10 مشکل رایج در تلویزیون های سامسونگ

10 مشکل رایج در تلویزیون های سامسونگ

عیب یابی تلویزیون سامسونگ و روش های تعمیر خرابی

مشکل رایج در تلویزیون های سامسونگ تلویزیون های سامسونگ یکی از محبوب ترین دستگاه های الکترونیکی در جهان هستند! و این محصولات هر سال سود میلیون دلاری برای غول فناوری آسیا ایجاد می کند.

اگرچه تلویزیون‌های سامسونگ دستگاه‌هایی با سطح کیفی هستند، اما همیشه خطاناپذیر نیستند، بنابراین طبیعی است که ممکن است در مقطعی با خرابی مواجه شوید.

اما نگران نباشید! نیازی نیست خونسردی خود را از دست بدهید. ما مطمئن هستیم که مشکل شما بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید رایج است و ارائه راه حل برای آن چندان پیچیده نخواهد بود.

به همین دلیل است که امروز مطالبی را برای شما آورده ایم که از طریق آن به شما می گوییم 10 مشکل رایج در تلویزیون های سامسونگ چیست. همچنین کمی در مورد موقعیت هایی که باعث این شکست ها می شوند و راه مناسب برای حل آن ها می گوییم.

بررسی مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ

1. تلویزیون روشن می شود اما تصویری را نشان نمی دهد

یکی از آزاردهنده ترین اتفاقاتی که می توانیم در حین آماده شدن برای لذت بردن از یک جلسه سریال یا فیلم آرام با آن روبرو شویم، کشف این موضوع است که وقتی تلویزیون خود را روشن می کنیم، صفحه نمایش مطمئناً کار می کند، اما نمی تواند تصویری را به ما نشان دهد.

چرا صفحه تلویزیون ما با روشن شدن تصویری به ما نشان نمی دهد؟

معمولاً پاسخ به این مشکل بسیار ساده تر از آن چیزی است که احتمالاً فکر می کنید. دلیلی برای تسلیم شدن در برابر اضطراب وجود ندارد، زیرا به احتمال زیاد تلویزیون شما تصویری را که می خواهید ببینید، به شما نشان نمی دهد، زیرا روی ورودی اشتباه تنظیم شده است.

چگونه می توانم تصویر را روی صفحه نمایش برگردانم؟

حل این وضعیت کار بسیار ساده ای است. فقط باید دکمه ای را روی کنترل از راه دور پیدا کنید که نام آن “source”، “input” است یا در برخی از مدل های قدیمی ممکن است آن را به عنوان “TV/Video” بیابید. با فشار دادن آن می توانید ببینید که چگونه تلویزیون شما منبع ورودی ویدیوی خود را تغییر می دهد و هنگامی که به منبع صحیح رسید، تصویر به گونه ای بازیابی می شود که گویی هرگز اتفاق نیفتاده است.

2. تلویزیون سامسونگ من روشن و خاموش می شود

یکی دیگر از مشکل رایج در تلویزیون های سامسونگ این است که دستگاه بدون دلیل روشن روشن و خاموش می شود. اگرچه این ممکن است آزاردهنده باشد، اما استرس نباید به شما هجوم آورد، زیرا این مشکلی است که راه حلی دارد.

دلیل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ به خودی خود چیست؟

این حالت می تواند به دلایل مختلفی باشد. با این حال، رایج ترین چیز مربوط به تنظیماتی است که روی تلویزیون اعمال شده است. یکی دیگر از دلایل این مشکل دستگاه های خارجی متصل به دستگاه است.

چگونه می توانم برق تلویزیون سامسونگ خود را روشن و خاموش کنم؟

از آنجایی که این مشکلی است که ظاهر آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، راه حل ها نیز ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل است که ما رایج ترین آنها را در زیر لیست می کنیم:

  • تلویزیون را راه اندازی مجدد کنید: با جدا کردن تلویزیون سامسونگ به مدت 30 ثانیه و وصل مجدد مستقیم آن به پریز برق، یک تنظیم مجدد اعمال می کنید. این باید تلویزیون ما را کالیبره کند و اجازه دهد عملکرد آن به حالت عادی بازگردد.
  • بررسی گزینه Eco solution: این گزینه به عنوان ابزاری برای صرفه جویی در مصرف انرژی طراحی شده است. هنگامی که برای مدت طولانی هیچ فعالیتی را تشخیص ندهد، تلویزیون را به طور خودکار خاموش می کند. اگر در حال تماشای ماراتن سریال مورد علاقه خود هستید و تلویزیون شما به طور ناگهانی خاموش شده است، ممکن است به این دلیل باشد. برای حل آن، فقط باید وارد پنل تنظیمات شوید و حالت Eco را غیرفعال کنید.

