مشکلات رایج ماشین لباسشویی

مشکلات رایج ماشین لباسشویی

اگر شما نیز در حال مطالعه‌ی این مطلب هستید، احتمالاً با خرابی و مشکل ماشین لباسشویی خود مواجه شده‌اید. در این مطلب، مشکلات رایج ماشین لباسشویی را مطرح کرده‌ایم.

مشکلات رایج ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یک سیستم است. یعنی مجموعه‌ای قطعه که به منظور شست‌وشوی لباس‌ها کنار هم قرار گرفته‌اند. مانند هر سیستم دیگر، خرابی و عدم کارکرد صحیح هر کدام از این قطعات،‌ سبب می‌شوند تا انتظارات ما از این دستگاه برطرف نشود. 

washing machine

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای ماشین لباسشویی فعال است. تعمیر ماشین لباسشویی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی و... و انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی ماشین لباسشویی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات ماشین لباسشویی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر ماشین لباسشویی پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر ماشین لباسشویی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر ماشین لباسشویی

در این مطلب، لیستی از رایج‌ترین مشکلات لباسشویی را بیان کرده‌ایم. هم‌چنین مواردی که به عنوان کمک اولیه می‌توانید برای دستگاه خود انجام دهید، آورده شده است. البته توصیه‌ی ما این است اگر در امور فنی، سررشته‌ای ندارید، بهتر است از انجام چنین اقداماتی خودداری کنید. شما می‌توانید از تیم حرفه‌ای تعمیر لوازم منزل مانند پیکوالکترونیک کمک بگیرید. یک تماس ساده یا تکمیل فرم سفارش، کارشناس حرفه‌ای پیکو الکترونیک را در منزل شما اعزام خواهد کرد.

مشکل ۱: ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود.

روشن نشدن ماشین لباسشویی
روشن نشدن ماشین لباسشویی

یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی، عدم روشن شدن دستگاه است. در این مواقع خونسرد باشید. یک‌بار دیگر خانه‌ی خود را از نظر برق کنترل کنید. این‌که برق منطقه یا خانه‌ی شما دچار قطعی نشده باشد. فیوز نپریده باشد. یا این‌که دوشاخه‌ی ماشین لباسشویی به پریز متصل باشد! شاید باورتان نشود ولی گاهی همین حواس پرتی‌های کوچک سبب نگرانی شما می‌شود.

در صورتی که موارد گفته شده را کنترل کردید، اما مشکل هم‌چنان پابرجا بود، درب ماشین لباسشویی را چک کنید. درب ماشین لباسشویی باید بسته باشد تا ماشین روشن شود.

اگر باز هم مشکل عدم روشن شدن ماشین لباسشویی، برطرف نشد؛ کار کمی تخصصی‌تر می‌شود. در این حالت اگر ماشین شما از نوع الکترونیکی باشد، احتمال خرابی و مشکل در برد الکترونیکی، خازن برق ورودی، سیم کشی‌های دستگاه، دو شاخه‌ی برق و موتور وجود دارد. بهتر است برای عیب‌یابی، از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

ما به شما تیم پیکوالکترونیک را توصیه می‌کنیم. پیکوالکترونیک سال‌ها است که در زمینه‌ی عیب‌یابی و رفع مشکل انواع ماشین لباسشویی، فعالیت داشته است. تجربه‌ی بالا و تخصص کارشناسان پیکوالکترونیک، سبب می‌شوند تا دستگاه شما در کم‌ترین زمان عیب‌یابی و با پایین‌ترین هزینه‌ی ممکن، رفع مشکل شود.

مشکل ۲: ماشین لباسشویی کار نمی‌کند.

یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین لباسشویی این است که ماشین روشن می‌شود اما شروع به کار نمی‌کند. در این صورت، شما باید زبانه‌ی درب را کنترل کنید. شکستگی این زبانه، می‌تواند دلیل این مشکل باشد. خرابی میکروسویچ درب، خرابی پمپ تخلیه، خرابی برد الکترونیک، خرابی دکمه‌ی پاور، اتمام ذغال‌های موتور نیز می‌تواند دلیل بروز چنین مشکلی باشد.

بهترین گزینه این است که از تعمیرکار حرفه‌ای، مانند پیکوالکترونیک، بخواهید تا تک تک این اجزا را بررسی و عیب‌یابی نمایند.

مشکل ۳: آب داخل ماشین لباسشویی نمی‌شود.

یکی از رایج‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی، عدم وارد شدن آب به آن است. طبیعی است که در این حالت، عمل شست‌وشوی لباس‌ها آغاز نخواهد شد. برای این مشکل، شلنگ آب ورودی را کنترل کنید. فیلترهای شیر برقی، شیر برقی نیز باید چک شوند. در صورتی که مشکل از موارد یاد شده نباشد، وقت آن است تا با تعمیرکاران پیکوالکترونیک تماس بگیرید. 

