نحوه تماشای تلویزیون بدون آنتن و کابل

تماشای تلویزیون بدون آنتن

چگونه بدون آنتن تلویزیون تماشا کنیم؟ راه حل و مشاوره

می خواهید تلویزیون تماشا کنید اما آنتن ندارید؟ در اینجا چند راه حل سریع وجود دارد که برنامه های مورد علاقه خود را حتی بدون کابل آنتن از دست ندهید

  • تماشای تلویزیون بدون آنتن در اتاق بدون کابل کواکسیال: دستگاه های قابل حمل و فرستنده
  • نحوه تماشای تلویزیون بدون آنتن با استفاده از اینترنت
  • نحوه تماشای تلویزیون بدون آنتن با تلویزیون هوشمند
  • نحوه تماشای تلویزیون بدون آنتن با Tivùsat

 تکامل اینترنت نحوه تماشای تلویزیون را تغییر داده است و به طور قابل توجهی دامنه کانال های تلویزیونی را گسترش داده و نوآوری هایی را معرفی کرده است که تا همین اواخر غیرقابل تصور بود. به عنوان مثال، امکان تعامل بیشتر و مستقیم با کانال ها و برنامه ها، با امکان شخصی سازی پیشنهادات بر اساس سلیقه فرد.

تبدیل از آنالوگ به دیجیتال نیازی به مداخلات خاصی در سیستم‌های نصب شده در خانه نداشت، به استثنای استفاده از رمزگشا، خارجی یا تعبیه‌شده در خود تلویزیون، برای اتصال به آنتن قدیمی. اما اگر وجود نداشته باشد چه؟ آیا می توان بدون آنتن تلویزیون تماشا کرد؟ در اینجا چند نکته مفید برای رفع این مشکل وجود دارد.

تماشای تلویزیون بدون آنتن در اتاق بدون کابل کواکسیال: دستگاه های قابل حمل و فرستنده

اولین راه حل برای رفع فقدان اتصال آنتن در یک اتاق یا در یک منطقه خارجی خانه، مانند بالکن یا تراس، استفاده از کابل کششی است. این یک روش سریع اما بدون شک ناخوشایند است، اما به شما امکان می دهد تلویزیون را حتی در فاصله چند متری به نزدیکترین سوکت هوای تلویزیون وصل کنید.

خوشبختانه، با این حال، سیستم‌های دیگری وجود دارند که به ما امکان می‌دهند بدون آنتن و بدون استفاده از کابل در خانه تلویزیون تماشا کنیم، همچنین برای همه مواردی که سیگنال وجود دارد اما بسیار ضعیف است یا اتصال آنتنی ندارد، ایده‌آل است.

یکی از اینها آنتن های تقویت شده قابل حمل، چه در فضای داخلی و چه در فضای باز ساخته شده است که قادر به دریافت انواع سیگنال ها مانند DVB-T، DAB، DVB-T HD، DVB-T2 هستند. این دستگاه‌ها که در مدل‌ها و سطوح مختلف قدرت موجود هستند، مستقیماً به تلویزیون متصل می‌شوند و با دریافت سیگنال از فاصله دور، تماشای تلویزیون بدون کابل هوا را تسهیل می‌کنند.

گزینه دیگر فرستنده ها هستند که می توانند زمانی استفاده شوند که تلویزیون دیگری در خانه از قبل به دیجیتال زمینی متصل شده باشد. این دستگاه‌ها در واقع به شما امکان می‌دهند تا سیگنال دستگاهی را که قبلاً فعال است، به صورت بی‌سیم و با حداکثر کارایی به یک یا چند تلویزیون در خانه منتقل کنند. چندین کیت بی سیم در بازار وجود دارد که به شما امکان می دهد تلویزیون را بدون آنتن تماشا کنید: کافی است به فروشگاه لوازم الکترونیکی بروید تا راه حل های متعددی را با قیمت های مقرون به صرفه پیدا کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید : با انواع کابل تلویزیون و کاربردهای آن آشنا شوید

