نحوه نصب تلویزیون بر روی دیوار

نحوه نصب تلویزیون بر روی دیوار

نصب تلویزیون بر روی دیوار بهترین راه برای استفاده از این فضا است زیرا تلویزیون های دارای پایه فضای بسیار ارزشمندی را اشغال می کنند. و این فقط در مورد پاک کردن درهم و برهمی نیست، بلکه در مورد اطمینان از اینکه تجربه تماشای شما تا حد امکان غوطه ور و راحت است. بنابراین اگر آماده نصب تلویزیون خود هستید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد شروع کار بدانید آمده است:

جمع آوری ابزار جهت نصب تلویزیون بر روی دیوار

اکنون که تصمی م گرفتید تلویزیون خود را کجا نصب کنید، زمان آن رسیده است که ابزارهای خود را جمع آوری کنید. شما نیاز خواهید داشت:

پایه تلویزیون: بدیهی است که برای اتصال تلویزیون به دیوار به یک پایه تلویزیونی با درجه بندی مدل تلویزیون خود نیاز دارید. پایه تلویزیونی تهیه کنید که با ابعاد پایه VESA که در کتابچه راهنمای تلویزیون شما ذکر شده است مطابقت داشته باشد.
دریل برقی: در حالی که نصب تلویزیون با پیچ گوشتی امکان پذیر است، استفاده از دریل برقی باعث می شود که روند سریعتر پیش برود.
انواع مته‌ها: از یک مته بنایی با نوک کاربید برای سوراخ کردن سوراخ‌های پیلوت در دیوار خشک استفاده کنید تا بتوانید پیچ‌های نصب را وارد کنید. برای قرار دادن پیچ های نصب به یک مته سر فیلیپس نیاز دارید.
گل میخ یاب: برای بهترین ثبات، تلویزیون خود را به جای دیوار خشک به گل میخ وصل کنید، مگر اینکه بخواهید یک تراژدی تلویزیونی داشته باشید.
سطح: برای این یکی به چشمان خود تکیه نکنید. هیچ کس نمی خواهد تلویزیون کج تماشا کند.
یک دوست (اختیاری): تلویزیون‌ها بزرگ، سنگین و به سختی بلند می‌شوند. ثابت نگه داشتن آن در حین تراز کردن براکت ها غیرممکن است، مگر اینکه هماهنگی شما بسیار بهتر از ما باشد. برای بهترین نتیجه، یک دوست را بیاورید.

محل قرار دادن تلویزیون را مشخص کنید و آن را اندازه بگیرید.

در حالت ایده آل برای نصب تلویزیون بر روی دیوار ، فضای مورد نظر باید نزدیک یک پریز برق باشد تا بتوانید به راحتی به هر وسیله ای (مانند کنسول های بازی) وصل کنید. شما همچنین به مکانی نیاز دارید که مردم بتوانند در هنگام تماشای تلویزیون به راحتی بنشینند – پس این را در هنگام انتخاب دقیقاً جایی که روی دیوارتان قرار می گیرد در نظر داشته باشید!

موقعیت خود را با دقت انتخاب کنید زیرا زوایای دید غالباً می تواند بر تجربه دید تأثیر بگذارد. جابه‌جایی تلویزیون نه تنها کار بیشتری می‌کند، بلکه حفره‌هایی در دیوار شما ایجاد می‌کند که لازم نیست.

 

بیشتر مطالعه کنید : بک لایت تلویزیون چیست؟

برای قرار دادن گل میخ های دیواری از گل میخ یاب استفاده کنید

نوک گل میخ خود را روی دیواری که می خواهید تلویزیون خود را نصب کنید قرار دهید، سپس محکم فشار دهید تا با چیزی جامد (مانند دیوار خشک) تماس پیدا کند. هنگامی که نشان داد که گل میخ پیدا شده است، گل میخ یاب خود را از روی دیوار حرکت دهید. سپس، از مقداری نوار نقاش برای علامت گذاری مکان استفاده کنید تا بتوانید آن را به خاطر بسپارید.

اگر هیچ جسم جامدی در پشت آن ناحیه خاص از دیوار خشک (یا مواد دیگر) وجود ندارد، به سمت نقطه دیگری حرکت کنید تا جایی که وجود داشته باشد.

سوراخ های دیوار را علامت گذاری کرده و دریل کنید.

اکنون که گل میخ های دیواری خود را پیدا کرده اید، وقت آن است که سوراخ های دیوار را شروع کنید. شما به یک مته نیاز دارید که به اندازه پیچ های شما باشد و مطمئن شوید که در حال سوراخ کردن در گل میخ ها هستید. اینها سوراخ های کوچکی هستند که پیچ های نصب شما برای اتصال به دیوار استفاده می کنند. برای این، احتمالاً باید یک شریک داشته باشید.

