مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون با چند ایده جالب

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

ایده های عالی برای مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

چگونه سیم های تلویزیون را روی دیوار پنهان کنیم؟ هنگام قرار دادن یک پنل تلویزیون، صاحبان خانه با این سوال مواجه می شوند که کجا سیم ها را پنهان کنند. باید اعتراف کنید که طناب آویزان به هیچ وجه به فضای داخلی سبک و ظرافت نمی بخشد. به همین دلیل است که طراحان چندین راه حل مؤثر برای مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون ارائه می دهند.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

چگونه تزئین کنیم؟

اولین چیزی که به ذهن می رسد مبدل کردن است. اگر ماهیت این روش را به طور خلاصه توضیح دهید، آنگاه چیزی شبیه به عکس زیر است: چرا سیم ها را بردارید، اگر می توانید به زیبایی آنها را طراحی کرده و در اتاق قرار دهید. اگر با شایستگی و  تخیل به طراحی نزدیک شوید، می توانید چنین دکوری داشته باشید که بسیار زیبا و دنج به نظر برسد.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

ما چند راه حل خوب را شرح می دهیم.

بست های سیلیکونی در عکس زیر، شما نیز می توانید عناصری از انواع سایه ها، تم ها و بافت ها را به گونه ای انتخاب کنید که سهم زیادی از اصالت، تخیل و خلاقیت را در طراحی اتاق به ارمغان بیاورد.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

تزئین سیم برق روی دیوار

با اتصال تمام رشته ها به نوعی شکل هندسی یا دادن هر شکل دلخواه دیگری که مطابق با خواسته های زیبایی شناختی کاربر باشد، می توان به یک جلوه غیر معمول دست یافت که بسیار زیبا هستند.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

شاخه های درختان و درختچه ها … این یک روش ابتدایی، اما برد-برد است، که به این واقعیت خلاصه می شود که تقلید از شاخه های گیاهان سبز در زیر پانل تلویزیون قرار دارد. بنابراین، تمرکز توجه از کابل به سبزی تغییر می کند. علاوه بر این، می توانید نخ ها را با گل های کاغذی دست ساز حجیم تزئین کنید.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

پانل های تزئینی … از چوب، فلز و پلاستیک ساخته شده اند و می توانند به هر شکلی باشند. بهتر است اندازه را طوری بگیرید که تمام سیم هایی که از تلویزیون به منبع برق می روند را کاملاً بپوشاند.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

جاهای مختلفی در اتاق برای مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون وجود دارد. به عنوان مثال، در اتاق نشیمن، کابل را می توان در قرنیز، پشت مبلمان یا حتی زیر فرش پنهان کرد. ایده شومینه تزئینی یا کابینت شیک بسیار زیبا به نظر می رسد.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

در اتاق خواب بهتر است با یک بوم رنگی تزئین کنید یا به سادگی پنل تلویزیون را با کابل در کمد پنهان کنید.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون21کمترین دردسر مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون در آشپزخانه است – در اینجا همه چیز در پشت کابینت یا در طاقچه آشپزخانه پنهان است.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

همه روش های فوق توصیه هایی “برای تنبل ها” یا برای افراد خلاق هستند که برای وقت خود ارزش قائل هستند و می دانند چگونه در انرژی صرفه جویی کنند. با این حال، حتی با یک تخیل پایان ناپذیر، گاهی اوقات این روش به شما اجازه نمی دهد تا سیم ها را پنهان کنید، بنابراین باید به راه حل های جدی تر و اساسی تر متوسل شوید.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

مخفی کردن سیم تلویزیون در دیوار

یکی از ایمن ترین راه ها برای پنهان کردن کابل، قرار دادن آن در دیوار است. با این حال، به طور همزمان زمان بر است و همچنین نیاز به سرمایه گذاری مالی دارد. در این حالت، کابل در داخل دیوار پنهان می شود، این راه حل زیبایی شناختی، کامل است و در عین حال جنبه تزئینی تعمیر را نقض نمی کند.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