نحوه تماشای تلویزیون بدون آنتن با استفاده از اینترنت

اگر سیگنال دیجیتال زمینی به کمک ما نیاید، امروز نیز می توان مسیر دیگری را طی کرد و به وب روی آورد. اینترنت در حال حاضر به تمام حوزه های زندگی روزمره ما هجوم آورده است، در واقع حتی تلویزیون نیز نمی تواند از این تحول تکنولوژیک دور بماند. اگر می‌خواهید یک برنامه تلویزیونی را بدون آنتن تماشا کنید، می‌توانید به یکی از پرتال‌های اختصاصی متعدد متصل شوید، جایی که می‌توانید اولین نمایش، تکرار، فیلم، مستند و هر محتوای دیگری را به صورت رایگان یا با پرداخت چند یورو برای اشتراک ببینید.

در حال حاضر، همه گروه‌های اصلی خارجی در بخش رسانه، پلتفرم مخصوص به خود را برای مشاهده برنامه‌ها، چه به صورت زنده و چه بر اساس تقاضا، دارند. Rai Play، Mediaset Infinity، Tim Vision، Netflix تنها برخی از پورتال هایی هستند که امروزه به سادگی با داشتن اتصال به اینترنت قابل استفاده هستند. بنابراین، برای استفاده از این خدمات، تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی فعال و یک دستگاه مشاهده است، با رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند که به‌طور بهینه برای این استفاده مناسب هستند.

با این حال، اگر تلویزیون بدون کابل آنتن است، اما نمی خواهید به صفحه نمایش خیلی کوچک خیره شوید، چکار باید بکنید؟

نگران نباشید، برای این نیز راه حلی بنام Chromecast وجود دارد:  یک دستگاه کوچک تولید شده توسط گوگل است که به شما امکان می دهد بدون استفاده از کابل، جریان های صوتی/تصویری را به تلویزیون ارسال کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دانگل را در تلویزیون قرار دهید، آن را به اینترنت وصل کنید و محتویات را برای مشاهده در تلویزیون از طریق دستگاه های تلفن همراه با کیفیت رزولوشن از HD تا Ultra HD 4K اجرا کنید.

واضح است که Google Chromecast تنها دانگل تلویزیون در بازار نیست که تلویزیون قدیمی را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل می کند. در واقع، مدل های مختلفی مانند تلویزیون آمازون Fire Stick در بازار موجود است که با دستورات صوتی الکسا، دستیار مجازی شرکت مستقر در سیاتل نیز سازگار است. علاوه بر این، دانگل‌های تلویزیونی ارزان‌تری نیز از برندهای دیگر وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید تلویزیون خود را سریع و آسان به اینترنت متصل کنید.

نحوه تماشای تلویزیون بدون آنتن با تلویزیون هوشمند

هر کسی که تلویزیون هوشمند دارد، یعنی تلویزیون هوشمندی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد، می‌تواند با اتصال تلویزیون به شبکه وای فای خانگی، تلویزیون بدون آنتن تماشا کند. انجام این کار بسیار ساده است، در واقع، فقط کافی است وارد تنظیمات تلویزیون هوشمند شوید، اتصال خانه را انتخاب کنید، رمز عبور را وارد کنید و هر بار که تلویزیون را روشن می کنید، دستگاه به طور خودکار متصل می شود.

پس از آن، باید به پلتفرم دیجیتال تلویزیون هوشمند دسترسی پیدا کنید، برنامه پخش کننده تلویزیون را جستجو کنید و آن را دانلود کنید تا بدون آنتن تلویزیون روی تلویزیون هوشمند تماشا کنید. باید از خدمات رسانه ای موجود در تلویزیون هوشمند خود استفاده کنید، مانند Play Store برای Android TV، Smart Hub برای تلویزیون های سامسونگ و LG Content Store برای تلویزیون های هوشمند.