  • پایه را روی دیوار قرار دهید. برای اطمینان از صاف بودن آن، از یک سطح استفاده کنید.
  • محل سوراخ هایی که برای محکم کردن آن روی دیوار ایجاد می شود را به آرامی با مداد علامت بزنید.
  • از یک مته مته برای ایجاد سوراخ هایی در جایی که با پایه علامت گذاری کرده اید استفاده کنید.

براکت ها را پیچ کنید.

اکنون که براکت های نصب را در جای خود قرار داده اید، وقت آن است که آنها را به دیوار پیچ کنید. در صورت تمایل می توان این قسمت را با دست انجام داد، اما یک مته برقی کارها را بسیار سریعتر و آسان تر می کند. اطمینان حاصل کنید که هر براکت حداقل در یک گل میخ در دو طرف تلویزیون شما پیچ شده باشد – این کار باعث می شود که تنظیمات جدید شما ایمن و پایدار باشد.

مرحله بعدی این است که قبل از ادامه هر مرحله دیگر در این فرآیند، مطمئن شوید که سطح و محکم وصل است!

تلویزیون را به دیوار نصب کنید.

صفحه را با سخت افزار همراه آن به پشت تلویزیون وصل کنید. با پیروی از دستورالعمل های سازنده، بازو یا صفحه نصب تلویزیون را با براکت روی دیوار تراز کنید. همیشه دستورالعمل ها را بخوانید زیرا این می تواند از یک وسیله به وسیله دیگر متفاوت باشد.

هنگامی که سخت افزار مناسب برای تلویزیون خود را تهیه کردید و آن را به طور ایمن به دیوار نصب کردید، مطمئن شوید که تلویزیون در یک سطح قرار دارد. اگر اینطور نیست، از یک سطح حباب برای تنظیم آن استفاده کنید تا از همه زوایای مستقیم به نظر برسد.

 

بیشتر مطالعه کنید : فناوری Mini LED در تلویزیون ها

در صورت نیاز سیم ها را دور از دید آویزان کنید.

اگر از کیت مدیریت کابل استفاده می کنید، سیم ها را با زیپ یا سایر بست ها به گیره ها وصل کنید. اگر ندارید، یکی از روش های زیر را امتحان کنید:

از یک مخفی سیم استفاده کنید – وسیله‌ای که سیم‌ها را پشت تلویزیون شما پنهان می‌کند و باعث می‌شود در صورت عدم استفاده راحت آن‌ها را کنار بگذارید.
آنها را دور یک تخته یا تکه عایق فومی بپیچید تا ظاهری تمیز داشته باشید که به هیچ ابزاری نیاز ندارد. (اگر فقط دو یا سه سیم وجود داشته باشد این روش بهترین کار را دارد.)
مقداری چسب نواری روی کابل‌های در معرض دید قرار دهید تا با محیط اطراف خود بهتر ترکیب شوند.

نصب تلویزیون بر روی دیوار آسان است، به شرطی که این مراحل را دنبال کنید و ایمنی را در طول فرآیند در نظر داشته باشید.

  • دستورالعمل های راهنمای تلویزیون خود را دنبال کنید.
  • در طول فرآیند ایمنی را در نظر داشته باشید: سعی نکنید تلویزیونی را که برای شما خیلی سنگین است نصب کنید، از ابزار و سخت افزار مناسب استفاده کنید، هنگام سوراخ کردن دیوارها و غیره توجه کنید.
  • از گل میخ یاب روی دیوار خشک استفاده نکنید. آن را فقط روی گل میخ های چوبی یا فلزی (نوارهای فلزی پشت دیوار) استفاده کنید. این می تواند به دیوار شما آسیب برساند و در صورت نیاز در آینده، تعمیرات بعدی را سخت تر کند!
  • در حین حفاری حواس پرت نشوید – حفاری سوراخ ها می تواند بسیار خطرناک باشد اگر به درستی کار نشود یا نادرست انجام شود!

نتیجه

اکنون که می دانید چگونه تلویزیون را روی دیوار نصب کنید، منتظر چه چیزی هستید؟ این یک راه عالی برای صرفه جویی در فضا است، خانه شما را مدرن تر و شیک تر نشان می دهد و از نمایش های مورد علاقه خود به سبک لذت می برد. با در نظر گرفتن این مراحل آسان، زمان زیادی طول نمی کشد تا از همه این مزایا لذت ببرید!

تعمیر تلویزیون در تهران تمامی برندها 1 الی 24 ساعته در محل کار یا منزل شما با پیکو الکترونیک،

استفاده از قطعات با کیفیت ازجینال. تعمیرات تلویزیون های ال ای دی (LED) و ال سی دی (LCD) ،QLED، 4K ، به همراه پاسخگویی 24 ساعته در تهران بهارستان, اسلامشهر, شهریار, رباط کریم, پرند, چهاردانگه و محله های تهرانسر و یافت آباد . همراه با گارانتی تعمیرات لوازم برقی