مدل جاروبرقی و راهکارهایی برای انتخاب گزینه‌ی مناسب

تعمیر جاروبرقی

مدل جاروبرقی، یکی از گزینه‌های متنوعی است که در صورت خریداری آن، باید مد نظر قرار داد. مدل‌های مختلف، کاربردهای گوناگونی دارند که شما بسته به نیاز خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. از آن‌جا که جاروبرقی از جمله وسایل ضروری هر منزل است، بدون شک شما نیز در میان وسایل برقی خانه‌ی خود، یک جاروبرقی دارید. و یا حداقل در فکر خرید آن هستید. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم تا برترین برند و مدل جاروبرقی و ملاک‌هایی که می‌توانید در خرید جاروبرقی خود مد نظر قرار دهید را بررسی کنیم.

کمی درباره‌ی جاروبرقی

تقریباً راهی برای فرار از گرد و غبار وجود ندارد. هر اندازه هم درب و پنجره‌ها را باز نگذارید، رفت و آمد از محیط منزل، سبب ایجاد گرد و غبار خواهد شد. بنابراین باید نظافت را برای عدم ملاقات گرد و غبار در برنامه‌ی خود بگنجانید.

جاروبرقی، یکی از وسایل ضروری نظافت این روزها به شمار می‌آید. وسیله‌ای برقی که می‌تواند بدون بلند شدن گرد و غبار و ایجاد حساسیت‌ها، به نظافت منزل و سطوح مختلف از گرد و غبار بپردازد.

اختراع این وسیله‌ی کاربردی، به سال ۱۸۶۵ باز می‌گردد. البته نوع مدرن این وسیله در سال ۱۹۰۵ اختراع شد. اولین مدل جاروبرقی‌هایی که اختراع شدند، بسیار بزرگ بودند. نمونه‌های اولیه‌ی این دستکاه با بنزین کار می‌کرد. البته کلیت عملکرد جاروبرقی همین روندی بود که در جاروهای امروزی شاهد هستیم. یعنی مکش ذرات غبار به داخل کیسه‌ی مخصوص تعبیه شده در جاروبرقی.

جارو برقی
جارو برقی

مدل جاروبرقی و صدای آن

اگر در منزل خود از حیوان کوچک و حساس به سر و صدا نگهداری می‌کنید و یا این که فرزند شما با سر و صدای جاروبرقی اذیت می‌شود، بهتر است در هنگام خرید جاروبرقی، صدای آن را ملاک انتخاب خود قرار دهید.

انتخاب مدل جاروبرقی بر اساس توان آن

بیش‌تر افراد، در هنگام انتخاب مدل جاروبرقی به توان آن توجه می‌کنند. توان جاروبرقی مشخص می‌کند که آن مدل به خصوص، چه اندازه مکش و قدرت دارد. در نظر داشته باشید که عددی که توان جاروبرقی را بیان می‌کند، حداکثر توان جاروبرقی است. به این معنی که بر روی جاروبرقی، تنظیماتی وجود دارد که می‌توانید برحسب نیاز، میزان مکش و توان آن را تعیین کنید.

انتخاب مدل جاروبرقی از روی جنس آن

در هر مدل جاروبرقی، از متریال مختلفی در بدنه و قطعات آن استفاده می‌شود. این متریال می‌تواند بر روی کیفیت و عملکرد جاروبرقی تأثیر بگذارد. بنابراین، در هنگام خرید، بهتر است به این نکات توجه داشته باشید. خشک بودن بخش‌های پلاستیکی جاروبرقی می‌تواند به عنوان عیب آن مدل جاروبرقی در نظر گرفته شود.

وزن و سهولت حمل در مدل‌های جاروبرقی

جاروبرقی مانند یخچال نیست که یک گوشه‌ی خانه ثابت قرار گرفته باشد. بلکه این وسیله قرار است در تمام نقاط خانه جابه‌جا شود. بنابراین انواع سبک‌تر که چرخ‌های روان داشته باشند، مدل‌های مناسب‌تری خواهند بود.

