مشکلات رایج تلویزیون

مشکلات رایج تلویزیون

متداول ترین مشکلات تلویزیون و نحوه برطرف کردن آن‌ها

با توجه به فناوری روزافزون پیچیده در تلویزیون ها، این دستگاه ها اکنون عملکردهای بسیار بیشتری نسبت به چند سال پیش ارائه می دهند. آنچه در ابتدا مزیت بزرگ یک تلویزیون به نظر می رسد دارای معایبی نیز می باشد: حتی با استفاده صحیح و تعمیر و نگهداری منظم، مشکلات رایج تلویزیون قابل حذف نیستند.

 

مشکلات رایج تلویزیون که ممکن است در تلویزیون های مدرن رخ دهد عبارتند از:

تلویزیون را نمی توان روشن کرد: در تلویزیون های مدرن، دکمه روشن/خاموش روی کنترل از راه دور معمولاً باید مدت بیشتری فشار داده شود. اگر تلویزیون همچنان روشن نمی شود، توصیه می شود سیم برق را جدا کرده و چند ثانیه صبر کنید. سپس کانکتور را دوباره وصل کنید. اگر تلویزیون باز هم کار نمی کند، ممکن است در منبع تغذیه مشکلی وجود داشته باشد. یک حرفه ای باید از آن مراقبت کند.

 

به روز رسانی داده های EPG در طول یک فیلم: هیچ چیز آزاردهنده تر از تماشای یک فیلم خوب و قطع شدن توسط به روز رسانی نیست. با این حال، می‌توانید با تعیین زمان به‌روزرسانی‌ها از قبل، از مشکل جلوگیری کنید.

 

از دیگر مشکلات رایج تلویزیون این است که فرمت تصویر تغییر می‌کند یا تصویر مخدوش می‌شود: با تلویزیون‌های مدرن می‌توان فرمت‌های تصویری مختلف مانند 4:3 و 16:9 را بازتولید کرد. دستگاه ها اغلب طوری تنظیم می شوند که به طور خودکار تنظیم شوند. این بدان معناست که فیلم ها یا سریال هایی که قدیمی تر هستند و بنابراین فرمت متفاوتی نسبت به تولیدات مدرن دارند، به طور خودکار به درستی نمایش داده می شوند. با این حال، در برخی موارد، تنظیم ممکن است به درستی کار نکند. این به نوبه خود منجر به یک تصویر مخدوش یا نوارهای سیاه می شود. در این مورد، ممکن است منطقی باشد که تنظیم خودکار را خاموش کنید و به جای آن یک تنظیم دستی انجام دهید.

 

تصویر روی تلویزیون ثابت است، دستگاه دیگر پاسخ نمی دهد: این معمولاً در نتیجه از کار افتادن نرم افزار گیرنده رخ می دهد. سیم برق را جدا کرده و سپس حداقل 20 ثانیه صبر کنید. و دوشاخه را دوباره به برق وصل کنید و پس از آن باید راه اندازی مجدد انجام شود.

 

روشنایی یا کنتراست تصویر رضایت بخش نیست: یک راه حل ساده برای این کار در تلویزیون های مدرن وجود دارد. به سادگی از منو برای تنظیمات مختلف  کنتراست و روشنایی به دلخواه استفاده کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید: افزایش عمر صفحه نمایش تلویزیون |یک صفحه LED چقدر عمر می کند؟

 

پیشگیری از خطا | در نگهداری از تلویزیون چه مواردی را باید رعایت کرد؟

علاوه برمشکلات رایج تلویزیون، ممکن است مشکلات دیگری نیز وجود داشته باشد که به این راحتی قابل حل نباشد. بهتر است از همان ابتدا از این موارد اجتناب کنید. حتی اگر اکثر تلویزیون های مدرن به طور کلی برای استفاده آسان در نظر گرفته می شوند، چند کار وجود دارد که می توانید آنها را اشتباه انجام دهید. ما به شما توضیح خواهیم داد که اینها چیست و بهترین روش برای مقابله با آنها چگونه است.

 

استفاده از وسایل حفاظت ولتاژ

تلویزیون ها یا رایانه هایی که به شبکه برق متصل هستند اغلب در نتیجه اصابت صاعقه از بین می روند. برای جلوگیری از این امر، بهتر است یک نوار برق با محافظ یکپارچه افزایش برق تهیه کنید. این نسبت به اتصالات برق معمولی دارای مزایای زیر است:

  • در صورت برخورد صاعقه، فقط فیوز داخل نوار از بین می‌رود، اما دستگاه‌های متصل از بین نمی‌روند.
  • اگر رعد و برق از طریق پریز به دستگاه برسد، خسارت وارده به احتمال زیاد تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. اما فقط در صورتی که سوکت به صورت حرفه ای نصب شده باشد.
  • شما می توانید با هزینه کمی، نوارهای برق با محافظ برق را خریداری کنید. تنها نکته مهم این است که جریان الکتریکی به اندازه کافی بالا داشته باشند.

