکن است قسمت زیرین دستگاه به دلیل انسداد مجاری هوا در قسمت فن یخچال نتواند خنک شود. در این حالت یخ پر شده در اینجا کانال ها را مسدود کرده و باعث مسدود شدن جریان هوا می شود. به دلیل این انسداد، فرآیند خنک سازی امکان پذیر نخواهد بود زیرا هوای سرد قادر به رسیدن به پایین نخواهد بود.

اگر یخچال سرد نشود چه کاری می توان انجام داد؟

اگر یخچال شما دیگر مانند گذشته خنک نمی شود، قبل از جستجوی هر راه حلی، یافتن منبع مشکل مفید خواهد بود. ابتدا باید بررسی کنید که آیا فن در قسمت فریزر کار می کند یا خیر. اگر در اینجا مشکلی وجود ندارد، کمپرسور باید مکانی باشد که در مرحله دوم باید به آن نگاه کنید. با صداهای تولید شده توسط یخچال می توان فهمید که آیا کمپرسور کار می کند یا خیر. اگر هیچ صدای غیرعادی نمی شنوید، فقط برای اطمینان، باید پانل پشت یخچال را بردارید و ارتعاشات قطعه ای را که شبیه توپ بولینگ سیاه است بررسی کنید. همچنین باید مطمئن شوید که گاز مبرد به اندازه کافی در خط لوله وجود دارد. علاوه بر همه اینها، هر یخچال دارای بخشی است که جریان هوا را بین فریزر و قسمت های زیرین کنترل می کند. بسیار مهم است که این بخش همیشه باز باشد تا هوای سرد آزادانه در داخل یخچال گردش کند. هنگامی که هنگام بررسی های خود به این موضوع توجه می کنید، می توانید تحقیقات دقیقی در مورد خرابی ها و راه حل های یخچال انجام دهید.

پیکوالکترونیک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران

سرویس تعمیرات لوازم برقی پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای یخچال فعال است. تعمیر یخچال در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، اسنوا و انواع یخچالهای قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی یخچال شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید.

تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیر لوازم خانگی در منزل در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیرات یخچال پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید جهت مشاوره تعمیرات لوازم خانگی به متخصصین پیکوالکترونیک مراجعه کنید.