عیب یابی ماشین لباسشویی و راهنمای تعمیر

عیب یابی ماشین لباسشویی

 7 مشکل اصلی ماشین لباسشویی و راه حل های آن

شما لیستی از کارهایی که باید انجام دهید دارید، و آخرین چیزی که نیاز دارید این است که ماشین لباسشویی شما را به دردسر بیندازد. خوشبختانه، همه این مشکلات نسبتاً رایج هستند و به راحتی با کمی دانش عیب یابی ماشین لباسشویی انجام شده و مشکل برطرف می شوند.

1. ماشین لباسشویی بوی بد می دهد

اگر ماشین لباسشویی شما بوی بدی می دهد، بوی بد می تواند به دلیل کپک و کپک باشد. اگر تا به حال سعی کرده اید پرده حمام را تمیز کنید، پس می دانید که این بوی بد چگونه است. درست مانند پرده حمام، کف صابون و رطوبت می تواند باعث رشد کپک و کپک در ماشین لباسشویی شما شود.

یکی از راه هایی که ممکن است این اتفاق بیفتد این است که در هنگام شستن لباس ها از مواد شوینده بیش از حد استفاده می کنید. استفاده بیش از حد از مواد شوینده منجر به تجمع کف صابون روی لباس‌های شما و بعداً زمانی که دوباره چرخه لباس‌ها را پشت سر می‌گذارند، در درب ماشین لباسشویی شما جمع می‌شود. نتیجه؟ ماشین لباسشویی بدبو!

اگر این وضعیت شما را توصیف می‌کند و سرکه به نظر چیزی است که در خانه دارید، در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

  • ماشین لباسشویی را با آب داغ پر کنید و حدود 1 فنجان سرکه (یا یک چهارم فنجان اگر حجم کمتری دارید) به آن اضافه کنید. این مقدار به طور کلی برای پاک کردن بیشتر کف صابون از لباس های شما کافی است. اگر در هر بار بیش از یک بار استفاده می کنید، برای هر بار از 1/2 فنجان سرکه استفاده کنید.
  • لباس‌هایتان را به ماشین لباسشویی اضافه کنید و در یک چرخه خالی بدون مواد شوینده یا نرم‌کننده کار کنید. این به شما کمک می کند تا قبل از افزودن هر محصول اضافی، از شر برخی از کف های صابون خلاص شوید.
  • هنگامی که اولین چرخه خالی را اجرا کردید، طبق معمول مواد شوینده و نرم کننده پارچه را به آن اضافه کنید. یک چرخه خالی دیگر را اجرا کنید تا مطمئن شوید که تمام محصولات کاملاً شسته شده اند.
  • پس از آن، یک چرخه منظم را با آب داغ اجرا کنید تا مطمئن شوید که تمام کف صابون پاک شده است. اگر هنوز آثاری از آن روی لباس‌هایتان باقی مانده است، می‌توانید دوباره این کار را تکرار کنید تا تمیز و خوشبو شوند!

 

بیشتر مطالعه کنید:مشکلات رایج لباسشویی :نحوه عیب یابی و حل آن

2. ماشین لباسشویی نشتی دارد

اگر ماشین لباسشویی شما نشتی دارد، اولین چیزی که باید بررسی کنید شلنگ تخلیه است. قبل از بازرسی قطعات داخلی واشر، بررسی کنید که شلنگ تخلیه خارجی شل یا سوراخ نشده باشد. شلنگ تخلیه اغلب زمانی که واشر به دیوار نزدیک می شود آسیب می بیند و ارتعاشات واشر باعث شکافتن آن می شود. در صورت امکان، واشر را روشن کنید و شیلنگ تخلیه را تماشا کنید تا ببینید آیا باعث نشتی شده است یا خیر.

بعد، لوله به پمپ یا شلنگ تخلیه داخلی. برای بررسی این شیلنگ های داخلی باید پانل دسترسی را بردارید.

یکی دیگر از دلایل رایج نشتی واشر، مشکل در پمپ تخلیه است. اگر یک جسم خارجی از فیلترهای ماشین لباسشویی عبور کند و وارد پمپ شود، پمپ های تخلیه ممکن است آسیب ببینند. همچنین ممکن است ترک بخورد یا اتصال به دلیل سایش و پارگی شل شود. بلبرینگ پمپ تخلیه نیز ممکن است فرسوده شود. سپس، علل کمتر رایج مانند توزیع کننده مواد شوینده، شیر ورودی آب و سوئیچ فشار را بررسی کنید.

