آموزش نصب براکت متحرک تلویزیون

نصب براکت متحرک تلوزیون

چگونه براکت را نصب کنیم و تلویزیون را به دیوار آویزان کنیم؟

فناوری‌های مدرن در طول چند دهه گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و اکنون یک تلویزیون خانگی معمولی از یک جعبه سنگین حجیم به یک دستگاه کریستال مایع شیک و باریک تبدیل شده است که می‌تواند هر فضای داخلی را با حضور خود تزئین کند.

برای قرار دادن تجهیزات تلویزیون در یک منطقه مسکونی، دیگر نیازی به جستجوی میز یا میز کنار تخت نیست – امکان قرار دادن تقریباً هر مدلی در صفحه دیوار یا سقف وجود دارد، در حالی که منطقه مفید زیادی را اشغال نمی کند. نصب این تلویزیون بسیار متداول شده است و دارای مزایای زیادی است که باعث صرفه جویی در فوت مربع گرانبهای مسکن و محافظت از تجهیزات چند رسانه ای گران قیمت در برابر سقوط یا آسیب های دیگر می شود. نکته اصلی هنگام نصب تجهیزات تلویزیون بر روی سطح دیوار این است که خوب فکر کنید و مکان قرارگیری آن را تعیین کنید و نوع مناسب براکت را انتخاب کنید.

 نصب براکت متحرک تلویزیون

ویژگی های محل نصب

مهم ترین لحظه در ایجاد محیطی راحت برای تماشای برنامه های تلویزیونی، انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون صفحه تخت بر روی سطح دیوار است. همچنین، انتخاب سطح قرارگیری براکت مهم است. کارشناسان توصیه می کنند کابینت تلویزیون را به گونه ای ثابت کنید که در یک خط افقی با وضعیت چشمان شما قرار گیرد که به شما امکان می دهد تصویر را بر روی صفحه LCD به طور کامل و از هر نظر ببینید.

موقعیت

انتخاب صحیح اتاق برای قرار دادن آن و همچنین ابعاد مبلمان موجود در آنجا به شما کمک می کند تا نحوه صحیح قرار دادن تجهیزات تلویزیون را در فضای دیوار درک کنید. اگر قصد دارید دستگاه رسانه خود را در اتاق نشیمن آویزان کنید، بهتر است این کار را در مکانی انجام دهید که همیشه در حال استراحت هستید.

پایه تلویزیون مستقیماً در سطح چشم بزرگسالی که مثلاً روی صندلی راحتی نشسته است بسته می شود. در این مورد، ارتفاع نصب براکت به صورت جداگانه محاسبه می شود، اگرچه معمولاً در فاصله 0.9-1.3 متر از سطح کف انجام می شود. گاهی اوقات برنامه ریزی شده است که یک تلویزیون صفحه تخت را در اتاق خواب آویزان کنید. در این حالت، فرد تلویزیون را در حالت خوابیده به پشت می بیند، به این معنی که باید روی دیوار بسیار پایین تر از حالت قبلی قرار گیرد.

نصب براکت تلویزیون

نصب براکت تلویزیون

یک تلویزیون صفحه تخت اغلب در آشپزخانه قرار می گیرد، با این حال، آنقدر تماشا نمی شود که به آن گوش داده می شود و فضای زیادی برای قرار دادن آن وجود ندارد. به همین دلیل تکیه گاه های نگهدارنده این دستگاه به سقف نصب می شوند. چنین راه حلی به طور قابل توجهی باعث صرفه جویی در فضا می شود و تضمین می کند که تلویزیون از آسیب در امان است، زیرا لمس تصادفی صفحه با این محل تقریبا غیرممکن است.