احتمال می‌رود خرابی هیدروسنسور یا هیدرواستات، خرابی شیلنگ‌های داخلی و یا خرابی برد الکترونیکی، چنین مشکلی را ایجاد نمایند.

مشکل ۴: خشک کن ماشین لباسشویی غیر فعال شده است.

خرابی خشک کن لباسشویی
خرابی خشک کن لباسشویی

مرحله‌ی پایانی لباسشویی، خشک کن فعال خواهد شد. اگر در منطقه‌ی خوش آب و هوایی زندگی می‌کنید و فرصت کافی برای خشک کردن لباس‌هایتان دارید، می‌توانید برنامه‌ی شست‌وشو بدون خشک کردن نهایی را انتخاب کنید.

استفاده‌ی مداوم از خشک کن ماشین لباسشویی، گاه سبب ایجاد مشکلاتی برای آن می‌شود. البته این یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی است و تعمیرکاران پیکوالکترونیک، تجربه‌ی کافی برای رفع آن را دارند. 

عیب یابی و برطرف ساختن مشکلات مربوط به خشک کن ماشین لباسشویی، امری تخصصی است. تنها کنترلی که برای این منظور می‌توانید انجام دهید، چک کردن میزان و حجم البسه‌ی وارد شده به ماشین لباسشویی ات. این عیب می‌تواند نشان وجود مشکل در موتور، تاخو، برد الکترونیکی، عدم تخلیه‌ی آب، اضافه بار و سوختن سیم پیچ دور تند باشد.

مشکل ۵: ماشین لباسشویی سر و صدای زیادی دارد.

سر و صدای ماشین لباسشویی، تا حدودی طبیعی است. وسایلی مثل چرخ گوشت، ماشین لباسشویی، سشوار، جاروبرقی، اغلب در هنگام کار، سر و صدای زیادی تولید می‌کنند. اما سر و صدای یکباره و زیاد این وسایل، نشانگر یک نقص فنی در آن‌ها است و باید سریعاً برطرف شود. توجه داشته باشید که اگر تعمیرات لباسشویی با شنیدن صدای زیاد، در همان ابتدا صورت بگیرد؛ می‌تواند شما را از هزینه‌های بسیار بالا نجات دهد.

مشکل سر و صدای زیاد و غیر طبیعی لباسشویی، اغلب به خرابی بلبرینگ و کاسه نمد آن برمی‌گردد. در نتیجه با تعویض این قطعات، می‌توان ماشین لباسشویی را تعمیر کرد. تعویض این قطعات تخصصی بوده و باید به دست تعمیرکاران مجاز و باتجربه مانند پیکوالکترونیک سپرده شود.

همچنین بخوانید: تکان خوردن ماشین لباسشویی

مشکل ۶: ماشین لباسشویی خیلی لرزش دارد.

لرزش در ماشین لباسشویی
لرزش در ماشین لباسشویی

لرزش ماشین لباسشویی، تا حدودی به دلیل عملکرد آن، طبیعی است. اما پرش دستگاه و حرکت و جابه‌جایی آن، چیز نرمالی نیست و باید حتماً بررسی و عیب‌یابی شود. در گام اول بهتر است تراز بودن ماشین لباسشویی در محل را بررسی کنید. اگر لرزش با تراز کردن ماشین برطرف نشد، به سراغ گام دوم بروید.

معمولاً تکان‌های شدید در این دستگاه به دلیل خرابی کمک فنرها و یا تسمه‌ها رخ می‌دهد که رفع و تعویض آن‌ها مشکل را برطرف می‌سازد. در غیر این صورت احتمالاً خرابی کمک‌ها، بلبرینگ‌ها، موتور و بخش‌های دیگر ماشین لباسشویی رخ داده است که برای رفع آن باید از کارشناس باتجربه کمک بگیرید.

مشکل ۷: آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌شود.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، درب آن را هم قفل می‌کند. چرا که معمولاً ماشین‌های لباسشویی به نحوی برنامه‌ریزی می‌شوند که تا آب از آن خارج نشود، درب باز نخواهد شد. همان‌طور که می‌دانید در طی یک برنامه‌ی شست‌وشو، ماشین لباسشویی چندین بار لباس‌ها را آبگیری کرده و آب را خارج می‌کند. اگر به هر دلیلی، خروج آب رخ ندهد، ماشین متوقف خواهد شد.

برای رفع این مشکل، می‌بایست آب را از طریق پمپ تخلیه خارج کنید. سپس پمپ تخلیه را بررسی کنید. ممکن است یک لباس کوچک، مثلاً یک لنگه جوراب، در این مسیر گیر کرده باشد. با رفع مسدودی، مشکل برطرف خواهد شد. در غیر این صورت، مشکل اساسی‌تر است و احتمال می‌رود که پمپ سوخته باشد یا این‌که پروتنه‌ی آن شکسته باشد. در این صورت، باید با کاشناسان معتبری مانند پیکوالکترونیک برای عیب‌یابی و رفع مشکل، تماس بگیرید.

