نرم کننده پارچه در ماشین لباسشویی. مزایا و معایب

نرم کننده پارچه در ماشین لباسشویی

چه زمانی و چگونه از نرم کننده پارچه در ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

نرم کننده لباسشویی یکی از محصولاتی است که به طور کلی با هدف نرم و لطیف کردن لباس ها و عطر ملایم بسیار مطبوع آن را وارد روتین لباسشویی کرده ایم. اما آیا استفاده از آن نیز اثرات نه چندان مثبتی دارد؟ ما به شما می گوییم.

نحوه استفاده از نرم کننده پارچه در ماشین لباسشویی

دستورالعمل های روی برچسب نرم کننده را بخوانید. برخی از نرم کننده ها نیاز به رقیق شدن با آب دارند، در حالی که برخی دیگر نیازی به رقیق شدن ندارند.
محفظه نرم کننده را در ماشین لباسشویی خود پیدا کنید. این معمولاً در قسمت بالای ماشین لباسشویی، در نزدیکی محفظه مواد شوینده قرار دارد.
مقدار توصیه شده نرم کننده را در محفظه بریزید. معمولاً این مقدار در حدود 1/2 فنجان است.
لباس ها را در ماشین لباسشویی خود قرار دهید و چرخه شستشوی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
ماشین لباسشویی را روشن کنید. نرم کننده در طول چرخه آبکشی اضافه می شود.

نرم کننده را کجا در ماشین لباسشویی قرار دهیم؟

استفاده از نوعی نرم کننده در هنگام شست و شو ضروری است تا لباس ها عطر مطبوع و لطافت بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، الکتریسیته ساکن را کاهش می دهد و تعداد چین و چروک ها را کاهش می دهد. بنابراین اگر می‌خواهید سریع‌تر اتو کنید و لباس‌هایتان بوی خیلی بهتری بدهد، نمی‌توانید هنگام شستشو از نرم‌کننده استفاده نکنید.

 در اکثر مدل های ماشین لباسشویی، قسمتی از وسط کشو بالای ماشین، همان قسمتی است که برای نرم کننده پارچه در نظر گرفته شده است. و یا برای دانستن محل صحیح قرار دادن نرم کننده و مواد شوینده در ماشین لباسشویی، می توانید دستورالعمل های خود ماشین را نیز دنبال کنید. همانطور که قبلاً گفتیم، اکثراً یک محفظه برای نرم کننده پارچه و دو محفظه برای مواد شوینده دارند، یکی معمولاً برای قرار دادن مواد شوینده برای برنامه های پیش شستشو و دیگری برای قرار دادن مواد شوینده برای هر نوع برنامه دیگری استفاده می شود.

توصیه می شود که نرم کننده را مستقیماً وارد درام نکنید زیرا مانع از انجام کار مواد شوینده می شود.

از سوی دیگر، استفاده از نرم کننده در هنگام شستشو توصیه نمی شود. بهتر است مقادیر مشخص شده توسط خود تولیدکنندگان نرم کننده را رعایت کنید. مقدار آن معمولاً با خود درپوش نرم کننده اندازه گیری می شود و بسته به بار لباس های شسته شده متفاوت است.

استفاده از مقدار زیادی نرم کننده توصیه نمی شود، زیرا صرفاً برای این است که لباس ها عطر تازه و لطیف تر داشته باشند. بنابراین فقط با پیروی از دستورالعمل های سازنده می توانید از لباس هایی با بوی خوب و کاملا تمیز لذت ببرید.

اکثر ماشین‌های لباسشویی دارای دوز نرم‌کننده خودکار هستند، بنابراین نیازی نیست به چیزی توجه کنید. از سوی دیگر، برخی از افراد معتقدند که افزودن مواد شوینده قبل از شستشوی نهایی، طراوت و لطافت بیشتری را ایجاد می کند. بسته به ترجیحات خود، می توانید از  روش دیگری استفاده کنید، فقط باید در نظر داشته باشید که اگر دفترچه راهنما را انتخاب می کنید باید از مراحل شستشو آگاه باشید.