نصب براکت تلویزیون

نصب براکت تلویزیون

فاصله بهینه از صفحه تلویزیون تا موقعیت دید معمولاً 3 یا 4 برابر قطر صفحه است. در چنین فاصله ای، تماشای تلویزیون راحت خواهد بود، چشمان شما کمتر خسته می شود. همچنین، این عقیده وجود دارد که در نزدیکی تلویزیون نباید اشیاء حواس پرتی وجود داشته باشد: مبلمان، گیاهان، نقاشی ها و غیره. دلیل آن ساده است: همه این موارد توجه شما را از رویدادهایی که روی صفحه رخ می دهد دور می کند.

نصب براکت تلویزیون

نکته : هنگام تعیین محل یک دستگاه تلویزیون تخت، باید بدانید که دیواره پشتی سازه آن باید تهویه شود، اگر این کار انجام نشود، اجزای داخلی بیش از حد گرم شده و پیش از موعد از کار می افتند.

نصب پنل تلویزیون در مکان هایی مانند:

  • طاقچه تخته گچ، یا فضایی که توسط قفسه ها تشکیل شده است، به دلیل اینکه تهویه هوا در آنجا دشوار است.
  • دیوارهای سطحی با سیم کشی برق در داخل، لوله های گرمایش، تامین گاز یا آب؛
  • دیوار با لایه ای از گچ در حال فرو ریختن، با سطح مرطوب، و همچنین اگر سطح آن در حال فرو ریختن یا دارای ترک های عمیق باشد.
  • دیوار گوشه ای به دلیل خطر آسیب تصادفی به صفحه LCD.

نکته: برای ایمن کردن تجهیزات تلویزیون خود، توصیه می شود مکانی را در نزدیکی پریز برق انتخاب کنید، این کار شما را از بیرون کشیدن سیم های اکستنشن و فکر کردن در مورد مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون نجات می دهد.

 

متریال دیوار

هنگام انجام کارهای تکمیلی در راه حل های داخلی مدرن، اغلب از گچ تخته استفاده می شود. با کمک آنها نه تنها سطح دیوارهای ناهموار را تراز می کنند، بلکه سوله ها یا پارتیشن های مصنوعی را بین اتاق ها ترتیب می دهند. عقیده ای وجود دارد که آویزان کردن یک تلویزیون سنگین روی قاب گچ تخته غیرممکن است، زیرا این ماده غیرقابل اعتماد است، در نتیجه ممکن است دستگاه تلویزیون سقوط کند. با این حال، به گفته کارشناسان، اگر از فناوری انجام کار پیروی کنید، هنگام کار با دیوار خشک و عملکرد آن هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

نصب براکت تلویزیون

نصب براکت تلویزیون

دیوار خشک با یک بست انتخاب نادرست ترک خورده و فرو می ریزد، که نمی تواند بار قاب تلویزیون نصب شده روی این ماده را به طور مساوی تقسیم کند.

برای اطمینان از تناسب ایمن هنگام نصب تلویزیون ال سی دی، رولپلاک هایی مانند “پروانه”، “هارتموث” یا “چتر” را انتخاب کنید… طراحی آنها شامل انبساط در داخل دیوار خشک است که قابلیت اطمینان بست های ایجاد شده را افزایش می دهد. تلویزیون هایی با وزن 20-30 کیلوگرم با استفاده از رولپلاک هارتموت، متشکل از یک پیچ و عناصر انبساط پلاستیکی، به دیوار متصل می شوند. اگر وزن تجهیزات تلویزیون از 30 کیلوگرم بیشتر شود، فقط با کمک براکت می توان آن را به دیوار ثابت کرد.

نصب براکت تلویزیون

یکی دیگر از مواد تکمیل کننده رایج که حاوی گچ است ملات است. برای منطقه بندی فضا، ساختن پارتیشن ها از بلوک های ضخیم دوبل استفاده می شود. لازم به ذکر است که تثبیت تلویزیون صفحه تخت به سطح دیوار خشک کاری کاملاً قابل حل است. در این مورد از رولپلاک هایی نیز استفاده می شود که در داخل بلوک باز می شوند و در نتیجه از حفظ کیفیت بالای تجهیزات اطمینان حاصل می شود.

