نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

8 مرحله برای تمیز کردن صحیح فیلتر ماشین ظرفشویی

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی در خانه یا محل کار برای حفظ عملکرد بهینه و تضمین نتایج تمیز کردن کارآمد ضروری است.

فیلتر موجود در ماشین ظرفشویی بخش کلیدی سیستم زهکشی است، زیرا به به دام انداختن ضایعات غذا و سایر زباله هایی که در طول چرخه شستشو جمع می شوند کمک می کند. اگر فیلتر مسدود شده باشد، می تواند عملکرد ماشین ظرفشویی را تحت تاثیر قرار دهد و ظروف را کثیف و با باقی مانده های ناخواسته باقی بگذارد.

در این مقاله تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهیم تا به اهمیت فیلتر این دستگاه پی ببرید و همچنین قدم به قدم نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی را بیاموزید.

 

اهمیت تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی از آن دسته وسایلی است که به شما کمک می کند در زمان زیادی صرفه جویی کنید و اگرچه این تمایل به اشتباه وجود دارد که از آنجایی که وسیله ای برای نظافت است، همیشه تمیز می ماند و اینطور نیست.

بنابراین تمیز کردن ماشین ظرفشویی برای دستیابی به نتایج بهتر به صورت روزانه ضروری است.

 

 تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

قبل از شروع، باید مطمئن شوید که لوازم تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی را در دسترس دارید. برای این کار به موارد زیر نیاز دارید:

دستکش های لاستیکی: هنگام کار با مواد شیمیایی و شوینده های تمیز کننده باید از محافظ مناسب استفاده شود.

مسواک: از یک مسواک قدیمی یا یک برس که به راحتی در دسترس است برای پاک کردن بقایای چسبیده به سطوح ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

سطل یا ظرف بزرگ: برای شستشوی ماشین ظرفشویی پس از تمیز کردن.

سرکه سفید: سرکه به حذف بیشتر باقی مانده های چسبیده کمک می کند.

مواد شوینده ماشین ظرفشویی: برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی، از یک شوینده با ساینده ملایم استفاده کنید تا به نتایج بهتری برسید.

و البته، شما باید آب کافی برای شستشو در طول فرآیند تمیز کردن ماشین ظرفشویی داشته باشید.

 

بیشتر مطالعه کنید : 10 اشتباه رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی و راه حل آن ها

بهترین ماشین ظرفشویی برای منزل شما

بهترین ماشین ظرفشویی برای خانه شما آنهایی هستند که متناسب با نیاز و بودجه شما باشند. عوامل زیادی در انتخاب ماشین ظرفشویی وجود دارد، مانند ظرفیت، برنامه های شستشو، بهره وری انرژی و ویژگی های اضافی.

 

گام به گام نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

در زیر مراحل تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی را مشاهده خواهید کرد.

1. خاموش کردن ماشین ظرفشویی

در این گام به گام ساده در مورد نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی، اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید که تجهیزات را از پریز خاموش کرده و از پریز جدا کرده اید تا هنگام کار در داخل آن تصادف نکنید.

2. حذف فیلتر
هنگامی که دستگاه از برق جدا شد، محل قرارگیری فیلتر را پیدا کنید. معمولاً در پایین ماشین ظرفشویی، در قسمت پایین، زیر بازوی اسپری یا سبد ظروف قرار دارد.

هنگامی که فیلتر را پیدا کردید، آن را با دقت بردارید. برخی از فیلترها ممکن است یک درپوش داشته باشند که قبل از اینکه بتوانید آن را بردارید، باید آن را باز کنید یا قفل آن را باز کنید.

3. بازرسی فیلتر
پس از برداشتن فیلتر، به دقت نگاه کنید تا ببینید چه نوع کثیفی انباشته شده است. ممکن است ضایعات غذا، چربی و سایر زباله ها را پیدا کنید. بر این اساس، تصمیم خواهید گرفت که این بار چقدر فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.

4. تمیز کردن فیلتر
بسته به میزان کثیفی انباشته شده، ممکن است فیلتر را در سینک یا ظرف بزرگ تمیز کنید. اگر سینک را انتخاب می کنید، حتماً محل تخلیه را با یک پلاگین یا پارچه بپوشانید تا از ورود زباله به لوله ها جلوگیری شود.

