علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی ممکن است به دلیل عواملی مانند سختی آب، کیفیت پایین ظروف یا مواد شوینده نامناسب باشد.
با این حال، یک راه حل وجود دارد: این ها ترفندهایی هستند که می توانید برای جلوگیری از کدر شدن شیشه ها و ظروف پایه از ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟ این یک پدیده بسیار رایج است که ظاهر آن را خراب می کند و به ظروف شما ظاهر وحشتناکی می دهد. لایه ی سفید رنگ سلامتی شما را خراب نمی کند و مانع از نوشیدن آن نمی شود، اما لیوان را زشت تر می کند.

مشکل به ندرت از دستگاه است: علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی معمولاً سختی آب است، یک لیوان بی کیفیت که به راحتی خورده می شود یا استفاده از صابون یا نوار برای تمیز کردن است و یا حتی ماشین ظرفشویی نامناسب. .

اینها دلایل اصلی سفید شدن لیوان شما با بیرون آمدن از ماشین ظرفشویی هستند.

کارشناسان تاکید می کنند که ترکیبات آب رایج ترین دلیل این پدیده است.

علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

علت 1: سختی آب بالا
اگر آب منطقه شما دارای تراکم سنگ آهک بالایی باشد، آب سخت منجر به وجود آهک در ماشین ظرفشویی می شود که تمام ظروف آشپزخانه شما را آغشته می کند. در این فرآیند سفید کردن، بدترین حالت را دارد.

این طبقه بندی سختی آب بر اساس WHO است:

  • نرم: زمانی که محتوای کربنات کلسیم کمتر از 60 میلی گرم در لیتر باشد.
  • نسبتاً سخت: زمانی که بین 60-120 میلی گرم در لیتر باشند.
  • سخت: زمانی که بین 120 تا 180 میلی گرم در لیتر باشد.
  • بسیار سخت: زمانی که غلظت کربنات کلسیم بالای 180 میلی گرم در لیتر باشد.

برای اطلاع از سختی دقیق می توانید با توزیع کننده آب در منطقه خود تماس بگیرید. به طور کلی، هرچه خاک آهکی تر باشد، آب منطقه سخت تر خواهد بود. در اسپانیا، نیمه شرقی و جنوبی شبه جزیره دارای سطوح متوسط ​​و زیاد آهک است. به نوبه خود، شمال غرب مشکلات کمتری را در ارتباط با آهک تجربه می کند.

برای مقابله با رسوب آهکی که ظروف شیشه ای شما را کدر می کند، چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگر در منطقه آب سخت زندگی می کنید، استفاده از نمک بازسازی کننده ماشین ظرفشویی است. تنظیم چرخه های شستشو و مدت زمان آنها را فراموش نکنید. اگر سختی آب را نمی دانید قرص های All-in-1 توصیه نمی شود.

بیشتر مطالعه کنید : نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

 

علت 2: مواد شوینده نامناسب

تست های عملکرد را تا زمانی که فرمت شوینده مناسب را پیدا کنید انجام دهید و بنابراین مطمئن شوید که لیوان ها از ماشین ظرفشویی سفید بیرون نمی آیند. علاوه بر قرص و ژل، آن را به صورت پودر یا کپسول نیز دارید.

دمای آب نیز مهم است: برنامه شستشو در دمای زیر 55 درجه سانتیگراد انجام می شود، زیرا رسوب آهک عمدتاً هنگام گرم شدن آب ظاهر می شود.

همچنین مراقب باشید که مواد شوینده یا نمک زیادی در ماشین ظرفشویی نریزید، در غیر این صورت باقی مانده در لیوان ها باقی می ماند.

همیشه در ماشین ظرفشویی را باز کنید و اجازه دهید بخار خارج شود و لیوان ها خنک شوند، نه اینکه آنها را داغ نگه دارید.

بیشتر مطالعه کنید : 10 اشتباه رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی و راه حل آن ها

 

علت 3: کیفیت پایین شیشه

وقتی شیشه ها به رنگ کدر در می آیند و مشکل از کیفیت شیشه است، غیر قابل برگشت است و دیگر نمی توان از خوردگی شیشه جلوگیری کرد.

یک ترفند برای اینکه بفهمید چه چیزی باعث باقی مانده سفید روی لیوان شما می شود وجود دارد: آن را با مخلوطی از 3 قسمت آب و یک قسمت سرکه به مدت نیم ساعت پر کنید. سپس آنها را با دست بشویید. اگر رنگ سفید ناپدید شود، تنظیم ناکافی مخزن نمک وجود دارد.

اگر شیشه مه آلود و شیشه مات بماند، مشکل در کیفیت پایین شیشه است. دفعه بعد لیوان های قابل شستشو در ماشین ظرفشویی بخرید و همیشه بین آنها فاصله بگذارید تا با هم برخورد نکنند.

تعمیر لوازم خانگی در تهران با پیکو الکترونیک

در پایان، انتخاب بهترین خدمات برای تعمیر لوازم خانگی در منزل می تواند به آرامش شما کمک کند. تحقیق کنید، مقایسه کنید و از پرسیدن سوال دریغ نکنید. با ما تماس بگیرید، در پیکوالکترونیک ما اینجا هستیم تا بهترین خدمات را در به شما ارائه دهیم.

انتخاب شما مستقیماً بر دوام و کارایی لوازم مورد علاقه شما تأثیر می گذارد. در تماس با ما دریغ نکنید!