اگر همه این قسمت‌ها را بررسی کرده‌اید اما هنوز راه‌حلی برای مشکل نشتی خود پیدا نکرده‌اید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که برای عیب یابی ماشین لباسشویی با یپیکو الکترونیک تماس بگیرید!

3. ماشین لباسشویی نمی چرخد

اگر ماشین لباسشویی شما نمی چرخد، ابتدا این موارد را بررسی کنید:

  • انسداد پمپ تخلیه: یکی از شایع ترین دلایل چرخاندن ماشین لباسشویی شما، گرفتگی پمپ تخلیه است. انسداد در لوله خروجی که از جریان مداوم آب به داخل و خارج دستگاه جلوگیری می کند می تواند باعث این مشکل شود. اگر پمپ تخلیه شما مسدود شده باشد، متوجه خواهید شد که دستگاه شما بیشتر طول می کشد یا به طور کامل تخلیه نمی شود.
  • درام نامتعادل: وقتی بار برای ماشین خیلی بزرگ است، یا وقتی می‌خواهید یک مورد بزرگ را به تنهایی بشویید، دستگاه یک خطر را شناسایی می‌کند. اگر درام بیش از حد یا به صورت نامتعادل حرکت کند، به دستگاه فشار وارد می کند و باعث جابجایی یا شکستن کامل آن می شود. اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی شما بیش از حد بار نیست و اگر یک لباس بزرگ دارید، لباس های کوچکتر اضافه کنید تا بار را متعادل کنید. همچنین باید از تراز بودن دستگاه خود مطمئن شوید.
  • برس های موتور فرسوده شده اند: برس های موتور واشر شما درام را به موتور متصل می کند. با گذشت زمان، برس‌ها فرسوده می‌شوند و باعث می‌شوند دستگاه با آب پر شود و طبق معمول تخلیه شود، اما درام نمی‌تواند بچرخد و لباس‌های شما به خوبی تمیز نمی‌شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، برای کمک با یک برقکار تماس بگیرید!

4. ماشین لباسشویی با آب پر نمی شود

اگر ماشین لباسشویی شما با آب پر نمی شود، ممکن است به دلیل یکی از مشکلات زیر باشد:

  • ماشین لباسشویی به درستی تخلیه نمی کند. اطمینان حاصل کنید که شلنگ تخلیه عاری از هرگونه مانع است و منبع آب روشن است.
  • کلیدهای مدار الکتریکی یا فیوزهای خود را از نظر قطعی قطع کننده یا فیوزهای سوخته بررسی کنید. همچنین ممکن است بخواهید وسایل دیگری را در این مدار بررسی کنید که ممکن است برق آنها را نیز قطع کرده باشد، زیرا ممکن است باعث اضافه بار الکتریکی (یا قطع شدن) در سیستم سیم کشی خانه شما شده باشد.
  • اگر جریان آب از شیلنگ خود دارید اما ماشین لباسشویی شما پر نیست، مشکل می تواند از شیر آب شما باشد. این می تواند به سادگی تمیز کردن فیلتر باشد. اگر فیلتر شیر آب تمیز باشد، مشکل می تواند از اتصال شیر باشد.

 

بیشتر مطالعه کنید: 6 نکته اساسی در نگهداری و تعمیرات لوازم خانگی

 

5. ماشین لباسشویی تخلیه نمی کند

اگر ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی کند، چند نکته وجود دارد که می توانید برای تعیین علت آن بررسی کنید.

مجموعه سوئیچ درب را تست کنید
واشرهای با بارگیری از بالا تنها در صورتی تخلیه می شوند و می چرخند که درب آن کاملا بسته باشد. بنابراین، یک مجموعه سوئیچ درب معیوب می تواند باعث این مشکل شود.

شلنگ تخلیه را برای انسداد بررسی کنید.
اگر به طور کامل مسدود شده باشد، دستگاه نمی تواند آب را از بین ببرد و تخلیه نمی شود. هرگونه انسداد را با یک برس دسته بلند یا با استفاده از یک ضمیمه بر روی جاروبرقی خود باز کنید.

بررسی کنید که پمپ تخلیه به درستی کار می کند.
ماشین‌های لباسشویی از پمپ برای خلاص شدن از شر آب اضافی از داخل درام و داخل لوله‌های شما استفاده می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که به هیچ وجه آسیب نبیند یا مسدود نشده باشد. اگر این اتفاق بیفتد، زهکشی به شدت مختل می شود، زیرا مایع زیادی در داخل وجود دارد که گرانش به تنهایی از بین می رود! اگر فکر می‌کنید این مشکل مخصوصاً برای شما وجود دارد (و اگر چنین است، توصیه می‌کنیم زودتر یکی را عوض کنید)، پس بررسی کنید که فیلتر آن مسدود نشده باشد – این می‌تواند از زهکشی مناسب نیز جلوگیری کند!