مخفی کردن سیم برق در بتن

اگر پارتیشن داخلی بتنی باشد، بهترین راه مخفی کردن سیم برق در بتن است. این یک کار نسبتاً پر گرد و غبار و دشوار است که فقط برای کسانی مناسب است که در حال برنامه ریزی یک تعمیر اساسی هستند. در مرحله تکمیل ناهموار، می توانید به راحتی کابل را پنهان کنید. برای شروع، باید نموداری تا حد امکان دقیق ترسیم کنید که مسیر کابل و مکان هایی که ابتدا و انتهای آن خواهد بود را مشخص کنید.

شیارهای دیوار به طور دقیق به صورت مورب یا عمودی به نزدیکترین پریز یا تابلو قرار می گیرند.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

مخفی کردن سیم برق در بتن شامل چندین مرحله است.

تعداد مورد نیاز سوراخ را در مسیر عبور کابل دریل کنید.

از یک سوراخ برای حذف تمام قطعات غیر ضروری استفاده کنید.

کابل را خارج کرده و آن را در سوراخ مناسب روی گیرنده تلویزیون قرار دهید، مطمئن شوید که کابل به درستی کشیده شده است.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

مخفی کردن سیم ها در دیوار خشک

این روش بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر است، اما نیاز به استفاده از برخی ابزار کار، یعنی مته چکشی نیز دارد. ابتدا باید چند سوراخ دریل کنید: یکی درست پشت تلویزیون و دیگری در پایین دیوار. اولین سوراخ برای بستن مستقیم سیم ها در پشت ورق دیواره خشک مورد نیاز است، دومی راحت تر آن را به پشت تلویزیون می رساند.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

کابل حتی می تواند زیر زمین نیز پنهان شود. برای این کار باید از انواع خاصی از تخته ها با فرورفتگی برای سیم کشی در نظر گرفته شده در آنها استفاده کنید. در این صورت می توانید به راحتی کابل را در هر زمانی بدون ترس از آسیب رساندن به آن گسترش دهید. ترتیب کار ساده است: باید کابل را در شکاف تخته قرار دهید. پس از آن، پانل ثابت می شود.

مزایای اصلی این روش عبارتند از: نصب بدون گرد و غبار، سریع و فوق العاده آسان.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

کابل را می توان مستقیماً در کف، درست زیر تخته قرنیز پنهان کرد. برای انجام این کار، به یک سوراخ کننده نیاز دارید: با استفاده از این ابزار، یک شیار کم عمق روی سطح ایجاد می شود، یک راه با بند در شکاف حاصل قرار می گیرد و کانال با ملات ماسه سیمان بسته می شود.  در کانال باز، سیم در یک محفظه فلزی قرار می گیرد. یکی دیگر از راه های موثر طراحی یک پیچ جدید روی زمین است، تمام سیم کشی ها در زیر آن گذاشته شده است.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

می توانید از راه دیگر بروید و کابل را در امتداد سقف بکشید. اگر از بتن ساخته شده باشد، سوراخ ها مانند دیوارها ایجاد می شود. اگر سقف با یک ساختار پیش ساخته نشان داده شود، روند هدایت سیم ها حتی ساده تر خواهد شد، زیرا معمولاً بین پیش ساخته و خود سقف یک شکاف وجود دارد – این جایی است که می توان همه کابل ها را قرار داد.

معمولاً از این روش برای تامین برق یک چراغ سقفی استفاده می شود، اما استفاده از آن برای پوشاندن سیم کشی از تلویزیون کاملاً امکان پذیر است.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون  با جعبه تزئینی

برای پنهان کردن کابل، می توانید یک جعبه تزئینی نصب کنید. این روش یکی از ارزان ترین ها محسوب می شود و در فروشگاه های خرده فروشی انتخاب زیادی از جعبه های فلزی و پلاستیکی و همچنین مدل های ترکیبی وجود دارد.