سپس فقط برنامه Mediaset، Ray یا Discovery را پیدا کنید، برنامه را دانلود و باز کنید، در صورت نیاز با فعال کردن یک حساب رایگان ثبت نام کنید. به این ترتیب برای تماشای برنامه های تلویزیونی لزوماً به آنتن تلویزیون نیاز ندارید، زیرا دریافت در حالت دیجیتال از طریق پخش جریانی یا گزینه درخواستی انجام می شود.

 

بیشتر مطالعه کنید : رتبه بندی بهترین تلویزیون های هوشمند در سال 2023

 

نحوه تماشای تلویزیون بدون آنتن با Tivùsat

آخرین گزینه برای تماشای تلویزیون بدون آنتن، Tivùsat، بستر رایگان برای تماشای برنامه های تلویزیونی از طریق دیش و ماهواره است. در واقع، برای مثال، هر کسی که یک دیش اسکای دارد، می‌تواند یک رمزگشا و یک کارت Tivùsat بخرد تا از مزایای تلویزیون ماهواره‌ای استفاده کند، یک راه حل مفید، به عنوان مثال، زمانی که سیگنال دیجیتال زمینی ضعیف است یا اصلاً نمی‌رسد.

با سرویس Tivùsat می توانید بیش از 180 کانال از جمله 60 کانال HD با کیفیت HD، Full HD و Ultra HD 4K دریافت کنید. علاوه بر این، بسیاری از کانال های بین المللی را نیز می توان دریافت کرد، فقط باید دیش را در 13 درجه EST هاتبرد قرار دهید.

آیا به دنبال راه حلی مناسب برای تماشای تلویزیون مورد علاقه خود هستید؟ با یک نصاب حرفه ای آنتن و نصب و تعمیرات تلویزیون در پیکوالکترونیک تماس بگیرید! اجازه ندهید دریافت بد یا سیگنال ضعیف تجربه تماشای شما را خراب کند. با پشتیبانی متخصص ما می توانید بهترین راه حل را متناسب با نیاز و بودجه خود بیابید.

 

سوالات متداول:

چگونه بدون آنتن تلویزیون تماشا کنیم؟

چندین گزینه برای تماشای تلویزیون بدون آنتن وجود دارد، مانند استفاده از تلویزیون هوشمند با اتصال WiFi، دانگل HDMI، ستاپ باکس دیجیتال زمینی، سرویس پخش آنلاین یا آنتن قابل حمل.

 

چگونه بدون دیجیتال زمینی تلویزیون تماشا کنیم؟

چندین گزینه برای تماشای تلویزیون بدون آنتن یا ستاپ باکس وجود دارد، مانند استفاده از تلویزیون هوشمند با اتصال WiFi، دانگل HDMI، ست تاپ باکس، سرویس پخش آنلاین یا آنتن قابل حمل. همه این گزینه ها به شما امکان می دهد بدون استفاده از آنتن زمینی به برنامه های تلویزیونی دسترسی داشته باشید.

 

برای تماشای تلویزیون به چه چیزهایی نیاز دارم؟

برای تماشای تلویزیون بسته به نیازها و ترجیحات خود چندین گزینه دارید. به عنوان مثال، می توانید از یک تلویزیون هوشمند با اتصال WiFi، یک دانگل HDMI، یک سرویس پخش آنلاین مانند Netflix یا Amazon Prime Video یا یک آنتن قابل حمل استفاده کنید. همیشه لازم نیست از رمزگشا برای تماشای تلویزیون استفاده کنید، زیرا بسیاری از تلویزیون های مدرن از قبل دارای رمزگشای دیجیتال زمینی داخلی هستند. با این حال، اگر تلویزیون آنالوگ دارید، برای هر تلویزیون به یک رمزگشا نیاز خواهید داشت.