مشکل ۸: لباس‌ها خوب تمیز نشده و کثیف هستند.

عدم تمیز شدن لباس در ماشین لباسشویی
عدم تمیز شدن لباس در ماشین لباسشویی

یکی از بااهمیت‌ترین و البته آزار دهنده‌ترین مشکلات رایج ماشین لباسشویی، عدم تمیز شدن لباس‌ها است. در حقیقت انتظار اصلی از ماشین لباسشویی، شست‌وشو و تمیز کردن البسه می‌باشد. بنابراین کاملاً طبیعی است که عدم پاک شدن لباس، آزاردهنده باشد.

اول این نکته را بگوییم که برای عدم تجربه‌ی چنین مشکلی، راه حل اساسی این است که یک برنامه‌ی منظم برای سرویس‌کاری ماشین لباسشویی خود بچینید. در غیر این صورت به احتمال زیاد، با چنین مشکلی مواجه خواهید شد. برای سرویس‌کاری مطمئن ماشین لباسشویی خود می‌توانید از خدمات پیکوالکترونیک استفاده کنید. تیم پیکو با حضور در محل شما، آماده‌ی خدمت‌رسانی و سرویس دستگاه شما می‌باشد.

حالا یک‌بار موارد زیر را چک کنید و اگر مشکل وجود داشت، آن را برطرف نمایید.

۱- برنامه‌ی شست‌وشویی که انتخاب کرده‌اید، مناسب حجم و میزان البسه و کثیفی آن‌ها هست یا نه.

۲- پودر لباسشویی یا مایع شوینده را به اندازه ریخته‌اید یا نه.

۳- تعداد لباس‌ها و حجم لباس‌هایی که وارد ماشین لباسشویی کرده‌اید، استاندارد است یا نه.

۴- سبد و دیگ شست‌وشوی ماشین، کاملاً تمیز هست یا نه.

۵- برند شوینده‌ی مطمئنی را استفاده می‌کنید یا نه.

۶- محفظه‌ی شوینده، تمیز هست یا نه.

در بیش‌تر مواقع، مشکل تمیز نشدن لباس‌ها، همین موارد هستند. در واقع چون ماشین لباسشویی با آب سروکار دارد، محیط مرطوبی دارد. این محیط مرطوب، آماده‌ی رشد قارچ‌ها و کپک‌ها داخل آن هستند. بنابراین با نظافت خود دستگاه، می‌توانید از تجربه‌ی چنین مشکلی در امان باشید.

توصیه می‌کنیم یک‌بار ماشین را با آب گرم و به صورت خالی (بدون هیچ لباس) شست‌وشو دهید. در این حالت می‌توانید از جرم‌گیرهای مخصوص نیز استفاده کنید. سپس درب دستگاه را باز گذاشته و اجازه دهید تا کاملاً خشک شود. واشر‌های درب محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها هستند. بنابراین بعد از استفاده، حتماً لای واشر را با دستمال، خشک کنید.

مشکل ۹: ماشین لباسشویی بوی بدی می‌دهد.

مشکل بوی بد خود ماشین لباسشویی نیز مانند بوی بد لباس‌ها، از آلودگی باکتری و قارچ داخل آن است. با شست‌وشوی ماشین به طریق گفته شده، یعنی با آب گرم و بدون لباس (به صورت خالی)، و استفاده از جرم‌گیرهای مخصوص، می‌توانید نظافت ماشین را انجام دهید.

شست‌وشوی محفظه‌ی شوینده و هم‌چنین خشک کردن ماشین با عبور هوا از طریق درب باز و دستمال کشی واشر مرطوب شده را فراموش نکنید.

در پایان، فیلتر ماشین لباسشویی را هم بررسی کنید. موها و جرم‌های لباس‌ها، در داخل این فیلتر به دام می‌افتند. با نظافت این فیلتر، نظافت دستگاه خود را به اتمام رسانده‌اید.

مشکل ۱۰: درب ماشین لباسشویی قفل شده است.

این مشکل، معمولاً نشان از خرابی درب یا عدم تخلیه‌ی آب خواهد داشت.

به محض مشاهده‌ی هرگونه مشکل در ماشین لباسشویی خود، با کارشناسان پیکوالکترونیک تماس بگیرید. پیکوالکترونیک سال‌ها است که در زمینه‌ی عیب‌یابی و رفع مشکل انواع ماشین لباسشویی، فعالیت داشته است. تجربه‌ی بالا و تخصص کارشناسان پیکوالکترونیک، سبب می‌شوند تا دستگاه شما در کم‌ترین زمان عیب‌یابی و با پایین‌ترین هزینه‌ی ممکن، رفع مشکل شود.

بخوانید: اشتباهات رایج استفاده از لباسشویی