مزیت این روش نه تنها در اثر تزئینی آن است، بلکه در ایمنی کامل نیز نهفته است، زیرا تمام جعبه های موجود 100٪ استانداردهای آتش را برآورده می کنند. مهمترین چیز در اینجا این است که اندازه آن را به درستی انتخاب کنید (به طوری که همه کابل ها بتوانند در آن قرار بگیرند).

علاوه بر این، محاسبه فاصله تا خروجی بسیار مهم است… به عنوان یک قاعده، مواد اولیه جعبه به صورت قطعات به طول 2 متر فروخته می شود، آنها باید با استفاده از عناصر خاص (شاخه، سه راهی، و همچنین اتصال دهنده ها به یکدیگر متصل شوند.). استفاده از جعبه دکوراتیو به شما این امکان را می دهد که هر قسمت را به یک عنصر تزئینی شیک در سطوح عمودی تبدیل کنید.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

کانال های آجری در فضای داخلی هنر نو یا در هر جهت دیگری از طراحی مدرن هماهنگ به نظر می رسند. برای باکس های زیر شیروانی به شکل لوله های فلزی با قطر کوچک غیر قابل تعویض خواهد بود. طرفداران سبک اکو و موسیقی کانتری باید نگاهی دقیق تر به مدل های تقلید از چوب داشته باشند. جعبه دکوری را می توان در هر زمانی رنگ آمیزی کرد تا با رنگ کاغذ دیواری یا رنگ دیوار مطابقت داشته باشد.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

چگونه سیم های برق را در مبلمان پنهان کنیم؟

یک راه حل نسبتا موثر برای مخفی کردن سیم های پشت تلویزیونقرار دادن سیم در مبلمان است. به عنوان مثال، در زیر تلویزیون، می توانید یک پانل لولایی را تعبیه کنید که در آن می توانید کابل تلویزیون را پنهان کنید. نیمکت زیر پانل  بسیار شیک به نظر می رسد، اما رایج ترین گزینه برای پنهان کردن کابلی که از گیرنده تلویزیون خارج شده است، قرار دادن یک پایه دستی زیر آن است. فقط آن را در قسمت تلویزیون آویزان کنید و مشکل سیم کشی نامناسب حل می شود. همچنین کابل را می توان از دید پشت قفسه ها و کابینت های موجود در دیوار پنهان کرد.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

ما توجه ویژه ای به این واقعیت داریم که اگر قرار است بخشی از سیم کشی را به صورت افقی قرار دهیم، بهتر است این کار را در امتداد دیوار، تا حد امکان نزدیک به سطح کف انجام دهیم.

در این صورت امکان پنهان کردن کابل ها در پشت تخته قرنیز وجود خواهد داشت. تنها چیزی که برای انجام کار لازم است این است که تخته را بلند کنید، سیم را وارد کنید و دوباره آن را وصل کنید. تمام این دستکاری ها بدون ابزار اضافی انجام می شود، نیازی به مهارت های کاری خاصی ندارد، و همچنین اتاق را تمیز (عاری از گرد و غبار و آوار) بگذارید.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

نمونه های زیبا در داخل
امروزه، کاربران بیشتری در حال نصب پنل های تلویزیون هستند، بنابراین مشکل سیم کشی یکی از مهم ترین مشکلات است. در حالت ایده آل، این مشکل در حین تعمیر حل می شود، زمانی که می توانید دیوار را سمباده بزنید یا بند زیر دیوار خشک را بردارید. با این حال، این روش تنها برای کسانی مناسب است که بدون بازسازی آپارتمان خریداری می کنند. در تمام موارد دیگر، باید به وسایل تزئینی طراح متوسل شوید.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