تله سکه را پاک کنید
برخی از واشرها یک تله سکه دارند که برای گرفتن اجسام خارجی قبل از جاری شدن در زهکشی طراحی شده است. تله های سکه معمولا دارای پانلی هستند که برای دسترسی آسان طراحی شده است. اگر ماشین لباسشویی شما یکی دارد، آن را تمیز کنید و ببینید که آیا وان در حال حاضر تخلیه می شود یا خیر.

6. واشر با صدای بلند به اطراف می پرد

اگر ماشین لباسشویی شما با صدای بلند می پرد:

  • قسمت پایین ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید تا ببینید که آیا روی زمین نشسته است یا خیر. اگر اینطور نیست، پاهای آن را طوری تنظیم کنید که با زمین در تماس باشند.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام پیچ‌ها و پیچ‌ها در پایین واشر شما و همچنین در هر قسمت دیگری از واشر شما که ممکن است شل شده باشد، محکم باشد. مهم است که همیشه این نکات را قبل از تلاش برای رفع مشکل دیگری در ماشین لباسشویی بررسی کنید زیرا یک پیچ یا پیچ خارج از محل می تواند تعادل ماشین لباسشویی را از بین ببرد.
  • اگر مشکل فقط گاهی اوقات رخ می دهد، ممکن است به دلیل بار نامتعادل باشد. دستگاه را متوقف کرده و آن را باز کنید تا ببینید آیا لباس های بیشتری در یک طرف درام وجود دارد یا خیر. اگر مشکل این است، لباس را مرتب کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید آن را به یک اندازه پخش کنید.

7. ماشین لباسشویی روی لباس ها رد می گذارد

اگر متوجه شده اید که لباس های شما در طول چرخه شست و شو روی آن ها رد می شود، دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. ممکن است مشکل از خود واشر، گیربکس یا هر یک از بسیاری از قطعات دیگر باشد. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید بررسی کنید:

  • آیا قبل از شستن لباس‌هایتان را مرتب می‌کنید؟
  • آیا بیش از حد استفاده می کنید یا اجازه نمی دهید سفید کننده قبل از قرار دادن روی لباس کاملا با آب مخلوط شود؟
  • آیا تمام لباس ها را قبل از شستن و چرخاندن زیپ، دکمه و بسته می کنید؟

نتیجه

امیدواریم این مقاله به شما در درک بهتر 7 مشکل رایج ماشین لباسشویی و راه حل آنها کمک کرده باشد. اگر سوال دیگری دارید،با ما تماس بگیرید

خدمات تعمیر لوازم خانگی در تهران با پیکو الکترونیک

چرا پیکو الکترونیک را برای تعمیر لباسشویی در تهران انتخاب کنیم؟

پیکو الکترونیک یکی از بهترین نمایندگی در عیب یابی ماشین لباسشویی و  تعمیر لباسشویی در محل است.

این شرکت با داشتن تعمیرکاران و کارشناسان متخصص و دوره دیده، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات تعمیرات لباسشویی در منزل را عرضه می‌کند.

تعمیرکار ماشین لباسشویی پیکو الکترونیک در اسرع وقت در خانه مشتریان حضور می‌یابد و نسبت به عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی اقدام می‌کند.

تعمیر لوازم خانگی در منزل یکی از مزیت های اصلی نمایندگی پیکو الکترونیک در شهر تهران است، ما در همه جای تهران؛ شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز شعبه ی فعال داریم، کافیست با یکی از شعب تماس بگیرید و درخواست تعمیرات لوازم برقی خود را ثبت کنید، سپس تیم پشتیبانی ما از نزدیک ترین شعبه به خانه شما تعمیرکار متخصص را اعزام میکند.

در عیب یابی ماشین لباسشویی اگر نیاز به تعویض قطعه باشد، تعمیرکار از قطعات اورجینال و باکیفیتی استفاده می‌کند تا برای مدت‌های طولانی خیال مشتریان را راحت کند.

عیب یابی ماشین لباسشویی در همه ی مدل ها و برندها (آبسال، پاکشوما، ارج، سامسونگ، دوو، آریستون، آاگ، ال جی، جی پلاس، اسنوا و …)، تعمیر ماشین لباسشویی قدیمی و جدید، دو قلو ، درب از بالا، درب از جلو و … دارای 6 ماه گارانتی است.