3. صفحه نمایش همیشه سیاه به نظر می رسد

اگر صفحه تلویزیون شما به درستی روشن می شود، اما تنها چیزی که می بینید یک صفحه سیاه است، به احتمال زیاد با یک خرابی نسبتاً رایج روبرو هستیم. اگرچه وضعیت ناامیدکننده ای است، اما مهم ترین چیز این است که راه حلی دارد.

چرا صفحه تلویزیون سامسونگ من سیاه شده است؟

در این موارد، دلایلی که باعث ایجاد مشکل می شوند، معمولاً با اتصالات خارجی مرتبط هستند. شاید کابل نادرست یا حذف نادرست یک دستگاه می تواند دلیلی باشد که صفحه نمایش ما را سیاه کرده است.

راه حل برای جلوگیری از سیاه شدن صفحه تلویزیون چیست؟

نکته اصلی این است که اتصالات خود را بررسی کنیم. سامسونگ به کاربرانش توصیه می‌کند فقط از کابل‌های HDMI استفاده کنند که طبق استانداردهای این شرکت تایید شده‌اند. یک کابل تایید نشده می تواند باعث ایجاد مشکل اتصال در صفحه نمایش ما شود. بنابراین اگر این مورد شماست، تعویض کابل باید مشکل را حل کند. به همین ترتیب، قطع ناگهانی دستگاه های خارجی می تواند باعث سیاه شدن صفحه نمایش ما شود. دستگاه هایی را که حذف کرده اید دوباره وصل کنید و اگر رنگ برگردد مشکل را حل کرده اید.

4. کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ من کار نمی کند

کنترل از راه دور ابزاری کاربردی است که دهه ها تلویزیون را همراهی کرده است. استفاده از آن به ما این امکان را می دهد که تک تک عملکردهای تلویزیون خود را دستکاری کنیم، بنابراین وقتی خراب شود می تواند به یک سردرد بزرگ تبدیل شود.

چه چیزی باعث شده است که کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ من کار نکند؟

خرابی در کنترل تلویزیون های سامسونگ یکی از بیشترین موارد گزارش شده توسط کاربران است. اینها معمولاً به دلایل بسیار خاص مانند کمبود برق در باتری ها، موانع در راه یا پیکربندی نادرست در جفت شدن بین کنترل و تلویزیون ایجاد می شوند.

چگونه می توانم ریموت کنترل را به حالت عادی برگردانم؟

اگر باتری های فرسوده هستند، به سادگی باید آنها را تعویض کنید. همچنین توصیه می کنیم بررسی کنید که قطبیت های باتری به درستی قرار گرفته باشند. از طرف دیگر، اگر چندین چیز مانع بین کنترل از راه دور و تلویزیون سامسونگ شما می شود، پاک کردن آن ناحیه می تواند یک راه حل فوری برای این مشکل باشد. حال اگر همه اینها ناموفق بود جفت شدن بین کنترل و تلویزیون را بررسی کنید برای این کار فقط باید دکمه های بازگشت و پخش را به طور همزمان به مدت حداقل 3 ثانیه در حالی که به سمت تلویزیون اشاره می کنید فشار دهید.

5. مشکل رایج در تلویزیون های سامسونگ صدا و تصویر مطابقت ندارند

چیزهای کمی به اندازه تلاش برای لذت بردن از محتوا و اینکه سرعت پخش بین صدا و تصویر کاملاً خارج از فاز باشد آزاردهنده است. اما اگرچه این یکی از ناخوشایندترین موقعیت هایی است که می توانیم خود را به عنوان کاربر در معرض آن قرار دهیم، اما یکی از رایج ترین آنها نیز هست.