ما مجموعه کوچکی از عکس‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم که به شما امکان می‌دهد کابل تلویزیون را پنهان کنید. اگر یک الگوی طناب روی دیوار دارید، می توانید ترکیبات کاملاً خلاقانه و شیک را از هر موضوعی بچینید تا به طور هماهنگ در دکوراسیون اتاق قرار گیرند. با این حال، به خاطر داشته باشید که برای اینکه طراحی شما کامل به نظر برسد، محصولات کابلی باید از طول لازم برخوردار باشند. اگر سیم خیلی کوتاه است یا می‌خواهید آن را به شکل زیورآلاتی بچرخانید، داخل آن جا نمی‌شود، بنابراین بهتر است از سیم برای لبه‌ها استفاده کنید.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

به عنوان مثال، شاخه های سبز سبز تزئین شده با گل های کاغذی یا پارچه ای بسیار زیبا به نظر می رسند.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

از سیم، می توانید تقلیدی از شاخه یک درخت بزرگ بسازید، و اگر سیم بلند باشد، ارزش دارد خطوط کل گیاه را به طور کلی ردیابی کنید. می توانید با استفاده از الگوهای پیچیده روی سطوح عمودی، خلاقیت و روشنایی را به اتاق اضافه کنید. در این مورد بسیار مهم است که به سایه روکش فکر کنید تا با طراحی کلی دیوارها هماهنگ باشد. معمولاً چنین طرح هایی علاوه بر این با انواع عناصر تزئینی تزئین می شوند:  برچسب ها، گلدسته ها و همچنین نخ های تزئینی یا سایر وسایل دست ساز.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

یک نسخه بسیار جالب و خارق العاده از علامت گذاری کابل، ساختن به اصطلاح حصاری از عناصر چوبی است که بالای تخته قرنیز قرار می گیرد و در عین حال سیم را پنهان می کند. در این حالت، تمام عناصر تزئینی با استفاده از نوار ضخیم دو طرفه به دیوار متصل می شوند. دوستداران رنگ های روشن در یک فضای نشیمن می توانند یک حصار چند رنگ را امتحان کنند.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

حامیان راه حل های غیر ضروری مطمئناً ایجاد تصویری از یک نیروگاه روی دیوار را دوست دارند که سیم ها روی آن ثابت می شوند. به هر حال، این گزینه نه تنها اجازه می دهد تا کابل را با موفقیت پنهان کند، بلکه یک پلت فرم برای بازی های آموزشی کودکان نیز سازماندهی می کند.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

در پایان، ما توصیه هایی را ارائه خواهیم داد. اگر قصد دارید کابل‌ها را از تلویزیون، رایانه شخصی و تلفن در یک مکان جمع‌آوری کنید، مطمئن شوید که محصولات کابل را در هر دو طرف علامت‌گذاری کرده‌اید. بنابراین، در آینده، می توانید جستجوی مورد نیاز را تا حد زیادی تسهیل کنید. و به طوری که نخ ها در هم تنیده نمی شوند، می توانید اتصالات فولادی را تعمیر کنید.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

تمام سیم کشی ها باید در فاصله نزدیک از منابع برق AC انجام شود. چنین راه حلی خطر تداخل در حین کار تجهیزات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، از ظهور نویز پس زمینه در بلندگوهای صوتی، انجماد انتقال اطلاعات و کاهش کیفیت تصویر جلوگیری می کند.

بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که اندازه کابل بسیار مهم است – هر چه بزرگتر باشد، احتمال تداخل، از دست دادن سیگنال ها و سایر وقفه ها در کار کمتر می شود.

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

در صورت انجام پوشش باز سیم کشی، باید از نور فلورسنت محافظت شود. برای تزئین، لازم نیست از اشیاء با غلاف بیرونی به شکل نوار پارچه ای استفاده کنید – به سرعت ظاهر دیدنی خود را از دست می دهد. همچنین، در صورت آسیب مکانیکی به سیم ها، چنین قیطانی می تواند به منبع آتش سوزی تبدیل شود.

 

بیشتر مطالعه کنید:

چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم؟

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

روش‌های تعمیر دکمه کنترل تلویزیون