بیشتر مطالعه کنید: چگونه بفهمم صفحه نمایش من LED یا LCD است؟

نگهداری و نظافت منظم

برای اطمینان از ماندگاری تلویزیون شما تا حد امکان، نباید از نگهداری و تمیز کردن منظم آن غافل شوید. نکات زیر اهمیت ویژه ای دارد:

  • همیشه قبل از تمیز کردن تلویزیون را خاموش کنید و در صورت امکان آن را از برق بکشید.
  • دستگاه را با یک پارچه میکروفایبر خشک کاملا پاک کنید.
  • برای تمیز کردن مرطوب از یک پارچه میکروفیبر مرطوب استفاده کنید. سپس تلویزیون را کاملا خشک کنید.
  • از اسپری پاک کننده به طور مستقیم روی تلویزیون استفاده نکنید!
  • از مواد شوینده خشن استفاده نکنید زیرا می توانند به تلویزیون آسیب برسانند.

از برخورد نادرست خودداری کنید

اگر تلویزیون به اندازه کافی تمیز نشود، گرد و غبار می تواند به آن بچسبد و حتی به داخل محفظه نفوذ کند. این به نوبه خود اغلب منجر به آسیب به داخل دستگاه می شود. با این حال، باید مطمئن شوید که هنگام تمیز کردن از پارچه های مناسب استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است خراش هایی روی صفحه ایجاد شود.

تلویزیون هایی که دارای آخرین فناوری OLED هستند، به اصطلاح در معرض سوختن هستند. اگر همان تصویر ثابت را برای مدت طولانی نمایش دهید، ممکن است این اتفاق بیفتد. سایر علل متداول درخشش پس از آن عبارتند از: منوهای تلویزیون، نوارهای سیاه، آرم کانال های تلویزیونی یا سهام و اخبار.

به هر حال، بسیاری از اشتباهات هنگام دست زدن به تلویزیون در هنگام حمل و نقل اتفاق می افتد. برای مثال، تلویزیون جدید فقط باید در یک جعبه عمودی حمل شود تا آسیبی نبیند.

 

بیشتر مطالعه کنید: کنتراست در پنل های LCD و LED: آنچه باید بدانید

در تعمیر تلویزیون به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر تلویزیون شما آسیب دیده است، معمولاً چندین گزینه وجود دارد: یا خودتان سعی کنید مشکل را برطرف کنید یا یک سرویس تعمیر خوب استخدام کنید. اگر تجربه یا دانش عمیقی در این زمینه ندارید، گزینه دوم را به شدت توصیه می کنیم.

در غیر این صورت، نه تنها می توانید به تلویزیون خود آسیب بیشتری وارد کنید، بلکه به دلیل تعمیر نامناسب، سلامتی شما نیز در خطر است. این با استفاده از مثال یک جزء سوخته تلویزیون که مستقیماً به برد کنترل لحیم شده است روشن می شود. در حین تعمیر، عناصر معیوب باید با استفاده از آهن لحیم کاری حذف شوند و قطعات جایگزین روی آن لحیم کاری شوند. این روش پیچیده است و نیاز به دانش دارد.

همچنین توجه داشته باشید که همیشه قبل از تعمیر وسایل برقی باید آنها را از برق جدا کنید. این همچنین زمانی اعمال می شود که شما شروع به جستجوی خطا می کنید. حتی پوشیدن دستکش محافظ نیز ایمن تر است.

تعمیر تلویزیون چقدر زمان می برد؟

تعمیر یک تلویزیون مدرن می تواند زمان های مختلفی را ببرد. این در درجه اول به میزان گستردگی آسیب موجود بستگی دارد. برخی از تعمیرات فقط چند ساعت طول می کشد. با این حال، قطعات جایگزین اغلب باید تحویل داده شوند، که گاهی اوقات ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد.

 

بیشتر مطالعه کنید: علت پیدا شدن خطوط افقی روی صفحه تلویزیون

چگونه ارائه دهنده خدمات مناسب را پیدا کنم؟

اگر تصمیم دارید تلویزیون خود را توسط یک متخصص تعمیر کنید، قدم مهم بعدی پیدا کردن یک سرویس دهنده قابل اعتماد است. از آنجایی که این روزها مشکلات رایج تلویزیون بسیار زیاد است، ما در پیکو الکترونیک ( نمایندگی تعمیر تلویزیون در تهران)  فرصت خوبی را به شما پیشنهاد می کنیم تا بهترین خدمات را برای مشکل خود بیابید.

 

پیکوالکترونیک: نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در تهران

پیکوالکترونیک به عنوان معتبرترین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران است که سابقه طولانی مدت در زمینه نصب، سرویس و تعمیر لوازم خانگی در منزل دارد و توانسته تاکنون رضایت مشتریان زیادی را جلب کند. تعمیرکاران پیکوالکترونیک دارای مهارت و دانش بالا هستند و لوازم شما را از هر برند و مدلی که باشد به صورت حرفه ای و یکبار برای همیشه تعمیر می کنند. علاوه بر این، ما از قطعات اورجینال و اصل استفاده می کنیم و کارت گارانتی 6 الی 12 ماه به ازای خدمات خود ارائه خواهیم داد.