 

نصب براکت تلویزیون

انواع براکت

برای قرار دادن تجهیزات تلویزیون در یک صفحه عمودی یا تثبیت آن به سقف، از سیستم های خاصی به نام براکت استفاده می شود. برای هر تلویزیون از نسل مدرن، در پشت کیس، می توانید ناحیه مورد استفاده برای نصب بست ها را مشاهده کنید. اندازه گیری دقیق این ناحیه برای یافتن گزینه نصب مناسب مورد نیاز است.

اکثر مدل های مدرن پانل های تلویزیون دارای 4 بست ثابت و غیر متحرک هستند، اما گزینه هایی نیز وجود دارد که در صورت لزوم می توانید فاصله بین بست ها را تنظیم کنید.

نصب براکت تلویزیون

هنگامی که مشکل اتصالات پنل تلویزیون را حل کردید، گام بعدی انتخاب گزینه براکت مناسب است.

 

براکت ثابت (Fisso)
این نوع پایه تلویزیون رایج ترین در نظر گرفته می شود، خود را به خوبی در استفاده ثابت کرده است. نسخه ثابت خارجی دستگاه مانند 2 صفحه نصب به نظر می رسد. اولی روی یک سطح عمودی قرار می گیرد و دومی روی تلویزیون نصب می شود.

 

نصب براکت تلویزیون

 

براکت شیب دار (Inclinato)
برای قرار دادن پنل تلویزیون در یک سطح راحت برای چشم استفاده می شود. طراحی به شما امکان می دهد بدنه پانل را در زوایای مختلف بچرخانید که باعث صرفه جویی در فضا می شود. با استفاده از این نوع طراحی می توانید زمان زیادی را جلوی تلویزیون بدون احساس ناراحتی در ناحیه گردن بگذرانید.

نصب براکت تلویزیون

 

براکت چرخش شیب (Inclinabile-girevole)
این نسخه از لامپ برای تعمیر کابینت تلویزیون در بالاترین قسمت اتاق، روی سقف استفاده می شود. این طرح دارای دستگاه خاصی است که به شما امکان می دهد تلویزیون ال سی دی را در جهتی که می خواهید بچرخانید.

نصب براکت تلویزیون

نصب براکت تلویزیون

سقف
نوع دیگری از براکت که به شما امکان می دهد کابینت تلویزیون را با استفاده از سطح سقف در داخل خانه قرار دهید. ساختار ثابت اجازه می دهد تا زاویه شیب را تغییر دهید و بدنه پانل تلویزیون را بچرخانید.

هنگام انتخاب یک گزینه طراحی برای اتصال تلویزیون به سقف یا سطح عمودی، باید در نظر داشت که قطعات نصب بیش از حد طولانی ناخوشایند به نظر می رسند و از خطوط قاب تلویزیون خارج می شوند.

اگر براکت خیلی کوچک باشد، خطر فرو ریختن سازه همراه با تلویزیون وجود دارد.

نکاتی برای انتخاب دستگاه نصب
با انتخاب اندازه و نوع چفت و بست تجهیزات تلویزیون، از ابعاد آن استفاده کنید، به ویژه، مقدار باید برابر با اندازه مورب صفحه نمایش باشد که در اینچ مشخص شده است. سازندگان هر براکت تلویزیون را با اطلاعاتی در اختیار خریدار قرار می دهند که به شما امکان می دهد ابعاد آن را با پارامترهای تجهیزات تلویزیون مرتبط کنید.

در دنیای فناوری الکترونیک و تلویزیون، انجمنی به نام VESA وجود دارد که با توجه به پارامترهای استاندارد آن، سازندگان مدرن همان نوع دستگاه ها را برای نصب تلویزیون ها با رعایت ابعاد استاندارد برای قالب مدل های رایج تجهیزات تلویزیون تولید می کنند. الگوهای VESA دارای 4 سوراخ برای نصب در پشت تلویزیون هستند که با اکثر براکت های موجود سازگار است. به همین دلیل، هنگام انتخاب یک براکت، فقط باید دریابید که با کدام پارامترهای VESA تلویزیون سازگار است.