نکاتی برای استفاده از نرم کننده در ماشین لباسشویی

  • برای جلوگیری از انسداد محفظه نرم کننده، از ریختن بیش از حد نرم کننده خودداری کنید.
  • اگر از نرم کننده با رایحه استفاده می کنید، مطمئن شوید که رایحه با سایر مواد شوینده یا نرم کننده های مورد استفاده شما سازگار است.
  • اگر از نرم کننده برای لباس های رنگی استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که نرم کننده برای استفاده با پارچه های رنگی ایمن است.
  • اگر از نرم کننده برای لباس های حساس استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که نرم کننده برای استفاده با لباس های حساس ایمن است.
  • نرم کننده پارچه می تواند به لباس های شما ظاهر و احساس بهتری ببخشد. با استفاده صحیح از نرم کننده پارچه، می توانید از لباس های خود محافظت کرده و آنها را برای مدت طولانی تری تازه نگه دارید.

مزایای استفاده از نرم کننده در ماشین لباسشویی

  • نرم کننده پارچه در ماشین لباسشویی لباس‌ها را به این صورت است که الیاف پارچه را می پوشاند و نرمی و زبری را کاهش می دهد.
  • همچنین عطری که بر روی لباس می گذارد بسیار مطبوع است که بسته به نوع نرم کننده می تواند چندین روز دوام بیاورد.
  • اصطکاک روی الیاف پارچه را کاهش می دهد که باعث می شود لباس در برابر سایش و پارگی محافظت شود.
  • نرم کننده پارچه در ماشین لباسشویی به خشک شدن سریعتر لباس ها کمک می کند زیرا اجزای نرم کننده ها جذب آب پارچه ها را کاهش می دهند.
  • علاوه بر کاهش چین و چروک، اتوکشی را آسان می کند. به گفته OCU، استفاده از نرم‌کننده باعث کاهش زمان اتوکشی لباس‌ها بین 10 تا 15 درصد می‌شود، به‌خصوص اگر لباس‌ها نخی باشند.
  • با لیز شدن لباس ها و کاهش اصطکاک، بار الکترواستاتیک را کاهش می دهد.

معایب

اما، متأسفانه، این همه مزیت نیست.

روی لباس های ترمه یا پشم نرم کننده پارچه تأثیر محدودی دارد.

لباس های ورزشی را خراب می کند. بیشتر لباس‌های ورزشی با پارچه‌های ضد رطوبت ساخته می‌شوند تا عرق را از بین ببرند و خشک شوند. اگر نرم کننده پارچه را با یک لایه مومی پوشانده باشد، توانایی آن را در انتقال رطوبت مسدود می کند. علاوه بر این، پوشش با گذشت زمان ایجاد می‌شود و نفوذ آب و مواد شوینده به پارچه را سخت‌تر می‌کند و باعث می‌شود بوها و لکه‌ها سخت‌تر از بین بروند.

کاهش جذب آب، جذب حوله ها را کاهش داده و آنها را سریعتر فرسوده می کند، به خصوص اگر از میکروفیبر ساخته شده باشند.

استفاده از نرم کننده روی پارچه های ضد آب یا میکروفایبر توصیه نمی شود. لایه ای که روی سطح پارچه ایجاد می شود می تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.

به طور کلی، نرم کننده پارچه محصولات زیست محیطی نیستند. برخی از موادی که بخشی از ترکیب آن هستند به راحتی تجزیه نمی شوند.

آنها می توانند باعث ایجاد لکه روی لباس شوند، به خصوص اگر در دوزهای توصیه شده استفاده نشوند.

اگر زیاد از آن استفاده کنید، ممکن است به ماشین لباسشویی آسیب برساند. بنابراین، توصیه می شود برای محافظت از دستگاه خود، تمیز کردن دوره ای را انجام دهید.

تعمیر لباسشویی در تهران با پیکو الکترونیک

تعمیرات لباسشویی در منزل را با ما تجربه کنید جهت دریافت خدمات تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی، کافیست تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، تکنسین متخصص جهت ارائه خدمات تعمیر لباسشویی در محل شما اعزام شود. ارائه دهنده خدمات و تعمیرات حرفه ای همه مدل لباسشویی ( تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ ، تعمیر لباسشویی بوش در تهران ، تعمیر ماشین لباسشویی قدیمی ) در تهران و کرج بدون تعطیلی.