جاروبرقی
جاروبرقی

مدل جاروبرقی و برندهای متنوع آن

جدا از نکات گفته شده در قسمت‌های قبل، توجه به برند جاروبرقی می‌تواند یک انتخاب خوب را رقم بزند. البته برند انتخابی شما، در نهایت وابسته به بازار کشور و جیب شما خواهد بود! خوشبختانه تنوع در مدل جاروبرقی آن‌قدر زیاد است که می‌توان بررسی‌های زیادی را برای انتخاب مدل انجام داد. در ادامه معروف‌ترین این برندها معرفی شده‌اند.

جاروبرقی فیلیپس

فیلیپس، مدل جاروبرقی‌هایی کوچک و جمع و جور و زیبا دارد. ضمن این‌که مقاوم بودن و قدرت بالای تولیدات این برند، اثبات شده است. از ویژگی‌های خوب تمام مدل‌های جاروبرقی فیلپس‌، وزن سبک آن‌ها می‌باشد. 

جاروبرقی سامسونگ

بعید می‌دانیم نام برند سامسونگ را نشناسید و منتظر تعریف باشید. سامسونگ از برندهای محبوب و قدرتمند لوازم خانگی است. محصولات جذاب و زیبای این برند، عملکرد فوق العاده‌ای دارند. سامسونگ، به تولید انواع مدل‌های جاروبرقی نیز پرداخته است. جاروهای جذاب با بدنه‌های قوی. در خصوص این برند باید بگوییم که بسته به مدل جاروبرقی سامسونگ، شما امکانات مختلفی را دریافت خواهید کرد.

جاروبرقی ال جی

ال جی از دیگر برندهای مطرح دنیا است. محصولات این برند، به فناوری‌های نوآورانه و زیبایی فوق العاده مشهور هستند. اگر گزینه‌ی سر و صدا در انتخاب مدل جاروبرقی برایتان اهمیت دارد، بهتر است از این برند استفاده کنید. در میان محصولات ال جی، می‌توانید گزینه‌های سوپر سایلنت و بسیار کم سر و صدا را نیز پیدا کنید.

جاروبرقی پاناسونیک

پاناسونیک از محبوب‌ترین برندهای جاروبرقی است. محصولات این برند نیز به عمری طولانی و کارایی مطلوب معروف هستند.

جاروبرقی بوش

انواع مختلف جاروبرقی‌های بوش به توان مکشی بالا شناخته می‌شوند. بنابراین اگر احتمال می‌دهید که از جاروبرقی زیاد استفاده می‌کنید، این برند می‌تواند انتخاب مطمئنی را به ارمغان آورد.

برندهای دیگری نظیر آ.ا.گ، دوو، کنوود، دلونگی، زیمنس و … نیز از جمله برندهای مطرحی هستند که می‌توانید برای جاروبرقی خود، از میان آن‌ها انتخاب نمایید. 

آن‌چه که در این مطلب بیان کردیم، مختصری درباره‌ی جاروبرقی‌ها و ملاک‌های خرید آن‌ها بود. ملاک خرید جاروبرقی، برای هر فرد متفاوت است. اما آن‌چه که ما در این نوشتار، به آن اشاره کردیم، تمام ملاک‌هایی است که می‌توان برای خرید این وسیله مورد ارزیابی قرار داد. ناگفته نماند تنوع این وسیله می‌تواند خرید را دشوارتر و لزم به مطالعه و تحقیقات پیش از خرید را پررنگ‌تر نماید. امیدواریم بهترین جاروبرقی را با توجه به این نکات خریداری کنید و سال‌های سال از آن استفاده‌ی بدون دردسر داشته باشید. اگر کوچک‌ترین مشکلی در خصوص عملکرد و بدنه‌ی جاروبرقی‌تان مواجه شدید، اصلاً نگران نباشید. تیم متخصص پیکوالکترونیک، در منزل شما حضور خواهد یافت و در اسرع زمان ممکن با کم‌ترین دردسر، عیب‌یابی و تعمیر جاروبرقی شما را  انجام خواهد داد. کافیست تا ما را در جریان قرار دهید!