دستورالعمل های دقیق برای نصب تلویزیون بر روی دیوار
قبل از پیچاندن براکت برای تثبیت پنل تلویزیون به یک سطح عمودی با دستان خود، کارهای مقدماتی لازم است. برخی از مدل های تلویزیون صفحه تخت با قابلیت نصب بر روی پایه به هر شکلی تولید می شوند که با آن می توان تجهیزات تلویزیون را بر روی سطح صاف افقی قرار داد. این رسانه معمولاً قابل جابجایی است. اگر آن را از بین ببرید، پانل تلویزیون را می توان در یک صفحه عمودی قرار داد.

آماده سازی
فاصله کف تا نقطه اتصال براکت را تعیین کنید و روی دیوار جایی که پیچ ها رانده می شوند علامت بزنید.
قطر پیچ مناسب براکت یا اندازه پلاگین دیواری را برای نصب و محکم کردن براکت روی دیوار گچ تخته تعیین کنید. اغلب، براکت با پیچ های استاندارد به مقدار لازم عرضه می شود.
فاصله سوراخ های بالایی براکت تا لبه پایینی آن را اندازه بگیرید. پس از آن، بعد به دست آمده با اندازه گیری نقطه اتصال در تلویزیون به فاصله از سطح کف اضافه می شود – این ارتفاع لبه پایینی براکت خواهد بود. در این سطح با استفاده از سطح ساختمان یک خط افقی ترسیم می شود.
سپس باید براکت را به دیوار ثابت کنید و مکان های حفاری را از طریق سوراخ های آستین نصب علامت بزنید – پیچ های ثابت در اینجا پیچ می شوند.

نکته: هنگام آماده کردن دیوار برای قرار دادن تلویزیون بر روی آن، نه تنها باید پیچ ​​های قبلاً پیچ شده را بردارید، بلکه باید این قسمت را از نظر سیم کشی برق یا لوله های گرمایش مرکزی که گاهی اوقات محل آنها در داخل دیوارها یافت می شود، بررسی کنید. دیوارهای خانه های مسکن قدیمی.

نصب و راه اندازی
پس از انجام کارهای مقدماتی مقدماتی، می توانید نسبت به نصب براکت دیواری و پنل تلویزیون اقدام کنید:

سوراخ ها با استفاده از علائم موجود در دیوار حفر می شوند و رولپلاک ها در آنها رانده می شوند.
پیچ ها یا پیچ ها را سفت کنید؛
براکت را تعمیر کنید و قابلیت اطمینان بست آن را بررسی کنید.
پنل تلویزیون با نگهدارنده ها تراز شده و روی براکت قرار می گیرد.

نکته: برای آویزان کردن و تثبیت وسایل تلویزیون به براکت مخصوصا وسایلی که دارای وزن و ابعاد زیاد هستند، باید از فرد دوم کمک گرفت تا از بروز شرایط غیرمترقبه جلوگیری شود و در هنگام نصب به تلویزیون آسیبی وارد نشود.

تولید کنندگان تلویزیون های LCD با اندازه صفحه نمایش 42 اینچ یا بیشتر در حال ساخت تجهیزات تلویزیونی هستند که می توانند بدون براکت بر روی دیوار نصب شوند. گوش ها یا شیارهای مخصوص نصب صنعتی که در پشت قاب تلویزیون قرار دارند جایگزین آن می شود. این طراحی، قرار دادن تلویزیون بر روی سطوح عمودی را بسیار ساده تر می کند، زیرا فرآیند نصب در این مورد با نصب قفسه یا قاب روی دیوار تفاوتی ندارد.