علت نشتی آب از یخچال و راهکار برطرف شدن آن

علت نشتی آب از یخچال

یخچال نشتی چیزی است که نمی‌توانید نادیده بگیرید زیرا هر گونه آسیب احتمالی آب برای تعمیر کف و هزینه‌های بیشتری برای شما هزینه خواهد داشت. خوشبختانه، تشخیص نشتی یخچال آسان است اگر بدانید کجا باید نگاه کنید. پاسخ می تواند به سادگی تراز کردن یخچال یا از بین بردن خطوط گرفتگی باشد. شما فقط باید بدانید که چگونه به آن خطوط دسترسی داشته باشید. برای یادگیری نحوه تعمیر یخچال نشتی، می‌توانید با یادگیری علت‌های معمول شروع کنید.

چگونه یک یخچال نشتی را تعمیر کنیم؟

1. خط تامین آب را بررسی کنید

نشت یخچال نتیجه نشتی خطوط تامین آب و/یا شیرهای ورودی است. اگر متوجه شدید یخ سازی ضعیف یا جریان ضعیفی در دستگاه پخش کننده آب خود دارید، خط تامین آب خود را بررسی کنید. قبل از ادامه کار، یخچال را از برق بکشید و مکانی برای نگهداری مواد فاسد شدنی خود پیدا کنید.

یخچال خود را از دیوارها بیرون بکشید و به دنبال شلنگ پلاستیکی که یخ ساز و فیلتر آب شما را به هم متصل می کند، بگردید. اگر آب از شیلنگ می چکد، آن را تعویض کنید، زیرا این منبع نشتی است. اگر خودتان آن را تعمیر کردید، قبل از تعویض شلنگ، منبع آب را قطع کنید.

 

2. سطح یخچال را بررسی کنید
یکی دیگر از راه حل های سریع، بررسی سطح یخچال است. اگر یخچال صاف نباشد، ممکن است آب از ظرف تخلیه بیرون بریزد. آن را با تراز کردن آن از یک طرف به سمت دیگر و کج کردن به عقب تراز کنید. از یک سطح استفاده کنید تا مطمئن شوید که حباب در وسط است.

همچنین می‌توانید با بالا یا پایین بردن پیچ‌های تنظیم، سطح یخچال را هم تراز کنید. برای دسترسی به پیچ ها، باید مشبک پوشش جلویی را بکشید.

 

3. پانل تخلیه را برای آسیب بررسی کنید
گاهی اوقات، یک تشت تخلیه شکسته منجر به نشتی می شود، زیرا آبی که معمولاً در ظرف تبخیر می شود از طریق شکاف می لغزد. ظرف تخلیه در زیر یخچال شما قرار دارد و معمولاً مقداری آب در آن وجود دارد، بنابراین وقتی آن را بیرون می‌کشید نگران نباشید.

 

4. Defrost Drain را بررسی کنید
زهکش یخ زدایی معمولاً در پشت فریزر قرار دارد و به دلیل داشتن یک فریزر پر شده می تواند به راحتی مسدود شود. هنگامی که آن تخلیه مسدود می شود، سیم پیچ ها سخت تر شروع به کار می کنند و این می تواند منجر به ایجاد تراکم شود. این تراکم روی زمین می افتد و یک گودال را تشکیل می دهد. برای رفع آن، فریزر خود را دوباره مرتب کنید تا زهکش دیگر مسدود نشود. سپس آب گرم را از طریق زهکشی بشویید تا هرگونه گرفتگی پاک شود.

 

5. یخ ساز را بازرسی کنید
لوله ورودی که به یخ ساز می رود نیز می تواند منبعی برای نشتی یخچال در صورت گرفتگی باشد. ابتدا یخچال را قبل از درآوردن یخ ساز از برق بکشید. برای اینکه نگاهی به آن بیندازید، پیچ ها را باز کنید، سپس دسته سیم را از برق بکشید. یک سشوار بگیرید تا یخ در لوله ورودی آب شود تا زمانی که آب از لوله خارج نشود.

 

6. شیر ورودی
دریچه ورودی در پشت یخچال شما قرار دارد و آب را به یخ ساز خاموش و روشن می کند. برای اینکه ببینید آیا مشکل دریچه ورودی است یا خیر، آب را در شیر زینتی که معمولاً در زیرزمین زیر یخچال شما قرار دارد، ببندید و لوله تغذیه را جدا کنید.

لوله را روی یک سطل نگه دارید و از کسی بخواهید که شیر زین را روشن کند. اگر آب از لوله جاری شود، احتمالاً دریچه ورودی شلیک شده است. برای تعمیر شیر ورودی، پنل پوشش را باز کنید و پیچ هایی را که شیر را در جای خود نگه می دارد باز کنید. بعد، سیم کشی را از برق بکشید و مهره هایی را که خطوط آب را به هم متصل می کنند، باز کنید. سپس برای قرار دادن شیر جدید، مراحل را برعکس تکرار کنید.

اگر متوجه نشتی در شیر ورودی شدید، آن را با سفت کردن مهره های فشاری رفع کنید. اگر به نظر می رسد که از لوله می آید، زمان تعویض لوله است.

 

7. آب سردکن
اگر آب از طریق آب چکه می کند، هوای محبوس شده در خط آب می تواند علت آن باشد. این می تواند باعث افزایش فشار شود که باعث می شود مقداری آب از دهانه دیسپنسر خارج شود. اگر این اتفاق افتاد، باید حداقل سه دقیقه به طور مداوم آب را از طریق تلگراف آب پاک کنید.

 

8. موتور فن اواپراتور
یک موتور فن اواپراتور معیوب می تواند از سرد شدن کافی فریزر جلوگیری کند که ممکن است باعث نشتی شود. موتور فن اواپراتور معمولا در فریزر قرار دارد. می تواند به راحتی توسط زباله هایی که پشت آن می افتند یا از طریق مجموعه ای از خرگوش های گرد و غبار مسدود شود.

هنگامی که این اتفاق می افتد، میعان می تواند روی سیم پیچ ها ایجاد شود و شروع به چکیدن آب روی زمین کند. می توانید کویل ها را با یک برس بلند تمیز کنید.

 

9. مهر و موم درب
باور کنید یا نه، اما در صورتی که فریزر به دمای ذوب برسد، درب فریزر که به درستی آب بندی نمی شود، می تواند منجر به نشتی شود. واشر و مهر و موم درب را از نظر ترک و پارگی بررسی کنید. اگر آنها را پیدا کردید، باید واشرها را تعویض کنید.

 

چه زمانی با یک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید؟

حتی اگر همه عوامل را بررسی کرده باشید، ممکن است به ضعف الکتریکی برگردد. یا مشکل فعلی ممکن است در چیزی مانند رله شروع کمپرسور یا خنک نشدن یخچال باشد که ممکن است فراتر از مهارت های شما باشد. وقتی همه دلایل دیگر نشت را تمام کردید، با یک تعمیرات لوازم برقی تماس بگیرید. همچنین مهم است که بدانید اگر یخچال شما بالاخره سطل را پر کرده است، چه زمانی باید یک یخچال جدید بخرید.