چرا ممکن است صدا و تصویر تلویزیون سامسونگ هماهنگ نباشد؟

دلیل عدم همگام سازی در تلویزیون های سامسونگ معمولاً به یک دلیل پاسخ می دهد: دستکاری نادرست تنظیمات صوتی داخلی.

چگونه می توان صدا و تصویر را دوباره همگام کرد؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به منوی تنظیمات تلویزیون خود بروید. پس از آن باید به بخش صدا بروید. به احتمال زیاد می توانید گزینه ای به نام “تاخیر صوتی” یا چیزی بسیار مشابه پیدا کنید. در آنجا شما به سادگی باید همگام سازی بین صدا و تصویر را تا زمانی که کامل شود تنظیم کنید.

6. تلویزیون سامسونگ من کانال یا صدا را خود به خود تغییر می دهد

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که در حین تماشای یکی از برنامه های مورد علاقه تان، تلویزیون خود را به خود کانال عوض کند؟ به ما اعتماد کنید، دیوانه نمی شوید! ممکن است یک نقص کوچک در عملکرد تلویزیون شما وجود داشته باشد، اما می توانید مطمئن باشید که این یک چیز بسیار رایج است.

برخی از مدل‌های تلویزیون سامسونگ (مخصوصاً آنهایی که کمی قدیمی‌تر هستند) دارای کنترل‌های دستی روی پایه چرخان هستند. بنابراین، عواملی مانند حرکت بسیار ثابت یا موقعیت در یک زاویه سازش‌دهنده می‌تواند باعث تحت تأثیر قرار گرفتن آنها شود.

چگونه می توانم کنترل عملکردهای تلویزیون خود را دوباره به دست بیاورم؟

اول از همه، باید بررسی کنید که مدل تلویزیون شما با مدل هایی که در بالا توضیح دادیم مطابقت داشته باشد. اگر چنین است، باید گذرگاه داده را تعویض کنید و به این ترتیب عملکرد تلویزیون شما به حالت عادی باز خواهد گشت.

7. تصویر نمایش داده شده توسط تلویزیون خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است

برای لذت کامل از محتوایی که می خواهیم تولید کنیم، کیفیت تصویر ضروری است. تصور کنید که داشتن یک صفحه نمایش بزرگ و همچنان کوچک به نظر رسیدن تصویر چقدر می تواند ناراحت کننده باشد. یا شاید شما جزئیات مهمی را از دست داده اید زیرا ویدیو بیش از حد بزرگ شده است این مشکل رایج در تلویزیون های سامسونگ بسیار ناچیز است .

چرا اندازه تصویر در تلویزیون سامسونگ من ایده آل نیست؟

مانند بسیاری از مشکلات دیگر در لیست ما، این مشکل دقیقاً به دلیل یک “شکل” نیست. از آنجایی که ممکن است منشأ آن به روشی باشد که ویدیوی ما در آن پیکربندی شده است.

چگونه می توانم اندازه تصویر را به حالت عادی برگردانم؟

برای اینکه اندازه تصویر به حالت عادی برگردد و برای چشم راحت باشد، باید به منوی تنظیمات بروید. مورد بعدی این است که روی بخش ویدیو کلیک کنید. هنگامی که به آنجا رسیدید، دکمه قالب را فشار دهید و شروع به مرور در میان گزینه‌های مختلفی کنید که تلویزیون شما می‌تواند به شما ارائه دهد تا زمانی که گزینه ایده‌آل را پیدا کنید.

8. تصویر تلویزیون هوشمند سامسونگ من مسدود می شود

آینده فرا رسیده است و تلویزیون های هوشمند سامسونگ گواه این امر هستند. با این حال، اینها معمولاً یک خرابی مکرر دارند و آن این است که تصویر می تواند مسدود شود. اما لازم نیست نگران باشید، این مشکل رایج در تلویزیون های سامسونگ است که به راحتی می توانید خودتان آن را حل کنید.

چرا صفحه تلویزیون هوشمند من مسدود شده است؟

وقتی صحبت از تلویزیون هوشمند به میان می آید، به احتمال زیاد تصویر به دلیل نقص در اجرای یک برنامه مسدود می شود. این خرابی ها، مانند سایر مشکلات تکراری در فرآیندهای تلویزیون هوشمند سامسونگ، معمولاً همه چیز مربوط به نرم افزارهای قدیمی است.