بیشتر مطالعه کنید :علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

 

در این مرحله از تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی باید فعالیت های زیر را انجام دهید:

سینک یا سطل را با آب داغ پر کنید: حدود 1 فنجان سرکه سفید را به آب داغ اضافه کنید. سرکه به شل شدن و از بین بردن چربی و سایر زباله های چسبیده به فیلتر کمک می کند.

فیلتر را در آب داغ غوطه ور کنید: باید اجازه دهید فیلتر حدود 15 تا 20 دقیقه در آب همراه با سرکه خیس بخورد. این به از بین بردن هر گونه باقی مانده سرسخت کمک می کند.

یک نظافت کلی انجام دهید: در حالی که فیلتر در حال خیس شدن است، می توانید سایر قسمت های ماشین ظرفشویی مانند سبد ظرفشویی و بازوهای اسپری را با استفاده از یک پارچه مرطوب و مواد شوینده ماشین ظرفشویی تمیز کنید.

فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید: پس از سپری شدن زمان خیساندن، مسواک قدیمی یا برس تمیز کننده نرم را بردارید و به آرامی فیلتر را بشویید تا هر گونه زباله شل شده از بین برود.

در صورت وجود هرگونه گرفتگی یا رسوبات سرسخت، می توانید از یک برس سفت تر یا برس تمیزکننده لوله برای تمیز کردن بیشتر فیلتر ماشین ظرفشویی استفاده کنید. با این حال، باید مراقب باشید که در طول فرآیند به فیلتر آسیب نرسانید.

5. فیلتر ماشین ظرفشویی را بشویید
هنگامی که تمیز کردن کامل فیلتر ماشین ظرفشویی به پایان رسید، آن را با آب گرم فراوان بشویید تا باقی مانده سرکه و کثیفی ها پاک شوند.

6. فیلتر را در جای خود قرار دهید
قبل از بازگرداندن فیلتر ماشین ظرفشویی در جای خود، هرگونه مانعی را در ناحیه ای که فیلتر قرار دارد بررسی کنید. هرگونه آلودگی اضافی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

هنگامی که فیلتر ماشین ظرفشویی تمیز شد و اطمینان حاصل کردید که همه چیز در شرایط مطلوب است، طبق دستورالعمل سازنده، فیلتر را به حالت اولیه خود برگردانید.

7. ماشین ظرفشویی را روشن کنید
پس از اتمام تمیز کردن فیلتر، توصیه می شود یک چرخه شستشوی خالی را در ماشین ظرفشویی اجرا کنید. در صورت تمایل، می توانید کمی سرکه به چرخه اضافه کنید تا باقی مانده های اضافی از بین برود و داخل ماشین ظرفشویی تازه و تمیز بماند.

8. ماشین ظرفشویی را دوباره به برق وصل کنید
در نهایت، پس از انجام تمام مراحل تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی، می توانید تجهیزات را مجدداً وصل کرده و تنظیمات عادی آن را بازیابی کنید. دستگاه شما آماده استفاده مجدد است و به خوبی کار می کند!

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی کاری است که بسته به استفاده و دستورالعمل سازنده توصیه می شود به صورت دوره ای انجام شود. با دنبال کردن این مراحل، می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را در شرایط خوبی نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که عملکرد تمیز کردن فوق‌العاده‌ای را در هر چرخه ارائه می‌کند که گویی نو است.

و از آنجایی که از قبل می دانید فرآیند تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی شامل چه مواردی می شود، آماده خرید یکی از بهترین لوازم خانگی برای منزل خود هستید.

تعمیر لوازم خانگی در تهران با پیکو الکترونیک

در پایان، انتخاب بهترین خدمات برای تعمیر لوازم خانگی در منزل می تواند به آرامش شما کمک کند. تحقیق کنید، مقایسه کنید و از پرسیدن سوال دریغ نکنید. با ما تماس بگیرید، در پیکوالکترونیک ما اینجا هستیم تا بهترین خدمات را در به شما ارائه دهیم.

انتخاب شما مستقیماً بر دوام و کارایی لوازم مورد علاقه شما تأثیر می گذارد. در تماس با ما دریغ نکنید!