نظافت وسایل برقی

نظافت وسایل برقی

حضور لوازم برقی، کارهای منزل را بسیار آسان‌تر کرده است. امروز، بدون خستگی بدنی، می‌توان لباس‌ها را شست، آب‌میوه‌ی طبیعی گرفت، نان‌ها را برشته کرد و تمام این‌ کارها را در کسری از زمان بدون نقص و مشکل، انجام داد. با وجود چنین لطفی از وسایل برقی، خود آن‌ها نیز نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. شاید نیازی نیست تا نگران شست‌وشوی لباس‌ها باشیم اما در عوض باید حواسمان به سلامتی و نظافت ماشین لباسشویی‌مان باشد. برای نگهداری و مراقبت از وسایل برقی منزل، دو تا موضوع مطرح می‌شود. یکی شست‌وشو و نظافت وسایل برقی و دیگری استفاده از خدمات سرویس لوازم برقی و چکاپ دوره‌ای آن‌ها.

در این مطلب قصد داریم تا موضوع نظافت وسایل برقی را مطرح کنیم. با توجه به این‌که در نزدیکی ایام عید به سر می‌بریم و خانه‌تکانی یکی از رسوم همیشگی در این مواقع است، توصیه می‌کنیم این مطلب را حتما بخوانید و از نکات مطرح شده در آن، استفاده کنید تا یک خانه تکانی اساسی و بدون مشکل داشته باشید.

بیشتر بخوانید : سرویس لوازم برقی

نظافت وسایل برقی در اسرع زمان

در کل توصیه می‌کنیم تا از کثیف شدن لوازم برقی خود جلوگیری کنید! یعنی بعد از هربار استفاده و به محض مشاهده‌ی اولین لکه‌ها، آن را تمیز کنید. وسایل برقی چون قابل شست‌وشو نیستند، نظافت پردردسرتری خواهند داشت. به خصوص اگر اجازه دهید که لکه‌ها و کثیفی‌های روی این وسایل برای مدت زمانی باقی بمانند، تبدیل به لکه‌های سرسختی خواهند شد که نظافت آن‌ها، زمان زیادی را از شما می‌برد.

بسته به میزان استفاده‌ی خود، می‌توانید برنامه‌ی نظافت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه برای این وسایل برقی خود در نظر بگیرید تا کم‌تر اذیت شوید و همیشه خانه و آشپزخانه‌ای تمیز داشته باشید. در صورت رعایت این برنامه، شما از پاک کردن لکه‌های سرسخت و چربی در امان خواهید بود و شاید یک گردگیری معمولی برای نظافت کافی باشد!

خرید وسایل مخصوص نظافت

اگر سلامت وسایل برقی‌تان برایتان اهمیت دارد، باید برای آن هزینه کنید. به بازار بروید و تعدادی شوینده‌های چند منظوره ویژه و دستمال‌های جادویی خریداری کنید. اسفنج نظافت و دستمال‌های نخی خیلی به کارتان می‌آید. جوش شیرین و برخی از مواد این‌چنینی نیز به دلیل خاصیت تمیزکنندگی بالایی که دارند، قابل استفاده هستند.

خواندن دفترچه راهنما پیش از نظافت وسایل برقی

اکنون وقت آن رسیده است تا نظافت وسایل برقی را آغاز کنید. البته توصیه‌ی ما به شما این است که یک‌بار دیگر دفترچه راهنمای آن وسیله را به دقت بخوانید. بسیاری از تولیدکنندگان لوازم برقی، نکات خوبی را در رابطه با نگهداری و نظافت این لوازم، مطرح کرده‌اند. خواندن و مطالعه‌ی این موارد کمک می‌کند تا وسیله‌ی برقی خود را بدون آسیب رساندن، تمیز کنید. هم‌چنین امکان دارد در دفترچه‌های راهنما به نکاتی مانند قابلیت جدا شدن برخی از قسمت‌های دستگاه اشاره شده باشد، که نظافت را برایتان تسهیل خواهد کرد.

یک شوینده‌ی جادویی

بسیاری از افراد از رنگ زرد روی وسایل برقی سفید شاکی هستند. با ترکیب یک دوم پیمانه جوش شیرین + یک دوم پیمانه مایع سفیدکننده + ۴ پیمانه آب گرم، می‌توانید یک لکه‌بر قوی برای از بین بردن چنین زردی‌هایی بسازید. حواستان باشد که جوش شیرین خاصیت سمی دارد و آن را در معرض حیوانات خانگی و کودکان خود قرار ندهید. بعد از استفاده حتما اثر شوینده را با دستمال‌های تمیز و مرطوب کاملا پاک کنید و هم‌چنین حتما در هنگام کار از دستکش‌های مخصوص نظافت استفاده کنید.

نظافت وسایل برقی با جاروبرقی

جاروبرقی، بخارشور و بسیاری لوازم دیگر ساخته شده‌اند تا به آسانی بتوانید گرد و غبار را از محل مورد نظر، پاک کنید. بهتر است از سری مناسب با سطح استفاده کرده و یک‌بار گردوغبار را جارو بکشید.

از قرص‌های جرم‌گیر استفاده کنید.

برای تمیزکاری و نظافت وسایل برقی مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، می‌توانید از پودرها و قرص‌های جرم‌گیر استفاده کنید. یک‌بار بدون گذاشتن لباس و یا ظرف و ظروف در ماشین‌ها، آن‌ها را با این شوینده‌ها روشن کنید و اجازه بدهید تا کار کند. سپس درب دستگاه را باز گذاشته و به آن فرصت دهید تا در معرض هوا، خشک شود. این کار برای پاکسازی باکتری‌ها و عفونت‌ها نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

سرکه را فراموش نکنید!

سرکه خاصیت تمیزکنندگی بسیار قوی دارد. هرچند بوی نامطبوع آن سبب می‌شود تا بسیاری از افراد از استفاده از سرکه برای نظافت لوازم برقی فراری باشند. در برخی موارد مانند از بین بردن لکه‌ها و رسوبات گچی در اتو، سرکه بسیار مؤثر خواهد بود. فراموش نکنید که استفاده از محلول سرکه و آب، آسیب کم‌تری به نسبت محلو‌ل‌ها و شوینده‌های بسیار قوی خواهد داشت.

سیم ظرفشویی را استفاده نکنید!

متأسفانه لکه‌های سرسخت مانند چربی و …، بیش‌تر افراد را وسوسه می‌کند تا از اسکاچ‌ها و سیم ظرفشویی و یا هر سطح زبر دیگری، برای از بین بردن لکه، استفاده کنند. این کار را نکنید! چنین وسایلی می‌توانند موجب ایجاد خط و خش در وسایل برقی شما شده و علاوه بر از بین بردن ظاهر زیبا، در عملکرد آن نیز آسیب برسانند. بهتر است دستمال‌های نخی، کتان، اسفنج‌های نظافت و … را جایگزین اسکاچ و سیم ظرفشویی کنید.

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای ایرانی و خارجی فعال است. تعمیر انواع لوازم خانگی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی, بوش , ایکس ویژن و... و انواع لوازم برقی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات  شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر  پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، پرند, اسلامشهر, شهریار, اندیشه و ... در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. 

تماس برای تعمیر فرم درخواست تعمیرکار