برای جلوگیری از مسدود شدن تصویر روی تلویزیون هوشمند سامسونگ چه کاری باید انجام دهم؟

نرم افزار منسوخ شده در داخل تلویزیون هوشمند می تواند باعث مشکل شود. برای رفع آن در ابتدا باید به بخش “پشتیبانی” موجود در منوی تنظیمات بروید. پس از آن، فقط باید “به روز رسانی نرم افزار” را فشار دهید. مهم است که هنگام به‌روزرسانی تلویزیون، آن را خاموش نکنید یا از شبکه جدا نکنید.

9. تلویزیون سامسونگ من به اینترنت وصل نمی شود

صرف نظر از اندازه اینچ، تلویزیون هوشمند در صورت عدم اتصال به اینترنت، جذابیت خود را از دست می دهد. آیا این اتفاق برای  تلویزیون سامسونگ شما می افتد؟ ناامید نشو! با هم می توانیم به این مشکل پایان دهیم.

چرا تلویزیون هوشمند من نمی تواند به وب متصل شود؟

به احتمال زیاد، علت عدم اتصال تلویزیون شما به اینترنت در وضعیت اتصال شبکه ای است که معمولاً استفاده می کنید. علاوه بر این، عواملی مانند آدرس IP یا فاصله بین تلویزیون و روتر می تواند تعیین کننده باشد.

چگونه تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را به شبکه متصل کنیم؟

اول از همه، اولین چیزی که باید بررسی کنید وضعیت اتصال شبکه است. به احتمال زیاد، با اجرای یک عیب یابی، خود دستگاه می تواند به شما بگوید که اتصال در کجا قطع شده است. از سوی دیگر، سامسونگ به کاربران خود توصیه می کند تلویزیون های خود را در فاصله کمتر از 15.2 متر از منبع اینترنت قرار دهند. به همین ترتیب، به خوبی شناخته شده است که نباید هیچ مانعی بین آنها وجود داشته باشد، زیرا این امر می تواند باعث تداخل شود.

10. تلویزیون سامسونگ من خیلی داغ می شود

یکی از 10 مشکل رایج در تلویزیون های سامسونگ افزایش دما است. اگرچه این یک خطر بزرگ محسوب نمی شود، اما توصیه می شود دمای تلویزیون خود را از حد مجاز دور نگه دارید.

علت افزایش دما در تلویزیون سامسونگ چیست؟

گرم شدن بیش از حد تلویزیون های سامسونگ معمولاً در اثر استفاده شدید و طولانی مدت ایجاد می شود. این به این دلیل است که پس از مدت زمان مشخصی از روشن بودن، پنل تلویزیون شروع به تولید گرمای بیشتری می کند. حداکثر دمای پیشنهادی سامسونگ به کاربرانش 60 درجه سانتیگراد است.

چگونه می توانم از گرمای بیش از حد تلویزیون سامسونگ جلوگیری کنم و آن را برطرف کنم؟

برای جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای تلویزیون، باید حتما آن را در ارتفاع حداقل 1.20 متری نصب کنیم. از سوی دیگر، چیزی که بسیار مهم است این است که مطمئن شوید نزدیک یک منبع گرمای خارجی یا موقعیتی نیستید که نور خورشید مستقیماً شما را لمس کند. به همین ترتیب، استفاده از حالت Eco می تواند به ما در صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه ها کمک کند.

تعمیرات لوازم خانگی پیکو الکترونیک

مجموعه پیکوالکترونیک با ارائه خدمات تعمیر تلویزیون در تهران و  تعمیر لوازم خانگی در محل درخواستی شما بدون احتیاج به جابجایی دستگاه، افتخار داشتن سال‌ها سابقه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی  جهت رفاه حال مشتریان عزیز اقدام به تجهیز تیم تکنسین خود نموده تا با انجام تعمیرات مورد نیاز و سرویس‌های درخواستی تعمیرات لوازم منزل شما بتواند با پایین آوردن زمان و هزینه‌های تعمیر، رضایت مشتریان خود را جلب نماید. با ما در تماس باشید…